20 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

20 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

4 Kuyruklu bir yalan: Türk askerleri Bulgar hududunu geçmiş... Bunun sebebi de, Bulgaristandaki Türk propagandacılarının yakalanması imiş Atinada çıkan Eleftron Vima| gazetesi, Belgrad aytarıdan aldı. ğı iddia ettiği kuyruklu bir ya- lan hâvadisi gazetesine geçirmek maharetini göstermiştir. Ba havadise nazaran sözde Bul. gar hükümeti Güney hedudunda Türkiye lehinde propaganda ya pan birçok ajanlar yakasamış, bu- nun üzerine Türk askerleri hudu. du geçerek 15 kilometre kadar i- Türk lerlemişler, Sabahtan akşama ka: dar iki kuvvet arasmda çarpışma lar olmuş. İki Türk askeri de şe- hit düşmüş. Nihayet Bulgar süva- rilerinin yetişmesi üzerine Türk askerleri eski yerlerine geri çeki! mişler. Bu havadisin uydurmalığı üze rinden o kadar akıyor ki fazla bir şey ilâve etmeğe lüzuruı görmüye. Hollanda ruz. ordusu i Türk topraklarını korumak içindir! İngilizce bir akşam yazetesi 3.| lan “Star,, İtalyan hücumuna uğ- ramak tehlikesi karşısında vala nan ülkelerde alınacak tedbirlerin! şimdiden gözden geçiriiviğimi sö;| liyerek, şunları yazıyor: | “12 adadaki İtalyan - hazırlık | ları Türkleri ds kayguya düşür- müştür. İngiliz çevrenlerinde (ma hafilinde) Filistine kar? İtalyan- lar tarafından yapılaca her han- gi bir ihraç hareketine arşı Bize.) vetli Türk ordusundan ca istifade etmek meselesi göze alınmaktadır. İngiliz süel mehafiline göre, Türk ordusu, Suriye ve Filistinde şark- taki hâdiselerin çehresini kökün- den değiştirecek mahiyette müühins| roller oynıyabilecektir.,. HABER — Bu haberin olmadığı meydandadır. Türk ör- dusu, ancak kendi milli hudutları. nı korumak içindir. Bilette spekülasyon devam ediyor Atletizm federasyonunun takırdısı KaFŞI- sında hükümetin harekete gelmesini isteriz Dün Balkan oyunları İçin satılan biletlerde bazı ikinci eller tarafım - dan spekülâsyon (yapıldığını iddia etmiştim. Bu yazım çıkar çıkmaz yap” tığı akislerden parmağımı tam yara - yn üstüne bastığımı anladım. Biletlerin bir kısmının bir liraya, di ğer bir kısmının bir buçuk liraya sa * tılması hatası neticesinde toplu bilet- Jerin büyük bir kısmının saklandığını, ve hunların sonradan | fiyatınm 15 misli bahasına satışı o çıkarılacağını iddia etmem büzün tamamiyle ta - hakkuk etmiştir. Dün ve evvelisi gün bir çok vatan - daşlar üzerlerinde 100 kuruş yazan biletleri, federasyonun — tesbit ettiği Batış yerlerinden birinden 150 kuruşa almışlardır. Bunlardan biri Sirkeci Demirkapı İinoz apartımanında otu - ran Kosti oğlu Lanidir ve elindeki bi- etin numarası C - 810 dur. Bundan başka Beyoğlunun bazı yer. lerinde ayni biletler için el altımdan iki, iki buçuk lira istenmektedir. Bu hareketin ne kadar fena tesirler ya -|. pacağı meydandadır. (Bundan hem hükümet vergi okaçaklığından ziyan etmekte, hem de biletlerin bir liraya satılacağı ilân edildiği halde bir bu - çuk liraya satılması herkesin şevkini ve sevgisini kırmaktadır. Dün Sirkeci garında Balkanlı at - letlerin gelmesini beklerken atletizm federasyonu başaknı Burhan Felek ve bu İşlerin çevirgeni oSait Çelebi ile konuştuk: — Siz ilk ilânlarınızda müsabakala- 'rı teker teker seyretmek ( için 50 ger kuruşluk tek biletler £ çıkaracağınızı ilân etmiştiniz. Şimdi tek tek bilet sa- tlmıyor. Müsabakalardan harhangi bir tekini seyretmek için de yüz elli kuruş isteniyor, Gazetlerle yapılan i- lânler, taahhüt ifade etmez mi? — Biz biletlerin satılmayacağını ü- mit etmiştik. Teker teker biletleri mü- #abaka günü satacaktık. Fazla talip Tümen yanları şimdi toplu olarak #atmağa karar verdik. Üç bileti bir den almağa talip bulunduktan sonra biletleri tek tek kim satar? — Müsabakadn evvel üç günlük hi- let almak istiyenlere yüz kuruşluk bi! let verileceği ilân edilmişti. Şimdi bu- taahhüt yapılmıyor. Bu ilk biletlerin saklandığı ve şimdi bir takım spekü - Tâsyonlara âlet olduğu da muhakkak- tır. Bu iş yanlış yapılmamış dır? — Ne yapalım? Biletlerimiz bitti. Bundan sonraki organizasyonları da bü şekilde yapacağız. İlk önce daha w cuz, sonra daha pahalı biletleri sa - tışa çıkaracağız. Hemher bilet smda artık bir sey söylemedim ve Şöyle düşündüm : Burhan Feleğin bu sözleri karsı - smda artık bir şey söylemedim Rüş - tü beye döndüm. Mademki atletizm federasyonu bu işle alâkadar olmuyor. Şu halde ka - nunun harekete gelmesini (İstiyoruz. Bir liralık biletleri birkaç misli faz - lasma satmağa, halkın rağbetin is - tismar ve atletizm hevesini (katle)? cüret edecekleri yakalamab lâzımdır. Şimdilik bu kadar! M.SERTOĞLU Bir dilencinin mirası Berutta Salih Abdülhamit adımda bir dilenci ölmüş. Öldükten sonra bir tahta sandıkta 45 tane 186 ve 30 tane 1911 senesine ait Mısır tahvilâtı, 600 Mısır altını, 750 Suriye lirası, 25 Os- manlı altını ve 32 parça mücevherat bulunmuştur. Şikâyetler, dilekler Sebze hali hamalları Dün matbaamıza Meyvehoş hâli ha- mallarından olduklarını söyliyen bir heyet geldi ve 200 hamal namına şu şikâyette bulundu: — Hal yokken biz aramızda çalışır, ve kazancımızı aramızda pay eder, iyi İ kötü geçinir giderdik, Fakat hâl yapıl | dıktan sonra bizlere 20 lira maaş bağ- Tadılar. Halbuki hepimiz çoluk çocuk Sv Jandark akulu varina sari . aaa aa RR VERE A HABER — Akşam Postası Fransız faşistle- ri Romada Roma, 20 (A. A.) — 250 Fran- sız Faşisti Paristen buraya gelmiş ve “coşkun gösterilerle karşılan « mışlardır. Diğer taraftan İtalyadâ oturan eski Fransız Savaşçıları Birliği başkanı, B, Musoliniye gön derdiği bir telgrafta herkesin ken- di soravlarmı üzerlerine alması lâzımgeldiği bugünkü güç ahval - de Avrupa barışı için zaruri olan İtalyan . Fransız dostluğunun ge- lişmesine sadik bulunan Fransa eski savaşçılarınm bu 'dostluğu tutmağa kat'iyyen azmetmiş ol - duklarmı bildirmiştir. Sl igü a Almanyaya bir boykot yapıyor Amsterdam, 20 (A. A.) — He. landanın en büyük dokuma ku - rumları Almanyada Yahudilere karşı çıkarılan son kanunlar üze - rine Alman eşyasına tam ve kat'i boykot yapmağa karar vermişler. dir. Bu boykotun Holanda endüs- trisinin diğer şubelerine de teşmil ederek genel bir boykot yapmak için bir komisyon müzakerelere memur edilmiştir. Açıkta kalan talebenin okutulması Açıkta kalan orta okul talebe - sini yerleştirmek için yapılan ça - lışmalara hararetle devam edil - mektedir. Mevcut orta okullarda ne kadar oda bulunursa o kadar şube açılacaktır.Bakırköyünde 750 ye varan talebenin Yenikapıdaki ması kararlaştırılan orta okula | yerleştirilmesi düşünülmektedir. Eğer gene açıkta talebe kalırsa yarım gün tedris usulünün kulla - nılması muhtemeldir. Rumelihisar üzüm bağı . | Eczacı Necip Özgül tarafından beş senelik mütemadi hir mesai sayesinde, Rumelihısarın harap bir tepe yamacında, fevkalâdr gü zel ve en iyi cinsten 15 - 20 cins üzüm yetişen güzel ve modem bir bağ kurulmuş. Bu sene halka da açılarak, az bir para ile herkesin bu güzel yerde üzüm yemesi için tertibat yapılmıştır. İnce bir zevkle bağını süsle: miş olan, ceylanları, tavşanları, tavus kuşu, yüzlerce güvercini ile içinde küçük bir de hayvanat bah. çesi kurmuş olan Necip Özgül, dün İstanbul gazetecilerine bağın- da bir üzüm ziyafeti vermiştir. Sovyet heyeti Istanbula geldi Kayseri bez fabrikasının açılış | töreninde bulunan Ekoromi Ba - kanı Celâl Bayarla misafir Sov yet heyeti şehrimize gelmişlerdir. | Heyet İstanbula varma#an evvel | İzmi? ve Herekede tevakkuf ede-| rek kâğıt ve kumaş fabrikalarını da gezmişlerdir. İ Misafirlerimiz şehrimizde dört beş gün kalacaklar, ve bu arada! Bakırköy, Paşabahçer Beykoz ve Feshane fabrikalarını da gezecek: | lerdir. | Sahibi insanlarız. 20 lira ile namus da- | iresinde hem ev kirası, hem vergi ver- | mek, hem de çoluk çocuk geçindirmek mümkün değildir. Ne yapalım? me 20 EYLÜL — 1995 - Loyd Corç İtalyanın, Fransayı nasıl sıkıştıracağını anlatıyor Loyd Corç son yazdığı bir ma- kalede, gene İtalya - Habeş mese- lesinden bahsediyor ve gene Fran- sız başbakanının uluslar kurumun daki söylevinin İtalyanlar tarafın- dan tefsiri şekline dokunarak di- yor ki: “Fakat Lavalin kendi men leketi ahalisinin hissiyatmı tam manasiyle belirtmediğine işaret e- denler var. Orta tabaka Fransız yurtdaşları bu mevzu üzerinde çok ciddidir. Yapmacık protestolarla tatmin olunacak gibi değildir. Sinyor Musolini Fransadaki bu İtalyan aleyhtarı tezahürattan hayli rahatsızlanmaktadır. Fakat kendisi derhal harekete geçen bi” adamdır. Bu defa başvuracağı hareket, Avrupayı rahatsız eder rakip kuvvetlerin yeniden tanzirı edilmesi gibi bir netice doğurabi- lir. Musolni'nin, bir vakitler ara - larmda mevcut olan iyi anlaşma - yı tekrar canlandırmak üzere Hit - lere yaklaştığını sezdiren alâmet ler var, İtalyan diktatörü, Fransa - ya göstermek istiyor ki, eğer Fran sanm devlet adamları onu bir ya- na bırakacak olurlarsa, bu, kendi memleketlerinin zararına olacak- ere, Loyd Corç vaziyeti . muhtelif Tarih kurumu Istanbuladöndü. Bayan Atet ın başkanlığında o» * larak Ege kıyılarında bir gezi ya»! pan Türk Tarihi Araştırma Kuru- mu üyelerinden 18 kişi dün şebri - mize gelmişlerdir. izini Yeni Neşriyat Küçük Adam Bu isimde güzel bir çocuk ga zetesi çıkmaya başlamıştır. Üç renkli bir kapak içinde çı- kan bu sayısında Gökün oğlu Ha- kanın kızı isimli tarihsel bir bö- lemle Venüs korsanları adlı bir serüven ve Harold Loid'n “Uçan 66,, nın Miki Farenin eğlenceli ve meraklı öyküleri zengin arma: ğanlı bulmacalar ve sai-e vardır. Çocuklara iyi bir arksdaşı olar bu dergiyi tavsiye ederiz. Değeri $S kuruştur. Bu hafta tepebaşı belediye bah - çesinde perşembe, cuma cuma” tesi pazar günü akşamları saat 22 de Hazım tarafından “Kara” göz., oynatılacaktır. cephelerden mülâhaza ederek da- j ha aşağıda diyor ki: “Avusturya hakkında bir mese. le çıkarsa, Fransa İngiltereye gü- venemez. İngiliz kamuyu (efkâ. ri umumiyesi) Avusturya mücade- lesi için hükümeti bir başka harbe girmekten alıkor. Avusturya ile Almanya arasm- da bir gümrük ittihadı meselesin- den doğacak ihtilâfta Rusyanın da Fransa le müşterek hareket ede- ceğinden şüpheliyim. Fransa, İ- talya ile münasebeti keserse böyle ce tek başma kalır. Eğer Fransa, müessir zecri ted- birler almak siyasasında diğer devletlerle müşterek hareket et - mekten kaçınmsa, uluslar kuru - mu misakı bir hiç hükmüne gi- Ter. Loyd Corç Habeş meselesini uluslar kurumunda halledileme - den döndüğü takdirde deleğele » rin efkârı umumiye karşisındaki vaziyetlerini de göze alarak: “Eğer hükümetimizin mümes silleri Cenevreden bir hezimetle dönerlerse, uluslar kururcunun el. birliğiyle harekete geçınesi pren- sipine şu son dakikada adamakıi- İs sarılmış olan kendi eflrârı umu. miyesinden epey çekecekleri var- dır,, diye sözlerini bitiriyor. Kulüp murahhasları çağrılıyor T.İ. C.İ. İstanbul bölgesi futbol he 1435 . 1936 şilt maçları için kur'a çekmek üzere 25 - 9 - 9 935 çarşamba günü akşamı saat 18 de birleşik kulüp murahhaslarının bölge merkezinin bu Tunduğu Beyoğlu halkevi obinasında hazır bulunmaları önemle yazılır. —e Istanbulspor kulübünde İstanbulspor Kulübü başkanlı - ğından: Kulübümüzün 926 almmış olan ruhsat tezkeresi Feyziati yangı - nında yanmıştır. Yenisi alınaca - ğından eskisinin hükmü yoktur. AÇIK TEŞEKKÜR Oğlum ve kardeşimiz Namık İsma - ilin vakitsiz va âni olarak üfulü do - layısiyle gerek memleket o dahilinden ve gerek haricinden telgraf ve mektup Ta acımıza iştirak ve taziyet edenlere ayrı ayrı cevap yazmağa duymakta ol- duğumuz derin acı mâni olduğundan gazetenizi bü hususta tavsit eder ve gösterilen alâka dolayısiyle matbuata da ayrıca teşekkürler ederiz. Annesi ve kardeşleri ATL 'E Eylü 21 > a Bu müsabakalar için basılan | Satıldığı NATTA, Karaköy - ISTANBUL, Balkan Oyunları Fenerbahçe Stadında Tenzilâtlı ve tek satılan birinci mevki biletleri bitmiştir. Ikinci mevki: 3 gün için 75 kuruştur. Üzere olduğundan stadın kapısında satış yapılmıyacaktır. NATTA, Beyoğlu - Galatasaray Zeki Riza: Milli Spor mağazası Tl:Z.M Cumartesi saat 14,30 da Pazar 15 de Pazar 15 de ” kinci mevki biletier de bitmek Yerler: Ziraat Bankası yanında BAHÇEKAPI PAR YE