7 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

7 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

T EYLÜL — 1945 Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla- rında geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik romanı MN gg mam Yazan: Rıza Şekib we Ebülulânın Karşaya içini dökmiye artık | ihtiyacı kalmamıştı. Günden güne birbir- | lerine daha yaklaşıyorlar, birbirlerini ORMANIN KIZI delicesine seviyorlardı — Siz, dedi, girilmemesi lâzım gelen bir yere girdiniz., Fil'er me- zarlığındaki fildişleri, sizi kendi- sine çekti.. Buradan hiçbir şey almadan çıkmanız lâzımdı. Böyle; yaptınız.. Bu hareketinizden do- layı Ormanın o Kızı size düşman! değildir.. Buraya gelmezden ön - ce, esir olan arkadaşlarınızı, be * yaz adamlarin elinden kurtarıp köylerine gönderen ben, sizi ken- di esirim yapacak değilim.. Şimdi hepinizi serbest bırakacağım. Bu: nunla beraber doğru (köyünüze gitmenizi istiyorum. Orada benim kurtardığım arkadaşlarınızla da karşılaşacak ve benim kendilerine yaptığım büyüklük hakkında söy- leyeceklerini işiteceksiniz.. Arka» daşlarınıza iyilik yapan ben, size kötülük yapamam. Amma bunun (hududu, sizden kötülük göreceğim zamana kadar- dır, Karşanın bir sözünü büyük bir alâka ile dinliyenlerden biri ce. cap verdi: — Mağaraya girmenin yasak olduğunu, buradaki fil dişlerinin size ait olduğunu bilseydik adı- mımızı bile atmazdık. Bizi öldürmek, aslarlarınıza parçalatmak elinizde iken “yap- Nehrin rengi bol yağmur sula- rının sürüklediği toprak'arla vu- lanmıştı. Uzaktan görüyorlar- dı: Timsahlar bile sahillere çe- kilip yatmışlardı. Köpürs köpüre taşlara çarpan suların şakırtıları karıştığı o için güç oışitilecek bir sesle Ebülülâ: — Karşa, dedi, hâlâ ormanda kalmak niyetinde misin? — Evet.. Ben buradan kolay kolay ayrılamam. — Öyle ama bu daha ne ka- dar sürecek böyle... — Saçlarım (o beyazlanıncaya kadar. — Sonra?... — Sonrasını şimdiden kestir- mek kabil mi? Hem sen ormanı niçin istemiyorsun? Bundan da- ha güzel bir yer bulabileceğ'ne kani misin? — Belki bulamayız. Bütün dünyadan uzak yaşamak (belki bir zaman için tahammül edilebi- lir bir şeydir. Fakat buçok u- zun sürerse insana sıkıntı Vveri- yor. — Bu belki senin için böyle.. Benim.dünyam burası, ben gözü. mü burada açtım.. Bundan baş- ka dünya tanımıyorum. maamız” Kebilemiz şömdiye hm 77) Sen eğit dar aslanlı adamın düşmanı idi. Fakat bundan sonra bizi bir dost olarak görebilirsiniz. Vahşiler serbest bırakılmala- rından çok memnun görünüyor- | lardı. Karşaya bunu ispat için bi- | ri susup biri söylüyordu İşlerinden iki kişiden başkası | © Arapça söylüyordu. Bu yüzden | Karşı, yalnız gürültü dinlemek mecburiyetinde kalıyordu. Karşa gürültüyü bastırdıktan sonra: — Biraz ötede arkadaşlarınız da var. İsterseniz onları da ala- . Burada beklerseniz Ebülülâ ile Karşa vahşileri bi- rakarak aslanlarile ayrıldılar. e Aradan geçen uzun (günler, Karşa ile Ebülülâyı biribirlerine daha yaklaştırmıştı. Şimdi artık Karşaya içini dökmek ihtiyacını duyuyordu. Hele hâdisesiz geçen günler, onları yalnız hayvanla. rile, aslanlarile kabilelerile meş- gul olmalarına yaramamış, bol bol içini dökmesine fırsat ver- mişti. İkisi de biribirlerini delicesine tanıdığı gündenberi çok değiş- mişti. Hele ormandan muhtelif Yesilelerle dışarıya çıkması, iki dim ama, hayvanlarımı bıraka. mam,, diyen?.. — Evet bendim. — O halde.. Gene caydın de- mek... — Caymak?.. Ayrılmayı ka- MAZON İsim ve markasına dikkat .f İV Kolaylık olmak üzere /f; perakende 65 kuruşa satılan şişeler piya - saya çıkarılmıştır Mep HABER — Akşam Postası Hava tehlikesini bilen üyeler Ankara, G(A.A.) — Hava İ tehlikesini bilenler: 8734 Halit manifaturacı 20, 8735 Kemal at- ! tar Bursa 20, 8736 Mustefa Naci İ börekçi 20, 8737 Rasim Tahsin tütüncü 20, 8738 Fuat raobily»cı 20, 8739 Mehmed oto ve malze- me ticarethanesi 20, 8740 Adil İ benzinci 20, 8741 Kâmil benzin- ci.20, 8742 Mustafa garajcı 20, 8743 Osman Tevfik boyacı (20, 8744 Ahmed Kemal 20, 8745 Mehmed Zühtü keresteci 20, 8746 Emin otelci 20, 8747 Halil Kaa- kaş 20, 8748 Mustafa Atpazarı hamamı 20, 8749 Halil Şark oteli 20, 8750 Mustafa Çakır hamamı 20, 8751 Ahmed Çekirge Hayat oteli 20, 8752 Avram Karako ve- | rici 20, 8753 Hakkı (tabak 20, 8754 H. Sabri (o fabrikstör. 20, | 8755 Emin 20, 8756 Keşlik köyü adına İnebolu 23, 8757 Ulu köyü adına 23, 8758 Altı kulaçköyü a- dıma 20, 8759 Kadri Amasya il- bayı 20, 8760 Ziya Ttasagun 20, 8761 Mehmed 20, 8761 Muhar- rem Beşek ziraatçi 20, 5763 Koç | 20, 8764 Halil20, 8765 Vey- sel kütükçü 20, 8766 Ahmed Cemil Mardin 20, 8767 Hüse- yin Kefeli Merzifon 20 8768 A- kif Cuma oğlu 40, 8769 Receb Mustafa oğlu 20, 8770 herendeci kardeşler dokumacı 100, 877) Cemal Kadı oğlu tuhafiyeci 20. Boş arsalardaki çöpler Apartman aralarındaki boş arsalara atılan çöplerin birikerek koktuğu belediyece görünmüş, bunların kısa bir zamanda kaldı- li lülilemmenlenin bildiril miştir. © © iy İ buletmiş bulunsaydım evet., — Karşa!... Beni dinle... Sen ormandan başka bir yer görmedi. gin için ayrılmamanda haklısın... (Devamı var) Mazon Meyva Tuzu Sabahları aç karnına o bir kahve kaşığı alındıkta Kabızlığı def'eder Yemeklerden bir saat sonra alın - dikta Hazimsizliği, Mide, ekşilik ve yanmalar! giderir, Ağızdaki Fazla bir yemek ve içme. den sonra hissedilen yor. gunluk ve şişkinliği hafifle. tir, MAZON tuzu nun tesirinden memnun kal. mıyanlar şişesi açık da olsa Rahçekapıda İş Bânkası ar. kasmda 12 No.lu MAZON BOTTON ecza deposuna iade ederek bedelini geri alabilirler. Türk Anonim Elektrik şirketinden; Sayın Hâlka ilân Anadolu ciheti ile Büyükada ve Heybeliada seviyorlardı. Karşa, Ebülülâyı | elektriği hakkında Hükümetle Türk anonim elek- trik şirketi arasında aktedilen 25 Nisan 1932 tarih- li mukavelerame, yukarda sözü geçen havaliye tarafı görmesine yaramıştı. Hay- | aydınlatma ve ev ihtiyaçları için verilen elektriğin vanlarını yalnız bırakmıya gönlü fiatini, Yazı olsaydı, belki ormarını, bir daha dönmemek üzere bırakıp gidecekti. Ebülülâ da zaten bunu istiyor- du, fakat onu kandırmıya müvaf. fak olamamıştı. Birdenbire başlayıp ortalığı mana yayılan tatlı (o serinlikten doya doya istifade etmek © için timsahlı nehrin kenarında serilip uzanınışlardı. 53.000 liralık bir meblâğ toplanıncaya kadar Istanbul tarifesine nisbetle yüzde 5 arttırmasına elektrik şirketini mezun kılmıştı, Bu şart şimdi yerine getirilmiş olduğundan bun- dan sonra Anadolu ciheti ile Büyükada ve Heybe- liada elektrik sarfiyatına Rumeli cihetindeki fiat- alt üst eden yağmurdan sonra or- | Jer tatbik edilecektir ki bu da, aydınlatma fiatinin kilovat saat başına aşağı yukarı 0,75 kuruş inme- sini temin edecektir. YE e Direktörlük A Dünya celi 9 inea€ 006 Fahrünname adlı eski Farisi Nakleden: tarih romanından alınmıstır. (Hatice Sürevya) e No.55 Ferruh, Hürremin sesini işitti. inim inim inliyordu. Bu sesin geldiği yere baktı, bu se Hürremin sesi! Fakat, şehzade arkadaşını tanıyamadı! Çoktanberi insanlarm ayak kestiği bu diyarda bu yabancılar ne arayordu? Onlara hadlerini| bildirecekti., Derhal, yerinden fırladı. İki at İ mın üzerine şeğirtti.. Köylü: “— Eyvah.. Zavallılar gidi - yor!,, diye korktu.. Ağaçların yap- rakları arasına iyice saklandı. Fakat, iş, hiç de tahmini gibi olmamıştı.. Delikanlı, bir ok çekti.. Yanına koydu, Kolunun bütün hıziyle at - ti... Ok, vınlayarak uctu. o Aslanm sağ gözüne saplandı.. Bir gözü kör olan hayvan, kük- riyerek daha büyük bir kinle ve gazapla ileri doğru atıldı. Aradaki mesafe yirmi adım ka- dar bir şey kalmıştı. Ferruh, ikinci bir oku sol gözü nişanlayarak attı, Ok, göze sap - landı. Fakat, hayvan, bütün hizi - le Ferruhun üzerine atılmış bu - lundu, İki gözü kör olan aslan, bütün hızile Feruhun üzerine atıldı. Fa-' kat, delikanlı, çevik bir çekişle aslanın hamlesi altından sıyrıldı, Kör aslan, o kocaman gövdesi- le yere çarptı. Bir müddet can çe-| kiştikten sonra, upuzun serildi, kaldı. . Bunca insanların kanına giren bu canavar, nihayet ölmüştü. Saklandığı ağaçlar arasından manzarayı seyreden köylü, derhal! yerinden fırladı. — Aman, müsaade edin de ben gidip padişaha müjde vereyim .. Ihsan almama sebeb olur, sevaba girersiniz., . | İki kahramanın müsaade ver «| mesi üzerine, köylü fırladı. Yeni şehrin kapısından içeri: — Müjde! Aslan ölüdürüldü .. diye haber verdi. Bu gibi rivayetler kaç kere çık- tığı için, halk, ilkönce inanmadı . Hattâ, köylüyü padişah huzuru - na bile çıkarmak istemediler. — Eğer yalan söylüyorsam, be- ni zındana atın! - demesi üzerine|| yaverler, onu alarak, şahın karşı- sma götürdüler. Padişah, ilkönce, bahşiş verdi. i rayda yerleşmişti. pekaz bir Padişah, derhal iki kahr#m--:4 aratılıp buldurulmaşını emertti . Ferruh ile Mehlâ, huzura kar dı. İlüfatlara garkedildi. Öldürüler çocuğunun in'ikemı- nı aldığı için, (o padişah, bunlara âdeta medyun olmustu. Hiç bir şeylerini eksik etmiyordu. ö Çok geçmeden, yeni şehir halk.r gene eskisine taşındı. Yerine, yur- duna kavuştu.. Aslan belâsi artık defedilmişti. Halk rahat etti, Ferruh ile Mehlâ küçük bir sa « Maiyetleriyle birlikte dolaşıyorlardı. Bir gün, zindanım önünden geçerken, Fer- ruhun kulağına bir ahüin gel di. Aman yarabbi. Bu ses, yüreği- ni nasıl parçalamıştı. Her halde, bunu tanıyordu. Nasıl da arkadaşı Hurremin sesine benziyordu! Fa- kat, arkadaşı, gözlerinin önünde, sulara karısmamış, boğulmamış - mıydı?. Şimdiburadan sesinin gelmesine ihtimal mi vardı? Fakat, ah ve inin daha bariz bir şekil aldı: — Şehzadem! Şehzade! nt Filhakika, Hürrem; “Zindanı penceresinde oturmuş, ümitsiz bir halde ölümü (düşünürken ora.'a Ferruhun ihtişam içinde geçtiğini görmüş, gözlerine inanmamışlı ... Canla başla sesleniyordu Ferruh başını kaldırdı.. Hur - rem o kadar zayıflamış, bozulmuş” tu ki, tanıyamadı. Fakat ses o sesti.. Hemen zındancı başıyı arattı . Hapiste bulunanlara yardım et- mek istediğini, içeriye gireceğini söyledi.. Tabii, zndancı başı, pa- dişahın bu gözdesinin arzusunu reddedemedi. İçeri girdiler.. Ferruh, artık rü- ya görmediğini, öğrenmişti.. İşte, Hurrem tâ karşısındaydı.. (Devamı var), HABER AKSAM POSTASI | IDARE EVI l Istanbul Ankara Caddesi |! Posta kutusu : İstanbul 214 Telgraf adresi; istanbul HABER Yazı işleri telolonu : 23572 idere ve ân : 24970 Fakat, köylü, vak'anın cereyan ettiği yeri anlattı; — Adam gönderin, baktırın... Eğer doğru değilse o zaman söy - lersiniz.. Padişah, adam gönderd:. Fa - kat, ayni zamanda, köylüye &or *| du: — Peki amma, bu kadar büyük bir işi gören kimdir?. — Sormayın, padişahım, buzün memleketinizde, görülmemiş de -| recede kahraman olan iki kişi bur lunmaktadır. Ve, macerayı baştan sorun» * dar anlatınca, padişah, hayrette kaldr.. Çok geğmeden, haberci ge- lerek aslanm sahiden öldürüldü. İ ünü söyledi... . em i BM 6 A ABONE ŞARTLARI Türk İLÂN TARİSE ai Emeğin get Sahibi ve Neşriyat Müdürür Hasan Rasim Us Basıldığı yer (VAKIT) matbaası i KUPON 241