3 Temmuz 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

3 Temmuz 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

—— AO EMADERÜŞEED LA ÇPERELÜŞÜS YA LN A Türk-Yugoslâv misakı Belgratta tasdik edildi Çocuk Sahifesi bilmecesinde he- diye kazananların İistesi Kaprt Postal kazananlar: 101 — Konyalı Ada Mazok, 102 — Trabzonda Tahsin, 103 — İstanbul 24 üncü mektepten 139 Nihat, 104 — Or- duda Derviş zade Cevdet, 105 — İs - tanbul 24 üncü ilk mektep 147 Şöh - vet, 106 — İstanbul SS inci mektep - ten 352 Eliya, 107 — Kuruçeşme Ha- mam sokak 40 Suzan, 108 — Çarşı - kapt Kalpakçılar 207 Ahmet, 109 — Cümhuriyet orta mektepten 13 Fikret, 110 — Beyazit Soğan ağa mahallesin- de 19 Velittin, 111 — Mevlânekapı « da Felek sokak 4 Hüseyin, 112 — İs- tanbul kız Hisesinden 799 Neriman, 113 — Beylerbeyinde 27 inci mektep- ten 27 Nermin, 114 — Beyoğlu Ce - malbaşı 3 Nermin Ziya, 115 — Esayan mektebinden 4 üncü sınıfta Ağavni terziyan, 116 — Kınalında — Lâtife, 117 — 3 üncü ilk mektepten Necdet Kubilây, 118 — Yedikulede Narlıçeş- mede 2 Saliha, 119 — Karagümrükte Fars Beyin oğlu Oğuz, 120 — Kasım- paşada Hasköy caddesinde 30 Naim, | 121 — Sen Jorp Avusturya mektebin- | den Jak Sebaeh, 122 — Yüksek kal- | dırım Lehli havrast Haham mahdu - mu Benlamin Segal, 123 — Edirne - kapı Hançerlikilit sokak 39 Daniyal, 124 — Artingertaran mektebinden Narkis Filiposyan, 125 — Şirketi Hay- riye fabrikasında Fikret — Muhittin, 126 — Beyoğlunda sütçü Yusuf oğlu Aptullah, 127 — Göztepede 38 Sühey- lâ Mehmet, 128 — Unkapanında Kı- rikçeşmede 11 Samime Behice, 129 — Galata Musevi cemaati mektebinden 1850 Nesim, 130 — Edirnekapı Salma- Yomrukta 5 Mari, 131 — İstanbul 7 inci mektepten 43 Ahmet, 132 — Ka- sımpaşa Zincirlikuyu 264 Aliye, 133— Kasımpaşada 21 Muallâ, 134 — Ni - | şantaş Kız orta mektebinden 381 Ne- | zahet Şevket, 135 — İstanbul kız or- ta mektebinden 220 Fethiye, 136 — Tstanbul kız muallim mektebinden 47 lfet, 137 — Babıâli caddesinde 60 Neclâ, 139 — Fatihte Çarşambada 44 Muzaffer, 140 — İstanbul gümrük muhafaza motöründe Göztepeli Rid - van, 141 — Kuzguncukta 214 Kuleli askeri talebisnden İhsan, 142 — Şişli Tramvay deposunda vatman 149 Sait 143 — İstanbul 24 üncü mektepten Salâhattin Ahmet, 144 — Kasımpaşa Küçük Piyalede 8 Tünay, 145 — Ni- şantaş kız orta mektebinden 384 Za- hil Ziya, 146 — Balatta Ayan cadde- sinde 68 Kahveci Nuri, 147 — Bey - oğlu Asmalı mescit 49 Levi Apraha - miyaş, 148 — İstanbul Makasçılarda 17 Boğus, 149 — Beşiktaş Yıldız Hâ- kimiyeti Milliye yatı mektebi müdür | muavini Sabri Beyin kızı Sabahat, | 150 — Beyoğlu Papasköprüsü 1 Gar- pis Şişmanyan Bey ve Hanmnlar.. Ispartada açılacak gül yağı fabrikası Ankara, 2 (Hususi) — Ziraat, Sümer, Iş Bankaları önümüzdeki sene mahsulüne yetişmek için İs-| partada açılacak gül yağı fabrika-! &1 üzerinde müzakerele devam e- diyorlar. Ticaret mektebi mual - “lümlerinden kimyager Halit Bey müzakerelere iştirak için buraya çağrıldı. B Nafıa vekilinin seyahati Ankara, 2 (Hususi) — Nafıa Vekili Ali Bey İzmir seyahatini meclisin tatilinden sonraya tehir etti. Ali Bey bu seyahatinde yeni yapılacak Afyon — Antalya hat- ” ; "4 le bir hikâye vardır. Eyvah.. Şimdi kafam kesilince sâğım da yere düşecek ve içindeki mektup meydana çıkacak..,, | Yazısı bu nüshamızdaki (Haberin Hikâyesi) dir. Resimli hikâyele - rimiz birer günlüktür, yani mabaatsızdır. Gazetemizde her gün böy- | İngilterede yaşı on yediden az olan- ların pilotluk etmeleri yasak İngilterede, 17 yaşından aşağı| hiç kimsenin tayyare idare etme-| sine müsade edilmemesi hakkın -! da Hava nazırlığı bir karar itti haz etmiştir. | Bu kararın, geçenlerde kaza ne- ticesinde ölen 16 yaşındaki çocu- ğun bu feci akıbetinden sonra a- hındığı ihtimali reddedilmekte - dir. 16 yaşmındaki çocuk, uçuşund;n hemen on dakika kadar sonra tay yaresi tepesi aşağı yuvarlanmak suretiyle, yere saplanıp kalarak, yapayalnız ve tecrübesiz bir uçu- şun cezasını görmüştü. Fakat hava nazırlığınca alınan kararın, bu vak'adan birkaç gün evvel tesbit edildiği söylenmekte- dir.. 17 yaşından aşağı, kimse, pi - lot vesikası edinemiyecektir. Hiçbir genç, 17 yaşına girme - dikçe, tecrübe bile yapmıya me - zun değildir. Büyük tayyare müesseselerin - den birinin yüksek bir memuru! bu hususta şunları söylemiştir: “Bu, çok iyi bir hareket oldu.| Ingilterede kuraklıktan sonra yağmur ve Sel.. agiliz Son gelen Avrupa gazeteleri, İn- gilterede uzun bir zamandır. hü- küm sürmekte olan kuraklığı mü -! teakıp, birden ortalığı alan sel, fır- tına hakkında mühim tafsilât ver- mektedir. Surrey havalisinde sıra ile ev- ler, bir taraflarından yıkılmış — ve içerlerine su dolmuştur. 70 yaşında bir ihtiyara, birden bir yıldırım düşmüş ve — apansız yakmış kavurmuştur. Bir çok havalide yollar baştan başa derince bir su tabakasile dol- | tile parçalanmıştır. sikletler tedricen hiç işliyemez ha- le gelmişlerdir. Bir kilise, yıldırım isabetile ta- vanından lutuşmuş ve yanmağa| tesi, İngiltere Maadin Nazırının e- $ başlamıştır. Gene Surrey havalisinde, yük- lü bir kamyon, sular üzerinde ka- yarak, bir dükkâna çarpmak sure- Dört ufak çocuk, gezdirilmekte olduğu arabalar içinde yaralanmış lardır. Yağmur selleri bir mımtakada yüzlerce metre mesafeyi kaplamış A SA A | Gençler, vakit buldukça, suya ör- | leyh, kendilerini tehlikeye atıyor: yapıldığından bahsetmekte ve na- dek dalar gibi havaya yükselme .| ye başlamışlardı. Fakat kız olsun, erkek olsun, muayyen yaşa gelme- dikçe, hüküm verme kabiliyetleri inkişaf etmiş sayılamaz.. Binaena. lardı.,, * * * İngilterede yeniden bir tayya- re kazası olmuş, iki tayyare, biri- | birine çarpmıştır. Kaza; üç kişi - nin havada yanarak ölmesi ve bi- rinin mucize kabilinden paraşüt- le kurtulmasiyle neticelenmiştir. Cüret Ingilizce (Deyli Heralt) gaze - vinde şayanı dikkat bir — hırsızlık zırın harp madalyelerinin çalmdı- ğını bildirmektedir. Hırsızlık güpegündüz — olmuş- tur. Hırsızlığın yapıldığı esnada, nazırla karısı, Avam Kamarasının nazırının ma, dalyelerini çaldılar taraçasnda, çay içmekle aI Ake n B meşgul | 179 8—7î1034. | Yunan takımı İ gün geliyor Önümüzdeki cuma günü lacak büyük spor bayramı Galatasaray klübü hazırlıkl. devam etmektedir. Taksim şst. da yapılacak bayram hbalal şimdiye kdar hemen hemcı mediği zenginlikler ve yenil camidir. Bayrama klübün ve yeni sporcularının geçit ile başlanacak, bundan g0: letizm hareketlerine geçileci Atletizm — müsabakaları Y Bulgar, Yugoslav ve Rumen lerinin en belli başlılarının kiyle yapılacağı için pek par lacaktır. Bu müsabakaların halk fından kolaylıkla görülmel hususi tertibat alınmıştır. Son hareketi — Galatasaı Panatinayikos maçı teşkil e tir. Yunanistanın en kuvvel kımlarından birisini vücüde | ven Yunan fütbolcuları bu at dörtte Pireden şehrimizel ceklerdir. Dün kendilerind “— Yarın saat dörtte gü tanbuldayız. Türkiyeye se mizi getirmek için bu saati sızlıkla bekliyoruz. Muhabti mealinde bir telgraf gelmişi Yunanlı futbolcularmı kendisiyle karşılaşacak olanı tasaray ve Beşiktaş klüpler tımda karşılşıyacaklardır. İli de bu karşılama resmine sporcularımızın iştirak edec ni ümit ve temenni ediyorl. ... Bugün gelen Yunanlı sp arasında koşucu LLaLmbro kulas da vardır. Arabistanda s muahedesi Arabistanda İbnissuut — ile Yahya arasında yapılan harpler hayet sulh ile neticelendiği ma Fakat yemenliler ile Hicazlılar da aktedilen sulhün şartları ha şimdiye kadar kati malümat ge ti. Vaziyetin bu cihetinden dol kıa gayri muvafık bazı neşriyat ku bulmuştu. Son gelen Avrupa postasın İbnissuut ile İmam Yahya a imza olunan muahede Londrac redilmiştir. Bu muahede ile her iki tara Hıklı olarak birbirlerinin istiklâ nımakta ve tahdit edilen hudul iki taraf topraklarında sekiz | | ve derinliğinde tahkimat — yapı | deruhte eylemektedirler. Her dan bir manzarayı gösteriyor. £ beler bu resimde görülen bLinala yan etmişti... raf, kendi topraklarında hazır olan siyasi suikastleri baştırm devilerin bir taraftan diğerir etmelerine mani olmağı ve al olur ise zarar ve ziyanları tazı meği taahhüt eylemektedirler. Muahedenin en dikkate değ G İbnissuut ve İmam Yahya h lerinin, bu iki devletten birini fini haleldar edecek ve zorluk cak bir tarzda üçüncü bir d anlaşamıyacaklarına dair olan dür. Bir taraf haricin tecavüzü ruz kalmca diğer taraf kati sı taraf kalacak, manevi yardım: nacak ve düşmanlık diye tavsi