7 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

7 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Türkiye birinciliği yarım son maçında Izmir Samsunu 4-2 yendi İlk devrede Samsun 2-1 galipti -* sun kalesine aktılar. Bu seferde Sam- Dün Taksim stadında Şükrü Saraç oğlunun da bulunduğu Türkiye fut - fol dömi final müsabakasmda İemirin | Altınordusu Samsun idman yurdunu| Dünkü maçta Samsun ve 2.4 yenerek finale kalmıştır. Maçın| tafsilâtı şudur. : Sant tam 16,5 de önde Samsunlular, arkada İzmirliler sahaya oçıktılar.| Samsunlular şu şekilde dizildiler: Emin, Akif, Fazıl, Mehmet, Sal haddin, Hüseyin, Fahri, Saffet, 5 vet; Murat, Celâl, İzmirliler de, o Sabahaddin; Osman; Adil; Vedat; Mazhar; Hamdi. , idi, Oyun İzmirlilerin o hücumlarıyla Sovyetler Ukrayna karışık takımı Fransiz | Redsta'ı Okranya karışık takımının Fran 7 sızların Redsfar (o takımı ile Pariste bir maç yapmalarına arsıulusal fe -| derasyonun müsaade ettiğinden bah - sederken bu maçın pek büyük bir alâ- ka uyandırdığı ve ilk defa Avrupada resmen bir maç yapacak olan Sovyet- lerin ne metice alacaklarının her ta *| rafta merakla beklendiğini ilâve et - miştik, İşte sabırsızlıkla maç oluz bin seyircinin pılniiş ve sovyetler beklenilen bu önünde ya - fevkalâde güzel | 1 nlan sonra Fransız takımını! © - 1 gibi ağır bir mağlübiyete uğrat - mıllardır. Sovyetlerin oyunu çok takdir e -| dilmiş ve şiddetle alkışlanmıştır, Fran | sız gazeteleri bu maçtan bahsederken | Sovyetlerin en kuvetli Avrupa takım: | lart ile boy ölçüşebileceklerini ve bun- | lara karşı bile iyi neticeler alacakla - an emin olduklarını yazmakta - | dırlar, Müsabaka başladıktan on dakika sonra maçın, ne netice vereceğini kes - tirmek güç olmamıştır. Sovyetleri se- ri, atılgan, canlı ve hattâ (oyunları ile kendilerini göstermeğe başlamış - lar ve rakiplerini demir çember içine almışlardır. Mütemadiyen (sıkışan Fransız kalesi ardı arası kesilmiyen Sovyet hülcumlarını durdurmakta çok müşkülit çekmiştir. Nihayet bu akınlar çok geçmeden semeresini vermiştir. Sol iç açıktan al dığı topu plâse bir şütle Fransız ağ" larma takmıştır. Üç dakika sonra gene ayni oyün - cu kalecinin yerinden o kıpırdamasma meydan vermiyen demir gibi bir şütle ikinci golü de yapmıştır. Bundan sonra Redstar âdeta pa * niğe uğramıştır. Sovyetler bu vazi - yetten istifade ederek üçlincü ve dör- Anadolu hisarında başladı. Samsunlular mütereddit gö rünüyorlar. Samsunluların ilk atlat - tıkları ciddi tehlike 12 nci odakikada oldu. İzmililerin attıkları bir korneri İzmir şampiyonları. 12 nci dakikada az daha gol oluyordu. Bundan sonra Samsunluların ya - vaş yavaş açıldıkları görüldü. Nite - kim artık onlar da tehlikeli akınlar yap mağa başladılar. 17 nci dakikada bun lardan biri penaltı oldu ve böylece Samsunlular ilk gollerini attılar, Bu gölden sonr bütün ateş kesildiler, Ve 20 nci daki - kada sağ açıklarının pası ve 8ol içle - rinin kafasiyle ikinci gollerini attılar, 29 ncu dakikada İzmirliler Samsun- Tularm tazyikinden kurtularak Sam - yendi düncü sayılarını da kolaylıkla kaydet mişlerdir. Birinci devre böylece bit - miştir, İkinci devre oyun daha mütevazin cereyan etmiş olmakla hâkimiyet ge“ ne Sovyetlerde kalmıştır. Bu devrede de bire karşı iki gol yapan Okranya karışık takımı nihayet maçı 6 -İka- zanmıştır. Leningrat Prağ beraber kaldılar Leningrad 6 (A.A.) — 30 bin kişi ö- nünde oynanan Leningrad - Prag fut bol maçı 2 . 2 beraberlikle bit: bir spor bayramı Yarın Anadoluhisarında, Anadolu hisar kulübü tarafmdan (büyük bir Spor bayramı yapılacaktır, Sabahleyin saat (10) dan itibaren atletizm, deniz ve futbol müsabakaları yapılacaktır. İ ryorlar. Nihayet sunlular büs-| 6-1 galip suna bir penaltı oldu. Fakat İzmir -! liler bundan istifade edemediler. İz - mirliler Samsun kalesini çok sıkıştı - bundan iki dakika sonra sanirforlarımın o ayağıyla top Samsun kalesine giriyor. Vaziyet 2. 1 oluyor. Bundan sonra haftaymın sonuna kadar kâh Samsunlular, kâh İzmirli ler oyuna hâkim oldular. Hiç biri baş ka bir gol çıkaramadı. İkinci haftaym Samsunluların ne « ticesiz hücumlarıyla (başladı. Sonra yavaş yavaş İzmirliler oyuna hâkim oldular. 18 inci dakikada Samsuna ar. ka arkaya üt korner oldu. Top ka - lenin önünde dolaşırken bir şütle ağlara takıldı. İ Bu golden sonra İzmirliler iyice a -| çıldılar. 21 nci dakikada Tevfik güzel ve âni bir kafa vuruşuyla topu üçün - cü defa Samsun kalesine sokarak ta - kımı 3 - 2 galip - vaziyete - soktu. Bundan sonra Samsunlular bir müd- det canlandılarsa da sağ açıkları va - sıtasiyle İzmirliler 42 inci odakikada dördüncü gollerini attıktan sonra va - ziyet tavazzuh etti, Ve İzmirliler 4 -2 galip geldiler. Bu suretle (— Altınordu takımı yarın Fenerbahçe ile Türkiye şampiyonluğunu paylaşacaklardır. Hakem Süphi maçı çok güzel idare etti. M.S, Final maçı Fenerbahçe ile, İzmir şampiyonu Al tmordu arasında oynanacak final ma- Taksim stadmda yapılacaktır. Kürek şampiyonasında lik günü havanın kararması, ikinci günü de havanın bozukluğu yüzünden bitirilmiyen İstanbul kürek şampiyo - nası yarışlarından üç çifte dirseksiz ve dörtlük klâsik tekne müsabakala - rı, yarın sabah Yenikapıda yapılacak ve böylece İstanbul kürek Oşampiyo nası da bitmiş olacaktır. Rasing klüp Moskovaya çağrıldı | Fransız Rasing kulübü Moskova. | dâ bir maç yapmak için Sövyet Rus - yaya çağrılmıştır. Bu maça arsıulusal federasyonun müsaade vereceğine kuvetle ihtimal verilmektedir, Flowrens isminde bir yüzbaşı, yep yeni bir yüzme âleti icat etmiştir. Bir balonun iki kenarına konmuş iki küçük kürekten ibaret olan bu yüz- me âleti ile denizlerde büyük mesafe ler kolay kolay aşılmakta imiş, İşte yukarda resmini gördüğünüz e linde tuttuğu yeni öletle, Manş denizini (10) saat (59) dakikada aşarak yeni bir rekor geçenlerde yapmıştır. Bu ! çin karşılaşacaklardır. cesur adam yeni dletile son günlerde de Cebelüttarık boğuzını (7) saat (58) da- kikeda aşmağa muvaffak olarak büyllk bir muvaffakıyet daha kazanmıştır. Si ç ÜN, . Denizde meşaleler Denizlerde Ski kaymak o moda ol duklan sonra, şimdi moda meraklısı sporcular, yeni ve akla gelmiyen bir şey daha icat etmişlerdir. Ve bunun yü. zünden Fransanın cenup sahilleri son gecelerde çok tuhaf bir hal almıştır.! Gecenin koyu karanlığından bir:molö rün peşinde ski kayanlar, ellerinde de parlak meşaleler tutmakla kendilerine yepyeni bir eğlence bulmuşlardır. Yukariki resimde görüldüğü gibi, bu yeni moda denizde de fevkalâde güzel | bir manzara teşkil etmektedir. i Galatasaray Istanbulspor Beşiktaş -Beykoz Hava kupası için bugün”; çarpışıyorlar k 1 bugün Tak sim indinde dram deni —O| Tecrübe koşuları Gaaltasaray ve İstanbulspor, Beşik- Bugün saat (15) de (o Fenerbahçe taşla Beykozun karşılaşacağı Pei kü maçlar, turnuvanın en zorla iki Geçen hafta Pera takımını yenen Is. | stadında Balkan oyunlarına / hazır * tabulsporun karşısına, bugün Galata | lanan atletler arasında ilk (tecrübe oyununu teşkil edecektir. sarayın, sakat oyuncuları Yüzünden | Koşuları yapılacaktır. Kampta hazır- zayıf ve eksik bir kadroile (o çıkacağı lanmakta olan atletlerimizin son tec söylenmektedir. rübe koşuları da gelecek cumartesiye : ir z olacaktır. Beykoza gelince, Vefaya. fevkalâde Balkan oyunlarma hakem ( seçilen iyi bir netice ile galip gelen Beykozlu- lerin bu koşular esnasında vazifeleri" lar, henüz antrene bir vaziyette olmı- ni tecrübe edeceklerdir. yan Beşiktaş için bugün hiç de yabana | atılmıyacak bir rakiptirler. Bugünkü Atletizm maçlardan başka yarım da Güneş -birinciliklerinde Arnavutköy takımları hava kupası İ- | , Geçen hafta yapılan Türkiye atle » Bu haftaki maçlardan sonra Balkan | gizm birincilikleri (neticelerinin pu * güreş ve atletizm şampiyonaları ara -| van tasnifi federasyonca © bitmiştir. ya gireceğinden, hava kupası maçları- | Neticeler şunlardır: nin sona kalan dömi o final, ve final İstanbul 82 puvanla © birinci, İzmir maçları, ancak bu ayın sonlarında v€-| 10 puvanla ikinci, Bursa 3 puvanls ya gelecek ayın başlarında oynanabile | üçüncü.. Kocaeli 7 puvanla dördüncü cektir. Ankara 5 puvanla beşinci , Neusel Karnara ile çarpışacak | Primo Carnera ile Alman ağır sik” | let boksörlerinden Walter Neuşel # | İ rasında bir maç yapılması için hafta” girişilmişti. üşmeler (bitmiş ve her iki taraf abık kalarak maçın teşrinisânide Neryortka yapılmasına karar vermiş * lerdir. lardanberi teşebbüslere G MİŞ GER. Akınspor'un kongresi Akınspor kulübünün . fırka başkanlığından yapılan tamim ü- zerine 8-9.935 pazar günü sabahı saat dokuzda senelik kongresi yapılacaktır. Yurda bağlı üye- lerin mezkür gün ve saatte ku- lüpte bulunmaları.