21 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

21 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

(Baştarafı 8 ncide) bir plâse ile bunu avta gönderdi. Sovyetlerin yeni bir hücumu taçta kaldı. Fazla ilerliyemedi. O- yun orta sahada oynanıyor ve tam 15 dakika oldu. Sovyetlerin kuvvetli bir şütünü Necdet yumruklıyarak attı. Kü - çük oyuncu Dimentiyef bugün ile- ri geri oynıyarak boyuna bakma - dan büyük işlere dalıyor. Çok ça- lışkan bir oyuncu... Sovyetlerin yeni bir hücumunu Necdet atlıyarak kurtardı. Muka- bil hücuma geçtik. Bu hücumumu- © zu ancak hasım muavin hattma götürebildik. i Oyun mütevazin gidiyor. 21 inci dakikada sol açık Şi - — Jofski'nin ortaladığı topu sağa - çık güzel bir kafa vuruşuyla kale- mizin sağ köşesinden içeri attı. Bu suretle birinci golü Sovyetler yapmış oldu. Oyuna yeniden başlandığı za - man bizimkilerin bir hücumunu gördük. Tâ Sovyet kalesine kadar inen bu hücumu kaleci Şorits kür- tardı. Gene Sovyetler hücuma geçti « ler, Hep de sağdan ilerliyorlar. Simirnofun bir hücumünu kor « nerle kurtardık, O Simirnof ki İstanbuldaki o - yunlarm birincisinde iki gol ve i- kicinsinde de ikinci gölü yapan kuvvetli Sovyet dostumuz. Sağdan attıkları kornerden an - cak favlle kurtulduk. Mukabil ofsaytir bir hücumu - muzu hakem kaçırmadı. Cezamızı bulduk. 23 üncü dakikada Vahabm at- tığı şütü kaleci odefetti, Hakkı- nın Fikrete verdiği pası Fikret şü- ts çevirdi. Top-Fanin'in eline çarp b. Hakem penaltı verdi. 25 inei dakikada kazandığımız bu penal - tıyı Hakkı çekti, kaleci çeldi, tek- «ar topa vuran Hakkı bu fırsatı av- ta attı, Bu suretle ilk penaltıyı ka- çırmış olduk, Halka da sinir bastı, Sizi de her, halde radyonuzun başında maçı) | 1 rm m e e, “m hüküm sürmüş olan hakiki kraliçe! Tin - Hinan hikâyesi üstüne kur- © muştur. i Şimdi iki Fransız meraklısının Ee Bramağa çıkmış oldukları ülks de ğ burasidir. i x 4 Geçenlerde Fransız kâşi fleri| © Hindistanın şimalt garbisinde w| > lartuzak Mohenjo Dare ülkesinde, i bir takım eserler meydana çıkar- | , mışlardır ki, bunların tehlikeli gü.! zeller ırkıyla çok yakından ilgiles ri vardır. Hattâ onların kumral olmaları çok muhtemeldir. Bu ye- ni eserler eski Sümer işlerini çok! andırıyorlar; hattâ Sümerler ta- rafından bırakılmiş olduklarina hiç şüphe edilmemektedir. Acaba Kuzey Afrikanın şimdi» ki güzelleri Sümerlerin doğrudan © doğruya torunları değil midir?.. Sorgusunu bilgniler inceden ince- ye sormağa başlamışlardır. X Bugünkü Fransız kâşifleri Mü- lâzim Koşla Mösyö Frison, eski efsanelerin asri techizatla kuşan- mış kahramanlarını andırıyorlar. İlk Yunan efsanelerinde Orgonot- lariyle yola çıkan Jason, Yanın- | da sihhli altın post olduğu halde; güzellerin'peşine düşmüştü; onlar! ri arıyordu. Orfeus türkü söyle-| mekte kadınları matett, bunun! Üzerine güzel bakireler kendileri dinlerken sinir başmıştır. Haklı - #SEMIZ, Bu hücumu müteakip yeni bir hücumda gene Fanin'in hatası yü! zünden hakem Sovyetlere ikinci penaltıyı verdi. 28 inci dakikada verilen bu ikinci penaltıyı Vahap! att. Aksi tesadüf, o da kalecinin eline attı. Kaleci topu tutamıya » rak birincide olduğu gibi çeldi. Neyse, ikinci vuruşa Vahap halkım sinirlerini teskin ettirecek çareyi buldu ve beraberlik golünü yaptı. Birinci haftaymm 28 inci daki- kasımda Sovyetlerle berabere ça - İışıyoruz. Sovyetlerin müteakip hücumları başladı. Bu sırada Re - şadm yaptığı bir ayak numarası az daha bize pahalrya bir gole mal oluyordu. Bereket versin atama - dılar. 34 üncü dakikada bir Sovyet hücumu santrforun ayağiyle çok yüksekten geçti, Lüâtfinin uzun bir vuruşu Va - hap - Fanin arasmda kaldı. Va - hap Fanini geçerek attığı şütü ka- lecileri müşkülâtla çeldi. Niyazi nin ayağına geçen topa yatan ka» leci yeni bir gole mâni oldu. Bu ânlarda bizim müdafiler de sert oynamaktan geri durmuyorlar. Korkuyorum ki bu sertlikleri bir penaltı ile nihayet bulacak. Gene Sovyetler hücumda, Sağ» dan yaptıkları münferit hücumu Necdet kurtardı. 40 ncı dakikada Simirnofun bir hücumunu soldan soliçe verdiler. Soliç bir buçuk metrelik mesafe - den bu fırsatı kaçırmıyarak takı « mı galip mevkie çıkardı. Bu da- kikalardan sonra Sovyetler hâ - kim oynamağa başladılar, Bizde favller çoğalıyor. Asabi bir hava içinde oynamağa başladık. Bu haftaymın so anlarında ortadan yaptıkları bir hücumda Dimenitefin sağ açığa verdiği pa- sı Şilofski ortaladı ve &80l içleri Kuskof bunu da kafasiyle gole çe- virdi. 43 üncü dakikada yediğimiz bu golle 3 -1 mağlüp vaziyete girmiş bulunuyoruz. yy ya ni denize atarak kaya oldular. Güçlü Ulisses ise yanmdakile rin kulaklarmı balmumu ile tıka- mâk ve kendisinide gemisinin direğine bağlamak suretiyle gü- zellerin cazibesinden kendin! kur tarmış ve seslerini artık işitemiye ceği bir yere kadar böylece uzak- laşmıştır. Lorelay da efsanevi şahsiyet- lerden biridir ve çok tehlikeli bir kumral güzelidir. Bu kadın Ren ırmağı üstündeki 150 metre yük» ! sekliğinde Sent Goar kayşlığında bulunurdu. En mühim cazibe kuv- vetlerinden biri de, türkü söyle- mekti, Bu kadının sihir ve füsus nu karşısında erkekler kendilerin. den geçerek, kayadan aşağıya ır- mağa yuvarlanmak suretiyle mah. voluyorlardı. Haçlıları yollarından çevirmek için bir takım dilber kadınların karşılarına çıktıkları söylenip du- rur. Vagğnerin en dramatik ope- rası olan “Tanhavzer,, işte bu hir kâyelerin üstüne kurulmuştur. Tassoya sihirli bir bahçenin ortasında oturan Armida adlı çok güzel bir büyücü kadın, haçlıları baştan çıkarmış; Şarlman bu ka- dınm büyüsünü bozacak bir tılı- sımla iki haçlıyı göndermiş; kas dın bunları kandıramaynca bü- yülü sarayını kendi elleriyle yak- miş, haçlilar da onu kılıçtan geçir mişler!., © Ankaradaki ilk maç Topun tekrar oyuna başlama- siyle bizimkiler canlandılar ve canlarmı dişlerine takarak Sovyet müdafaasına hücum ettiler. 44 üns! cü dakikadaki saldırışımızda, Mu- zaffer bir şütle takımınm ikinci! sayısmı yaparak devreyi 3 2! mağlâp btirdik. 99 5 İkinci haftaymda, bizim takım- da ufacık bir değişiklik vardı. Kaleye Necdetin yerine Ankaralı Cihat ve Reşadın yerine de Beşik taşlı Hasan girmiş bulunuyordu. 16,15 de oyuna yeniden biz başladık. Ve ilk inişimiz avutla bitti, Bizim bu höcumumuza muka » bi Sovyetler mütemadi akınlar yapıyorlar, kalemiz sıkışıyor, mü- temadi âvutlarla müdafaamızı meşgul bulunuyor. Bereket hepsi avut oluyor. İşte hücum sırası bize geçti. Favlle durdular. Kalecileri bu ce- zayı kurtardı. Fikretten ilerliyen bir akınımız avutla bitti. Takımda Fikrete iyi paslar git» miyor, bu yüzden bu tarafımızdan lâzım gelen ranimanı alamıyoruz. Yaptığımız vir favlün cezasını Cihat kurtardı, bu genç kaleci çok muvaffak olacağa benziyor. Niyazi tarafından ilerlerken duk. Onlar bu sefer hücuma geç- tiler. Dinentiyef kendi omuavin hattından aldığı topu bizim haf hattımıza kadar getirdi. Yeni bir tehlike atlattık. Mütemadiyen hü» cumlarla başbaşa bulunan müda- faamız yırtınarak çalışıyor. ta çizgisinde oynıyarak çok tehli- keli olan santrfor ve sağ içlerine mütemadiyen pas yetiştirmeğe ça- lışıyorlar. da kalan takımımız oyundan 10 dakika geçtiği halde henüz bir saldırış yapamadı. İşte bu anlarda Hakkıdan İ- lerliyoruz. Bu ilerleyişimizde Ni- letti. ilerlerken korner kazandık. Attı» ğimiz güzel kornet Sovyetleri ha- du. Dostlarımızın bir yeni hücumu» nu Cihat atılarak kurtardı. dan artık kurtulduk. Aleyhlerine verilen bir favlü Lütfü attı, fakat sağ içleri bunu kurtardı. Görüyor- sunuz ya, müdafnada da bu küçü- çük Dinentiyef.... Fikretle yaptığımız bir iki hü- cumdaki şütlerimiz iş görmedi. Sağ içlerinin yaptığı kuvvetli ve tehlikeli bir hücumu bizim mü- dafiler güçlükle kurtardılar, hattâ Sovyetlere bu kurtarış şekline pe naltı bile dediler. Fikretten giden bir akınımız neticesiz kalıyor. Top onlara geç- ti. Soldan ileriiyen sağ içleri bir çalımla müdafileri geçti. o Lütfi bu oyunu bir ceza sahası içinde nizami şekilde çarparak gol yap- maktan uzaklaştırdı. Sovyetler hâkim oynuyorlar, O. yunun 25 inci dakikası oldu. Ve- habın soldan yaptığı bir hücum taçla neticelendi. Bu sıradı pi yazi çıktı, yerine Eskişehirli İs» mail girdi. Bu sırada muhakkak bir gol fır. satı kaçırdık. 28 inci dakikada biz Sovyetleri adamakıllı sıkıştı- rıyoruz. , Sovyetlerin bir akınını Yaşar kurtardı. , 34 üncü dakikada bir dost Sov 21. İLKTEŞRİN. 1935 kırıklık, baş, diş ve adale ağrıları # En seri ve en kat'i ||; şekilde yalnız kaşe |/$ GRiPiN Havaların serinlediği bugünlerde | alacağınız ilk tedbir evinizde bir kaç GRİPİN Kalbi bozmadan, mide ve böbrekleri yormadan bütün iztırapları dindirir. | ile geçer MR İli Kapalı zart usuliyle eksiltme 8 Nafıa bakanlığından 1 — Eksiltmeye konulan İş: Ankara Vilâyetinde Çubuk kasabası Faninin bir müdahalesiyle dur-| içinde Çubuk çayı üzerinde Betonarma Çubuk köprüsü inşaatıdır. İnşaatın keşif bedeli 12500 liradır. 2 — Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi, B — Mukavele projesi, C — Nafıa İşleri şeraiti umumi yesi, D — Tesviyei türabiye, Şose ve kâgir İnşaata dair fenni şartna « Sovyet müdafileri sahanm or-| me. E — Betonarme Büyük köprüler hakkında fenni şartname, F — Keşif hülâsa cetveli, G — Proje, İsteyenler bu şartnameleri ve evreli 82.5 Kuray bedel suclkabii Mütemadi hücumlar karşısın | de Nafıa Vekâleti Şoseler reisliğinden alabilirler. 3 — Eksiltme 11/11/935 tarihinde Pazartesi günü saat 16 da An- kara Nafıa Vekâletinde Şoseler reisliği dairesinde yağacak. 4 — Eksiltme kapalı zarf uusliyle yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 937,5 lira muvakkat te « yazı topu taca bırakarak işi hal-|minat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olması lâzım « Niyaziden ikinci bir defaldır. 1 — Ticaret odasma kayıtlı bulunduğuna dair vesika, 2 — İsteklilerin yapmış odukla rı işlere aid vesikaları ihaleden en fifçe korkuttuktan sonra avut ol-| az Üç gün evvel göstererek Nafıa Vekâletinden alacakları ehliyet ve- sikası, 6 — Teklif mektupları yukarıda Üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Şoseler Reisliği dairesine getirilerek Eksilt - Bizi çenberliyen kafa pasların-| me Komisyonu Reisliğinemakbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektuplarm nihayet Üçüncü maddede yazılı saate ka - dar gelmiş olması ve dış zarfın mü hür mumu ile eyice kapatılmış ol - ması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3052) (6539) yet oyuncusuna kasten tekme a- tan müdafi Yaşarı, hakem dışarı çıkardı. Derhai Lütfi beke ve Fikret orta hafa geçti, on kişi ile oyuna devam ediyoruz. Hakkının kuvvetli bir hücumu. nu Sovyet kaleci büyük bir cesa- retle kurtardı. Fikretin atlığı firi- kiki Sovyetler favlle durdurdular. Hakem penaltı verdi. Sovyetler bu penaltıya itiraz €- derek bir iki saniye attırmak iste mediler. Fakat hakemin kat'i ka- rarı karşısmda mutavaat ederek! bu vuruşa razı oldular. 38 inci dakikada verilen bu ce- zayı Vehab attı ve gol yaparak maçı 3 « 3 bernbere vaziyete gel tirdi. Şimdi oyunun bitmesine 7 da- kika var. Sovyet dostlarımızla fut- bol boy ölçüşmesinde başbaşa bu Tunuyoruz. Bu anlardan sonra oyun deh- şetli heyecanlandı ove hızlandı. Sovyetler büyük bir enerji ile oyu- nu kazanmak işin çabalıyorlardı| ve tamamen hâlrim vaziyetteydi» ler. İki kuvveti! müdafileri saha- nın orta çizgisi üzerinde birer ve- nüs heykeli gibi topa dan dun vu ruyorlar. Sovyetlerin son dakikada sağ açıktan yaptığı skında Nazmi has mını ceza sahas" içinde eliyle tut tu, fakat oyuncu bundan mütees- sir olmadı ve hakem de avantajı tatbik ederek cezalandırmad:. Bu tehlikeli anı Cihat yerinde bir mü» dahale ile kalesinden çıkarak takımımı son dakikadaki mağli- biyetten kurtardı. Ve dost Sov- yet » Türk maçı da bu suretle 3-3 berabere bitti. Ş Yalnız şunu ilâve edeyim ki Sov yetler gerek kavtanları ve gerek - antrenörleri buzünkü beraberliği hakem Suphiye yüklemekte ve dehşetli itiraz'arla reddetmekte- dirler. Bu hususta yapacağım sor- guları ikinci mektubumda okuyu” cularıma bildireceğim. Bu akşam eskrim müsabakaları var.. baul