1 Ekim 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 55

1 Ekim 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 55

Kronik: Rehber Kitap. Cumburiyet Halk Fırkası, Cum- hurlyetin onuncu kutlalama işini daha ilk adımdan itibaren büyük ve mühima bir mll- K iş olarak ele aldı. Bu işin söz, neşriyal ve harekelt sahalarında bizde şimdiye kadar görülenlerden kadar düşünülenler- yıl dönümünü ve şimdiye den çok daha üstün niesini bir milli vasife ve haysi- yet mes'elesi savdı. başırılahil- Çünkü hu kutlulama ve şenlik gününde bir taraftan halk kendi kurtuluş ve yükseliş sevineini en coşkun heyecanlarla âleme ilân ederken, diğer inandığı ve mukadderitinmni — buğ- ladığı hükümetin ve Halk Fırka sının da bu heyecan halindeki halk kitlelerine, ön yılın işlerini, terakkilerini sayması ve güöster- mesi bir kudsi borçtu. taraflan onun Halk Fırkuası ön yılın işlerini ve kazançlarını kendisine inanan ve mukadderatını bağlavan halka sör, yazı, resim ve rakamı halinde bil- dirmek için bütün kuvvetlerini topladı ve kabil olan büün tek- nik vasıtalara baş vurdu. Sinıdi bütün bu işler ve kazançlar adım adım ve parça parca, mille- tin önüne serilecek ve 29 Teşrini- evvel 1933 de bütün millet vata- nıin dört bucağında Cumhurilye- tin onuncu yıl dönümünü kutlu- lamak için harekete geldiği za- man verdo ve havada bütün va- gilalnr ona söz, yazı, resini, tablo ve hareket halinde yapılan işle- rin ve geçilen yolların hesabını yerecektlir. Halk Fırkası bu münaüsebetle gi- riştizi hazırlıklardan bilhassa Nneş- riyat işine azami bir ehemmiyet vermiştir. Çünkü kutlulama gü- nünden evvel ve kutlulama günü gazele, brogür, kitap ve maire şek- linde yapılacak neşriyatın heyeti umumiyesinin âümrü yalnız bu şenlik daklkalarile bağlı olmaya- caktır. Kâğıt üzerine yazı şeklinde geçen eserler gocuklarımızın. ve âalelü- mum vatandaşlarımızın elinde on vıllık mücadelemizin verikası ve yadiyüri olarak ürzün zamanlar kalacak ve dolaşacaklır. Bu mü- nasebetle Halk Fırkası, Fırkanın ve Detletim ön yıllık mesat hulâ- salarını bir taraftan kendi gücile oldukça toplu bir kitap hulinde meydana koymak için tedbirler ahrken, diğer taraftan da bütün idarei hususiyelerin, tlcaret aoda- tarının, belediyelerin kendi saha- larmımdaki işlerini ve faaliyetlerini broğürler, kitaplar halinde mille- Hn gözü önüne sermeleri için Leb- liğlerde bulundu. Halk Fırkasmın, Fırkanın ve Der- letin on yıllık işlerini hulâsa eden eseri, artık elimizde bulunuyor. Bu eser bir «rehber kitaps tır. Rehber kilap, Cumhuriyet Halk 55