1 Ekim 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 7

1 Ekim 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 7

KADRO. Türk Cümhuriyetinin, birinci on yılını bitirdiği anda yeni on yıllar başlıyor. Bu geçtiğimiz zaman fasılası ve gelecek on yıl- lar, hep birden ve kül halinde, Türk milletinin kurtuluş, kalkı- niış ve kuruluş çağı olacaktır. Siyasetçe ileri Türkiya, iktisatça ileri Türkiye, kültürce ileri Türkiye, hulâsu kalabalık, şen, zen- gin ve ileri teknikli Türk vatanı insaniyet tarihine bu çağın eseri ve hediyesi olacaktır. Büyük harbin bittiği güne kadar milletlerin yükselişi denilen şey, milletin başka millatler hesabına istilâsı ve tahakkümü demekti. Teknik yüksekliğinin, kültür yüksekliğinin, şeref yüksekliğinin temelinde istilâ ve tahakküm bir zaruri unsur gibi yaşardı. Hal- buki yaşamıya başladığımız tarih çağında milli yükseliş denilen şey, milletin kendi toprağı üstünde, hendi gücile ve kendi hesabı- na, gerek teknik imkânların, gerek kültür seviyelerinin en yükve- ğine vVarmasıdır. İşte bize ülkü olan Türkiye, bu hendi toprağı üstünde, kendi gü- cile, kandi için çalışan ileri teknikli ve yüksek hültürlü Türkiye- dir. c Geçirdiğimiz inkılâp yolları ülhü Türkiyenin bu wlu, yüce ve mücahhez kuruluşu yolunda geçilecek yolların ancak on yıllığı- dır. Bu geçen on yılır tecrübeleri ve verimleri ile silâhlanmış olan inkılâp neslinin önünde şimdi yeni on yılların terakki ve mü- cadele yolları duruyor. Bu yollar millet ileriliğine, mijlet bütün- lüğüne, millet tezatsızlığına ve kültür üstünlüğüne varan yollar- dır ve merhalelerdir. & Bizzat Türk inkılâbının ve bizzat Cümhuriyet yıllarının bir mah- sulü olan Kadro, her adımda biraz daha yayılan ve biraz daha derinleşen bu Cümhuriyet davasının, bu yeni fütuhat yollarında da hayıtsız, şartsız mücadela organıdır.