1 Nisan 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 46

1 Nisan 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 46

Madde 1. — İster dizi, ister demet, ister kalıp veya herhangi şekilde olursa olsun, bütün alım-satımı, denk haline ifrız edilmeden yapılamaz. Madde 2. — Çiftçi tütün mahsulünü denk yaparken, kırınlı, son denilen güzleme, yanık, yeşil, gürük, hastalıklı basık, ezik elanlarını uyrı ve gür- mezlerini ayrı denklere koymuaya mecburdur. Çürük, yanık, yeşil, — kırık imha edilir. Madde 3. — Çiftçi samsunkari denklerde, tuban, kapak ve kufalıklarda ve Rumelikârı denklerde direk ve kapaklarda denklerin ihtiva ettizi clden gayrisini kullanamız. Madde 4. — Çifiçi ile alıcı arasındaki alım-satım, mavrbul kontrato esas- larına teyfikan yapılır. Husasl ibilâflar bu kontrato umumi hükümlerini haleldar etmemek gartile kontrat şeralilne İlâve edilebilir. Madde &. — Giftçi Ile alıcı urasında alımı satımdan ve envamn tayininden doğacak ihtilâflar, muhalli Ticaret Odası, bulunmadığı takdirde Belediye ile nheı ve satıcı larafmdan seçilecek tülün işine vakıf mühulef birer hakemden mürekkep bir hâkem hey'eti tarafmdan halledilir. Tarafeynden birisi hakem hey'etinin kararına razı olmadığı takdirde en yakın Bulh hükiminin riyaseti altında toplunacak alıcı ve salıcı tarafından münlehap yeni bir hakem hey'eti turafından «uüreti kat'iyede ve istinaf ve temiz ka- bil olmamak üzere azami bir ay zarfındu halledilir. Haksız çıkan taraf ha- kemlik masrafını öder. Madde 6. — Hakem kararile olmaksrun iskonto ve iskarla veya diğer nani- larlı fiyat veya siklet tenzill - küf dara ve &u çürüğünden mütevellit ten- gilât müstesmna - turufeyn için memnudüur. Hilâfında- hareket edenler ten- zil edllen miktarın on misli para cezasına tâbi tululur. Tekerrür halinde bu ceza taz'if olunur. Madde ?, — Fiyatı tekarrür edip satış tamam ulduktan sonra denklerin İzmir mimtakasında tüccar tarafından yüzlere damıga vurulmak surelile, diğer mıntakalarda buna imkân yoksa denk dört tarafından iple bağlanıp mühüxlenmek suretile tesbit edilir. Madde 8 — İnhisar İdaresi anbarına indirilen tütünler satılmışsa İnhisar İdaresi tarafmdan içlerinde mevaddı ecnebiye hulunup — hulunmadızğını tetkik için muayene olunur. Ancak cuvnt Leshit ve tayin olunmaz. Satıl- mayıp ta emanet anburında kolacak olan tütünün envat İnhisar İdaresin- ce Lesbil edilip denklerin üzerine yarılır ve çiftçiye verilecek tesellüm il- mühaberinin arkasını, kaydedilir. Madüde 9. — Gerek İnhisar İdaresi ve gerek salr alıcılar turafından ekiti- lere ancak merbut kontrato tipl dalresinde avans ve salr nam ve suretle para verilebilir. Bundan başka şernit muleber değildir. Bu şekilde verilen para avyan3 verene müsayi şerait ve fiyat dahilinde satışla rüchan hakkı bahşeder, 46