3 Ağustos 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

3 Ağustos 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Alman ordusu Hitlere sadakat yemini etti Şikâyetler, Temenniler Tahmil ve tahliye işçilerinin dilekleri İstanbul Liman şirketi tahmil ve tahliye işleri namma gazetemize bir müracaat yapildı. Sayıları iki yüz elli kişiyi bulan bu işçiler kendilerini ça - lıştıran mütecahhitlerden şikâyetçidir- ler. Şikâyetleri şöyle hülâsa edilebilir: “Liman şirketi gemilere mal yük - letme ve boşaltma işlerini müteahhit- lere havale eder, müteahhitler de biri gündelikle çalışanlar. Eskiden iki lira gündelik verirlerdi, Sonra elli kuruşa indirdiler. Şirkete müracaat ederek ay- nâ işi doğrudan doğruya bize vermesi- ni istedik; kabul etti. Fakat müteah « hitler ton başma yüz para fiat kırınca iş gene onlara verildi. Fakat mütcahhitler beş saat çalış- ma mukabilinde otuz beş kuruş verme- ğe başladılar. Günde çalışmamız - iki Üç saati geçmediği için elimize geçen para bizi geçindiremiyecek — derecede aadır. Bir ay içinde ancak 13 lira ala- biliyoruz. Kimseye şikâyet edemiyoruz, çünkü banu haber alan müteahhitle - rin bize iş vermiyeceklerinden korku- yoruz. Liman şirketi yükleme ve bo- şaltma işini bizim yüzümüzden geçi - nen müteahhitlerden alarak doğrudan doğruya bize vermesini rica ederiz.” Geçilemez hale gelen sokak Salacak vapur yolcularından Ru- şen, Nafız, Cevdet, Faik — imzalariyle aldığımız bir mektupta Üsküdar kay- ricada bulunul- ve yolu berbat etmektedir. Bu dıvarın kenarlarına kadar deniz suyu gelmek- tedir. Halk buradan geçerken hem &- yakları 1slanmakta hem de pis sular üzerine akmaktadır. Dünya kurulalı- danberi taş yüzü görmeyen yosunlu bu mahalden ecnebiler geçerken bir- birleriyle gülüşmektedirler. Burasının taş doldurarak geçebilecek bir hale if- rağını muhterem ve faâl Üsküdar kay- makamımızdan rica ederiz,, Galatasaraylıların deniz balosu Galatasaraylılar Cemiyetinden: Senelik ziyafetimizde izhar edilen umumi arzu üzerine Cemiyetimiz 23 - Ağastos Perşembe akşamı mehtepta bir deniz balosu tertip etmiştir. Arka- daşların davetiyelerini cemiyet merke- zinden aldırmaları tebliğ olunur, diğmü Bir tavzih Bir Ağustos tarihli sayımızda “Ye- ni bir ” Başlığı altımda bir haber vermiştik. Beyoğlunda Lüle. ci hendekte 122 numaralı apartıman - da oturan Hayık Bey bu mesele ile a- lâkası bulunmadığın:, kendisinin bir komisyoncu yanında namuskârane ça- lıştığını, böyle karışık işlerle uğraş - bildirmektedir. Almanya Millet mahke- mesinin ilk toplantısı Berlin, 2 (ALA.) — “Millet mahkemesi,, dün ilk defa Prusya diyet meclisi binasında toplanarak devletin emniyetine karşı suikast hazırlamak cürmüne ait muhtelif işleri tetkik eylemiştir. Hekdüer Muhafız gücü bisikletçileri Ordu, 2 (A.A.) — Muhafız gü- cü bisikletcileri bugün saat 9 da şehrimize gelmişlerdir. iki kilomet- re mesafede Vali belediye ve Halk- fırkası, halkevi, reisleri, memleket sporcuları vehalk tarafımndan kar- şılandrlar. Bu akşam halkevi tara- fmmdan şereflerine bir ziyafet ve bir eğlence tertip edilmiştir. | İki Yüzlü Adam Bütün dünyaca tanınmış, fevkalâde meraklı zabıta ve tahlil romanı wti Tefrika N: 8 Geçen kısımların hülasası ı İki arkadaştan biri, bir akşam gezintisin. de, bu remanm en korkunç şahstyoti olan a- dama dalr, hatarnaznı anlafıyor: Bu adam, bir gece dokuz yaşında kadar bir çocuğu çiğnerken yakalanmış ve - kendi- sinden bir miktar para istemek karazlaşmış-| Ü | Andam kendisindea hiç umulmadığı halde ba parayı kasmen nakit, kısmen de çek ha- linde dertal veriyor. Fakat çoks attığı imza ile, kendini tanıttığı isim arasında fark — var-| dır. | İkt arkadaştan biri avukat Aterson o gün| evine dönünce, kendisine esrarengiz — abbabı | Doktor Cekil tarafından — verilmiş uygunsuz | bir vasiyetnamayi tokrar gözden geçirdi. Şimdi, arkadaşı dekter Cekii'la, ba — kor- kunç adam yüzünden uğrayabileceği folâket- lert düşünüyor: Hayd isimli korkunç adamı bir gece yolu- u bekliyerek, gösdü, — Bu vasiyetnamenin sana müthiş eza verdiğini görüyorum, dedi. — Mister Hayd'a dair bir takım şeyler öğrendim.. Doktorun vazıh ve sevimli yü - zü, birden rengini kaybetti. Du - daklarına kadar soldu. Gözlerine karartı geldi. — Bu kadar konuştuğumuz ye- tişir, dedi. Bu meseleyi bir. daha A M ın Zenci <askerleri bizi perişan ettiler ve karımı esir aldılar. Yazısı bu nüshamızdaki (Haberin Hikâyesi) dir. Resimli hikâyele - ' rimiz birer günlüktür, yani mabantsızdır. Gazetemizde her gün böy- | | Cibali Yenikapı 19 Todor İvanof 31 — | Edirnekapı bahçevan oğlu sokak 52 le bir hikâye vardır. 3-8,934 mat olunabileceğini de bilirsin. Bu meseleyi açıkça anlat... Seni kat'iyyen kurtaracağım, — Benim aziz dostum. Çok iyi bir kalbin var. Fevkalhad iyi.. Sa- na bütün varlığımla, herkesten çok itimat ederim. Fakat ben de, Hayd denilen adamı şu dakikada istersem, başımdan savabilirim.. Bunu yapabileceğime emin ol.. Alâkana teşekkür ederim. Hem bir şey daha söyliyeyim: Bu, — | | pek âlâ idrak edersin ki— tama- men hususi bir meseledir. gitsin!.. Aterson, ocakta çıtırdıyan ateş- lere bakarak bir miktar düşündü. Ve: — Yerden göke kadar hakkm var Cekil, diyerek ayağa kalktı.. Doktor devam etti: — Fakat, madem ki bu mesele- ye temas ettik. Ve umarım ki son temasımızdır. Senin, bir noktayı vuzuhla anlamanı isterim: Beni, bu zavallı Hayd cidden alâ- kadar etmektedir. Senin, onu gör- düğünü biliyorum. Bana söyle- di. Maalesef biraz da kaba dav- Bırak açmıyalım.. — Fakat işittiğim şey pek kö tüdür.. — Ne olursa olsun.. Sen benim vaziyetimi anlamıyorsun.. Muzta- ribim. Vaziyetim gariptir Ater - İ son.. Tasavvur edemiyeceğin ka - dar garip, Öyle bir vaziyet ki, lâfla, konuşmayla bir yola gire- mez. | — Fakat Cekil, kardeşim! Be - l ni biliyorsun. Bana ne derece iti- ranmış... Ama biliyor musun cid- den, çok derin surette bu delikan- İr ile alâkadarım. Günün - birinde ortadan yok olursam, bu genç a- dam hakkmdaki bütün arzularımı yerine getireceğini umarım. Ken- disine düşen bütün, haklardan is- tifade etsin, bunu temin edeceğine! bana söz ver...Zaten her şeyi - bil-| sen, derhal bunu yaparsın.. Senin vadinle üzerimden büyük bir yük' Çeviren; Hikmet Münir kalkacak. Avukat atıldı: — Fakat bu adamı, arzum hilâ- fına, seviyor gibi görünemem ya... Doktor Cekil, elini arkadaşmın omuzuna koyarak: — Senden bunu istemiyorum, diye yalvardı. Senden yalnız hak| istiyorum, Bir şeyin doğru tatbiki- ni istiyorum. Ben ortadan yok - 0-| lunca, »hatırım için- ona yardım etmeni istiyorum. Birden gelen bir iç çekişile, a- vukat Atersonun göğsü kabardı, indi: — Pek âlâ... Dedi. Vadediyo- Keru cinayeti Bir sene kadar sonra, Teşrini- evvel ayının 18 zinde, Londra, vahşeti tamamen kendine has bir cinayet haberile altüst oldu. Cina- yet, hele katledilen adamın yük- sek bir mevki sahibi olması dola- yısile, daha ziyade ehemmiyet kes bediyordu. Teferrüatı az ve heyecanlr idi. Bir hizmetçi, nehirden pek u- zak olmıyan evinde yapayalnız, üst kat pencerelerinden birine yas Tanmış oturuyordu. Akşamın daha ilk girdiği saat- lerde, ortalığı bir sis kaplamış, fa- kat bilâhare, ortalık arınmış, ay- dınlanmış ve kızımn oturduğu pen-! cerenin karşısındaki vadi, bedir| halindeki aym ışığile parıl parıl | met 8 — Mülkiye 214 3-8-1934 Çocuk Sahifesi bilmecesinde he- diye kazananların listesi Çikolata kazananlar 1 — Galata Sahil sıhhiye merkezi memurlarından Raif Bey kızı Aytef Meral 2 — Kasımpaşa Kulaksız fırın” sokak 9 Kâmuran Hikmet 3 — İstan bul 15 inci mektep 22 Kadri 4 — İt tanbul kız lisesi 769 Şükran 8 — Şaif Nedim caddesi 110 Üdbi 6 — Haydar” paşa Akif Bey sokak 21 Saba Neştt 7 — Kandili kız lisesi 700 Leman Ab- müfettişi Tsmail Hakkı Bey Kerimesi Zekiye 9 — İtak yan mektebi 4 üncü sınıf talebesinde? | Mustafa Necdet 10 — Ortaköy komti" ser M. Nedim kızı Semiha 11 — Ortar köy yeni meyhane sokak 29 Sadettin 12— Beyoğlu Hamalbaşı Unciyan apâf” temanı 3 Ziya 13 — Aksaray Onuç G# zi Tsmail Ağa mahallesi 15 Ali Lâtif 14 — Galatasaray — Hisesinden 1449 Ali Muhiddin 18 — Suadiye Bağdat desi 348 Müzehher. 16—44 üncü mek” tep talebesinden Nuriye 17 — Sett Benuva lisesi İhsan 18 — Ortaköy ŞE kerci oğlu sokak 29 Suzan 19 — Ort#* köy 23 üncü mektep 338 Makbult 20 — Beşiktaş Köyiçi mektep sokak 12 Nevhiz Hanım ve Beyler.. Kakao kazananlar 21 — Ordu tüccardan Derviş zadt Cevdet mahdumu Fuat 22 — Kasım * paşa Hamam sokak 34 Süleyman Hak* kı 23 — Ankara Necati Bey mektebi — talebesinden — 669 — Kemal 24 Şişli Terakki Hisesi sınıf 9 Acar Rifat, 25 — Beşiktaş Abbas Ağa mahallesi 23 Kaymakam Tahir Bey oğlu Alâcd- din 26 — Kandilli 26 -28 Ridvat 27 — Davutpaşa mahallesi çavaş ha * mam sokağı 28 Semih 28 — Fatih Çu” kurçeşme Ağa yokuşu 23 Fuat Şevket 29 — Fındıklı 26 -28 — Fazilet 30 — Feoclor Teoclaridis 32 — Galata Mah* mudiye caddesi 197 berber Celâl 33 ” | Beşiktaş Vişnezade sokak 18 Muazztf 34 — İstanbul kız lisesi 31 Necmi Se* | her 35 — Fatih Malta çarşısı Hasâfi Bey apartımanı Sadi 36 — Eğrikap! Ayvaz Efendi sokak 83 Ananstas 37 ” Fatih Atpazarı 96 Sidika 38 — Yıldıf Hâkimiyeti Milliye Şehir yatı mekte* bi müdür muavini kızı Renan 39 — Uluköy orta mektepten Ziya 40 — GY latasaray lisesi 985 Besim Bey ve Ht” nımlar. . Kitap kazananlar 41 — İstanbul Akşam kız mektebinden 500 Feride Sadullah 42 ” Valide Bağ Pravantoryumda 129 AY” şe 45 — Beşiktaş Akaretler spor cad* desi 93 Ferhünde 44 — İstanbul Bf lisesi 413 Mehlika 48 — Ankara öf Cebeci 156 Abdullah Bey mahdum H. Nocdet 46 — Karaköy Akgün mi 47 — Kasımpaşa Zincirlikuyu Bakkal Nuri 48 — Kasımpaşa kulak” sız değirmen 4 Refika Kâzım 39 — Beşiktaş 24 üncü mektep 129 N 50 — Üsküdar Tramvay caddesi 13? Munmmer S1 — Balikesir Adliye mü” başiri Mehmet Mazhar Efendi birâ * deri Muzaffer 52 — İstanbul tatbil mektebi 449. Hikmet - 53 — İstanbil kız muallim mektebi 248 Sabahat İstanbul 44 üncü mektep 490 Fikrtt Çetin 56 — Üsküdar Sinanpaşa Eğ hanc sokak 26 Ekrem 56 — İstanb Telgraf merkezinde Safer 57 — Bof tanci ilk mektep 132 Naime 58 —ı; şiktaş 19 uncu mektep 337 59 — Deniz küçük mektep esnaf : miyeti umumi kâtibi oğlu Nejat 60 Üsküdar Bağlarbaşı Selâmet sokak Ayten Lütfi Hanım ve beyler. — Sonu var Urolog - Operatör Dr. Reşit Sami Idrar yollari hastalıkları mürehassif! Beyoğlu, istiklâl caddesi (MuleP yanmağa başlamıştı... (Devamr var) Ruj karşısı) Vehap B. Ap. No: