7 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

7 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Gi Iki tarihi Tilm Deli Petro ile Mm. Barri Du'nun hayatları filme alınıyor Sovyetler Leningradda “Çar Deli Petro,, filmini çevirmeğe baş- lamışlardır. Filmni çevtilmesine rejisör Petrov ile muharrir Aleksi Tolstoyi nezaret etmektedirler. Leningrad civarında bu film için büyük dekorlar, şatolar, sur * lar hazırlanmıştır. Uzun boylu as- kerlerden seçilen bir çok figüran- lar muharebe sahnelerinde rol al» mışlardır. »... Fransız kralı on beşinci Luinin metreslerinden olup ihtilâl zama” manında başı kesilmek suretiyle öldürülen madam Dü Barrinin yapatı İngilterede filme alınacak- tır. Filmin rejisörleri, on sekizinci asrm meşhru Fransız ressamı Vat tonun bir kaç tablosunu bu filmde canlandırmağa karar vermişler » dir, Bunlar “senser,, , “Çoban kı” Wwe “Çonan kızını Fit çalan ço>aa,, tablolarıdır. Filmin ilk sahenede gene Vatto- nun bir tablosiyle başlamakta ve yavaş yavaş tablo perdeden sili - nerek filmin kahramanları görül- mektedir. Film tamamiyle mükâlemesiz olacak, yalnız Madam Du Barri şarkıssöyliyecektir. Bu rol Gitta Almara verilmistir. Yeni bir yıldız: Nelli Hovard KUÇUKHABERL Jik kabartma film Fransada yapıldı * Sinema üzerindeki tecrübele-| riyle tanman Lui Lümiyer kendi! bulduğu usulle ilk kabartma fil - min yapılmasını tamamlamıştır. 1200 metrelik olan bu filmin adı “Mösyönün dostu,, dur ve ikinci *| teşrinde Pariste gösterilecektir. * Almanyada rejisör Kar! Fröy- lih mevzuu Roma tarihinde alı - nan “ Sabinlerin kaçırılması., fi! mini hazırlamaktadır. Flimde E-| mil Yann'gs de rol alacaktır. * Kolo'et Kolber,, “Patronile evlenen kadım,, adlı bir film çe - virmektedir. * “Metropolis,, i yapan Alman rejiğörü Friç Lang Amerikada “Cehenneme pasaport,, filmini! çevirmeğe başlamıştır. | * Klark Geybi yeni filminde Ja- net Makdonaldla birlikte oyna - maktadır. Bu film “San Fransis -| ko,, adlı bir komedi müzikaldri .. * “Zengin adamın kızı,, filmin-| de'Jorj Raft ile Joan Bennet oy- namaktadırlar, * Ernest Lubiç'in nezareti altın- da rejisör Levis Mileston tarafın- dan çevrilecek olan “Saadte da-| vet,, filminde Marlen Ditrihle be;| raber Şarl Buvaye oynayacaktır. ! * Meşhur Polonyalı tenor Jan Kipura Amerikaya gitmiştir. Ora- da operet tarzında filmlerde rol alacaktır, İlk filmi “Nil şarkısı, adını taşımaktadır. * Fransız yıldızı Anna Bella son zamanlarda film üstüne film çe - virmektedir. Sevimli artist Fran - sada çevirmekte olduğu filmleri bitirdikten sonra İngiltereye gide- rek “Balerin,, filminde rol alacak. sonra Fransaya dönüp film mevzu Tolstoyün eserinden alınan (Harb ve Sulh) filminde oynayacaktır. * Meşhur dansör Fred Aster ye- ni filminde gene Ginger Roger ile oynayacaktır. * On dokuzuncu yıl dönümünü geçenlerde kütlulayan Cin Par - ker Holivudda Fransız rejisörü Röne Klerin idaresinde “Bir ha - yaletin hikâyesi, (filmini cevir - mektedir, * “Pariş . Akdeniz, filminde Katefon Negi, Piyer Rişar, Vilm ile birlikte oynayacaktır. * Fransızların yeni yıldızı İvet Löbön Amerikan Foks kumpan * yası tarafından angaje edilmiş - tir, Yeni Jön Prömiye Rober Taylor, Amerikanın en meşhur yedi avr: tinin portreleri önünde Joan Kravford bir akşam tuvaletile..