7 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

7 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Geceleyin denizler Ne neş'eden ne yastan Ürperirken temastan Bir kalp olur elmastan, Geceleyin denizler Kâh neş'eli kâh durgun, Diyorlar aya vurgun Acap hasta mı, yorgun Geceleyin denizler! Renk olur, ışık olur Karmakarışık olur Ne güzel ışık olur Geceleyin denizler? Kaynar durur, kan gibi, Çırpınır insan gibi, Uyumaz hicran gibi, Geceleyin denizler? Her tarafı hep yosun, Suzun rüzgârlar, susun! Dokunmayın uyusun, Geceleyin denizler! İst: Çapa 345: Meliha b Bugünkü bulmaca | Ne. öz anmanın. Jlbret alınız : Fenalık. yapan, Yukardaki arı muntazam keserek, o şekilde yapıştırınız ki, kir köy manzarası görünsün, Doğru yapıştıranlardan: Birinciye 5 lira Ikinciye bir yazı takımı | Ve ayrıca 200 okuyucumuza da muhtelif hediyeler veriyoruz. Bul | Maca müddeti 17 gündür, HABER ÇOCUK SAYIFASI Bilmece kuponu 7—9 — 935 Kazananlar Sayfamızdaki bilmecemizi doğ- “ru çgözenlerden 64 üncü mektep- Ay, Yıldız.. İki kardeştiler. Beş bin yıl önce, Dicle—Fırat kıyı- Tarmda yaşıyan Sümerlilerin en par” lak devirlerinde (Sertellâ) şehrinde yaşıyorlardı. Ay, dokuz yaşında babasını kay - betti. O zaman, Yıldız çok küçüktü. Yedi sekiz yaşına gelince, anasına sor” du: — Benim babam yok mu? Anası o güne kadar çocuklara ba- balarının nasıl ve nerede öldüğünü söylememişti. O gün anlattı: — Sertellâya kırk mil uzakta 80- yumuza yabancı bir (kabile vardır, yavrularım! Bunlara (Hayikmenler derler. Bunlar cenup gelmiş ve nasılsa civarımızda tutunup yerleşmiş kalabalık bir kabiledir. Kra ln oturduğu (Lâgaş) ve (Ur) şehir - lerine çok uzak kaldığımız için, bu ya- bancı kabile efradı bizi sık sık ra - hatsız ederlerdi. Bir gece (şehrimize baskın Yaptılar. bir dövüşte yaralandı ve ölürken: (Bir erkek evlâdım olsaydı, bu kabi * leden öcümü alırdı!) (dedi. Ne yazık ki, siz, ikiniz de kızsınız ve babanızın öcünü alamıyacaksınız! Bu hikâyenin o üzerinden yıllar geçmişti.. Ay, Yıldız.. iki kardeş ko - nuştular: — Birimiz on sekiz, birimiz de yir mi beş yaşma girdik. Ok atmasını, at! sürmesini biliyoruz. Babamızın öcünü | almak için nemiz eksik? Ve bir gece silâhlanarak atlarına bindiler, yola çıktılar. #ki kız kardeşler, babalarmı öldü- Baban o gece kanlı T 1 — İki arkadaş, istasyonda ko şarken bir muziplik düşündüler... Park vizitası Operatör Ahmet Asım, Şifa Yurdunun bahçesinde, davetlile- re: “.- Burası, yalnız bir hastans değil, her zaman gezebileceğiniz güzel bir parktır,, dedi, Davetliler arasında bir çocuk, yanında otu- ran babasına sordu: — Doktor, parkı gezmeğe 8€- leceklerden kaç kuruş vizite ala- ten 372 İlhan! cağını söylemedi. Niçin? i inilerin k Şimdi 8ira Pamuğundu. ona da dokundu. Hileendim ben bu işte dedi. — Bunu annen daha iyi bilir yavrum! Ona sor... öşesi ( Resimli Hikâye ) : Heryere burnunu sokma! » Ve en sonra geldi dede, ilandır? Ne vör bu şişede? “en kabilenin yaşadığı yamaçlara yak laşınca (Ay) dedi ki; — Bu kalabalık insanları Oülke- mizden çıkaramaz mıyız? Bu toprak - larda neden böyle bir yabancı kabile- ye yer vermişler? Yıldız güldü: — Sen çocuksun, dedi, koskoca bir kabileyi püskürtmek kabil mi hiç? Bizim yapacağımız bir şey var: Ka - bile reisini öldürmek, — Bundan ne çıkar? O ölürse, ye- rine bir başkası Tes olur. sınırlarından | 5 — Ya ne yapmalı.?? — Ben bunları yurdumuzun sınır- larmdan uzaklaştırmak — istiyorum. Paramızı, servetimizi aliyorlar ve üs telik bizi fırsat buldukça arkamızdan vuruyorlar. Yurdumuzda bundan son ra kahpelere ekmek vermiyelim. — Fakat, bu nasıl olur? Biz iki kişiyiz. Onlar on binlerce... — Sen korkma! Benimle beraber gel. — Nereye gideceğiz? — Sümer kralının elçileri sıfatiyle kabile reisinin yanıma gidelim.. Ay çok akıllı bir kızdı; o Kardeşini kandırdı, Retsin yanma vardılar. Ner Tİ 2 — İstasyon memuru amcam! riydi. Yavaşça gittiler. Tren yolun-| | caktı. İki kardeşi yataladılar.. dâki fireni çevirdiler. Hayvanlar birbirlerile | nasıl anlaşırlar? yy yg Tİ : ik Yukârdaki resim İngilterede bir çiftlikte çekilmiştir. İki inek yavru- sunun biribiriyle koklaşması, hayvan- “Koklayinda nedi Jizü döndü işkembeye. Tarikse! den geldiklerini (söyledikten sonra: Biz, Sümer kralının elçileri — dediler — size iki hafta omüsaade ediyoruz. Bu müddet zarfında bütün | kabilenizle buradan, vaktiyle geldiği - niz yerlere güç etmezseniz, elli bin ki- şilik bir ordu ile kabilenizin etrafını saracaklar ve hepinizi kılıçtan geçire- cekler. Reis bu sözleri işitince | titremeğe başladı. O gece (rüyasında ilk defa bir su aygırı kendisini o ısırmışlı. Bu, bir felâketin geleceğine işaretti. Ka - bile reisi adamlarını başına topladı.: “Kılıçtan geçmek mi istersiniz? Uzak bir yere göç ederek, gene böyle rahat” ça yaşamak mı?,, Herkes: (göç edelim! Ölmek ve dö | vüşmek İstemeyiz!,, diye bağrıştılar. Ay, kardeşi Yıldızın yüzüne bakarak gülümsedi. Bu çapulcu kabilenin bu kadar kolaylıkla yer değiştireceğini belki de kral bile ummazdı. (Hayikmen)ler bir hafta (içinde yerlerini ve yurtlarını (değiştirdiler, yüzlerce yıl önce geldikleri toprakla- ra doğru yola çıktılar, Ay, Yıldız (Sertellâ)ya döndükle- Ti zaman, halk bu (iki kahraman kızı ellerinde taşıyarak: — Babanızın öcünü aldınız! dedi- ler — Türk ulusu sizin adımızı unut- mıyacaktır.! Siz, bir ordunun yapaca- ği işi yaptınız! Ay, Yıldızdan sonra gelen mesil - ler, bu kahraman iki kardeşi saygı ve sevgi'ile andılar. Ishak FERDİ cezasız. kalmaz! 3 — Makinist önceden sezip durmasaydı, büyük bir kaza çıka Hapse attılar. yg LA yg . # ların da kendi dilleriyle, biribirleriy- le nasıl anlaştıklarını gösteriyor. iyi la eN r diye, Şoförün cevabı! | Ertuğrul Sudettin bir gün Ea- büli caddesinden dalgım inerken, az kaldı bir otomobilin altında eri liyordu. Kurtuldukian sonra şefü- re başımı çevirdi: — Korna çalmasını hilmişor mu- sun be adam?! Şoför gülerek cevap verdi: — Onu çalmasını çok iyi biliyo rum arama; canımın İşi, henüz ©- tomobil kullanmasını öğreneme- dim... Kusura bakma! Bir pot! Cemal mektepte de çok pot kırar ve daima izinsiz kalırdı. Büyüdü, mü sendis oldu. Hâlâ patavatsızlığı br- sakmadı, Bir akşam arkadasımın oğ- unun sünnet cemiyetine gitmişti. sofrada yemek yerken, arkada Otu İran şişman bir kadını yanındaki de-| nlıya göstererek sordu: — Şu koca ineği tanıyor musun? Delikanlı hiç istifini bozmadı: — Evet, tanıdım - dedi - Kendisine) hitap ettiğiniz dananın anasıdır! Çizgi ile resim! Bir leylek. , Açık konuşmalar * İzmirde Nezihe Şükrü — İs- tanbul ile İzmir arası için 17 gün bilmece müddeti yetmez mi? ğe * Ankarada Turgut Cevdet — İstidadınız var; çalışınız. İlk önce okumak.. Sonra yazmak. * Ankarada Selâmi Hikmet — Sorduğunuz doktor Türktür ve İs. tanbuldadır. * Bebekte 37 M — Bir Türk mektebine girmeniz elbette çok muvafık olur, Kazananlar Sayfamızdak! bilmecsmizi doğ ru çözenlerden 19 unsu mektep talebetinden 344 Kâzım. Hepsi kaçtı en sonunda, “X Tekin yandı bu oyunda.