29 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

29 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

BEB Kızların bebek leri sevdiğini ve er- kek çocukların 'u- Mumiyetle bunlar. dan nefret ettiğini herkes bilir; erkek Şocuğun en sevd!- Ü eğlencelerden biri de kızkardeşi. nin bebeklerinin başını koparmak tır, Almanların seç- kin bilginlerinder olan profesör Maks von Boehn, şimdi. ki oyuncakçı dük kânlarını dolduran 8üzel bebeklerin, korkunç bir takım Mahlükların torun. ları olduğunu söy. lemektedir. sa yıl önce mağa tada yaşıyan ilk kadınlar | tarafım dan kocalarını kor. kutarak buyruk al- bna almak için kullanılmıştı. Bun- lar sözde canlı, yas hut sahipleri olaa *.dınlara fena mü ömele — yapanları “ölüme çarptıra- cak, başlarına uğursuzluk - yağdı- racak, hasta edecek kuvvette sar nılırdı. Alman profesörünün araştır - maları bize öğretiyor ki, kadınlar tarafından telkin edilen bu korku erkeklerin sinirlerine sinmiş ve nesilden nesile geçerek işte bu - günkü erkek çocukların bebekle » re olan nefreti halinde bize kadar gelmiştir. Bebekler, mağara çağından çok daha sonraları da rakiplere bü - yü yapmak, düşmanları korkut » ma, zavallı kocaları yıldırmak isin kullanılmıştır. Bu bebekler büyülenmek iste- hen adama benzetilirdi ve o ada- mın adıyla çağrılırdı. Bazı sihir törewleri yapıldıktan sonra artık bebeğe ne yapılırsa büyülenmek İstenen adama da ayni işin olaca" ğına inanılırdı. Eğer bebeğin eli kesilirse, sözde kadın yahut erke- ğin koluna inme inerdi. Bazan bebekler mumdan yapılır ve her tarafıma toplu iğne batırılırdı. Kurban olacak adamı iğne batı- rılmış olan yerlerine mukabil uzuv ları romatizma ağrı ve sızıları i- çirtie kalırdı. Yahut bebek ateş önüne konarak eritilirdi. Bu tak- tirde büyülenmek istenen adam sıtma ateşlerinden eriye eriye ö lürdü... Babilin Assur - Nasur - Pal za» manmdan kalma bir çamur table tinde bir adamın kendisine ölüm bebeklerinin saldırılmış olduğun» dan şikâyet ettiğini okuyoruz. Bin lerce yıl önce yazılmış olan şu tableti beraber okuyalım: “Bana benziyen ve benim biçi- mimde heykeller yaptılar; bunun saçlarını “ kopardılar, o üstbaşını yırttılar, bacaklarını kestiler. Böy- Bun Babilin, İsa doğu mundan önce yapıl. mış bu mafsallı bebeği eski sihir işleri- le alâkadardır. Fotoğraf o Amerikanın Kızlar tarafından niçin sevilir de erkek çocuklar bunlardan nefret eder ? Çünkü bebekler karanlık çağlarda, kadınlara istibda! vasıtası olmuşlar, sonraları erkekleri korkutuj boyunduruk altına almak düşüncesiyle büyü ve efsun olarak kullanıl- Bu kimin nun kollarına nüzül isabet et. sin diye bebeğin kolları kesilmiş Pensilvanya üniver sitesi müzesinden çe- kilmiştir. lece beni ölüme sürüklediler. Ateş tanrısı onları mahvetsin!,, Bu tabletin yaşı, aşağı yukarı 3400 yıldır. Resmini gördüğünüz Babil bebeği de felâket yağdıran- larından biri olsa gerek! Profesör von Beohu bu büyülü bebekleri ta mağara devrinden, eski Yunan ve Romadan Avrupa- nın orla çağlarına kadar takip et- miştir. Bebekleri sık sık erkek: ler de kullanmış olmakla beraber, bunlardan asıl imdat uman kadın- lardı, Profesör “Bebekler,, adlı çok mühim bir eserinde diyor ki: “Çocuklar ve vahşiler bütün tabiati canlı sanırlar; maddi şey- lerde kudret bulunduğuna, iyilik ve kötülük yapabileceklerine ina» nırlar. İşte bunun için iptidai a- dam kendini daima ve her yerde tehdit altında görür, attığı her adımda bilinmez kuvvetler tara - fından çevrilmiş olduğunu sanır. İşte bunun içindir ki o bizzat ya - ratmış olduğu tasvirin canlı ol - duğundan şüphe bile etmez. Biliyoruz ki daha sonraları da klâzik çağ da kendi heykellerinin hiç bir vakit cansızlığına inan « mamıştır. Bunların ilâhi bir can - dan ilham aldıklarına kanaat et - miştir.,, Bulunan bebeklerin Ohemen hepsi kadınlar tarafından yapıl - mış oldukları anlaşılıyor. Bunla - rın en meşhuru “Villendorf Ve » rkadmlarm kullandığı bebek... için yapılmış ise o. HABER — Akşam Postam biri. Mncda sırda büyücü | nüsü,, denilen bebek olup, taş ça - ğmdan kalmadır ve Tuna ırmağı boyunda Krems'de bulunmuştur. Bu çirkin heykelcik çakmak ta - şından âletlerle yapılmıştır. Taş çağının daha sonralarma doğru her aile habis ruhları uzak » laştırmak için evinde bir put bu - lundurmak mecburiyetini hisset - tiğinden bütün Rusya ve Orta Av- rupada bebek imali adetâ geniş bir endüstri halini aldı. Yapılan tasvirlerin hepsi çıplak ve kadın şeklindedir. Üstlerindeki işaret - ler o zamanki kadınların bütün gövdelerine dövme yaptırdıkla rmı gösteriyor. Asya ve Mısırın ilk medeniyet lerinde, büyüklerin mezarları her boydan bebeklerle doldurulurdu. Arkaoloğların şimdi bu binlerce yıllık mezarlardan çıkarmakta ol- dukları çeşit çeşit bebekler bize o günlerin bütün tarihini anlatmak- tadır. Putperestlik ortadan kalkma » dan evvel de bebekler artık oyun - cak gibi satılmağa başlamıştı. Fa - kat bu satılan bebekler de hâlâ dini bir mana muhafaza ediyordu. Meselâ gelin gerdeğe (o girmeden evvel bebeklerini kesmek sureti le saadeti için kurban ederlerdi İlk hıristiyan kızları bebeklerini çok severlermiş. İlk hıristiyanla- rın gizli yeraltı o mezarlıklarında sahipleri ile birlikte gömülmüş bir çok bebekler bulunmuştur. Şuraya koyduğumuz bebek re- simlerinden bi-isinin meraka de ğer bir sergüzeşti vardır. Kalifor- niyalı küçücük Ruth Binus'un ço- cukken bir bebek sahibi idi ve Cavada hâlâ büyü iş lerinde kullanılmak , ta olan bebeklerdet na olup olmiya. cağını, meddice, zir dalgalarını bunlara tanışır lar, günkü (bebekleri şık ve güzel ka- dınları temsil et - mektedir. Mağara adamları bunu gör selerdi paniğe uğ. rarlardı, Bu Çin bebeği son zaman. lara kadar Çin doktorla. rı tarafından kadın hasta larmı müuayene için kul . Janılırdı, Kadınlar dok - le Gs ie yan yerlerini bebek üstün de gösterirlerdi. Bugün dünyanm en eski bebeği olan “Villendorf bebeği, hemen hemen 20,000 yıllıktır ve mağara kadınları tarafından büyü törenlerinde kulla .. nılmış olduğu sanılmaktadır. bunu sakladı. Vakti gelip evlenen bu kadının bir kızı oldu. Ne tw haf tesadüftür ki kız için saklan- mış bebek asıl canlı kızla yanya- na olunca, ikizmişler gibi birbiri- ne o kadar benzemektedirler.. Fotoğrafımız, kızla bebeği yan yana göstermektedir. Eğer bu vaka Avrupanın karanlık çağla rında olsaydı, Madam Binus hiç şüphesiz sihirbaz ve büyücü kudın diye ateşte yakılırdı. Çinli doktorlar müşterileri o -! lan kadınların hastalıklarını teş his etmek için son zamanlara ka - dar bir bebek kullanırlardı. Hasta kadın doktora ş'kmaz, fakat o - nunla perde arkasından konuşur du. Kadın elini perdenin aralı - ğından uzatarak doktorun tuttu - Deniz yosunlarından, su ve başka deniz malzeme hayvanları kabuklarından sinden yapılmış bebekler.. Erkek bebeğin burnu bir istakozun kıskacıdır. Avru panın bazı yerlerinde ba. lıkçılar ve gemiciler fırtı- ğu bebeğin Üstünde ağrıyan yer ' lerini gösterirdi. Bu bebeklerden birinin buraya koyduğumuz fo - toğrafı, Şikagonun Field müze « sinden alınmıştır. Avrupada da balıkçılar, ya pacakları yolculuğun neticelerini önceden anlamak için bir takım bebekler kullanırlardı. Bu be - bekler deniz yosunu, midye, isti - ridye kabukları, ıstakoz kabuk larından ve başka deniz maize - mesinden yapılırdı. Doktor Von Boehu bebeklerin hâlâ otomobillerde ve tayyareler- de birer muska, yahut uğur getiri ci tılısım olarak kullanılmakta ol- duklarını söyliyerek diyor ki: “Ruhiyatçılar bebek fetişizmi- ne akıl bozukluğu ve düşünce dir zensizliği diyor'ar. Hattâ Fers da- ha ileriye gider:k iddia ediyor ki: “Bebek merakı, Oyapma bebeğe düşkünlük canl: bir şeye karşı o- lan sevgiyi yok edecek kadar 'nsa» nı sarar ve hattâ bazı kadınlarda çocuk yapmamak için çok kuvvet- li bir istek uyandırır.,, HABER Lİ ETLİ TIRT hakiki akşam gazeteşidir EMİR TEM Ni verenler kâr ederler,