September 15, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

September 15, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

i limanlar” konferansa i galiba gelmiyecekler Von Papen Prusya tarafından , yapılabilecek bir manevranın CENEVRE, MA A. — sansı muhabirinden: o Almanyarın muz tarihli çelsesindeki beyanatında m tabdidatı tatbik mevkiine elde teknik işleri de da- halde bundan böyle kon- iştirak eylemiyece- l sız cevabı müzakerata esas olmayor e a —Vollf a. çiz e e bl AA küm “nin, Fransanm terki teslibata dair talebine vermiş olduğu ceva- © Maamafib, daha şimdiden salahi: mahafilde, , Fransiz cevabının agam, iştirak edenler © yaziye- ini | gözümle ö lerki teslihat konferansının 22 tem-| duğu resmen beyan edilmektedir. | da önüne geçmeğe çalışıyor Havas | Donald'ın Alman talebi hakkında he Büz hiçbir karar ittihaz etmemiş ol- Fransanm Londra büyük elçisi M. Ficurian'nun hariciye nazırı Sir | koyarak, teslihatta müsavata ait ta | John Simon tarafından kabul edildi- infaz ve kabul edilmedikçe kon- | ği ve mümaileyhle uzun bir mi —— bulunduğu bildirilmektedir. İngilterenin bu bapta alacağı ve- ziyet ancak 2 gün sonra taayyün © debilecekitir. f Bu teahhürün sebeplerinden biri- nin İngilterenin, Fransız cevabınır. Almanyada hasıl ettiği tesi- ri tetkik etmek ve Alman kabinesi- nin kararına intizar eylemek olmas. pa ibtimal veriliyor. Rayiştağ meclisinin feshinden sonra Alman kabinesinin şimdiki hal de dahili mesaji ile meşgul olmasın dan dolayi kabinenin vaziyetinin he men tayini mümkün olmadığı zanno Tanuyor. M. Mac Donaldın cevibinm bir “teklif” mahiyetini iktisap eylemesi gayri mümkün değildir. Cenevre metsisinden evvel alâka- dar milletler arasında müzakereler ihzarım ait olarak mümsileyhe atfe- dilen niyet ne teyit ve ne de tek- Tip olunmamıştır. Herhalde gerek (| başvekil, gerek hariciye nazırı meseleyi ciddi bir su rette tetkik etmektedir. Resmi mabafil | Rayiştağın feshi hakkında susmaktadır. Bu mahafil, bilhassa Almanyayi terki teslihat konferansına iştirake ikna etmekle uğr. sırada “Hususi işler” te- lâkki ettiği bu meseleler için müta- Ten beyan etmem istediği aşikârdır. Manmafih, Rayiştağın feshini intaç eden vaziyetler İngilterede çok © lim intibaat zuhurunm sebep olmuş. tur. City'de fon Papen kabinesinin Rayiştağdan ziyade bütün memle- ketin tasvibine mazhsir olduğu zan- nedilmekte Berriot “ Hayır , demeli imiş! PARIS, 14, A. A, — Bütün mat- buat M. Herriot'nun Alman talebine karşı vermiş olduğu cevabı hara- retle tasvip ,olçülü tabiratmı ve kul lanılan bisanın nezaketini kaydetmek tedir. Matbuat, Fransız cevahının bu sa retle Fransanın. şimdiye kadar ba yolda gösterilen misallere tevfikan terki teslihata matuf müzakereler i- ye daima fedakârlıklar ihtiyarma olduğunu ve müstakbel müza- keratın imkânlarını ihzara âmade bu lunduğunu gösterdiğini yazıyor. Fransız hükümetinin cevabı Fran #z milletinin bihakkın o hissiyatına tercüman olmaktadır. yen münakaşalara giriştiği için. Her Tet 'ya serzineşte bulunan gazeteler hadiselerin Fransız o cevabında bu suretle inkişaf etmesinin daha mu veik olduğu ve her nokta için hak ve kuvvete istinaden sarih cevaplar verilmesinin münasip bulunduğu ka 'nastile şimdi hükümetin aldığı vazi- yete iltihak eylemektedir. M. Von Papen'in mütaleatı BERLİN, 14. A, A. — Von Paye hükümetin, fırkaların. 0m enli Jaya teşebbüsünde detam, edeceğini ve bütün Almanyanın bu bapta hükümete tevcih edeceği kuv vetlerden cesaret larak Almanya $ çin teslihat sahasında müsavatı istib sah edeceğini aksi tekdirde Alman- yanın terki teslihat konferansndan çekileceğini beyan eylemiştir. Mü. maileyh, Fransız cevabının mevzuu bahis meselenin haline müsait ola. sağını zannetmediğini ilâve eylemiş- | gi. tir. Prusyadahi nazik vaziyet , BERLİN, 14 A. A. — Havas A- Prusya polis kuvvetini kendi hükmü almak tasavvurunda yi Ba islahat M. Von Papen ve M. Sehleicher'in i siyasetle rinin devam demektir, ancak bunu yapmağa sevkeden âcil bir takım se- beplerde vardır. Zira Riyaseti Cum- - arasında. ki niza Rayiştagın feshi neticesinde Almanyada hitama ermişsade Prus- ya da devam etmekte ve hükümet merkercilerie Nazilerin çarçebrk bir iz korkmaktadır. Böyle bir ihtimal Prusyadaki Alman komiserini gayet nazik bir vaziyete sokacaktır. Hatta komiserin usulü dairesinde teşekkül etmiş bir Prusya hükümeti kini muhafaza ede. hükümeti Prusya pelisini elinin Jayde İ memleket ak inde bulundurmak istemektedir.Bu |! milli müdafan ordusu ile | Sanayiciler > Lehine mühim Kararlar Verilecektir (Başı 1 inci sahifede) sanayiinin tevekkufe ducar olmaması hükümetçede ta- mamile arzu edilmekte bu husustaki mes in ki hafta zarfında intaç edilec: ni ın buyurdu. Heyet içtima» da vekil Beye arzedilen temenni- leri yarın bir muhtıra halinde Ve- külete takdim eyliyecektir. Öğrendiğime göre sanayicilerin taleplerinin ekserisi mezari Skkees Imacaktır. Bunlardan acil olanlar hakkında karar alınıp tatbilsine goçi- İeçektir. Makine yedek ve tecdit parçaları mın ithali serbest olacaktır iptidal maddelerden müstacej olanların der bal ithalinn müsade olunacak, za- —> diğer tahdidatı kaldırılcak- MK memlekette sanayii tesis olduğuna göre teşviki sanayi kanu- nunun alâkadarlarna - bahsettiği is- tisnaları liğveden kanunların —— hakların mahfaziyeti noktasmdan mayiziler bakin esdi deryle eğildi tedir. Ruhsatnameler için vekâlete vaki “olacak muracaatlar acilen tetkik 6 dilecek fakat yeni fabrikalar kurul. mak istenirken döviz muvazenesi 8- hemmiyetle nazar; dikkate almacak- tar.. Getirilecek makinalar o bedelinin Dasıl ödeneceği o düşünülecek takas usulü ile ödenecek ise mukabilinde esasen alıcısı olan maddelerden gay- ri mevadın takasa esas tutulması is tenecektir. Takas suretile ithal edilecek ma- mulâtın milli mamulâtı sürümüne nazar etmedilmiş olacaktır. Temps gazetesi ve Pransız cevabı PARIS, 4 .AA. — Havasa- Jansından: Temps gazetesi Fran- Sex cevabı ve Alman İkeşmekeşi scl- levhasile neşrettiği bir başmakalede diyor kiz Alman buhranı dün Avrupada vahim endişeler ihdas eden yeni bir safhaya girmiştir. Kendi kendisinin kontrolü, sökün ve emniyetle muhat olması lâzrm gelen vakarını tama- men kaybetmiş olan bu büyük mem İeketin içinde kaldığı kargaşalık ve tezaltan mütehayyir olmamak müm kün değildir. Fransanın göstermiş olduğu gay- ret sarsılmaz bir sulh ve sükün ar- zusu içinde her türlü aksi ihtimalle. ve karşı kendi emniyet ve ni, hakkımı temin etmek İsteyen bir milletin gayretidir ki bununda Ak man teşebbüsüne verilen Fransız cevabı mükemmel surette göstermek tedi M. Goering Hindenburg'a bir'mektup gönderdi BERLİN, 14. A.A. — Volff a- Jansından Rayiştağ meclisinin nas- Yonal - sosyalist forkasına mensup mareşal Hindenburg'a gönder- diği bir mektupta Alman kabinesi- nin medis müzakeratında hazır bu- hunabilmek için Rayiştag ye ewcümeninin huzurunun. dilmesini şart koymasından protesto etmekte ve müşarünileyh- ten kabineyi kanumu esasi abkâmına riayete davet etmeği talep eylemek: tedir. Alman reisicümhuru, meclisi reisinin, işbu me: le meydana gelen hukuki , vaziyeti idrak eylediği zaman enbine- sinin Rayiştağ mürskabo komisyonu müvacehssine cıkabileceğini cevaben iblliğ eylemiştir. Tam diktatörlük BERLİN, 14. A. A.— Havas a jansından: Goering'in iddialarına rağ 'men Rayiştağ kanuni surette feshe. dilmiş olup içtima akdedemiyecek- Rayiştağ feshi- “Tamamile kanunnesasi noktni ne- sasındanı düşünülecek olursa Alman- ya hülüümetinin. ntoyu he Zan feshetmesi wümkün ve Hinden- burg'un imza etmiş olduğu kararna- menin müteber ğu mewbalelenk- tar. mektedir. Bu hizipler M Geering Rayiştağı yeniden içtima davet eylediği tak- dirde bu daveti gayri kanuni telâk- ki ederek icabet ekmiyeceklerini be- yan etmişlerdir. “Dünkü vakayiden sonra “Riyaseti şile kabinesi" min | diktatörlük her zamandan daha ziyade Tedakat rr Zira bali ba Ağırceza Koridorunda Boğuşma (Başı 1 inci sahifede) olarak devamını talep etmiş, bu talebe Şeyh Alinim vekili Nuri B. itiraz ederek: — Hallo tahliye edildiği takdir de müvekkilimi derhal öldürür, demiştir. Nuri Beyin itirazı avukatlar a- rasında şiddetli bir münakaşaya sebep olmuş ve Cemil Bey demiş tir kdr — Halle Şeyh Aliyi deği, Şeyh Ali Halloyu © öldürmek İstemektedir. Hartâ'bu işi becere- bilmek için memleketten fedai celbetmiştir. Şeyh Ali O müvekkilimi o öldür. meyi o kadar kuvvetle aklına koy muştur ki müvekkilim (tevkifane de olmasına rağmen izalei vücu- dünü elzem görmüş ve: — Sana evinden gönderdiler diye verilmek üzere enkilmele bulunan müvekkilim Halloya bir lavuk göndermiş ve bu pişmiş ta- vuğun içerisine zebir (o katmıştır. Hailo evinden kendisine o tavuk gönderilmiyeciğini bildiği yh Alinin de kendisini zehirlemek ediğinden haberdar bulunduğu tavuğu kabul etmemiş; Bu tavuk benim değil baş- Halilin dacak, demiş ve tev- kifane aranmış, taranmış, başka bir Halil bulunarak tavuk on ve- rilmiştir. Bu ikinci Halil akşam üzeri tavuğu yediği zaman, bitta- bi zehirlenmiş ve bin müşkilât ile hüsnü talih eseri olarak kurtarıla- bilmiştir. Hal böyle iken müvekkilim İ- gin: — Şeyh Aliyi derhal öldürür demek itiraz kabul etmez bir mu- Eniatadır. Tahliye talebimin ka- bulünü rica ederim. Cemil Beyin bu müdafarım- “dan sonra heyeti hakime müza “ » reye çekilmiş ve uzun bir müza- kereyi müteakip kefaletle tan'ıve ye kararı vermiştir. Mahkemeyi büyük bir keyecen la dinleye n her iki tarafın © avene- si kararın tefhiminden sonra ağır ceza mahkemesi önünde yeni bir hâdise ve yaralama vak'ası çıkar- mmazlardır. Hallonun tahliyesi için Abdul. ken, orada eyh Ali üze- rine atılmış: Hükümet bu adamı nasl tahliye edermiş? o çıkarsa ben sizi yaşatır ? diye hay- kırmış ve Abdullahâ şiddetli bir yumruk atmıştır. Buiyumruk ora- da bulunan her iki taraf avenesi- ni biribirine katmış ye 30 kadar insan bir anda bir birleriyle bo- ğuşmıya başlamışlardır. Hâdise © kadar gürültülü olmüşter kit — Vor! Tut! yakala! maraları arasında: — Can kurtaran yok mu? — Amman anam yandım, Feryat ve isti koridorlarını dolduran halkı kor- kutmuş ve herkes kaçmağa, bü- tün kapılar kilitlenmeğe - başla” mugt. Bu esnada da, jandarmalar, koridoru, misler, işler ve ye sebep olanları yakalamışlardır. Bunlardan Şeyh Ali başından, 'Abdüllah ta ağzından kan akar bir vaziyette yakalanmışlardır. Vak'aya derhal ilâmmat “mide dei urmarmisi Mal yet etmiş ve (gürültü çıkaran; mahkeme kararma kars gelen, adaleti hiçe sayan serkeşleri ka-| Pı allı jandarma karakoluna sev. | ketmiştir. Bu serkeşler yakalanın | ca ve mesele anlasılmca Adliye koridorlarında süköset . derhal avdet etmiştir. Eyer Dün gece Ay tutuldu (Başı 1 inci sahifede) ve takip etmiş, safahatının ev- velce tesbit edilmiş zamanlara tamamen tetabuk ettiğini gör- beraber ayın yüzde doksan seki zini kap!ımış, yüzde ikisi kalmıştır Husuf şehrimizin her | Hatice H. m öğlu 6 tarafından seyredilmiştir. Saat on birden sonra ay tekrar gö: rirümeği başlamıştır. Ay tutul duğu zaman batıl itikatlara i- nanan bazı kimseler aya kur- şun sıkmışlardır. Silâh atanlar zabıta tarafından takip edildik. lerinden bu hal devam etmemiş tir, Halkevi köycülük şubesinde Bugün öğleden sonra Halkevi köycülük şubesinin tesis ve idare beyeti intihabatı yapılacaktır. M. Pozzi Boğazlar komisyonunda Fran murahhas bakınan Mi, Pozzi Ekâliyet ekl) teplerindeki Türk hocalar (Başı 1 inci sahifede Diğer taraftan © munailimlerin ücretleri de bir muallimi edemiyecek şekilde az görülm Ekalliyet ve ecnebi mektep leri kendi muallimi © ders ba- şma 5 şer lira verdikleri halde Türk maallimlere verilen ücretler pek azdır, Maselâ ilk kısımda haftada 4 dersi olan bir Türk muallim ver- giler de kesildikten sonra, ders ücreti 75 kuruş olduğundan, çok az bir para almaktadır. Dünkü içtimada o muallimler bütün taleplerini tesbit ve bir te- menni mahiyetinde (şehrimizde bulunan Maarif vekili Esat Boye takdim etmek üzere Abidin Da- ver, Yusuf Ziya, Zeki Cemal, Tev fik Necati, Ali Fuat, Celâl, Rasih, Vasfi Beylerden o mürekkep bir heyet seçmişlerdir. Bu heyet bu- gün Halkevinde toplanarak mua! İlimlerin taleplerini tesbit edecek, yarın veya cumartesi günü Maa- rif vekili Esat Beyle temasa gele- cektir. Maarif vekâletinin bu me- seleyi ehemmiyetle telâkki edece- ği söylenmektedir. Dünkü içtimada Reisicümhur Gazi Hz. ne. B. M. M, reisi Kâ- zem Pş. Hz. ne, Başvekil | İsmet Pş. Hz. ve Maarif vekili Esnt B. fendiye tazimat telgrafları cekil- mesi ittifakla kabul edilmi Poliste Bune Hiddet? Adamcağızın odunla gözünü patlattı Kasrmpaşada, Kulaksızda otu- ran kömürcü Mahmut, © arabacı Arap Hüseyine odunlarmı getir- mesini söylemiş. Fakat, bunları mutlaka bir arabaya sığdırmasını ayrıca tenbih etmiş. Arap Hüse- yin, odunları gene iki O arabaya koyup getirince kömürcü © Mah- mut kızarak eline geçirdiği bir o- dunu arap Hüseyinin o suratına farlatmıştır. Odun arap Hüseyinin sol gözüne isabet ederek Mi. nin gözünü patlatmıştır. Kömür. cü Mahmut yakalanmıştır. Dıvarın üstünde çalışırken Beykozda, Umur yerinde ame- Teden Mustafa oğlu İsmail bir du- varın üstünde çalışırken o duvar yakılmış, yere düşerek ağır surette yaralanmıştır. Tehdit Kanmpaşada Piç Mehmet, ba- lıkçı Hayimi tehdit ettiği iddia e- dildiğinden hakkında © tahkikat | yapılmaktadır. Yankesici Seyyar manav Yaşarın cebin- den 18 lirasini ayiran sabıkalı Ar- Havut Recep yakalanmış ve çaldı ğı para sahibine inde edilmiştir. Otomobil kazaları Dün de şehrimizde üç otomebil kazası olmuştur: 1 — Beşiktaşta otüran hammel Hayiğm oğlu 7 yaşlarında Oha- nes, Bayatpazarmdan geçerken şoför Hulüsi Ef. nin 2660 No la otomobili altında kalarak yaralan mış ve Etfal hastanesine kaldırıl- mıştır. 2. .— Kadıköyünde Yoğurthane sokağında 17 No. lu evde oturan yaşlarında Feridun Haydarpaşa desinden geçerken şoför İhsai 616 No. lu otomobili önüne ps maş, son. sür'atle giden otomobil çacuğu tekerlekleri altına alarak vucudunun birkaç yerinden yara- Şoför Ihsan yakalanmış, yara- a çocuk hastaneye kaldırılmıştır. 3 — Şoför Nikoli ile Hanefi- nin otomebilleri, dün öğle üzeri Venedik sokağmdan ayni zaman. da geçmek istemiştir, ve tabii, 40- kağın darlığı buna imkân bırak- madığından bir iki adım — ötede şiddetle çarpışmışlardır. Müsade- me neticesinde otomobilleri ehem miyelli surette hasara oOuğrayan şoförler, bu sefer de biribirlerile kavgaya tutuşarak gırtlak gırtlar ğa gelmişlerdir. Zabıta her iki $0- förü de yakalamıştır. Otomobil gibi Beşiktaşta Masfırında oturan sıvacı Ali, bütün hızile yolda ko- sarkom Şükrü bir mü- tekaide siddetle çarparak adam- cağızı yere düşürmüştür. Şükrü Bey, sademenin tesirile ağır sw- rette yaralandığından hastaneye kaldırılmış Ali de yakalanmıştır. Bir mütearrız Üsküdarda, Selâminli mahalle sinde, çömlekçi bayırında oturan AK, * bahriye mütekaitlerinden Şeker, kahve Ve çay Halen tatbik edilen | kanundan başka "İbir değişiklik yoktur! Dünkü Sonposta gazetesi “Mü-| him bir kararname”: serlavhası | altında söyle bir haber meşretmiş- tir “Haber aldığımıza göre, şe- ker, kahve ve çay hakkında yeni ve mühim bir kararname meşre- Bu kararnameye göre 1 temmuzdan itibaren gelmiş ve gelecek olan şeker, çay ve kahve gümrükten serbestçe çıkarılabile- cektir, ikarılan malların dövizleri, malların çıkarıldıkları © tarihten dört ay sonra yüzde ellisi, mütea. kıp bir ay sonra da diğer yüzde 50 si tediye edilecektir. Kararna- menin tatbikı hususunda dün Gümrük Başmüdüriyeti ile Borsa Komiserliği arasında küçük bir ihtilkf olmuşsa da İkomi noktai nazarı muvafık görülmüş- tür. Bugün ilk parti şeker, kahve ve çay çıkarılacaktır. Kararname piyasada çok iyi tesirler yapmış ve bu karardan dolayı hükümet takdir edilmiştir. Tahminlere gö- re kesme şekerin fiati 39,50 den 37,50, tozlar 35 liraya düşeceği gibi (130) kuruşa satılan kahve de 110 - 112 kuruşa düşecektir. Bu kararname ile şeker, kahve ve çay fiatleri üzerinde herhangi bir fiat yükselmesinin önüne geçi miştir.” Bu haber alâkadarlar tarafı dan hayretle karşılanmıştır. Çön kü böyle bir şey yoktur. Ortada halen tatbik edilen bir kanun var dır. Bu yanlış habere istinat edile zı kimselerin zarara uğra- mamaları için kanunu aynen der cediydruz. Çay şeker ve kahve ithalinin bir elden idaresi hakkında kanın Madde 1 — Halen mevcut ver- gi ve resimlere ilâveten mali bir menfaat gayesi takip edilmemek şertile Hülümet © çay, şeker ve kahvenin memlekete ithali işleri- ni bir elden idare ettirmeğe me- zundur. Ancak işbu maddeleri memle- kete ithal etmek istiyenlere, it h. edecekleri maddelerin kıyme- tine muadil olarak Hükümet ta - rafından tayin o edilecek Türk malı çıkarmak şartile mezuniyet verilebilir. Madde 2 — 31 mayıs 1932 ta» rihine kadar yapılmış mukavelele neğrinde gümrüklere gelmiş bulu nan şeker, kahve ve çay bu kanun hükmüne tabi değildir. Madde 3 — Bu Kanun neşri tarihinden muteberdir. Madde 4 — Bu kanunun hü-| dan; Bir deynin temini istifası için 'kümlerini icraya Icra (o Vekilleri Heyeti memurdur. Ermeni katolik lâik meclisinin kararı Yedikule Ermeni hastanesinin 100 inci senei devriyesi merasim komisyonu tarafmdan komisyona iştirak etmek üzere Ermeni kato- likleri Meclisi idaresine dahi da- yetiye yollanılmıştı. Lâkin Erme- ni katolikleri lâik meclisi idare si bir hastane için lâzım gelen ça- lışmaklığı kabul etmekle beraber mezkür 100 incj sene merasim ko misyonuna riyaset eden biz papas olması * münasebetile Mik bir meclisin çcovap vermesini münasip görmemiştir. Lady Tottenham Yarm limanrmızi ye ede- ceğini yazdığımız İngil kumandanı Contre Amiral Teen ham'ın refikası Lady Tottenbam zevcine ihtihak etmek üzere Pra- ga vapurile dün şehrimize gel- miştir. İstanbul mahkamei © asliyeraisel Kadirgads kiz 13 numerola bukuk dairesinden: tip sinan caddesinde hanede ml | sin bey sokuğunda 16 No. hu hanede | müküm Celal bey aleyhine ikame olu nan boşanma davasınm ilânen vaki İ tebliğnt üz kat neticesinde müddeinin taki şuhudu dinlenilerek mel ve yevmü O muhakeme olarak | 8-10-932 tarihine tesadüf © eden Ga” | martesi #nat 14 te tayin edil miş olduğundan © yevmü 7 ve vaki mezkürda mahkemeye gelinmediği İ ve tarih lândan itibaren 10 gün gar i ; İfmda itiraz edilmediği takdirde bil cümle vakıatın ikrar ve kabul edil miş adolunacağı malüm olmak üzere keyfiyet ilânen tebliğ olunur. Istanbul ikinci iflâs memurluğum- dan: Adros: Mahmut O Paşada 154 numarada; Agop Diyarbekirliyan ©- fendi: Balâda ismi ve adresi yaslı olan zatın iflâsı açılıp tasfiyenin a- di şekilde yapılmasına karar veril. miş olduğundan: i — Müflisden ala cağı olan veya o mallarında istihkak davasında bulunanların alacak ve id dinlarmi işbu ilândan bir ay içinde eyyamı resmiye müstesna olmak ü- zere her gün saat 13 ten 15 kadar Sultanahmet'te vaki adliye binasında icrayi vazife eden ikinci İflâs daire sinde gelerek alacaklarını kayt et #rmeleri ve senet ve defter gibi de- Milleri bor ne ise bunların o ssil veye musaddak © suretlerini o vermeleri, 2— Müflise borclu olanların yukarı da yazılı olan müddet içinde borçla rım miktarını yazdırmaları bilgine hareektin ceza kanunu mucibince ta kibat ve mesuliyete uğrayacakları bilmeleri, 3 — Müflisin mall, kit ve tabvi ve buna kıymetli evrikini her ne suretle 0- lursa olsun ellerinde bulunduranlar ister sahıs ister banka ve sair mües- sese olsun bunların üzerindeki hak- ları mahfuz kalmak şartile o malları ayni müddet içinde daireye vermele ri, vermezlerse cezai tokibat ve me- suliyete uğrayacakları o mazeret bu. Tunmadıkça rüçhan haklarından mah rum kalacaklarını — bilinmesi, 4 — 18-9-932 pazar günü saat 14 te yur karıda yazılı olan iflâs dairesinde a- lacaklıların ilk ictimada hasır bulur maları ve müflisin müşterek borc! eri ile kefillerinin ve borcu teleeffâl eden sair kimselerin içtimada hazır bulunmağa hakları olduğu ilân olu” nur. 3 Istanbul üçüncü icra memurluğun. tahtı hacze alınmış olan muhtelifği., cine elbiselik kumaşin 17.9.9032 cw. martesi günü sat ikide Sandal be. 'desteninde satışı iera edileceğinden talip olanların yevmi mezkürde San dal bedesteinnde bulunmaları ilân olumar. idar 2 inci 8. hukuk mahke” mesinden: Üsküdarda durbali ma- hallesinde orta sokakta 3 No. lu ha- mede-sakine iken 6-3-932 tarihinde vefat eden ve terekesine mahkeme- imizce vaziyet edilmiş bulunan Zen diye Hava hanımdan alacak ve borç iddiasmda bulunanların bir ah ve veraset İddinsrda bulunanların dn üç mah zarfında vesaik ve seredatı kanuniyelerile birlikte Üsküdar ikin Gi salh hukuk hikimliğine müracasl eylemeleri ve aksi taktirde kanune osu | mederinin mevadı mahsnsası ahirğ: mm tatbik olunacağı İlân olunur. İstanbul asliye mahkemesi birinci hukuk dairesinden: İstanbulda Man bayım hanımda & Biraderler şirketi; İsmail Edip ve Osman Edip Cenubt Fasta askeri) beyler vekili Cevdet Ferit bep tara . « harekât RABAT, 14 A.A. — Havas sark 1700 fesat erbabinm inkiyat ve silâhlarını ben 5000 iva eden ET çadırlık bir mümessil. leri Tadla arazisine gren e den cen: dine ii dl » Uçan aile hayatta KOPENHAGUE 14 A.A.— ies aile, İngiliz bandralı Tal bot balıkçı ile sağ ve sa lim olarak dün saat 15.30 da Groenland'ın şark kısmındaki Ongmassalik'e muvasalat eyle- miştir. NEVYORK, 14 (AA) — seferleri icrasının memnuiyeti- ni temin için beynelmilel bir iti İâf alıdi zımnında müzakere / deriz. .girismesini tâvsiye etmektedir. | » fından aleyhinize iknme olunan da- vanın 69-932 tarihli celsesinde teb- Tiğala rağmen gelmediğinizden hak- kınızda gıyap kararı verilerek deva- mı tahkikat 18-10-932 tarihine müs e dif salı günü saat 14 te talik kılın” l $ muş olduğündan meskör gön ve sas j | dan hükmü yoktar. 164 No hu Yaşar. emme ZAYI — Üsküdar 17 inci mektepton | aldığım şehadetnamcmi kaybettim. Usküdar Kassam Çeşmesi 20 No d# Şükrü. ——— ZAYİ — Adapazarı T. Ticaret Ba kasmdan sat aldığımız elli hisse için alman 155 numaralı makpsz” İ eskisinin hülemi olmadığını ilin © deriz. Samuel Venlurero ve