22 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

22 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Asrin umdesi “MİLLİYET” tir. 72 ŞUBAT 1932 İdarehane: Ankara caddesi, 100 Ne. Telgraf adresi: İst, Milliyet Telefon Numaraları: Beşmuharrir ve Müdür 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 BONE ÜCRETLERİ: Türkiye için Hariç için ruştur. o Gazete ve matbaaya gi: Öİlisler için müdiriyete oarlir. Gazetemiz ilânların mest Diyetini kabul etmez. , | vuku bulan müracaatı İstanbul icra ün İN! beren yirmi gün içinde alacakları" « İmaddesi ahıkâmunca teklifedilen kon | ” Milliyet'in Edebi Roma Aa İyiyim yavrucuğum., Fa- sorma Ne oldu? — Anlatacak gibi değil! Meraklandı, sesini — ve ne oldu, niye söyle. — Hikâyesi uzun.. — Dedim ve.. bir cümle ile va- i anlattım: © — Karımdan ayrıldım!. Bunu hayretle karşılar gibi YAŞ. Çekti, bir saniye düşündü ve casından; Üzülme. Mesele yok' © Dedi ve. kat'i bir eda ive etti: — Beraber otururuz canım! 1 bir saniye bile üzül. müracaat | | lerinden istifade etmek üzere 27-2-932 cumartesi günü celse İ tayin edilmiş olduğundan ic- ! dermeyam ve haklarını müda- i faa zımınmda yevmi ve vakti ! mezkürda Adana asliye mah- | kermesi birinci hukuk dairesin- de hazır bulunmaları lüzumu | ilân olunur. il İstanbul İcra Riyasetinden: | Beyoğlunda, İstiklâ! caddesinde, | 389 numaralı mağazada, deri mulâtı ticaretile iştigal eden Vik- | tor Gallerini Efendinin alacaklıla- İ rile konkordato akdeylemek üzere | dairesi itiraz merciince nazarı iti- İ bara alınarak kendisine iki ay müh İ let verilmiş olduğundan mumaileyh ten matlubu olan alacaklıların icra | ve iflâs kanununun 283 üncü mad- | desi mucibince ilân tarihinden iti- | nı bileümle vesaiki ile İstanbulda, | Bahçekapıda, Birinci Vakıf hanım. | da 50 numarada mukim komiser ve avukat Fahrettin Beye billirerek kaydettirmeleri ve hilâfına hareket edenlerin konkordato müzakeresin den hariç bırakılacakları © ve keza Icra ve İflâs kanurs 283 üncü kordatoyu müzakere eçnek üzere | © alacaklıların 4-4-932 pazartesi günü #aat 14 te komiser ve avukat Fah- rettin Beyin mezkür yazıbanesinde toplanmaları ve toplanmağa tekad düm eden on gün zarfında vesikalı ft tetik” edebilecekleri ilân olunur, İLÂN Bulgaristanın Petriç, Nevrakop , Zarlık Mahrumya, Mustafa Paşa, Cumai Balâ ve vesair mahallelerin. vel hicretle emlâk ve arazi bırakmış olan Türklerin tapu ve veraset 66- | metlerine müstenit hakları olanlar Bulgaristan avukatlarından Mösyö İngilizof tarafından bilvekâle ta- | kip ve temin olunur, bu vaziyette | alanlar Galata'da, Mehmet Ali Pa- şa Haninda 43 numerolu yazıhane- ye müracast etsinler. İstanbul İkinci iflâs memurlu- ğundan: Müflis Kadıköylinde Ha- ci Şükrü sokağında 10 N: İr hane de mukim Sütçü Anastas Efendi nin borçlarına ait — tetkikat hitam bulmuş, ve yapılan sıra defteri da- irede alacaklıların nazarı dikkatle” rine hazır bulundurulmuştur. Kamu nen yapılması Mizun gelen alacaklı lar ikinci toplanması için 15-3-932 salı günü saat 14 te tayin kılınmuş olmakla mukayyet alecaklılırın yev mi mezkürde 2 inci iflâs dairesinde bazır bulunmaları lüzumu ilân olu- Hiç aldırma... Allah gönlüne göre verdi!. Ve.. emretti: Daireden çıkar bana geleceksin. Seni nü tramvay istasyonunda bekli yeceğim. Yine hiç bir şey demeden, biç bir şey düşünmeden: — Peki.. geleceğim! Dedim. Ve.. ayrıldık! Akşamın olmasını güç bek. ledim Nefsimle mücadele edi. yordum! i Gidersem karım ne olacak?. Ergin, babası yerine kimi bekliyecek?.. * İ desile şirket mmukavelenamesi hissedarın bey'eti umumiyesi 31 mart 932 perşembe günü saat 16 da İstanbul'da Bahçekapı'da Dördün- cü Vakıf Hanındaki Şirket - sinde sureti âdiyede akdi içtima edeceğinden, hazır bulunacak hisse daranın hisse senetlerini veya ban- ka makpuzlarını içtimadan bir haf- ta evveline kadar şirket merkezine tevdi etmeleri ve duhuliye varakası almaları ilân olunur, Ruznamei müzakerat: 1 — 93I senesi muzmelât ve he- sabatına ait idare meclisi ve mira- kıp raporlarının kıraati, 2 — Bilânço ve kâr ve sarar he- saplarının tetkik ve idare meclisi - min ibrası, 3 — İdare meclisi dzasının yeni- den intil 4 — Murakıp intihap ve ücreti- nin tayinile idare meclisi âzasnın hakkı huzurlarının tespiti, Ergani bakırı Türk anonim . şirketiuden: Bakırı Türk Aanonim şir keti daranmıa, dahili nizam namesinin 24 ünçü maddesine tev- fikan, 24 mart 1932 tarihine müsa- dif perşembe günü saat 11 de süre- ti adiyede akdi içtima (o eyleyecek olun hey'eti umumiyede hazır bu- Junmak üzere, yevmni mezkürda şir- ketin İstanbulda Bahçekapısmda Taş handa kğin ilarei merkeziyesi- Bi teşrif buyurmaları, ve hisse se rini içtimadan bir hafta evve- kadar Türkiye İş Bankasma, Döyçe Banka ve yahut şirket vez- Desine tevdi eylemeleri mercudur. Meclisi İdare Ruznamci müzakerat: 1 — Şirketin 1931 senesi zarfın- daki muzmelâtm mübeyyin Mecli- si İdare raporunun kırasti, 2 — Murakipler tarafımdan veri- len raporun kıraati, 3 — 1931 senesi bilânço ve kâr ve sarar hesabının tasdikile meclisi ida renin ibrası, 4 — Müddetleri hitam bulan Mec isi İdare azalarımıı yerlerine âza intihabı. $ — 1932 senesi için murakipler intihabı ile ücretlerinin tayini, Kandıra Halk Ormanları işletme T.'A, Şirketi Hissedarlarına : Mukavelenamei esasinin 56 nce maddesine — tevfikan şirektimizin hissedarlar heyeti” umumiyesi 28- mart - 1932 tarihine müsadif pazar tesi günü saat 15 te Kandıra'da şirket merkezinde âdiyen içtima €- deceğinden hissedarların. mezkör our. Nizamneze mucibince içtimada hazır bulunacak hisnedarların yev mi içtimadan 10 gün evvel | hisse senetlerini şirket merkezine veya İstanbulda Sadullah Bcy yazıhanesi ne tevdi ile makpuz almaları tebliğ olunur, Ruznamei müzakerat: 1 — Meclisi idare ve murakıp raporlarının karaati, 2 — 1931 senesi bilânço ve kâru zarar hesaplarının tasdiki ile, mec- Hisi idarenin ibrası, 3 — Temettüün sureti tevzii hak line âmtihabı ile Ücretinin tayini, 1 Gree ani ayle: şiiyimi?.. der Bana darılır mi?, Bir daha yüzüme (bakmaz — Naran'dan ayrılamam.. Her şey bir tarafa, o bir ta rafa. Ölürüm de ondan uzak ola- ma, Seviyoruuumum.. Daireden çıkarken yine bir mücadele geçirdim. Aklımda mıhlanan nokta şuydu: — Karıma gitmiyecek mi. yim?. Kendi kendime (soruyor. İLÂN Ticaret kanununun 361 inci mağ ah- kâmina tevfikan Bazar dü Levan şirketi hissedaranı 1932 senesi mar- tanın 23 üncü çarşamba günü saat 15,30 da şirketin Beyoğlunda İstik 1) caddesinde 314 mumaralı mağa- zasındaki merkezi idaresinde ale- | Mide surette inikat edecek ©- ln hey'eti umumiye içtimama da- vet olunurlar, Ruznamci müzakerat: 1 — Meclisi idare ile o murakıp raporlarının kıraati, 2 - 1931 senesi muamelitna ait hesabatın kabulü ve meclisi idare âzasının ibrası ve senci o mezküre netayici muamelâtına dair meclisi idarenin teklifi, 3 — Umuru şirketin idaresine me | mür edilen murahhas aza aidatının tayini, 4 — Müddetleri hitem bulan mec Hisi idare azaşınm yerlerine — İnt. babat icrası, $ — 1932 senesi için bir murakıp intihabi ile aidatının tesbiti ve mu- rakıbin mazereti halinde ifayı vas | zife etmek üzere diğer bir zatın in" tibabi, Löskal 20 hisse senedine malik olup ta içtimar merkürda hazır bur lunacak hissedaran ticaret kanunu nun 371 inci maddesine | tevfikan yevmi içtimadan bir hafta evvel hisse senetlerini şirektin merkezi idaresine tevdi etmelidirler. , Bankalara tevdi edilecek hisse sencdatı makpuzları şirket merke- sine tevdiat mahiyetinde olarak ka- bul olunacaktır. Meclisi İdare İLÂN Ticaret kanımunun 301 inci mad desile şirket mukavelenamesi ahkâ mına tevfikan aslan ve Eskihisar Müttehit Çimento ve su kireci fab- Tikaları Anonim şirketi | hissedar- ları 1932 senesi martının 26 ncı cw- martesi günü sdat 1i de Galatada İPERİZ Tüccar için müracaat mahalleri: © Bursa; İPEKİŞ - İdareci Urmumiyesi İstanbul: İPEKİŞ - Birinci Vakır ban, birinci kat - Tel, 23535 İzmir; İPEKİŞ - Eskicizade Ahmet Remzi B. (İzmir, Manisa, Aydın, Denizli, Muğla vilâyetleri için acenta.) Karadeniz Havzası - İPEKİŞ - J. Y. Hohştrasser ve şilsekâ 41 şubeleri; (Zonguldak, Kastamonu, Sinop, Çorum, Samsun, Amasya, Tokar, Ordu, Giresun, Şibinkarahi isar, Trabzon, Gümlşane, Erzincan, Rize, Erzurum, Kars, Artvin, vilâyetleri için acenta.) Yangm Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU SİGORTA ŞİRKETİ Teşkilâtı tamamen Türktür Müessi ADRES; 4 üncü Vakıf Han İş Bankasıdır Telgraf : İmtiyaz Telefon: 20531 Alpullu şeker şirketi mu diriyetinden: Son günlerde şeker fiatlarında görülen gayritabii tereffülerin önüne geçmek ü ere - şirketimiz; mevcut Agopyan Haninda şirket merkezin | KÜP ve dubi rafine şekerlerini ötederi beri cari berveçhi de iniket edecek hey'eti urmemiyel âdiye içtimama davet olunurlar. Ruznamci müzakerat: 1 — Meclisi idare raporu ile mai rakıp raporunua kıraati, 2 — 1931 senesi muamelâtına ait hesabatın kâbult ve meclisi idare & sasının ibrası ve senei mezküre me- tayici muamelâtina dair meclisi ida renin teklifi. * ati fiatlarla satmaktadır: Küp © 50 kiloluk ” 25 Dub) rarine ” 100 100 ” 100 ,, © Toptancı tacirler de şi ” 19.30 lira 9.65 37.40 37.50 M 37.70 G 37.90 ,, taahhütleri muci- Çuval ” ” P,PP NN ” ” ” te vâki ,j bince bu, şekerlerin yüz kilosuna ancak atlmış kuruş! 3 — Umuru şirketin idaresine su | masraf ve kâr ilâve edebileceklerdir. reti mahsusade memur edilen âza Hisi idare âzasımın yerine intihabat icrası ve yeniden intihap olunan & zanm tasdiki ietihabı, â $ — Ticaret kananunun 323 öneli maddesine tevfikan şirketle mna- melei ticariyede bulunmak — üzere meclisi idare âzasma mesumiyet ita» &. 6 — 1932 senesi için bir murakıp ântihabile aidatının tespiti ve: mura kabın mazereti halinde ifayı vazife etmek üzere diğer bir zatın intiha- bu Iüakal 25 hisse senedine malik olup ta iştimar mezkürda bâzar bu dunmak İsteyen zevat ticaret kanu» nunun 371 inci maddesine tevfikan içtima tarihinden (Obir hafta evvel hisselerini şirket merkezine tevdi etmelidirler. senedatı makbuzları şirket merkezi ne tevdiat mahiyetinde olarak kabrıl edilecektir. Meclisi İdare Ve. kızıyordum: ati Eşek, hissiz, hımbıl ka. ! Sonra yine düşünüyordum: — Bana sabırlı olmak, ma. zur görmek, gidip onu görmek, okşamak, çocuğumu £ öpmek sevmek; gece onları alıp gez. dirmek, gönüllerini almak düş mez mi7, pla Bu şaşkınlık ve.. bu karar- sızlık ile Babrâliye indim! İstasyondaydı. $ Onu, uzaktan gördüm! Beni bekliyordu. Artık her şey bitmişti. Ne sağa, ne sola obiradım Onun bir gülüş v. bir bakı Zaten bu ikisi kalbi g. » göz lerimin, o benliğimin, irade vel Muhterem halkımızın fabrikamız mami şekerle- K re bundan fazla fiat vermemelerini ve fazla fiat talep e- * — Müddetleri hitam bulan mee | denleri lütfen şirketimize bildirmelerini rica ederiz. Tashih » Mahkük imzamın kay- balduğuna dair dünkü Milliyet ga- zetesinde münteşir ( ilânda yanlış yazılan ismimin Hacı (Cafer zade Hacı İsa Kemal olduğu tashih alu- Bur. Patih sulh birinci hukuk hâkim Miğinden; Zeynep Hanım, Cevdet E fendi aleyhinde ilesme eylediği da- vanın cari muhakemesinde müddei aleyhin ilenmetgihina © gönderilen zaptı dava zalırmdaki mübaşir şer- hinde ikametgâhinm meçhul okdu- ğa anlaşılmasına binaen mahkemece bir ay müddetle ilünen tekiliğat iç- sasına karer verilmiş patı vücut etmediği takdirde veya bir vekil göndermediği takdirde gı muhakcmeye devam olunaca- ğini tebliğ olunmuştur. Beni baktı! Ve., bir kelime ilâve etti: — Canım! Sonra, koluma girdi; — Anlat bakalım, neler ol. du sana böyle?. Diye beni Sen ve., mes'ut ayrıldık!. nezarete gittim, o ev- de kaldı. Ve. ilâve etmeyi u- nutmadı; Alpullu Şeker Şirketi Dr. ALBERT ŞAUL Dahili hastalıklar mütehassısı, Balat, Rifat E. sokak No. 9 Pazardan maada ber gün 14 Tel. 2. 2174 ———— Sekizinci İcra memurluğundan; Bir deynin temini istifası için tahtı hacze alınıp satışı takarrür & den Çarşıyı kebirde — Kalpakçılar İskender boğazı kapısında Kavaf dükkânmdeki 14 çift keten iskar- pin ve 10 çift çocuk iskarpini 13 932 tarihinde saat 12 den 14 de ka- dar paraya çevrileceğinden taliple- rin mezkür günde mahallinde ha- sır bulunmaları ilân olunur. ZAYİ — 1285 sicil numaralı ax Tabacılık ehliyetnamemi kaybettim. Yenisi alacağından hükmü yok- ALEMDAR Sinemasında Bügün iki muazzam film birden Amiral Byrd ep lebesinin bu filmi görmele- ri tavsiye olunur. Bütün Hayatı Mümessilesi: MARCELLE tep . Gündüz 2,5 - 5 suvare 9,5 ta Ikinci dân Hali tasfiyede bulunan İ“AVVE REVOLVER Fİ- ŞEKLERİ İNHİSARI Türl ANONİM ŞİRKETİ,, tasfiye memurları hey'etind Av ve Revoiver Fişekleri İnbi- sarı Türk Anonim (Şirketinin 24 kânumusani 1932 tarihine müsadif pazar günü fevkalâde olarak topla- nan bey'eti umumiyesince hazır bis sodarlarm ittifakı ârasile: i — Şirketin vaktinden evvel des ine ve hali tasfiyeye zav'ıa, 2 — Tütün inhisarı hey'eti tef- tişiye reisi Raşit ve Hukuk müşa- viri Hamit Beyleri © Baban zade Fuat Beyin ve M. François Bos <hardy” nin tasfiye için lizrm gö- len en vâsi salâhiyetleri | Baiz ve hasseten emvali şirketin kasmen ve- Ya kâmilen toptan fruhtu mezumi- yetini haiz olmak üzerc likidatğı- ler tayinine karar verilmiş olduğu- nu ilân ve Ticaret kanununun 445 inci xasddesine tevfikan girket de- inlerinin şirketteki hukukunu 05 kayet bir sene zarfında şirketin Ga lata'da Bahtiyar Hanındaki merke zinde bulunan tasfiye hey'etine bil. müracaat ispat (etmeleri İlzemv beyan alanar. Ikinci ilân Hali tasfiyede bulunan “BARUT VE MEVADDI IN FİLÂKİYE İNHİSARI Türk ANONİM ŞİRKETİ, tasfiye memurları hey'etinden: Barut ve Mevadd infilâkiye $- hisarı Türk Anonim şirketinin 24 kânumasani 1932 tarihime #müsadif pazar günü fevkalâde olarak top- danan hey'eti umumiyesince hazır hissedarların ittifakı örasile: 1 — Şirketin vaktinden © evvel” feshine ve hali tasfiyeye vaz'ına, 2 — Tütün İnhisarı heyeti tef Gşiye relsi Raşit ve Hukuk Müge viri Hamit Beylere o Baban zade Fuat ve M. Prançole Bouchardy'in tasfiye için lâzım gelen en vâsl sa Mihiyetleri ve hassaten emvali gör- ketin kismen veya kâmilen toptan #ruhtu mezüniyetini haiz olmak &- gere likidatörler | tayinine karar verilmiş olduğu ilân ve Ticaret ha Dununun 445 inci maddesine tevfi- kan şirket dainlerinin — şirketteki hukukunu nihayet bir sene zarfm- da şirketin Galata'da Bahtiyar Ha- nındaki merkezinde bulman tasli- ye hey'etine bilmliracaat ispat et- Amcasını da hiç sevmem. Bdanalaln hek ale he — Neredesin sen çocuk?. Dedi ve.. ilâve etti; karısını, çocuğunu rakır da böyle elin sürtükleri peşinde mi dolaşır. Sekiz sene sonra karına, çocuğuna yapaca ğın şey bu mu i kadar ahlâksız, bayağı, âdi ruh lu, düşkün olmalıdır ki senin yaptığını yapsm. |