23 Ocak 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

23 Ocak 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

23 İkincikânun 1938 CUMHURİYET Sıhhat Sebebsiz hüziin Insan, nekadar muvazeneli bir sıhhate ve mantıkî bir düşünceye sahib olursa olsun gün gelir kı sebebsiz bir hüzün ve yese kapılır. Halk arasında buna «efkâ rım var!» denir. Bu, havanın veya dahilî bazı ifraz guddelerinin tesiri dolayısile mi, yoksa başka sebebler saikasile mi olur, henüz pek iyi bilinmiyor. Fakat o anda, hayattan aldığımız zevki kaybederiz. Her tarafı siyah görürüz. Çok sevdiğimiz işlere, insanlara, eğlencelere bile tahammül edemeyiz. Vaziyet bazan ertesi gün değişir, ekseriya da günlerce devam eder. Uzadığı zaman iş biraz ciddileşir. Bir nevrasteniye kalbolmaması için hemen iyi bir sinir doktoruna müracaat lâzımdır. Çünkü etrafınızdakiler sakin ve mutedil insanlar olduğu takdirde sizi kısmen teskin edebilirler, eğer onlar da sinirli iseler, evde lüzunnuz bir münakaşa ve mücadeIe başlar, büsbütün harab olursunz. En iyisi, tabiî kendi kendinize hâkim olarak yese ve hüzne kapılmak için hiç bir sebeb mevcud olmadığım düşünmeniz ve bu ağırlığı üzerinizden çabukça atma nızdır. Onun için de gönlünüzü eğlendirecek bir yere, sinemaya, hoşsohbet dostlara, tiyatroya gitmeniz, oralarda kendinizi düşünmemeniz ve üstünüzdeki ağırlıktan bahsetmemeniz icab eder. Eğer evde oturmanız Iâzım gelirse güç olmıyan bir meşguliyet, ferah verici mevzuda bir kitab alıp okumak onların yerine kaim olabilir. Ekseri sebebsiz hüzünlerin sebebi nedir, biliyor musunuz? Boş oturmak ve hiçbir şeyle meşgul olmamak! Şık gündüz ve akşam elbiseleri Yeni Fransız hükumeti işbaşına geçtikten sonra Amerikada miisaid tesir (Baj tarafı 1 incl sahifede) Vaşington 22 Çhautemps'in kazandığı itimad reyi siyasî mahfillerin en nikinane tahminlerini geçmiştir. Bu itimad esmî mahfillerde ve bilhassa hazine mahfillerinde pek müsaid bir intıba bı ıkmıştır. HADiSELERiN RESiMLERi Berlindeki akisler Berlin 22 Çhautemps'in kazan dığı itimad reyi burada büyük bir tesir usule getirmiştir. «Voelkischer Beobachter» gazetesi, Çhautemps'in komünistlere müsa?datta mlunduğu ve merkez fırkalarına mensub meb'uslar bir millî ittihad kabinesi ha rlıyabileceklerini ümid ettikleri için bu kadar büyük bir ekseriyet kazandığını fazmaktadır. «Berliner Tageblatb> diyor ki: «Komünistler halk cephesinin devam :tmekte olduğu hissini vermek istemiş erdir.» Paris Grev ılân eden vesaiti nakliye amelesi eğlenmeğe gidiyor. Londrada müsaid tesirler Paris 22 Fransız hükumetinin beannamesi Londrada çok sempatik takdirerle karşılanmıştır. Fransız Ingiliz dostuğunun teyidi ve üç taraflı para anlaş masının devamı, istikbalde üç büyük demokrasi devlet arasında daha sıkı bir ;eşriki mesai temin edecek mahiyette müalea edılmektedir. Keza, müdafaa servislerine verilen eBerlin Almanyada açılan Pul sergisini her gün birçok meraklüar ziyaret etmektedir. hemmiyet pek ziyade takdir ediliyor. Buada M. İnskip tarafından yapılan ve çok iyi neticeler veren tedbirlere benzer teddeki kumaşlann 4 metro 20 santiminden »irlerden Fransanın da ayni neticeleri elde çıkar. Dördüncü: Siyah satenden, arkadeceği kanaati gösterilmektedir. sı düğmeli, küçük bir yaka ile süslü ve Fransız matbuatımn mütaleası kol nihayetleri pembe krepten bir elbise Paris 22 Chautems kabinesinin bebeldeki kemer kısmına tutturulmuş bir ranatı sol cenah matbuatı tarafından sepano eteğin önünde sallanarak elbiseye r ayn bir zarafet vermektedir. Eni 1 met incle karşılanmıştır. Humanite gazetesi diyor ki: ro kumaşların 4 metro 25 santiminden «Muvaffakiyet halk cephesinde kaldı. çıkar. Chautemps dün bu cephenin programına adık kalacağma yemin etti.» Populaire, yazıyor: «Başvekilin sözleri, kendisinin halkçıar toplantısının programını tahakkuk etirmek hususunda gayretler sarfettiğine çüphe bırakmamaktadır.» Roma Yılbaşı münasebetüe otomobil sahibleri işaret memurlarına heJournal, Matin, Ordre, Aube gibi mudiyeler veriyorlar. ", bik olunan hemaplastic maskeyi tarif etti :edil gazeteler bevanatm, Çhautemps'in, ğimiz şartlar dahilinde pekâlâ kendiniz esekkül eden kabine eğer yakında bir bizzat da tatbik edebilirsiniz. Yalnız bi millî birlik hükumetinin kurulmasına hazırlık mahiyetinde ise bununla iftihar eraz fazla sabırlı olmanız lâzımdır. Bunun için evvelâ yüzünüzü tertemîz deceğini söylediği kısımdan ısrarla bahbir hale getiriniz. Cildin tam bir safiyet etmektedirler. Muhafazakâr gazeteler bilâkis mem ve tabiilik içerisinde bulunması muvaffanuniyetsizliklerini saklamamaktadırlar. kiyetin en esaslı âmillerinden birini teşkil Echo de Paris şöyle yazıyor: edecek ve maskenin havi olduğu kuvvet«Başvekil, sağ ve merkez fırkalannın li usare zerreleri mesamelerinize tamamicesaretini kırmağa uğraşmıştır.» le nüfuz eyliyecektir. Jour, diyor ki: Hamuru spatule dedikleri âletle ağzın «Bütün serbestliklerin komünistlere bir santimetre üstü ve gözler açık kalacak terkedilmesinin hükumetten taleb edildişekilde yüzünüze süği dün anlaşılmıştır.» rünüz. Yarım saat kadar orada tutu nuz. Mümkün olduğu kadar hareketten sakınınız. Istirahat ediniz. Sedire uza nmız, gözlerinizi kapayınız ve hiçbir şey düsünmeyiniz. Maskeyi çıkarmak için dört köşe bir gaz boyamasını ılık suya batırınız. Sıcak su kat'iyyen kullanmayınız. Çünkü maskeyi büsbütün yüzünüze bulaştırır ve çıkarmak için çok fazla müşkülât çekersiniz. Kabası gaz boyamasile çıktı mı, kalan kısmı suya batırılmış bir tamponla ahnabilir. Bu maske haftada veya on beş günde bir, yahud üstüste sırasile beş on gün tatbik olunabilir. Kansızlığm cildde yaptığı bozuklukları, onu besliyerek izale eder. Kuru tenleri yağlandırır, bunun neticesi yüzün derisi tazeleşir, güzelleşir, sahibini cok genc gösterir. «Epoque» şöyle yazıyor: «Bu garib rejimde ittifak, itiraf edilen mütekabil bir tezad içinde tecelli ediyor ve umumî emniyet, emniyetsizlikleri ör Kahirc Mısır hükumeti geniş bir silâhlanma programı hazırlamıştır, tüyor.» 1 Resmimiz bir İngilız zabıtinin genc Mısır zabitanına talımat verdığini De La Roque, Petit Joumal gazeteteriyor. sinde şu mütalealarda bulunuyor: «Müfrit partilçr muzaffer olacaklar ve mutediller geçici ümidlerini terkede ceklerdir. Kabine bir muvakkat anlaş ma hükumetidir. Umumî iş konfederasyonu dün akşam icab eden saatte dişlerini gıcırdatmıştır. Ihtilâl redingotlarm arkasında saklı duruyor.» (a.a) Şık bir mutfak Soldan itibaren, birinci: Kumaşı siyah krepten. Kesık yerlerinin kenarlan mavi pikürlerle süslü, önü düz, arkası gerek korsaj, gerekse etekte oyuk pelilerle tezyinatlı. 1 metro enindeki kumaşlann 3 metro 80 santiminden çıkar. îkinci: Krepten ve mavi yün dantelden bir elbise. Belde dantel bir parça. Onun altında kemer şekline konmuş beş düğmeli kısım. Kollar uzun, 1,40 enindeki krepten 2 buçuk metro, 80 santim enindeki dantelden 60 santim almak lâzundır. Üçüncü ekose surah'tan elbise. Omuzlar raglan biçimidir. Kollar dirseklerden biraz aşağı inmekte ve sırttaki kurvaze kesik şeklinde bir kesikle nihayet bulmaktadır. Kusak düz renkte kreptendir. 1 metro enin Yüzümüzün tuvaleti §u dananın op etinin smırsiz tarafından yuzümün yansını kapifıyacak büyüklükte iki parça verir misiniz? Şnitzel yapılacak kısımlardan olursa daha âlâ!.. Bu cıimleyi söylediğiniz zaman kasab nekadar hayrete düşecekse, belki siz şimdiden ondan fazla şaşırıyorsunuz. Evet, size biraz pahalıya mal olacak amma, bu iki parça et yüzünüzün cıldini mükemmelleştirecek en iyi vasıtalardan biridir. Lâkin durun, telâş etmeyin. Biz bunu yan ciddî, yan lâtife söylüyoruz. Ciddidir, çünkü kırk elli sene evvel Avrupadaki güzellik müesseselerinde hakikaten bu tarif et parçaları çehreye tatbik olunurdu. Cild, doğrudan doğruya kendisine temas eden etin adalelerindeki hücevreleri ve hemoglobin'i emer ve kuvvetlenirdi. Fakat bugün onun yerine hemoplastic maske denilen usul icad olunmuştur ki, bir tanesinin tatbiki beş on et parçası yerine geçer. Hemoplastic maske, et usaresinden yapılmış esmer bir hamurdur. Kokladığınız zaman da burnunuz bu sözümüzü size tasdik ettirecektir. Yüzünüze tatbik ettiğiniz zaman, yapışkan, katı ve kırmızımtrak bir şekil alacaktır. Ekseri/etle güzellik enstitülerinde tat Çehremizin derisine genclik aşılıyacak vasıtalardan biri de et usaresi maskesidir Evin her tarafı gibi mutfağın da yüzünüze gülmesini ister mısıniz? Orayı mümkün mertebe temiz tutunuz ve ayni zamanda süsleyiniz. Bakın, şu pencere kırmızı, beyaz kareli perde ile birdenbire nasıl değişmiş. Hele iki saksı ilâve olununca adamakıllı şenlenmiş. Binaenaleyh mutfaffn diğer esyasmı perdeye tatbikan ayni desen den seçebilir, yahud üzerlerini cire keten dedikleri bezden kaplıyabilirsiniz. Yağ, su ve her türlü bulaşıcı, yapışıcı maddelerin bollukla bulunduğu mutfakta cire olmı yan esya çok çabuk kirlenir. îste onun icin size böyle kap lanmıs bir tuzluk, bir yemek kitabı, bir de kâğıdlık. Henry Kistemekers öldü Paris 22 Meşhur romancı ve tiyatro muharriri Henry Kistemekers'in 66 yaşında vefat ettiği bıldirilmektedir. Muharrir ve bestekârlar cemiyetinin eski reisi olan Kistemekers, aslen Belçikalı idi. En meşhur eserleri arasmda<Marth» «Para» ve «Alev» piyesleri zikroluna • bilir. (a.a) Banyolarımız nasıl olmalıdır ? Bazıları banyo yerlerini evin en ihmal edilecek bir kısmı sayarlar. Bu, belki bizde ötedenberi yerlesip kalmış bir itiyadın neticesidir. Çünkü eskiden malum ya, büyük konaklarda kurnalı hususî hamamlar mevcud olmasma mukabil, orta hallilerin evlerinde ancak çinko kaplı birer yük demek olan gusülhanelerden baska bir şey yoktu. Artık o gibi sakim âdetleri bırakarak banyonun bir eve muhakkak Iâzım olduğunu düşünmeli ve kudretimiz vettiği takdirde banyosu ferah ve muntazam apartımanları tercih etmeliyiz. Tabiî herkesin banyosu, resimde gördüğünüz şekilde çocuklara ve büyüklere mahsus ayrı ayn kısımlan havi bulunamaz. Tek tekneli, mütevazı olur, fakat temiz olur. Banyonun yerli tertibatından maada, oraya Iâzım olan diğer eşyadan hatıra gelebilenler şunlardır: Kirli havlulan ko Berlinde üç casus idam olundu Berlin 22 35 yaşında Gerhardt Dıehl, 39 yaşında Felix Bobek ve 30 yaşında Arthur Feschke casusluktan dolayı idama mahkum edildikleri için bu sabah Berlinde Plozeensee hapisanesi nin avlusunda cezaları infaz olunmuş tur. (a a.) Berlin Yugoslavya Başvekilinin müesseselerini ziyaret ediyor. zevcesi Madam Stoyadinoviç, NazJ Ev kadını Mürekkeb lekeleri Tahta eşya üzerindeki mürekkeb lekeleri sütle muamele edılirse muhakkak çıkar. Yalnız leke tamamile kayboluncıya kadar ameliyeyi tekrar etmeniz lâzımdır. tngilterede bir tren kazası Londra 22 Bir Londra ekspres trenile boş bir tren Bedford'un 6 kilometro şimalinde çarpışmışlardır. Bir kişi öl müş ve 25 kişi yaralanmıştır. (a.a.) Ceviz lekeleri Parmaklarınızda cevizin dış kabuğunun lekelerine enginar ve sair sebzeler soyarken hâsıl olan siyahlıklan limonla ovmak giderir. Eden, Pariste kalacak Paris 22 Milletler Cemiyeti konse yinin 26 ncı ikincikânun toplantısmda bulunmak üzere Cenevereye gidecek o lan Ingiliz Hariciye Nazırı Eden'in P risten geçerken bir gün kalacağı teey yüd etmektedir. Fransız Hariciye Na ST. Moritz St. Moritz'deki meşhur kış otellerinden birinin meharetl| zırile Pariste buluşup görüştükten sonra garsonu patinaj yaparak müşterilere kokteyl götürürken Alman san'atkârlarmberaber Cenevreye hareket edecektir. dan Susı Dumel bir ayak oyunile tepsiyi devirmiştir. (a.a.) Kürkleri parlatmak Kürklerinizi parlatmak için onları her hangi bir maden esansı ile nemlendirilmi bszlerle ovalamak kifayet eder. yacak bir kutu. Kirli çamaşırlann atıla cağı bir sepet. Küçük bir tabure. Mus luğun üzerinde bir ayna, altında bir eta jer. Porselen veya telden sünger ve sa bun konacak tertibat.