13 Mart 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

13 Mart 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

13 Marf 1935 CUMHURÎTET HADİSELERİN RESiMLERi Ilkbahar hazırlıkları Gene emprime modası devam edîyor. Siyah, yeşil, beyaz renkler rağbette Mısır Kralıçe Feride Kahirede açılan Fransız sergisinî gezerken» Brüksel Belçika Veliahdi Pren3 Boduen ile kız kardeşl Prenses Jozefin Şarlotla bir emri hayir temsilinde. Gece ve akşam tuvaletleri için siyah, beyaz ve bunlarm arasında bazı diğer renkler de mevzuu bahstir. Bunlardan binnin üstüne üzeri beyaz saten aplikeli beyaz çuhadan bir manto giymek tasavvuru hoşunuza gitmiyor mu.. Gidiyor.. O halde memnunsunuz.. Zaten moda da bepimizi memnun etmek için icad edil rremiş mi? Bahar yakında kapımızı çalacak. Onu hazırlıksız olarak karşılamak lâzım. Bu sene baharda neler giyilecek. İsterseniz evvelâ mantolardan başlıyalım. Öğle den sonralan için krepdbsin ve muhtelıf r°nklerde yünlu mantolardan bahsolunuvor. Bunların redıngot şeklinde yakasız, T acude mümkün mertebe yapışık biçrnı , leri tercıh olunacakmış! Meselâ siyah krepdöşin bir elbise iızerinde açık yeşıl manto ne iyi gider. Yahud siyah ve beyaz kareli bir manto ki, bunu öğleden evvelleri de pekâlâ giyebilirsiniz. Keza, kahverengi krepdöşin bir elbise üzerine tüylü yünlüden pastel mavisi renginde bir manto giymek de iyi bir fikir değil mi? Hem bunlar ileride sayfiyeye gitti ğımiz zamanlarda ince beyaz elbiseleri miz üzerine rüzgârh ve serin havalarda pekâlâ giyilebilecektir. Bu sene de gene emprimelere çok rağbet gösterileceği tahmin ediliyor. Yalmz Küçük resimdeki yeşil yünlüden çok robların korsaj ve etek biçimlerinde bir zarif bir gündüz elbisesi, korsajdaki tezcok değişikhkler var. tuğla rengidir. Bu münasebetle size iki akşam elbi sfsile bir gündüz elbisesi nümunesi tak dim ediyoruz. Büyük resimde oturan gene kızınki siyah bir akşam elbisesi. Korsajda vuval kısım bolca. Göğüste beyaz bir gül. Ayakta duran gene kızmki ise açık yeşil ve siyah bandlı kumaştandır. Onun da göğsünde beyaz bir çiçek vardır. Her kisinde de eteklerin geniş olduğuna dikkat ettiniz mi? LONDRA Kur'a efradı arasında tertib edılen koşuya iştirak eden askerlerden bir grup. J Paris Meşhur Avusturyalı tayya* reci Cin Biten Stokholrnde buz üzerinde yatla kayma müsabakaları yap« maktadır. Jimnastik Yeni hareketler Hâlâ birçok bayanlar, kendılerine jimnastık yapmalan tavsıye edıldıği vakit hayretle ınsamn yuzüne bakarak: Pehlivanlıâa, atletlığe hevesim yok, ne diye bosuna uğraşayım! Cevabını veriyorlar. Bunun yanlış bir düşünce olduğunu uzun uzadıya izaha luzum yok, zannediyoruz. Çünku sık sık sütunlarımızda bu hususa dair boluk buçuk malumat veriyoruz. Jimnastık, beden harekâtı vâkıa adaleyi takviye eder amma, herkesi boks \eya gureş şampiyonu yapmaz. Bılâkıs, fazla yaşları erıtır, kanın deveranını, vücuddeki tenasübü, zarafeti temin eder. Kadınlığın ıki muhim vasfı da bedende ahenk ve intizam olduğuna göre sisman, zayıf, orta her bayanm buna ihtiyacı vardır. İşte size yeni beden hareketlerinden üç ekzersis. 1 Baslangıç: Ayakların ucuna basarak vücudü tamamile düz tutmak ve elleri tamamile ufkî bir vaziyette ileri uzatmalı. Yapılacak hareket: Dizleri, vücuddeki müvazeneyi kaybetmeden ve bedeninizin alt kısmı topuklannızm üstüne yaslanıncıya kadar bükmek. Bu sırada elleri ufkî vaziyetten ayırmamak ve belkemigini ayaklarla 90 derecelik bir zaviye şeklinde bulundurmak lâzımdır. Bu hareketi hızlı ve kuvvetli olarak günde 10 defa yapmak çok faydalıdır. Sevdiklerimizle hiç yoktan nasıl Londra tngilterede yapılan v« saatte €00 kilometre mesafa ' görüşme zamanları bulabiliriz? yeni tıp seri tayyareler. L t kateden 2 Başlangıç: Yere oturup bacakları birleştirerek düz uzatmalı ve kolları da de yapılması icab eder. ayaklara müvazî, ufkî vaziyette tutmalı. 3 Başlangıç:' 8 8 "^ Yapılacak hareket: Her iki bacağı sıra Ayakta, bacakları ile bükmeden o suretle kald'rıo indirmeli birbirinden ayırarak, ayakları olduğu gibi yere basarak, kollan başm yukarısına dogru uzatmalı. Yapılacak hareket : Birdenbire kolları, başı, boynu, omuz" lan, gbğsü tamamile serbest bir şekilde sağa, sola, öne eğmek, daha doğrusu boşluğa bırakmak, mümkün olduğu kadar kı ayak parmakları el parmaklar;na ta yere yakın bir vazijeete inmek. Bu haremamile temas etsin. Bu hareketi yaparken keti yaparken ayakları ve kalçaları yerindizleri bükmemek ve kollan indirmemek de tutmak lâzımdır. Yirmi defa tekrar 'âzımdır. 20 30 defa normal bir şekil edilmesi muvafıktır. Bu devirde herkesin çok işi var.. Erkek dışarıda, kadm evlermin işile mesgul. dostların, akrabanm birbirile görüşmek için pek az \akitleri var.. Eh.. Yalmz basına da yaşanmaz a.. Insana heyheyler gelir.. Peki, ne yapmalı da bu zamansızlık arasında vakit bulmalı; bu bir mari fettir. Ertesi gün yorgun düşeceğiniz için akşamlan da dışarı çıkamıyorsunuz.. Çık sanız bile bütçeniz dostlarımzı akrabanı zı lüks lokantalara, lokallere davet etmemeğe müsaade etmiyor. Dostları, akra bayı sitem etmekten nasıl menetmeli? Bazı tanıdıklarmızın, sizin boş bir zamanı nıza tesadüf ettiklerini hissettikleri vakit: Buyurun bize bir likör, bir kahve içelim! Demelerî, ne dahiyane bir harekettir. Büyük bir zahmete katlanmaksızın evlerınde sizin için küçük bir resmi kabul yapmiş olurlar. İşte bunu esas tutarak dost larınız, akrabanızla görüşebileceğiniz zamanları tesbit etmeğe çalışacağız. Kahvaltı Sevdığiniz bir komşunuz, yakında oturan bir akrabanız var, onu bir sabah kahvaltıya davet etmeği bilmem S'Z de hiç düşündünüz mü? Hem yer içer, hem de konuşur, sohbet edersiniz. Kahvaltımzm alelâde mevcuduna bir tabak bal, bir kadeh portakal suyu ilâve edebilirsiniz. gelenin de sabah kahvaltı s:nda bir saatten fazla oturulmaması icab ettiğini düşünerek bu vaktin hitammda kalkıp gitmesi gerektir. Vakıâ bu görüşme az olur amma, emin olun, akşama kadar her ikinizin keyfinin yerinde ol mdsını temin eder. Parts Hap!sanedea çıkan Poezo cfi Borgo Dükası kansına kavuşurkena Nevyork Cenubî Amerikada taşan Kızılnehir, Akşam yemeğinden e\rvel Bugün ekseri aileler, sekiz buçuk, dokuzdan evvel yemek yemiyorlar, dostlanmza, ak rabanıza muayyen günlerde saat yedi den sekiz buçuğa dokuza kadar serbest oîduğunuzu bildırin. O saatte onlara ne verilebilir? İçki olarak bira, vermut ve saire.. Meze olarak, zeytin, anşuva, peynir, portakal, elma, francala.. Çalışan bir kadınsanız büro işlerinden, aileniz varsa ev meşguliyetinden sonra bu vaziyet size çok eğlenceli bir zaman geçirttiği gibi arkadaşlarınızı, akrabanızı da memnun eder. Çünkü onlar da, her halde sizin evinızde bu beş on lokmayı yemek için de ğıl, tath dilinizden, güler yüzünüzden Brüksel Viersel mıntakasında Alber kanalınrn. sedleri yıkıldığından istifade için gelirler. bir çok evler su altmda kalmıştır. Hafif akşam yemekleri Dokuzda buluşup bir sinemaya gideceksiniz.. Arzu ederseniz ahbablarınızı, akrabanızı se kızde eve sanduviç yemeğe çağırabilir sıniz. Her akşam yağlı, sulu yemeklerden bıkıldığı cihetle, bu hepimiz için bir değişiklik olur. Birkaç sanduviçle pekâlâ akşam ye meği geçiştirilebılir. Yalnız yeter ki bu sanduviç fevkalâde iyi yapılmış olmalıdır. Küçük bir masanın üstünde bir tabagın içinde herkes için ayn ayrı birkaç sanduviç hazırlamalısmız. Bu sanduviç lerin her biri zevkinize göre dillî, peynirli, jambonlu, havyarlı olabilir. Tabiî hepsine tereyağı koymayı unutmamalıdır. Ortaya biraz şarab, meyva, reçel de çıkardınız mı, davetiniz en büyük lokantalardaki akşam yemeğini aratmıyacak bir şekle girmiş olur. Londra Küçük îngiliz Prenseslerî bir çocuk tiyatrosunda Stokholm . Belçika KcA Heepold, kayınpederi îsveç Kralınm kardeşi Prens Karl'ın 77 ncî yıldönümü münasebetile Isveçe gitmiştir» '" PARİS Karnavalda eğlenen çocuklar.