29 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

29 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Güreş yıldızlarımızın hayatları Yusuf Arslan anlatıyor “Evvelâ atletizme çalışır, gülle atar, Widürücü syumruklaıi uzun atlardım. Güreş yıldızlarımızın hayatlarını ya zarken bunların içinde en meraklıların dan birisinin de son senelerde yetişen güreşçilerimizin en kıymetlilerinden birisi olan Yusuf Aslanın hayatı teş - kil edeceğine şüphe yoktur. Yakacıkta kampın en çalışkan ve en hevesli elemanı olan Yusuf Aslan. Ta, yaptığı sıkı bir antrenmandan son. Yusuf Aslan ra, kampın yemek salonundaki minde rin kenarında şöyle konuştuk. 1 — Kaç memsdir. süresi yorgunuz? 1 — 45 senedir 6saslı olarak püre . şiyz"um. 2 —Kaç yaşındasınız ve nerelisiniz?| — 4 Yaşındayım. Erzurumda doğ-| düm, sonra: Maskovaya gitmiştik öra.! da büyüdüm. 926 senesinde İştinbula geldim. 3 — Ne iş yapıyor ve ayda kuç pa. ra kazanıyorsunuz? — Şimdi askerlik hizmetimi yapı-| yorum. Eskiden inhisarlarda çalışı - yor ve iki lira yevmiye alıyordüm.ki elime ancak 130 kuruş geçiyordu. 4 — Spor hayatma nasıl başladınız. — Evvelce atletizme Gülle atar, üç adım atlardım. Sonra bir gün, 929 . 930 senelerinde idi. İma- Yâtı Harbiyede tahsilde (idim. Eski ) çalışırdım. ! Sonra Faik beni çüreşçi yaptı,, yarım ağır şampiyonu Faik, İmalâtı Harbiyede spor kaptanı idi. Beni de giireşe çalıştırmağa başladı. Ve şaka maka derken güreşçi oluverdim. 5 — Güreş hayatınızda en büyük teessürü ne zaman duydunuz? — Balkan şampiyonasında bir ke.. re yenilmiştim, İşte o zaman duydüm. , 6 — En büyük sevineiniz ne oldu? — Takımımızın her galip gelişinde nihayetsiz bir sevinç duyarım. Bir de burada meşhur Macar güreşçisi Ka - lanbaşı bir dakika 24 saniyede yendi. ğim zaman çok sevindim. 7 Spor hayatınızın gayesi nedir? — Dünya olimpiyatlarında vatanı , mi temsil etmek ve orada takımımıza kendi payıma düşen muzaffariyeti ka- zandırmâk, 8 — İlk güreşteki intıbalarmızı an. latınız — İk mühim yüreşimi Amsterdam olimpiyatlarında oyaptım.O zaman daha hentiz (4) aylık bir güreşçi idim. İstanbulda Saimle yaptığım seçmeden başka mühimi bir güreş yapmamıştım. Düşünün hu. yabanet memlekette ken. dimi ilk defa minder üstünde bulun - ca nasıl bir heyecana kapıldım. 9 — Güreşçilerimiz iççinde en çok beğendiğiniz kimdir? — Kuvvetli ve teknik olarak eski. lerden Faiki çok beğenirim, Zaten be. nim İlk hocam da odur. ürk. girmenin dna Terlemesi için 1 e. d Yorsun uz” — Şimdiye kadar hiç temas yap -| madığımız, dünyanm en kıymetli gü -| reşçileri olan Almanlar, Finlândiya Wlar gibi kuvvetli rakiplerle burada ve orada karşılaşmalar tertip etmek bize nihayetsiz faydalar verecektir. 11 — Güreş sporumuzun bugünkü noksanları nelerdir? — Noksanlarrmızın en başmda ve en mühimmi olarak salon gelir. Son - ra da, bizleri biraz dalla rahat ve mü- sait işlerde kullanmak imkânını ha . zırlamak, hayat. mücadelesi ile, cok hirpalanmamamıza meydan hazırla. mak lâzımdır ki, bütün düşünce ve enerjimizi güreşe hasredip, daha bü. yük işler görebilirim. e PE Birkaç ay içinde dlnyarn en meşhur boksörlü oluveren Aerial zenci Joe Lowis'in, Avrupa gazetelerinde çıkan çok enteresan bir karikatürü, Yukardan aşağıya | doğru: Bo Fitzsimo- İ mons, Jack Demsey, Young Stribling, ve Jimmy Wilde, Joe Louis - Maks Baer maçı müna- sebetile Nevyorka gelen kalabalık bü- tün alâkadarların nazarı dikkatini cel betti, Jak Dempseyden beri hiç bir şam - piyon boksör bu kadar muazzam bir seyirci kitlesi celhetmemişti! Acaba halk Joe Louis'e neye bu ka- dar rağbet gösteriyordu?. Sürat, maharet, fen gibi, oyunun in.) ee noktalarını ancak boks ekspresleri! anlıyabilirler. Halk daima hareket, he yecan, ve yıkıcı yumruklar arar, Önüne geleni nakaut eden Joe Lou- is, işle bu evsafı haizdir, Ve halk onu $eyretmeğe koşuyor... Çilnkü ismi “öl- dürücü, yıkter diye çıkmıştır. Ayni sebepten dolayı, boks Fitzsim mens, Hanley Ketehell, John yi ve Jack Dempsey gibi boksörler en çok bu sayede Alemşumul şöhret sa - hibi olmuşlardı. Hepsi müthiş, öldü . duklarını yere yikıyorlardı. mütecaviz dolar toplandığını ünutma- malıdır, rücü yumruklara maliktiler, ve vur - Dempseyin bir maçında iki milyonu dir. Halk, daima lânet marşı olur da, Dempseyin mü dafaası tecavüz | di. O, her zaman tecavüzde (o bulu nur, hiç müdafaa yı kabul etmezdi. İşte bütün bun Tarı şampiyon dö ğüşürken iyice tet kik eden Dempsey den sonraki dünya şampiyonu “G. Tu ney,, onunlâ karşılaşmadan evvel, bü. tün dalimlerini , günde arka arkaya Kora! Tuney, Dempseye Tecavüz bir felâket olacağını kestirmişti ve 8€- lâmeti kaçmakta bulacağını anlıyarak ona göre eksersiz yapmıştı. Netekim muvaffak da oldu. Fitzsimmons Bob Fitzsimmans da Dempseyden geri kalmaz. Demircilikten yetişen bir beksör olan Bob için “balyozunu rin - İ ge getirmiş, derlerdi, İ — Bu boksörün nazarı dikkati calib nakautlarının en büyük bir kısmı, ona İ mahsus olan ve aşağı doğru, çekiç kul lanmayı hatırlatan yumruğu ile elde edilmişti. O, bunu, saatlerce çekiç kul. lanmakla öğrenmişti. İşin garibi, Maks Baerin de buna benzer bir darbesi bu- lunmasıdır. Bu herhalde, kasap çırak- lığı günlerinden kalmış bir mümares€- | Fitzsimmonsun demir döğmekle ik - tisab ettiği tehlikeli darbeyi, o et bal- heyecan ve yıkıc yumruklar talamakla elde etmiş olsa gerek. Jak Dempsey Stribling'i Villard . Dempsey maçı hiç aklım - dan çıkmaz. Öldürücü yumrukcular arasmda, Dev gibi rakibine Dempsey yaklaş.! Stiblingi unutmağa gelmez. 19832 Bİ - tığı zaman, halk ona acımış, müthiş, rinci teşrininde bir yol kazası netice. bir dayak yiyeceğini zannetmişti. Fa - kat on dakika içinde dünya şampiyo- nu Villard, bir gözü kapalı iki dişi ek- sik olarak Dempseyin çekiç gibi yum. rükları altında ezilip kalınca herkes hayret etti. Dempsey müthiş bir surette, yum. ruk yumruk üstüne indiren bir ejder- ha idi, Öldürücü yumruklarımdan hep- si sade bir kaç pus geriden indiriliyor- du. Fakat o kadar yerinde ve müessir idiler ki, vurunca karşısındakini felâ- kete sürükliyordu. Dempsein en acayip ve (fevkalâde hali, yumruklarını tempo ile indirme. siydi. Rakibine büyük bir sürat ve abus bir çehre ile yüklenen boksörün du - dakları, zamanım halk arasında yayıl- mış şarkılarından birinin göltesini, döğüştüğü müddetçe daima fısıldar, ve yumruklarını bu tempoya uygun su; rette indirirdi. “Di,da,di,da,bum,di,da,di,da- bum... Musikiye uygun surette âdeta dans eder gibi bokseden bu müthiş adamın rakiblleri için bu şarkı, ekseriya bir f€- Jack Dempsey boksta "hareket, arar Jak Dempsey, John Jullivan, Füzsimmons ve Hanley gibi bütün şöhretini bu sayede elde lerdi. Şimdi de Joe Louis muvaffi yetini buna medyundur. Jak Dempsey, döğüşlü; günün meşhur şarkılai birini mırıldanıyor ve öldü yumruklarını bu şarkının lodisine uydurarak tempo vururdu. Dempsey'in bu şa! ları, rakipleri için ekseri bir felâket marşı olurdu. YAZAN: Hugh D. Mcetntosl “Amerikanın en tanınmış boks si Striblingin ölmesi boks Alemi çek,elemli ve ziyanlı bir hadise oli O, Amerikanm bir sahilinden & sahiline kadar, haftada bir maç mak suretile seyahat etmiş, ve şim kadar emsali görülmemiş bir rekoru tesis etmişti. Dev adam Karnerayı mağlüp € sl de onun ne yaman bir yumruğs lik olduğunu ispat eden en iyi bir sal olmuştu. Joe Louls Fakat bütün bu eskiler ve bu öldürücü yumruklar artık yavaş vaş unutuluyor. Şimdi bütün boks âleminin ö# Joe Lonisdedir. Bugüne kadar yar maçlardan ve Maks Baeri nakant mesinden sonra, günün en .. yumruklarına onun malik olduğU şüphe edilmez bir hakikattir. Ve İ halk, Amerikalı zenciye bunun için! parcasına rağbet gösteriyor. Fakat bakalım, bu siyah renkli! dürücü yumrukların saltanatı n€ dar sürecek?!... ay Jesse Willard