7 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

7 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

iki ay sen ra Bele. aye 2. kiye yep Yem! bir maTba& hediye elmişli. HABER — Akşam Postası Ni benzemiyor ediy, m Benin oldu.Ha- hi) Benim olak Yırlı olmap 8000 ilraya satılık bisküvi fabrikası Üsküdar Selâmi Ali efendi mahal. lesinde Acıbadem caddesinde 322 - 328 numaralı 353 metre o murabbai zemin üzerinde ve yüzü 32,650 metre uzunlu - £unda iki kat kâgir (bina ile içindeki İngiliz Vikars markalı sabit makine- leri ve otomatik fırını birlikte satıla - “ağından daha fazla malümat edin - mek ve fabrikayı görmek için istek - lilerin Üsküdar İcadiye Çamlıca cad- desi 33 sayılı evde fabrika o sahibine başvurmaları, bebekken kesi ek eti iett sizi KIMYAGER ! peel İdrar, kan, kazurat ve ticaret tah- i lilleri yapılır. Eminönü, Emlâk ve Eytam bankası karşısında İzzetbey ak my Şişli Etfal hastanesinde Göz mütahassısı doktor Rıfat Ahmed Gözberk €, Halk Fırkası sırasında kız li 7 edi karşısında 12 numarada. Mun Yüksek Mühendis Mektebi Arttırma ve Eksiltme komisyonundan Tahmin l.inci ihale eksiltme bedeli peyakçası günü (saati 18-9.435 (350) aded yatak ve (350) aded yorgan çarşafı 1425 (O 106,87 14 Stoboret (bir aded) 360 27 15 Motörlerden çıkan gazların tahliline mahsus alât (bir aded) 85 640 16 Mekteb için yukarıda yazılı mevad açık eksiltmeye ko - pulmuştur. o Eksiltme saatleri ve tahmin bedelleri ile, birinci pey paraları hizalarında gösterilmiştir. İsteklilerin | şartnamele- rini görmek için her gün eksiltmeye girmek için de belli gün ve saatte teminat makbuzları ve arttırma ve eksiltme kanunu - nun 7 inci maddesinde yazılı vesaik ile beraber komisyona müracaatları ilân olunu.. (5177) GEERELELEERE BAR ELRRARARARI) Dünyanın on nefis üzümlerini ğ Görmek ve yemek istiyenler? Hergün Topkapı haricinde Bay Osman T. G. Nümune bağını şereflendirirler, 2 I caz vardır Istanbul yedinci icra Memurluğundan: Emniyet sandığı Yeminli üç ehli vukuf tarafmdan tamamma 854 lira kıymet takdir edilen Balatta Hocaali mahal'ssin de Hamam sokağında eski ve yeni 57 Nolu bahçeli bir evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş oldu. ğundan 8-10-935 tarihine müsadi' salr günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde 75 ini bu! duğu takdirde müşleris! üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttırmanın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müd detle temdit edilerek 23-10-9035 tax rihine müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar keza daire“ mizde yapılacak ikinci açık arttı; masında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde 75 ni bulm adığı takdirde satış 2280 No. lu kanun abkâmma 'tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırma ya iştirak etmek istiyenlerin &.ymı eti mulammenenin yüzde 7,5 nis- betinde pey akçesi veya milli hir bankanın teminat mektubunu ha- mil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu cisilli ile sabit olmıyan ipo- tekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususils faiz ve masarife dair olan iddialarını ev- rerererere XNMEM müsbiteleri ile biriikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 şün zarfında birlikte dairemize bildir meleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmıya nlar satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar. Müterakim ve rgi, tenviriye, tanzifiyeder mite- vellit belediye rüsumu ve vakıf ica resi bedeli müzayededen tenzi! o- lunur. Daha fazla malümat almak istiyenler 16-9.935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art- ile 93473353 No. lu dosyaya müracaatla mezkür PARDAYAN > i büyük bir stwapla din - Konne - görmek Jan,heyetan içinde sustu. tablin gözlerinde bir acıma için bakışını ona çevirdi. Yels ve oümizsizlikten doğan bir hareketle diz çöktü hıçkırıklarını tut - nağa çalışarak ellerini bitiştirdi: — Monsenyor, size kendimi tama - men anlatamıyacağım. Ne kadar tali- sizim! Hakikati bütün şiddetiyle an * latacak kelimeleri bulamadım. Fakat doğruyu söylediğime yemin ederim, Hayatıma, İncil üzerine, kızımın başi- na yemin ederim. Herhalde sevgi - li Luiximin fena olmasını istemiyece * ğime eminsiniz değil mi monsenyor? O halde sözlerime niçin inanmıyorsu » nuz, Siz Fransuvanın babasi ve Lui - rük babasısınız. Zavallı anne Için biraz merhamet ediniz. Bundan başka bir söylemek elimden © gelmez. Monmoransi düşünüyordu. Gözlerini yumuyor bü dayanılmaz facladan uzak olan düşüncesi bir hile | aramakla uğraşıyordu. Nihayet: — Kalkınız Madam! Doğruyu söy - Tediğinize inandım, dedi. Bunun üzerine Jan heyecanla: — Oh, Luiz kurtuldu, dedi. Kadının bu sözü Konnetablin zih - an için dağıttı. Fakat hemen | ni toplryarak söze başladı. — Hamriye dair söylediklerinizden haberim yoktu, Fransuva bana bu hu- susta bir şey söylememişti. Benim her seyi bildiğimi söylediğiniz zaman yal- niz babalık duygularımı yaralıyan ve aile menfaatlerime dokunan bu gizli ©lenmeden haberim vardı, Onun için a Gilesiş imkünerder Madam, Raininden vurulduğunu - hisseden Jan: LAR — Bu evleniş ne Imkânlı ne de im - kânsızdır. Çünkü artık oldu. sözlerini mırıldandı, Konnetablin yüzünü birdenbire hid- det kaplıyarak ağzı pek aci sözler söy Jiyetekmiş gibi açıldı. Dişlerini gicir - dattı. Fakat hiddetini yenerek bu söz- lerden vazgeçti. Kızı titreten bir ses- sizlikle yeleğinin cebinden iki kâğıt çıkarıp birsini açtı : — Bünu okuyunuz! Jam satırlara acele göz gezdirerek mosmor kesildi. Meş'um bir ürperti vücudunu sarstı, Ve bir söz söylemeğe iktidarı olmadan kesilen koyunların bıçağını kaldıran kasaba fırlattıkları korkunç bakışla Konnetablin yüzüne baktı. İkinci Hanrinin icat ettiği yeni res. mi tabirlerle nihayet bulan kâğıtda şunlar yazılıydı: “Şimdi mevcut ve ileride buluna. cak olan kimselere Tanrı saadet ve tarı (selâmet) ihsan etsin. Mar. jansin kontu ve Monmoransi gi - lesinin büyük eplddı, İsviçre piya- de alayımısın olbayı bulunan Pransuvanın yakalanarak Tempi hapishanesinde ebediyyen hap « sedilmesi için hâkimimiz Telliye. re emir verildi. Bu emrin yerine getirilmesinden hâkimimiz ve tüze işyarlarımız (adliye memurlart - miz) mes'uldürler, İrademiz böy- ledir,, — Monsenyor! OAh Monsenyor! Fransuva size ne yaptı? Oh, beni kor- öldürmek mi istiyorsunuz. Bu pek mit Bütün ömrünce hapiste oturm”",. Ah sevgili Fransuvacığım, ne kadar tali» sizsin | mevcut vesaiki görebile cekleri ilân olunur. (59614, PARDAYANLAR 3 Onun için hemen pılıyı pırtıyı dopla- Yıp darağacı ile aramda uzun bir ay- rılık bırakacak kadar uzaklaşmalıyım. diye mırıldanarak ve atının nallarını iyice yoklıyarak Şövalye dö Pardayan hemen hayvanma bindi. Ve küçük Ja- nı da önüne alıp şatoya kahramanca deva ederek Paris yolunu tuttu. Biraz gittikten sonra Paris kapıla- rına kadar uzayan ve son ağaçları Monmarter tepelerini gölgeliyen geniş ormana daldı,” Yirmi dakika kadar gittikten son- ra atının iki adım ilerisinde bir gölge görerek hemen hayvanını yoldan ayı- rıp durdu. Pardayan eğilerek gördüğü gölge- nin tanıdığı bir kadın olduğunu anla” yınca titredi. , Jan, hâlâ yoluna devam 'ediyordu. Belki de arkasından gelen atlının gü” rültüsünü duymamıştı bile. Şövalye yavaş sesle: — Madam!.. dedi. Jan durdü: — Mösyö, tuttuğum yol Parise gi- der, değil mi? diye sordu. — Evet Madam, Lâkin yapayalnız böyle gece vakti ormatıın içinde kork- madan nasıl gidiyorsunuz? Size ar kadaşiık etmeme izin verir misiniz? Jan başını sallıyarak teşekkür et. ti. , — Ne, yalnız mı gitmek istiyor su- nuz? — Evet yalnız gitmek İstiyorum. Bir şeyden Korkum yok! Jan bu sözleri söyliyerek yoluna devam etti, Pardayan onu-bir kaç dakika hay- retle karışık bir: nermnvla seyretti, Sonra bu kususta elinden başka bir şey gelemiyeceğini anlatır.bir tavır) omuzlarını silkti ve hayvanını tırısa kaldırdı. Fakat yüz adim kadar git- tikten sonra gene Janın yanına dön- dü. —Madam, Pariste bir akrabanız falan var mı? Nereye gideceğinizi biliyor musunuz? — Hayır. Bilmiyorum. — Rica ederim aklınıza bir şey gel. mesin, korkarım paranız da yok. — Aklıma ne gelecek. Evet, param da yok. Şimdi, kendi kendisine küfür ve lânet eden Şövalyenin zihninde, şid- detli bir mücadele başlamıştı. Niha- İ yet kat'i kararını vererek Jana doğru eğildi. Ve küçük Luizin göğsüne par. lâk bir şey bıraktı, — Madam, artik Şövalye dö Parda- yana lânet etmeyiniz. Çlinkü kendisi dostlarımdandır, Sözlerini söyliyerek dört nalla uzaklaştı, Jan bu atlının Ddizi Kendisine tes- lim eden adam olduğunu anladı ve Lâlzin göğsüne bıraktığı şeyi gözden geçirdiği zaman bunun bir yüzükten koparılan kıymetli bir elmas olduğu. nu gördü. Bu, küçük Löizi Kaçırmak O için Hanrinin ihtiyar Şövalyeye ücret ye- vine verdiği elmasdı. —'1— AŞK MI? SAADET Mİ? Konnelabi An dö Monmoransi Pa risteki konağının tören (merasim) sa, lonunda sert ve hızlı adımlarla dola- şıyordu. Bir kısmı kanapelerin üze rinde oturan ve bir kısmı ayakta du. ran Jantiyomlar yavaş ve çekingen sesle bir seyler konuşuyorlardı. Bu #iradi da pencerelerin birisin. den dışarıyâ bakan Konnetabi kuca" ğında bir çocuk bulunan Yorgun, beti a re ve e ani alana