20 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

20 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Gfeş elmeymn'görd yorsunuzkı muta! be/e elrmiyor' BAYANLAR Büyük bir fırsattan istifade ediniz Bevoğlunda İş Bankası karşısında COŞKUN Manifatura Şirketinin tasfiyesi dolayısiy'e Bütün yünlü ipekli ve pamuklu kumaşlar 16 Eylül Pazartesi günür den itibaren Fevkalâde Tenzilâtlı Fiyatlarla Satılacaktır. APARTIMAN İ pilmış dörder odalı | tır. vagazi, terkos vardır. | GÜZEL DENİZ MANZARALI Sultanahmette Kabasakalda Utan - ! gaç sokakta denize nezaretli yeni ya - üç katlı 13 nu - i maralı apartıman daireleri kiralık - | Dairelerde banyo, helâ, elektrik, ha- İstiyenler bakmak ve pazarlık için Bir ziyaretle emin olacaksınız. Bücün satışlar maktu fiyat Ye 98 PARDAYANLAR di. Müthiş bir sıyrıntı derisini yüze - rek zavallmın yüzünü kana (o boyadı. Pardayan kılıcıyla siper alarak: — Mademki şimdi ölmek istiyorsu - nuz ben de bunu kabul ederim. Fakat babam beni bu halimde görse acaba ne der? Herhalde beni azarlardı. Ah mösyö, size bu darbeyi indirerek ba - bamın emrine karşı geldiğim için çok meyusum ! sözlerini söyledi. Mojiron atıldı. Lâkin oPardayanın müthiş kılıcı onun kılıcını bir yana £ terek sağ kolunu boydan | boya delip geşti. Jantiyom geri çekildi, Bu hali gören Kelüs Şöyalyenin ü- zerine atıldı. Dük Danju: — Dur. geri çekil Kelüs! diye hay. kırdı. ş Dük Kelüsü bir tarafa iterek kılı - <ını indirip ucunu cizmesinin burnuna dayayan Pardayana ( silâhsız olarak yaklaştı ve: — Mösyö, sizin pek cesur bir kahra- man olduğunuzu görüyorum, dedi. Pardayan yere kadar eğilerek onu | selâmladı fakat gözlerini bir saniye bile Dükün arkasında duran düşman- larından ayırmadı, — Eğer karşınızda kimin bulundu - grow bilseydiniz demin söylemiş oldu” ğwavz lâkırdılardan dolayı çok mah- cup olurdunuz! ' — Mösyö, sizin nezaketiniz beni esa» sen mahcup etmişti. Bir Jantiyomun yaptığı hareket ne kadar âdi ne kadar münasebetsiz olursa olsun ona uşak diye hitap etmek pek büylik saygrsız- rktır. Onun İçin affınızı dilerim. Dük sarardı. Yeni bir hakaret olan bu sözü anlamamış gibi (o görünmeğe karar verdi, Ker Ann azametli göstermek istediği zamanlar yaptığı gibi him bım konusarak: — Tarziyenizi kabul ediyorum. İşte şimdi biribirimizle o mertçe anlaşmış olduğumuzdan bu evde görülecek bazı işlerimiz bulunduğunu söylemeğe mec burum.. — Ah, ah! Onu niçin önceden söy - lemediniz! İşiniz hal, Hay şeytan ak sın, burada ne işiniz olabilir? — Aşka, sevgiye dair bir iş mösyö! — Tamam !. Ben de zaten bunu an - lamıştım. — Artık bize mâni olmaktan vozge- çiyorsunuz değil mi? Pardayan soğuk kanlılıkla ve kati bir ifade ile: — Hayır! cevabını verdi. — Ah, aklınızı başımza toplayınız mösyö! Kralın çok sabırsız olduğunu söylerler ama, kardeşi oOondan daha sabırsızdır! Bu sözleri söylerken Dük Danju boy unu yüksek göstermeğe < çalışıyordu. Çünkü çok kısa boylu olduğu için an- cak Pardayanın omuzlarına yetisebi * liyordu. Şövalye, Hanri Danjunun bu suretle ismini ye şalısını anlatmak is” tediğinin farkında olmamış gibi gö - rünerek saf bir tavırla cevap verdi: — Mösyö, hakkımda lütfen göster - miş bulunduğunuz nezaket namına bu hususta daha fazla ısrar etmeme - nizi temenni ederim. Aksi takdirde be- ni son derece incitmiş olacaksınız! Vaziyet Dük Danju için gittikçe fe- nalaşıyordu. Hiddetinden sapsarı kesilerek ku « durmuşçasına bir ürperti ile elini kal dırdı. zemin katında Hüseyine müracaatla- aşınız'Vea van hava | Mektep Fizik laburatuvarı yg ŞAM ANNE YA Kauçuk adamlar ayan: Edgar Valass. Bu şrada kasa Marresının olomalık kapusı bırden bire kapana: / ayiaılar. iKı da k/ka sonra ben fe nö Yüksek mühendis mektebi arttırma ve eksiltme komisyonundan: için Komisyondaki şartnamesine merbut liste ve kataloğları mucibince (14031) iira (39) kuruşluk Fi- zik alâtı kapalı zarf usulü ile alınacaktır. Teminat akçesi (1052) li- ra (40) kuruştur. Zarflar 4 . 10 - 935 saat (15) de açılacağından is- teklilerin zarflarını saat (14) e kadar Gümüşsuyunda mektep dahi- lindeki Komisyon Reisliğine arttırma ve eksiltme kanununun 2 inci ve 3 üncü raaddelerinde yazılı vesaik ile beraber tevdi etmeleri ve şartnamesini görmek için de hergün mektebe müri lumur, “ . k racaatları PARDAYANLAR 99 Ayni zamanda, Pardayanın kılıcı * nın ucu da boğazına dokundu. Arkada duran üç Jantiyom hiddetle haykırarak hemen Dükü tutup şid - detle geri çektiler, — Hücum edelim. Hiddetinden mi korkusundan mı bel Ti olmadığı halde tirir titriyen Dük: — Hayır.. İşi geri bırakalım arka - daşlar.. Mojiron yaralı, Moröverin yü zü kan içinde, bana gelince bu serseri ile patırdı çıkararak kendimi tehlike ye düşüremem. Kılıcını kınına koy Ke lis. Haydi dostum, şimdilik gidelim. Daha kalabalık geliriz.. sözlerini söy - Tedikten sonra, sol elini kapıya da - yayıp kılıcıyla siper alıp (o kımıldan - madan ve sakin bir vaziyette işin s0- nunu bekliyen Pardayana dönerek: — Tekrar görüşürüz (o mösyö, ya - kımda haberlerimi duyarsınız! dedi. Pardayan: — Haberlerinizin iyi olmasını iste” rim mösyö! cevabını verdi. Şövalye kiler elinde olduğu halde kulaklariyle etrafı dinliyerek bulun - duğu yerde bir saatten ( çok bekledi, Düşmanlarının geri dönmek ihtimali. ri düşünerek kaçmış görünmek iste - miyordu. Fakat gelen giden olmadı. Şövalye artık beklemekten vazge - çerekDeviniyerin kapısmı çalarak aç - tırıp odasına çıktı. O vakit daha zi - yade emin olmak için pencereyi aça - rak dikkatle sokağa baktı, Bir şey gör müyor ve daha doğru gözlerinin far - kında olmiyarak takıldığı karşı evin penceresinden haşka gözleri hiç bir şe ye tesadüf etmiyordu. Bu pencere de . karanlıktı, Jan dö Piyenin senelerdenberi biricik istira » hati olan bazan sevinçli bazan kor - kunç rüyalarla karışık bir uyuşuk - luğa uyku denirse Luizle annesi de yuyorlardı. Lujze gelince sıkıntıları - Di hemen gözler kapanmca bir hayal gibi uçup gittiğini o hayatını mes'at bir devresinde bulunduğu için içi ra- hat olarak uykuya dalmıştı. Yukarıda, Pardayanm yapmış oldu- ğu şeyden dolayı pişman olduğunu görmüştük. Dük Danjuyu tamamen tanımıştı. Şimdi ise hiddeti geçmiş ol- duğundan muamelesinin pek ağır ok duğunu anlıyordu. Kralın kardeşi, Fransa krallığınm veliahdi ve Pariste herkesin sevip hür met ettiği bir kimse idi. Hügnolara karşı açılan büyük harp- Terde şanlı galibiyetler elde etmişti, Henüz on altı yaşinda iken krallık or- dularının başına geçerek Jarnak ve Monkontörde meydan harplerini ka- zanmış, Kolinyiyi mağlüp ederek bin- lerce dinsizi öldürmüş olan ve daha binlercesini öldüreceği muhakkak bu- lunan Dük Danju millet ye dinin bi - ricik ümidi idi. Bununla beraber bu harpleri ha - kikatte Marşal Tavanin idare ettiği ve genç veliahdin yalnız arada ismi geç - tiği de söyleniyordu. Dedikoducular, kral dokuzuncu Şar- lm kardeşinin en çok sevdiği iki eğ - lence olan nakış işlemek ve oyuncak larla oynamaktan ve bilhassa tuvalet işlerindeki ustalığından başka bir de- geri olmadığı ve orduları idare etmek bahsine gelince, düzgünlü, kokulu, ahlâka uymaz bir tarzda giyinerek her yerde yanında taşıdığı genç Jan - 14740) MA ilân o-