29 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Eylul 1936 CUMHUBÎYET 1 YENİ ŞEKLİ ESKİ ŞEKLİ YENİ ŞEKLİ Ankara Ticaret ve Sanayi Odası Riyasetinden: Merkezi Boluda olup Bolu Vilâyeti 40, 43, 46, 49 ve 83 üncü maddelerinin sicilli ticaretinin 110 numarasında mü tesçili, Resmî ve Cumhuriyet gazete seccel bulunan Bolu orman işletme lerile ilânı tesçil beyannamesinde taleb Türk Anonim Şirketi bu kere merke edilmiş olmakla Boludaki içtimaa aid zini Ankarada Işıklar caddesinde 31/ olup Ankara İkinci Noterliğinin 4 eylul 32 numaralı apartımana naklederek 936 gün ve 11748/459 sayıh yazısile muTicaret Türk Anonim şirketi ünvanı saddak 18 haziran 936 tarihli zabıtna • ticarisini almış ve Ankara Ticaret O me ile İktısad Vekâletinden musaddak dasının 2102 numarasma kayid edilmiş 8 ağustos 936 tarihli Iâyihamn ticaret olduğu cihetle şirketin 18 haziran 936 kanunu ahkâmına tevfikan dairede tarihindeki fevkalâde hissedaran heye mahfuz vesaika müsteniden 10/9/936 ti umumiyesi zabıtnamesiyle şirket e tarihinde tesçil edilmiş olduğu ve za sas mukavelenamesinin değişen ve tas bıtname ile Iâyihamn aşağıda neşredildiki âliye iktıran eyliyen 3, 4, 5, 32, 34, mekte bulunduğu ilân olunur. ESKİ ŞEKLİ Madde 32 Şirketin umuru hisse darlar arasmdan heyeti umumiyece intihab olunacak (yedi) aza dan mü rekkeb bir meclisi idare tarafından idare olunur. İlk meclisi idare azası müessisler heyeti umumiyesince intihab olunacaktır. Meclisi idare azasmın nısündan ziyadesinin Türk olması şarttır. Bolu Orman İşletmesi Türk Anonim Sirketî » 18 haziran 1936 tarihindeki fevkalâde hissedaran heyeti umumiyesi zabıtnamesidir: Bolu orman işletme Türk Anonim len ruznamede de bu tarzda yazılmış Şirketi hissedaranının 18 haziran 1936 olduğunu beyan ederek kelimenin ay tarihine müsadif perşembe günü saat nen kabulünü istemiştir. Hükumet ko14 te Boluda şirket merkezinde fevkalâ miseri dahi ruznamenin tasfiye heyeti de olarak kanunun ve esas mukavele tarafından ilân ve burada da keenlemnamenin tarifatı dairesinde 29 mayıs yekün kelimesi kabul ve ruznameye it193« tarihli ULUS ve 21 ve 28 mayıs hal edilmiş olmasma binaen bu mese1936 tarihli Bolu gazetelerile ve taah le hakkmda tasfiye heyeti azasından lıüdlü mektub ve davetnamelerle içti söz söylenmesinin doğru olamıyacağı maa davet edildiği ve ruzname ve esas bildirildi. Galib Hikmet, Sadi Gökçeamukavelename tadilâtuıa aid teklifna tan, Fahri Haskol tarafmdan verilen melerin aynen neşir ve ilân olunduğu, (25 mart 936 tarihinde in'ikad eden âdi bir hisse sahiblerinin dahi içtimaa ça heyeti umumiye içtimaında müttehaz ğırıldığı, tktısad Vekâleti celilesinin 12 ve nisab noktai nazanndan muteberi haziran 1936 tarih ve 1306 numaralı e yeti kabul edilemiyecek olan infisah mirnamesi mucibince ve makamı vilâ kararının keenlemyekün addile şirketin yetin 16 haziran 936 tarih ve 3194/274 faaliyetinin devamına karar verilmesi) numaralı tezkeresile intihab olunan ve metnindeki teklif takriri reye konarak Vekâleti müşarünileyhayı temsilen ha müttefikan kabul olundu. zır bulunan komiser mektubcu Bay Nu2 Bundan sonra ruznamenin 2 nci ri Akkan ile tasfiye heyeti azasından maddesine geçilerek: Bay Mehmed Dalkılıc tarafmdan gazete Necmeddin Arkan, Fahri Haskol ve nüshalarının ve davetiye cetvellerinin Sadi Gökçeatan tarafından ve metni \e posta makpuzlaruun tetkikile anlaşıl (statümüzün maddei mahsusasına tev mış ve içtimada asaleten ve vekâleten fikan Adapazarı TUrk Ticaret Bankası 9870 hissenin temsil ettiği 98700 liralık umumi müdürü Bay Said Hamid Başak, sermayeyi temsilen 7 zatm hazır bulun Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası duğu ve hisse miktannın fevkalâde iç idare meclisi azasından Nusrat, Mithat timaa ve esas mukavelenin bazı mad Meray, Türkiye İş Bankası Umumî müdelerinin tadili için meşrut olan üç ru dürlük şubeler müdürü Fazıl Adnan bu miktarı geçtiği hazirun defterinin Öziş, Sümer Bank umum muhasebe ve imzalann tetkikile taayyün etmiş ol müdürü Kemal Ziya Eritman, Kömüriş mağla en çok hisse sahibi Adapazırı umum müdürü İhsan Soyak, Türkiye Türk Ticaret Bankası umum muhasebe Ziraat Bankası hukuk işler müdürü şefi Bay Necmeddin Arkan ile mezkur bankanm mümessili Fahri Hasko ârâ Mazhar Nedim Göknil ile Ankara a vukatlarından Galib Hikmet İpeğin üç cemine ve hissedarlardan Mehmed Haysene mtiddetle idare meclisi azalıkla ri ile Adapazarı Türk Ticaret Bankası rma intihab edilmelerini ve kendilerine Bolu şubesi müdürü Orlfan Ergiray kitabete intihab edilmiş ve cetveller ârâ bir ay zarfında içtima adedi her neye Madde 43 Meclisi idare, şirket işcâmileri tarafmdan dahi görüldükten baliğ olursa olsun mahiye maktuan kırkar Türk lirasını tecavüz etmemek üze lerinin tedviri için münasib gördüğü sonra keyfiyet heyeti umumiyeye arz ve hissedarlar cetvellerinin bir sureti re hakkı huzur verilmesi) hakkındaki salâhiyetlerle hissedarlardan veya hasalona talik olunarak komiserin muva teklif takriri okunarak reye kondu. ricden bir veya birkaç müdiir tayin edebilir. Bu müdürlerin vazife ve salâfakatile reis Mehmed Dalkılıc tarafın Müttefikan kabul edildi. A Galib Hikmet, Orhan Ergiray, hiyetleri ve müddeti memuriyetleri tedan saat 14,30 da celse küşad ve müzaFahri Haskol, Sadi Gökçeatan tarafın kaüd veya azilleri şeraiti hakkmda mukerata başlandı. dan verilen ve metni (1936 senesi mu kaveleler aktedebilir. Meclisi idarece Murakıb ve tasfiye heyeti mütalealan okunduktan sonra kabul edilerek ruz amelâtı hesabiyesi için Emlâk ve Eytam müdürlerin nasıb ve azil ve keyfiyeti Bankası idare meclisi azasından Hay tesçil ve ilân ettirilir. Ancak, müdürler namei müzakerata geçildi: 1 Riyaset mevkiini işgal eden tas rullah Özbudun ile Adapazarı Türk Ti meclisi idare azasının müddeti memu fiye heyeti azasından Mehmed Dalkılıc caret Bankası umum muhasebe şefi riyetlerinden fazla bir zaman için tayin şirket nizamnamesinin 98 inci maddesi Necmeddin Arkan bir sene müddetle olunamazlar. Bundan başka meclisi idamucibince mukaddema heyeti umumi murakıb intihabına ve 1936 senesi için re bir veya birkaç mesele için hususî yc tarafmdan verilen infisah kararının beherine 150 şer Türk lirası ücret veril vekâletname ile münasib gördüğü bir veya birkaç zatı tevkil edebilir. iptalile bugünden itibaren şirketin de mesinden ibaret bulunan takrir okunarak müttefikan kabul edildi. vamma karar verilmesi lâzım gelir deMadde 46 Meclisi idare azası şah3 Ruznamenin 3 üncü maddesin san alâkadar bulundukları hususatın miştir. Murakıb Şükrü Gülez dahi ayni mütaleada bulunmuştur. Buna cevaben de esas mukavelenin 3, 4^ 5, 32, 34, 40, müzakeresine iştirak edemez ve heyeti Bay Said Hamid Başak mukaddema 43, 46, 49, 83 üncü maddelerinin aşa umumiyeden izin almadan kendi veya verilen karann keenlemyekün adde ğıda yazıldığı şekilde tadili teklif olu şahsı ahar namına bizzat veya bilvasıta dilmesi icab ettiğini ve esasen ilân edi narak: şirketle bir muamelei ticariye yapa mazlar. Keza heyeti umumiyenin mü saadesini almaksızın şirketin icra ey YENt ŞEKLİ ESKÎ ŞEKL1 lediği muamelâtı ticariye nev'inden bir Madde 3 Şirketin ünvanı Bolu or Madde 3 Şirketin ünvanı (Tica muameleyi kendi veya aharl hesabına man işletme Türk Anonim şirketi ola ret Türk Anonim şirketi) dir. yapamıyacağı gibi ayni nevi muamelei caktır. Madde 4 Şirket aşağıda yazılı mu ticariye ile meşgul bir şirkete şahsan Madde 4 Şirket aşağıda yazılı mu amelâtla iştigal eder: Orman işletmek, mes'ul aza sıfatile dahil olamazlar. amelâtla iştigal etmek üzere teşekkül kereste alıp satmak, gayrimenkul ahp Madde 49 Heyeti uinumiye her seetmiştir. Orman işletmek, kereste ahzü satmak, gayrimenkulleri icar ve isticar ne gerek hissedarandan ve gerek ha itası yapmaktır. Şirket balâda tasrih o etmek, her nevi fabrikalar tesis eyle ricden azamî üç sene için bir veya telıman maksadla doğrudan doğruya mü mek ve bunları işletmek, teşviki sanayi cavüz etmemek üzere müteaddid munasebatta bulunan bilumum malî, ticarî, kanunundan istifade ederek bilcümle rakıb intihab eder. Şukadar ki ilk musmaî muamelâtı icra ve bu muamelâtla teşebbüsatı ifa eylemek, esham alıp sat rakıblar tesisi heyeti umumiyesi taraiştigal eden diğer şirketlerin hisse se mak, zahire alıp satmak; bilcümle zi fmdan bir sene müddetle intihab olu nedat ve tahvilâtını mübayaa ve bu raî muamelâtı icra eylemek, değirmen nurlar. Bir murakıb intihab edildiği nevi şirketler tesis edebilir. Nevi ve ve mümasili şeyler işletmek, fabrika takdirde bu murakıbın ve müteaddid mahiyeti itibarile işbu maddede zikro icar ve isticar eylemek, resmî ve gayri murakıblar intihab edildiği takdirde lunan muamelâttan gayri herhangi mu resmî münakasa ve müzayedelere işti nısfından bir ziyadesinin Türk olması amelenin ifası şirket için nafi görüldü rak etmek, bahrî nakliyat yapmak, me lâzımdır. Müddetleri hitam bulan muğü takdirde heyeti idarenin teklifi üze rakibi bahriye iştira etmek, her nevi rakıblann tekrar intihabları caizdir. rine heyeti umumiye tarafmdan itti • taahhüd ve inşaat işleri yapmak, ma Vazifeleri hitam bulan meclisi idare ahazı karar edilmesine ve tadil mahi den taharri ruhsatnanseleri ve imtiyaz zası heyeti umumiyeden beraet istihsal yetinde olan işbu karann hükumetçe ları almak. ve maden işletmek, velha etmedikçe murakıb olarak intihab olutasdik edilmesine mütevakkıftır. Bu sıl ticarî smaî, ziraî bilumum muame namazlar. Murakıbların meclisi idare snretle tasdik edi len karar işbu muka lâtı ifa etmek, hükmî ve hakikî eşhas azalıklarına intihabı ve şirketin memuvelenameye zeylen ilân olunur. Şirket ile iştirak etmek suretile dahi yukarı ru sıfatile umuru muamelâtını tedvir esas maksad ve tedviri muamelâtı zım daki muamelâtı icra eylemek. etmeleri caiz olamaz. nında kanunu mahsusuna tevfikan emMeclisi idare azasının kendilerine ve vali gayrimenkule iştira, isticar ve tausul ve furuğundan birisine karabeti sarruf edebilir. olanlar murakıb intihab olunamazlar. Madde 5 Şirketin merkezi Bolu Madde 5 Şirketin merkezi (An Murakıblar her vakit heyeti umumiye kasabasında olacak, gerek Türkiyede kara) şehridir. Meclisi idare kararile tarafından azlolunabilirler. Murakıblagerek ecnebi memleketlerde lüzum gör Türkiyenin sair mahallerinde ve ecnebi rm tayin ve tebdilleri meclisi idare tadükçe meclisi idare tarafından heyeti memleketlerde şube küşad veya acen rafından derhal sicilli ticarete tesçil etumumiyeye arzedilmek şartile şubeler telikler ve mümessillikler ve muhabir tirilmekle beraber gazetelerle de ilân açabilecek ve keyfiyet Ticaret Vekâle likler bulundurmağa mezun olacaktır. ettirilecektir. Müteaddid murakıblar tine ihbar ve gazetelerle ilân edilecek Şube küşadında İktısad Vekâletine ih dan birinin esbabı kanuniyeye binaen tir. vazifesinden sukutu halinde diğer muban keyfiyet edilecektir. rakıb veya murakıblar heyetî umumiyesinin ilk içtimaına kadar ifayı vazife etmek üzere yerine birisini intihab ederler. Bu suretle vazifesinden sukut eden murakıb bir kişi olduğu takdirde heyeti umumiyenin ilk içtimaına kadar vazifedar olmak üzere alâkadarandan birinin müracaati üzerine merkezi şirketin bulunduğu mahal mahkemesi tarafından bir murakıb tayin olunur. Bu Madde 34 Meclisi idare azası üç Madde 34 Meclisi idare azalan üç hususta meclisi idare azasınm da mahsene müddet için intihab olunurlar. Bu sene için intihab olunur. Beher üç senekemeye müracaati mecburidir. müddetin nihayetinde ilk meclisi idare de bir heyeti umumiyece tecdid edilir. tamamen tecdid olunur. Ondan sonra Meclisi idare azalarının tekrar inti Madde 83 Bu mukavelename, mü Madde 83 Şirketin muamelâtı ilk senelerde kur'a ile, bilâhare kıdem habları caizdir. diriyete veya herhangi bir vazifeye me mumiyesinden mütehassil varidatta itibarile her sene ikisi, üçüncü sene üçü mur edilen kimselere umumî veya hu kâffei masraf tenzil edildikten sor çıkarılarak yerlerine aherleri intihab susî temettüattan taksim edilen yüzde kalan temettüatı safiyenin evvelâ ve tayin kılınacaktır. Şu kadar ki çıkan ler ve muhtelif amortisman bedelleri beşi ihtiyat akçesine tahsis ve saniye^ azanın tekrar intihabı caizdir. gibi şirketçe tediye veya tefriki mec itfa edilmemiş olan hisse senedleriı burî olan mebaliği şirketin hesab sene bedelleri tesviye olunan kısmına % be Madde 40 Şirketin idaresi ve hisMadde 40 Şirketin idaresi ve his si nihayetinde tanzim olunan senelik nisbetinde birinci temettü itasına kifa sedarlara veya üçüncü şahıslara karşı sedarlara veya üçüncü şahıslara karşı mevcudat ve muvazene defterinde tes yet edecek mebaliğ ifraz edildikteı mehafcim huzurunda temsili meclisi mehakim huzurunda temsili, meclisi bit olunan hasılatından badettenzil ba sonra baki kalan kısım; idareye aiddir. idareye aiddir. Meclisi idare şirketin ki kalan miktar temettüatı safiyeyi teş% 10 Müessislere; Meclisi idare, şirketin umur ve em umur ve emvalinin idaresi ve şirketin kil eder. % 10 Meclisi idare azasma; valinin idaresi ve şirketin maksadile maksadile alâkadar hernevi ukud ve % 5 Meclisi idarenin tesbit edeceği Bu suretle hasıl olacak temettüatı alâkadar her nevi ukud ve muamelâ • muamelâtın icrası için iktidan tammı şekilde ikramiye olarak me tm icrası için iktidan tammı ve şirke ve şirketin imzasını istimal salâhiyetini safiyenin evvelâ % 5 ihtiyat akçesine tahsis ve saniyen itfa edilmemiş olan " murine ve müessesatı hayriyey^ tin imzasını istimal salâhiyetini haiz haizdir ve hatta sulh olmak ve hakem % 75 İkinci hissei temettü olarak his dir ve hatta sulh olmak ve hakem ta tayin etmek salâhiyetine dahi maliktir. hisse senedlerinin bedelleri tesviye ose senedleri eshabına tevzi e yin etmek salâhiyetine dahi maliktir. Şirketin dahilî talimatnamelerini tan lunan kısmına % 5 nisbetinde birinci temettü itasına kifayet edecek mebaliğ diür. Gerek bununla ve gerk işbu esas mu zim, şirketin memur ve acentalarmı taifraz edildikten sonra baki kalan kıskavelename ile sarahaten menedilmi yin ve azil ve bunlarm maaş ve yevmiman: yen ve heyeti umumiyesinin müsaadei ye, ücret ve ikramiyelerini takdir ve % 10 Müessislere; mütekaddimesine iktıran etmiş olan ta tesbit ve bunları kabul ve tekaüdleri % 10 Meclisi idare azasma; sarrufu emlâke müteallik muamelâtı şeraitini tayin, şirketin idaresi, masa % 5 Meclisi idarenin tesbit edecedahi ifaya mezundur. rifi uumumiyesini ve muamelâtına ği şekilde memurine ve müesŞirketin dahilî talimatnamelerini tan muktazi levazımı tesbit, alacakları tahsesab hayriyeye; zim, şirketin memur ve acentalarmı ta sil, borçları tesviye, senedatı ticariye % 75 İkinci hissei temettü olarak yine ve azil ve bunların maaş, yevmiye, tanzim ve bunlara kefalet etmek, ve şirhisse senedleri eshabına tevzl ücret ve ikramiyelerini takdir ve tesbit ketin maksadı tesisile münasebettar olunur. ve bunların kabul ve tekaüdleri şera • bilumum mukavelenameleri akid ve itini tayin, şirketin idaresi masarifi u tanzim, mübayaatı icra ve bunların ne Şeklinde tadilleri ittifakla karar altına alındı. mumiyesini ve muamelâtına muktazi tayicinden olan muamelâtı ifa, muame4 Heyeti umumiyede hazır bulunan zevat namına içtima zabıtnamesini levazımı tesbit, alacaklan tahsil, borç lâtı şirkette istimal olunmıyan fazla imza etmek üzere ve rey toplamağa memur zevatla kâtiblere salâhiyet velan tesviye, senedatı ticariye tanzim ve nukudun ve ihtiyat akçesinin sureti rilmesi teklif olunarak ittifakla kabul edildi. bunlara kefalet etmek ve şirketin mak istimalini tayin etmek ve itibar üzerine Ruznamede müzakere edilecek başka madde kalmadığından içtimaa saat sadı tesisile münasebettar bilumum mu ve şirketin emvalini karşılık göstermek 15,15 te nihayet verildl kavelenameleri akid ve tanzim müba suretile ikrazatta bulunmak ve heyeti 18 Haziran 1936 yaatı icra ve bunların netayicinden o • umumiyeden istihsal edilecek kararı Tasfiye heyeti azasından Ara Camii Ara Camii lan muamelâtı ifa, muamelâtı şirkette mahsusa tevfikan tahvilât ihrac eyle İmza: Reis Mehmed Dalkılıc tmza: Fahri Ha«kol tmza Necmettin Arkan istimal olunmıyan fazla nukudun ve mek gibi hususatı ifa meclisi idarenin ihtiyat akçesinin sureti istimalini tayin cümlei salâhiyetindendir. İşbu salâhi Kâtib Kâtib etmek ve itibar üzerine veya şirketin yetler tahdidî olmayıp tadadîdir. tmza: Orhan Ergiray İmza: Hayri menkul emvalini karşılık göstermek suYukanda yazıb zabıtnamenin müzakerata uygun ve kanuna muvafık olduretile istikrazatta bulunmak ve heyeti ğunu tasdik ederim. 18 Haziran 1936 umumiyeden istihsal edilecek kararı mahsusa tevfikan şirketin emvali gay* Komiser: Bolu Vilâyeti Mektubcusu rimenkulesini terhin veya tahvilât ihraç eylemek suretile istikraz akdetmek T. C. gibi hususatı ifa meclisi idarenin cümAnkara: 3/9/936. İktısad Vekâleti lei salâhiyetindendir. İşbu salâhiyetler İç Ticaret Umum tahdidî olmayıp tadadîdir. Madde 32 Şirketin umuru hisse darlar arasından heyeti umumiyece intihab olunacak asgarî (beş) azamî (yedi) azadan mürekkeb bir meclisi idare tarafından tedvir olunur. Meclisi idare azasının nısfmdan zi yadesinin Türk olması şarttır. Müdürlüğü Ş. Ş. Madde 43 Meclisi idare şirket işlerinin tedviri için münasib gördüğü Sayı Genel özel Eki salâhiyetlerle bir müdür veya müdiri 4219. 1 ÖZ: Bolu Orman Isletme Türl Anonim Şirketine aid zaj bıtnamenin gönderildiği j hakkmda. umumî tayin ve indelhacce azledebilir. Müdür veya müdiri nmnminin maaşı meclisi idarece tayin olunur. Nasb ve azil keyfiyeti usulen tesçil ve ilân ettirilir. ADAPAZARI TÜRK TİCARET BANKASI A N K A R A 29/8/936 yazıya cevab: Bolu Orman Işletme Türk Anonim Şirketinin 18/6/936 tarihli fevkalâde hissedarlar toplantısma aid zabıtnamenin bir nüshası ilişik olarak gönderilmiştir. İKTISAD VEK1U namına İmza. Yevmiye 11748. Cild/Bend 459. Madde 46 Meclisi idare azası şahAslına muvafık olan bir sureti dairede alıkonularak bu musaddak san alâkadar bulundukları hususatın suret mübrizine verildi. 4 Eylul 1936. Ankara tkinci Noteri Veli Ulunt müzakeresine iştirak edemez. Ve heyeti umumiyeden izin almadan kendi veya şahsı ahar namına bizzat veya bilvasıta şirketle bir muamelei ticariye ve şirketin icra eylediği muamelei ticariye nev'inden bir muameleyi kendi veya aharı hesabına yapamaz. UMUMİ COGRAFYA Liselerin 1 inci sınıfları için. A. Macit Arda i. Hakkı Akyol Fizikî Beşerî Çıkh. Madde 49 Heyeti umumiye her sene gerek hissedarandan ve gerek ha ricden azamî üç sene için bir ilâ iki murakıb intihab eder. Fiah 130 kuruş Remzl Kitabevi, istanbul İzmir Baymdırlık Direktörlüğünden: 1 13,372 lira 80 kuruş keşif bedelli Çatal Bayındır yolunun 0 f 000 4 + 300 kilometreleri arasında yaptırılacak kaldırım 15 eylul 936 dan itibaren otuz gün müddetle kapalı eksiltmiye konulmuştur. 2 Bu yolun kapalı eksiltmesi 15 birinciteşrin 936 perşembe günü saat onda İzmir lli Daimî Encümeninde yapılacaktır. 3 Isteklilerin hazırhyacakları 1003 liralık muvakkat teminatla teklifnamelerini ve ehliyet vesikalarile birlikte adı geçen günle meçte ihale saatinden bir saat evveline kadar Encümen Başkanh • ğına vererek makbuz almalan. İhale gününde bütçe tasdikten gel mediği takdirde ikinci bir ilânla zarfların kabulüne devam olu nacaktır. 4 Fazla bilgi almak istiyenlerin İzmir Bayındırlık Direktörlü * ğüne başvurmaları. (1400) Edirne Valiliğinden: On yedi buçuk lira maaşh Meriç Hususî Muhasebe tahsil müfettişliği münhaldir. Asgarî lise mezunu olan ve askerliğini bitirmiş bulunan isteklilerin Edirne Vilâyetine müracaatleri. (1690)