20 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

20 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Orta Avrupa kupasını) Otomobille Sparta kazandı Altmış bin seyirci önünde Çek takımı Macarları 3-0 yendi Peştede yapılan ilk maçta 2 - 1 mağlüp olan Isparta Prağda ikinci maçta Ferencvaros'u üç sıfır ye. nerek merkezi Avrupa #Upasını i- kinci olmak üzere kazas.mıştır. Maç yeni yapılan Mesarik sta- dında altmış bin seyirc'xin önün- de oynanamıştır. Müsobakayı İn- gilterenin maruf hakemlerinder Fogg büyük bir emnivel ve liya- katle idare etmiştir. Isporta baş - tan nihayete kadar hâkim oyna - miş ve galibiyeti tam manasiyle haketmiştir. Ispartanın bilhassa merkez mu- hacimi Broine fevkalâde güzel oy- namış ve seyircilerin takdirini ka- zanmışlır. Merkez muavin Bovak ile kaleci Klevovec de karşı taraf muhacimlerine göz * açtırmamış- lardır. Macarlar çok seri oynamış ol makla beraber Ispartanın sıkı mü- dafnası karşısında müsbet bir iş görememiştir. Ispartanın birinci golünü bi rinci devrenin yirmi altıncı daki - kasında Faciek yapmıştır. o Yedi dakika sonra Braine yahız başı - na Macarların beş oyuncusunu ça- lımla geçerek şaheser bir gol'at - mıştır, “Yüözücülükte Yeni bir-dü rekoru Kadınlar arasmda — yapılan yüzme müsabakalarında Holândah matma - zel Willyouden iki kadın dünya reko- ru kırmıştır. Bunlardan biri iki yüz metre kravl diğeri de 00 metre ser best yüzmededir. | Willouden iki vüz metreyi 2 dakika | 25 saniye 3/10, 300 metreyi 3 dakika 50 saniye 4/10 da yüzmeğe muvaffak ol - muştur ki bu dereceler kadın yeni dün ya rekorlarıdır. . Atletizmde isveçliler gene galip Isveç, Norveç ve Macaristan arasın» da Stokholmde yapılan atletizm mü - sabakalarında İsveç Macaristandan 26 Norveçten de 41 puyan farkla birinci gelmiştir. Braine ikinci devrenin yirmi üçüncü dakikasında da Ispartanın üçüncü golünü gene mükemmel bir surette yapmıştır. Bu suretle maç üç sifır İspar- tanın kahir galibiyetiyiz sona er- miştir, Maçtan sonra merkezi Avrupa kupası maçları heyeti tertibiyesi reisi Coppola (İtalyan) merasim- le kupayı halkım çoşkun tezahüra- tı arasında İspartanın Kaptanma vermiştir. Prağ şehri bu galibiyeti saba- ha kadar eğlenceler tertibi suretiy- le candan kutlulamıştır. Delphine 100,000 kilometro yaptı Yeni bir dünya rekoru yapmak için Fransada gece ve gündüz durmadan güneşli, yağmurlu, fırtmalı havalarda dolaşan Peju markalı Delphine otomo bili aylardanberi devam eden bu sey - rine nihayet yüz bin kilometreyi bi - tirdikten sonra son vermiştir. Delphine hali seyirde benzin almak için durmuş hiçbir suretle yolundan geri mıştır. Hergün vasati olarak 1600 kilometre katetmiş bulunmaktadır. Bu da otmo- bilcilik âleminde yeni bir dünya reko- rudur. iken yalnız! ve başka kalma - Almanya Sporsu Polonyayı 1-0 yenebildi Berlinde 45 bin seyircinin ö - nünde oynanan Almanya — Po * lonya milli takımları futbol ma - çında Almanya — Poloryayı güç lükle ve ancak bir sıfır yenebil * miştir, Almanlar yegâne gollerini bi - rinci devrenin sonlarına doğru meşhur muhacimleri Conen vası - tasiyle kaydetmişlerdir. Polonyalılar hücumlarını dai - ma cenahlardan ilerlemek sure - tiyle yapmışlar, fakat Alman mü - dafaası bu akınları güzel oyunuy- le kesmiştir. Umumiyet itibariyle Almanla: hâkim oynamışlar, fakat sayı a - | dedini arttıramamışlardır. Biraz da şansları yardım etmemiştir. * >> Polonyalıların şayan: takdir mukavemetleri karşısında ve sayı adedinin de değişmediğini görün- ! ce halk Polonyalıları teşrik etme- Teniste Perrey yenildi Amerika tenis dünyanın en yüksek tenis sampiyonajarında oyuncusu meşhur İngiliz Perrey odömi finalde Amerikalı Allisona yenilmiştir. Allison bu maçta belki hayatınm en güzel oyununu oynamıştır. Perrey bir aralık sendeliyerek düşmüş ve yara - lanmış zannedilmişse de kalkmıştır. Maçı 7-5; 6-3,6.3 kazanan Alliso- nün elde ettiği bu muvaffakıyet her kesi hayretten hayrete düşürmüştür. “Yeni bir atlama Çok güç olan bir takun atlama va | siyetleri arasında kolayları da vardır.İ İngiliz plonjon şampiyonlardan olan bu yüzgecin atlama tahtasından yaptı- ğı bu plonjonu deneyebilir misiniz? Allama tahtasının, ucuna İki kişi oturuyor ve atlayıcı huz aldıktan sonra, bunların üzerinden sıçrayarak atlayışı ni yapıyor: ğe başlamıştır. Fakat maçın sonuna kadar ne- tice değişmemiş ve Almanlar an cak bir sıfır galip gelebilmişler. dir. Alman B takımı da Estonyayı yendi Berlinde Polonya ile Almanya| çarpışırken Alman B takımı da! Stetin'de Estonya milli takımı ile! karşılaşmış ve Estonyay: 5 - O gibi ağır bir farkla mağlüp etmiştir. Zi Balkan oyunları için Kadıköy Tramvayla- rında hazırlık yapıldı Kadrköyünde Fenerbahçe sta - dında icra edilecek olan Balkan Olimpiyadı oyunlarına gidecekle- re kolaylık olmak için Üsküdar, Kadıköy ve havalisi halk tram - vayları şirketi, Kadıköy - Yoğurt- çu - Stadyom — Kızıltoprak ara - sında oyun günlerine mahsus' ol - mak üzere 2İ - 22 - 27 arasında saat 11,30 dan 19 a kadar işletil mek üzere sık fasılalı ve 16 sayılı bir hat tesis etmiştir. İstanbuldan stadyoma gitmek üzere vapurla gelecek © yolcuları taşımak ve vapura götürmek için şirket tarafmdan ayrıca hususi tertibat alınmıştır. i z geçen tatil, tatil de ğildir Meşhur sinema yıldızı Jeanne Bor tel sporu çok seven artistlerden biridir. "Sporsuz geçen tatil, tatil değildir,, di yen bu sevimli artist stüdyodan kurtu- lunca serbest günlerini açık havada 8 por yapmakla geçirir. Yukariki resimde görüldüğü gibi ok atmak, onun sevdiği başlıca aporlar- dan biridir, ATLETİZMDE Almanya - Fransayı büyük farkla yendi Almanya ile Fransa arasında Pariste yapılan atletizm müsaba- kalarında Almanlar Fransızları 48 puvana karşı 102 puvanla yen- mişlerdir. Fransızlar yapılan on beş mü- sabakadan tek bir birincilik ala- mamışlar, hepsini Almanlar ka zanmışlardır. Bu 48 puvanı da an: cak ikincilik ve üçüncülükte al- dıkları puvanlarla doldurabilmiş- lerdir. Her iki taraf da müsabakelar! için haftalardanberi çalışıyordu. Fransızlar yenileceklerini bilmek. le beraber hiç değilse şerefle mağ- lâp olacaklarını o zannediyorlar, Almanlar da İsveç ve Finlandiya ya karşı mağlübiyetlerinin acısını çıkarmak istiyorlardı. Almanlar emellerinde muvaf. fak olmuşlar ve elde ettikleri ka hir galibiyetle evvelki yenilmele- rinin bıraktığı tesir ve »kisleri bir dereceye kadar şilebilmislerdir. Fransızlara gelince, bu büyük Meshur atlet Ladoumegue Moskovada galip.. Moskovada Znameuski kardeşlerle 2000 metre mukavemet yarışına giren Fransızların maruf koşucusu Ladou - megue bu mesafeyi şiddetle esen Tüz- güra rağmen 5 dakika 32 saniye 4/10 da koşarak 3 metre farkla birinci gel- miştir. 800 metreyi de Rus şampiyonu Dewi- soff ile koşmuş ve Deniseffu Rus re- korumu kırmış olmasına rağmen 25 metre farkla yenmiştir. İ dakika 53 saniye 9/10 da S00 melreyi Okoşarak bitiren Ladoumezüc eğer o müsabaka esnasında yağmur yağmanış olsaymış daha iyi bir derece ile bitirecekmiş. Berlin olimpiyadı- na Amerikalılar hazırlanıyorlar 1996 Berlin olimpiyatlarına iştirak edecek Amerika takımının seçmeleri Amerikada yeni inşa edilmekte olan Reudal stadında yapılacaktır. Bu stat yüz hin seyirci istiap ede - cek büyüklüktedir. Ve 38 milyon fran ga mal olmaktadır. Amerikan takımının idaresi meşhur | Lawsona verilmiştir. Esasen 1924, 1928 ve 1992 olimpiyatlarında da bu idare ci takım başında bulunmakta idi, farkla acı mağlübiyet onları pek ziyade müteessir etmiştir. Fransız gazeteleri Prağdan © atletizmin memlekette lâyık olduğu mertebe- ye çıkarılması için elden gelen fedakârlığın esirgenmemesini te- menni etmektedir. ©» Mukavemet yüzmesinde Birinci gelen it yaşında bir kız Patriçia adlı VI yaşında bir İn» giliz kızı, İngilterenin en iyi muka - vemet yüzücülerinden birisidir. Geçenlerde Abbey şehrinde, alta kilometre genişliğindeki Sauthamp - ton kanalını bir baştan öbür başa yü- zerek geçmiye muvaffak olmasından sonra bu kız büsbütün muştur. Bu küçük sporcı, henüz 11 yaşm - da olmasına rağmen (şimdiye kadar birçok yüzme nişanları almıştır, En büyük gayesi ve vezâne ihtirası denizini yüzerek geçmektir. meşhur ol -