20 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

20 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

2 EYLÜL — 198» Emil Ludvig diyor ki: Naziler sarı saçlı ırk taraftarı “seyhat, birçok önder- ieri siyah saçlı! Üç gün önce bir Amerikan ga- zetesinden naklen bir yazısını ver- diğimiz Alman Yahudi mülteci . lerinden muharrir Emil Ludvig, aynı yazısını biraz değiştirmek suretiyle İngiliz gazetelerine ver - miştir. Bu sabahki posta ile gelen “Deyli Herald,, isimli Londra ga- zetesinde bu yazı intişar etmiştir. | Mevzu itibariyle, gene, Alman -| yada hücum edilmek üzere tasnif olunmuş üç nevi halkı;-yani Ya . budileri, katolikleri, protestanlar: ele alıyor ve bunların şimdiki hal- de en zayıfı olan Yahudilere tat. bik edilen muameleyi anlatarak şu noktayı kendi görüşüyle tah- Wi ediyor: “Nazilerin kahramanca naza - riyelerine göre, en önce en zayıfa hücum kararlaştığı için, evvelâ Yahudileri tazyika başladılar. Ve protestanları en sona bıraktılar... “Nazi ilmine göre sarışın ve mavi gözlü Ariler, yani hâkim ol. ması tasavvur edilen ırk, siyah saçlı olan ve Arilerden olmı7-»'- ra namütenahi surette faiktir. Fa- kat talihin garip bir tecellisidir ki Nazi liderlerinden çoğunun saç - ları siyahtır, “Ne olursa olsun, Naziler her . şeyden önce, gözlerini nüfusun yüzde biri nisbetinde olan ve A-i wrkmdan bulunmıyanlara çevir - di...,, Zabıta memurlarına Müjde: 2009 in ışık veren DAİMON FENERİ GELMİi iŞTi Dikkat: Ampulleri Daimon - Pilleri ia) Bilbassa fenerine ve 1526 numaralı Daimon fenerlerine dikkat edilme- si ve taklitlerinden sakınılması. Başka marka verirlerse aldan mayınız. Deposu: Tahtaksle No. 10 Her yerde arayınız. kaz İstanbul 4 ncü icra memurluğundan: Bütününe iki bin lira kıymet kesi - len Eyüp civarında küçük köyde es" ki Kariye üstü yeni Çamlık sokağın - da eski 9—9 mükerrer yeni 26 numa- ralı arsa ahir amlur ve bir evin ze - min ve ebniyesinin bütünleri açık art- tırmaya çıkarılmış olup şartnamesi 2—10—995 günlemecinden itibaren diyanhaneye asılarak 21—10—935 gün lemecine rastlıyan pazartesi günü sa- at 14 den 16 ya kadar dairemizden a- çık arttırma ile satılacaktır, Atttırmaya girmek için 947.5 temi" | nat akçesi alınır, Birikmiş vergi be lediye resimleri ve vakıf icaresi 1 teriye aittir, Arttırmada gayri menkule takdir edilen kıymeti bulmak şart olup ak - si halde ikinci arttırmaya kalacaktır. 929 tarihli icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesi mucibinçe ipotek sa” hibi alacakhlarla diğer alikadarların irtifak hakkı sahiplerinin gayri men kul üzerindeki haklarını hususile faiz. ve masrafa dair bulunan iddialarına müsbit evrakları ile birlikte ve 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzım o- lup aksi halde hakları tapu sicilleri ile sabit olmadıkça (satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar daha geniş bilgi edinmek istiyenler 4/1297 dosya numarasile dairemize mliraca - atları ilân olunur. (200) Tepası Belediye o Tiyatrosun * ka ŞehirTiyafeosu de 121 de Per Günt 5 Perde Yazan: Henrik Un bsen, Türkçesi: Se iha Bedri, Müzik irieg Balkan festi- ma silne iştirak eden “ruplar şerefine bi- letler gişede satıl maktadır. İstanbul beşinci icra memurluğun- dan: Mahcuz olup bu kere paraya çevril- mesine karar verilen tamamına ye - minli üç ehlivukuf tarafından (9272) dokuz bin iki yüz yetmiş iki lira kıy- met takdir edilen Beyoğlunda Hüse - yin ağa mahallesinde eski Pire Meh met yeni Pire Mehmet ve Katır so * kağında eski 17 yeni 11 — $ — 6 No.lu apartıman ve garaj açık arttırmaya çıkarılmış olup şartnamesi herkesin görebilmesi için 8—10—995 tarihinden itibaren daire divanhanesine talik e dilecek ve 27—10—905 tarihine mü: sadif salı günü saat 14 den 16 ya ka” dar İstanbul beşinci icra dairesinde satılacaktır. Artlırmaya iştirak için yüzde ye * di buçuk teminat akçesi almır. Art - tırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde satılacaktır.Aksi halde onbeş gün da- ha temdit edilerek 6—11—9$5 tarihi - ne müsadif çarşamba günü ayni sa * atte yine yüzde yetmiş beşini buldu » ğu takdirde satılacaktır. Yüzde yet - miş beşini bulmazsa satış geri bıra * kılacaktır. 2004 No. lu icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfi * kan ipotek sahibi alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahip- lerinin dahi işbu gayri o menkuldeki haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddinlarını evrakı müsbite — lerile yirmi gün içinde İcra dalrele- rine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadık” ça satış bedelinin paylaştırılmasın - dan hariç kalırlar, Alâkadarların iş- bu maddei kanuniyeye göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat al - mak İsteyenlerin 934/3994 No, lu dos- yamıza müracaatları ilân olunur. 1Ş ARIYORUM — Askerliğimi bitir dim, İlk tahsilim iyidir. Türkçe dak - tiloya vakıfım İs arıyorum. Haber ga” zetesi vasıtasiyle Bekir, re ei e İN - ER — Akşam Postaa. Postan. >> > “Amerikan DOlisi Tabanca, Tüfek, mitralyoz ve zırhlı otomoebille- rile adeta hükümet içinde hükümet kurmuş olan Haydutlarla şiddetli ve amansız bir mücadeleye giristi Haydutların son cinayeti : Holivu- dun meşhur bir siması öldürüldü Şikagodan yazılıyor: Amerika sinemacılığının en gözde siması olan ve “Opera törlerin çarr,, adını taşıyan Tho mas Maloy çok garip şartlar için: de öldürülmüştür. Maloy altmış yaşına bakmıyarak güceli gün düzlü çalışmakta idi. Svir günler- de de sinemacılığı 'İgilendiren mühim bir iş için Şikaguya çağrıl- mıştı. Zavallı adam, gelişi yüzel bir tesadüfle hayatının son mace rasını yaşıyacağını aklına bile ge- tirmiyordu. Otelden çıkıp da lüks otomo- biline atlıyacağı sırada genç. gü- | zel bir kadın önüne çıkt: He: ha- | liyle cazipti. Bununla beraber ka: | dın: — Maloy... Diye seslenmemiş olsaydı one görmiyecekti bile... Operatör bir dakike durdu Kendine bu kadar samimiyetle hi- tap eden kadını süzdükten sonra onu tanıdı: — O, Bobet.. Ne güzel tesadü' bu... diyebildi. — Domuz bazirgânlarını filme almağa mı geldiniz? — Ya siz? Fakat böyte yol üs- tünde gevezelik etmiyelim. Hayd' otele girelim. Birlikte bir şeyiçe- riz. Genç kadın bir yılana basmış olsaydı bu kadar çabuk çekilmi. yecekti: — Pek az vaktim var dedi. — Ne demek, içki içıniyor mu- sunuz? Ne kadar çabuk niz? Holivudda böyle değildiriz. Kadınm yüzünü garip bir hü- zün kapladı: — Otomobille biraz beni gez diriniz. Size anlatırım. Az sonra araba Mişigan gölüne giden geniş yol üzerind: kaymak taydı. Bobet, ne kadar korkunç bir vaziyette olduğunu kısaca anlattı Bobet Nevyorklu zengin bir bangerin israrı ile sinemayı ve stüdyoları terketmişti. Fakat bu rüya pek az sürdü. Kağmı çügın ca sever görünen bange: günün bi- rinde Nevyork borsasınca başgös- teren bir buhranda bütün serveti ni kaybetti. İhtişam ve zenginlik ten vonra fakirlik bütüe feci neti celerini yığmakta gecikmedi. Bobet tekrar Holivuda döne- rek arkadaşlarının alayları ile kar şılaşmamak için kendi kendini ku* tarmağa karar verdi. Sik sık & şıklar değiştirdi. Faka; bir defr zenginliğin yüzünü göremedi. Genç kız asıl talisizliğini Jım Penbroke adlı bir adamın eline düktükten sonra anladı o Önce zengin, saygılı bir şahsiyete ben- ziyen bu herifin sonradan içyüzü- nü öğrenebildi. Jim Penbroke müthiş bir serseri idi. Bir içim su kadar nefis olan bu kadını avuçle- rı içine düşürdükten sonra onun İ lere çok güvenmekte iği yüzünden para kazanınayı tasar- ladı. Genç kızı en iğrenç rezaletlere sahne olan yerlere taşıdı. Bu ih- kaybetmiş gibiydi. Jimin yuwıru. ğu altında eğlence yerlerinde dan- sözlük etmeğe başladı. Zavallı gittikçe sukut ediyor du. Bu sırada Şikago bas komiser. lerinden Valantin polislerin de el- birliğini temin ederek csnşan hay dutlar çetesine karşı şiddetli bir savaş açmıştı. o Namus ve fazilet duygularından şüphe odilemiye - cek kadar temiz tanınan detektiv . lerden ayrıca bir savaş bölüğü teş- kil edildi. Bunların vazifesi ha- kiki mücrimleri, çetelerie birleşen polisleri meydana çıkarmaktı. Öte yandan canilerin muvak- kat serbestilerini elde etmelerine imkân veren kefaletle *ahliye şe- killerinin önüne geçilmek isteni. yordu, Baş komiser mücadelesinde bi!- hassa kadınların yardımına güve- niyordu. Zira bunlardan çoğu çe- telerin kurbanı idiler. Korktukla- rı rabıtalardan yakalarını #ıyır mak, rahat hayata kavuşmak isti yen birçok kadınlar heyecanlı if. şaatta bulundular. Haydutlar, cür etlerinin sonsuzluğuna orağmen korkmağa başladılar. En iyi çare de ifşaatta bulunacaklarından şüp be ettikleri kadınları öldürmekti.. Zira yalnız ölüler söyl'yemezler, Bobet de içine düştüğü sefil hayattan çıkmak istiyordu. Baş komiseri ziyaret ederek şaşılacak bir açıklıkla ifşaatta bulundu.Hat. tâ adını saklamağa bi'e (lüzum görmedi. İfadesine başvuracak o lan tahkikat komisyonurun ken disini çağıracağı söylendi. Zaten detektivler diğer şahitle- gibi Bo bet" de himayeleri altına almış- lardı. Haydutların cinayet işlemekte ki alışkanlıkları o kada: fazla idi ki bu himaye tedbirler! elzem gö- rülüyordu. Bir hafta içinde baş. lıca sahitlerden beş ka Jrnın vücu du ortadan kaldırılmış"ı * Maloy'la buluştuğu dakikayı kadar Bobet de haydul.zrın araş tırmalarından yakasını kurtarmış bulunuyordu. Kendisini gözeten- sokağa çıkmıyor, çıktığ. zaman emniyetli polislerden b'einin idars ettiiğ bir otomobile binivordu Böyle iken bile bir çün Brod. Yelniz! | tiyari olmamıştı. Bobe. iradesin | anlattıklarımı sessizce minlemişti. Bobet berbat bir vaziyciteydi. Bu muhakkak. Sinemacı bunları dü- şünürken arabası da iki sıra oto- mobillerin birbirlerini takip ettik leri Oüter - Drive varmıştı. Operatörlerin çarı sordu: — Peki yavrum, şimdi ne yap- mayı düşünüyorsun? Şikagoya dönünce yeni suikast- larla karşılaşmıyacağını kim te- min edebilir? © — Ben de bundan korkuyorum, Fakat kararımı verdim. — Yani? — Kanadaya geçmek istiyorum, Orada emniyette olabilirim. — Mükemmel fikir.. Hemen bu nu tatbik ediniz. Fakat düşmanla- rın izini takip etmiyorlar mı? Genç kız o kadar fazla kari ye düşmüştü ki Maloy: — Benidinle yavrum dedi, is- tersen sana yardım edebilirim. Kız heyecanla sordu: — Nasıl? — Yarm arabamla seni Ditroy ta götürürüm. Oradan kolaylıkla Kanada sınırına varabiliriz. Se nırda tanıdıklarım var. Pasaport. larımız Hazır olmadan da hududu geçebiliriz. Seni yeğenim olarak takdim ederim. Bir'kere' Kana: daya ayak bastık mı kendini kur tulmuş sayabilirsin. Bobet teşekkür etti. Fakat he- yecanı daha fazla söylemesine im kân vermedi. Zira arkadan bütün sür'atiyle bir otomobil (o Maloyun otomobili üzerine gelmekte idi. Ansızın bir yaylım ateş başladı. Maloyun otomobili durdu. Kur - şunlar operatörler çarımın vücudu- nu delik deşik etmişti, Şaşılacak şey. Bobete bu defa da suikasttan kurtulmuştu. o Baş komiser Valantin bizzat tahkikata elini koydu. Suikastçılar: ele ge - çirmek kabil olamadı. Bir kaç gür sonra da haydutlar bas komisere bir tehdit mektubu © gönderdiler, Bu mücadelesinden vazgeçmezse kızları Miriam ile Ruth'un öldürü- leceğini bildirdiler. Valantin bu tehdide aldırma: mıştır. Mücadele bütün şiddetiyle devam ediyor. Birkaç gün evvel | Nevyorkun beşinci caddesinde en İ waydan geçerken otomuetiline baş! ka bir otomobilden ya im eteşi edilmiş ve bir mucize Pabilinder kurtulmuştu. Fakat polis Joka lofun vücudu kurşunlaria hurda haş olmuştu, Cani otomebilin iz! bulunmamıştı. Cani suikast teşeb- büsü Bobetin cesaretini kırmıştı.) Jim Pembroke adlı serseri ve ar-| kadaşları kolları bağlı durmuyor lardı. Kadın böylece hikâyesini biti rince: — İşte umumi yerlerden niçin kaçındığımı anlıyorsuraz. dedi, can düşmanlarımla karşılaşmak - tan korkuyorum. Maloy eski Helivut yıldızının lüks bir bar basıldı. Bunu idare İ eden Pol!y Adler adlı kadın tev. kif edildi. Vaziyetinin çok razik olduğunu gören Polly Adler mü- him ifşaatta bulunmağa mecbur kaldı. Geniş ölçüde tevkifat ya- pıldı. Türk Hekim'eri Dostluk ve Yardım Cemiyetinden: 21 Eylül 935 cumartesi günü saat bir buçukta fevkw'âde bi toplantı vardır. tibba Odası salonuna gelmeler, rica olunur. Sayın azanın E