9 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ŞükrüKayaB.Trakyadaki tetkiklerine devam ediyor (Başı 1 inci sahifede) ye reisi Ekrem B. e ve karşılayıcılara ay Yı ayrı teşekkür ettikten sonra oto - mebillerine binerek doğruca belediye- ve gitmişlerdir. Şehir baştan başa bay- raklarla donatılmış ve müteaddit tak: larla süslenmiştir. Güzergül doldu - ran on binlerce halk Dahiliye | vekil ni candan selâmlamışlardır. Ve da - kikalarca devam eden yaşasın Gazi Bidalarile Gazi Hazretlerine ve inkı- lâp ülküsüne olan bağlılıklarını bir kere daha izhar eylemişlerdir. Tekirdağı valiliği TEKİRDAĞI, 8. (A.A) — Beşay müddetle mezun bulunan vali Azmi beye vekâlet edecek olan o mülkiye müfettişi Cevdet bey dün buraya gel- miş ve vazifesine başlamıştır. İstanbuldaki müfettişler de gittiler Trakyadan gelen Musevilerin va- ziyetini mahallinde tetk'k etmekte o- Şükrü Kaya bey - üzerine şehrimizde bulunan mülkiye (© müfettişlerinden Mümtaz, Faik, Sabri, İsma'l Hakkı beyler Edirne ve Kırklareline hare « ket etmişlerdir. Şehrimizde yalnız müfettiş Tevfik Talât bey kalmıştır. 12 aile daha gitti Şehrimize gelen Trakya Musevi - lerinden on iki kişilik bir kafilede dünkü trenle Edirne ve Kırklareliye Sr mez Fakat, buraya yerlerine do - nenler henüz tamamı derecesinde de- İdir. “Yi Dünkü a (Başı 1 inci sahifede)) zaran daha atletik oldukları için Yunan ları yenmeleri ve hiç değilse müsavi bir oyun yapmaları beklenirdi. Bu fırsatları kaçırmaları, hak ettikleri ibiy: Diğer bir nokta da Beşiktaşlıların yerden oynamıyarak mütemadiyen ha- vadan oynamalarıdır. Halbuki Galata - ray maçından sonra da yazdığımız gçibi Yunanlılar havaya fazla sıçramaları do layısile kafa oyunlarında daima hükimdi- ler. İlk devre; umumiyetle Beşiktaşın ii kimiyeti altında geçti ve devrenin orta- larına doğru soldan kendisine gelen to- pu Beşiktaş sağ açığı Hayati çok güzel İl yütle Yunan kalesinin ağlarına taktı, İkinci devre de ayni şekilde oyunun bitmesine yirmi dakika kalaya kadar de yam etti, Yirminci dakikadan itibaren Beşiktaşlılar yorulduğu için Yunanlılar âdeta tek kale oynar gibi oynadılar. Fa kat Beşiktaş müdafaasının fedakâr ke sişlöri, çok güzel kurtarışları, Yunanlı Baltık bloku RİGA, 8 (A-A:) — Gazetelerin yaz dığına göre Litvanyanm harici siyaseti yeni bir faaliyet devresine girecek ve Lohistam yı ve bir Baltık bloku teşllini istihdaf edecektir. Anla- ıldığına göre Sovyet Hariciye komiser Ti Ağustos bidayetlerinde Baltık dev- letleri mümessillerini Moskovada içti - maa davet etmek filrindedir. KAUNAS, 8 (A.A.) — Üç Baltık devleti arasmda mıntakavi bir vee ak- di Estonya, Letonya ve “Litvanya mümessilleri arasmda bazün öptidai bir | konferan: toplanmıştır. “İhraç bankaları ELA ERİ ii Müdürleri i Bâle" de mühim bir içtima yapıyorlar BALE, 8 (A.A.) — Avrupanın ber: bca ihraç bankaları lanmaları münasebtile önümüzdeki Ye bale ta burada wrumi mahiyette muhtelif para meselelerine, Davea, Yung iatik - razları faizi ve harp borçları meseleleri- ne, ait mühim müzakereler yapılacak - to. İngiltere bankası müdürü M. Mon- tago Norman, beraberinde bankanın er İkânımdan ve maruf maliyecilerden Sir Otto Menayer ve Sir Sispman olduğu halde buraya gelmiştir. Aymi zamanda Nevyerk federal Rezerve bank müdürü e bir de kâtip gel- - Trabron - İran yolu KARAKÖSE, — Trabzon İ - san transit yolunun tamamen mükemmel bir hale getirilmesi kararlaştırılmıştır. Vali İmadettin Bey, , refaka- tinde nafia mühendisi Niyazi Bey bulunduğu halde Saçdağına ka - dar gidip şoseyi teftiş etmiştir. Şosedeki ufak tefek noksanla: tamamlanacak ve bazı tahkim edilecektir. r noktalar Görüştüğümüz © musevilerden bir tin tamamile tavazzuhu- erini söylemişlerdir. Faz- la izam edilmiş mevzii bir hâdisenin Bes ay izinli bulanan Tekirdağı velisi Azmi Bey irile telâşa düşen yahudilerin birer ikişer yerlerine dönecekleri anlaşıl- maktadır. Dün, Kırklareliden bura - dakilere gelen haberlerde, derhal yurt larına dönmelerinde hiçbir mahzur olmadığı yeniden kendilerine tavsiye edilmektedir Bir Musevi aleyhtarı mocmau kapatıldı mı? Museviler aleyhine devamlı nep - riyatta bulunan bir mocmua hakkın - da set kararı verildiği dün kuvvetle ların yegâne iyi oyuncusu sağ açıkları Miakisin yaptırdığı beraberlik golün - den fazlasına meydan vermedi, maç bu suretle | - 1 bitti, Beşiktaş takımında kaleci Mehmet Ali, müdafi Nuri bilhassa iyi oynadılar. Hücum hattında Şeref ve Nüzum, belki de bünyeleri icabı çekin - gen oynadılar, Haber aldığımıza göre gelecek cuma, Viyananın kuvvetli takımlarından biri olan (V.A.C.) Viner atletik klüp şeh- rimize gelmeği kabul etmiştir. Bu klüp Fenerbahçe tarafından davet edilmiş 4 “ maçlarımızda bugün İstanbulun en kuvvetli takımlarından biri olduğu- mu müteaddit fırsatlara isbat etmiş ©- lan Beşiktaşın bundan böyle Fenerbah- öylenmektedir. Memnuniyetle kaydettiğimiz bu riva - yet doğru ise, Fenerbahçe ekseriya or » ta Avrupanm Kuvvetli ge - tirttiği için, bu takımlar karşısmda kuv vetli diğer bir takımımızın da futbolü - müzü temsil etmesi çok musiptir. Di - ğer taraftan öğrendiğimize göre gele - cek cuma birdenbire (V.A.C.) Viyana takımının karşısına çıkmak istemeyen Fenerbahçe o mühim maça hazırlık ol sak özere daha bafif bir ecnebi takım- la temas etmeği düşünmüş ve Bulgar Slâvyasını bu cuma için davet etmiştir. Slâvya esas itibarile muvafakat ce - vabı verdiği için cuma günü yapılması muhtemel Fenerbahçe - Slivya maçın- dan sonra gelcek cuma Fenerbahçe - V. A, C. maçının daha hararetli ve gü- zel olacağı şüphesizdir. Sadun GALİP Japon kabinesi TOKYO, 8 A.A. — Okada kabine- si, Mikadonun huzurile bugün ilk içti mamı yapmıştır. Yeni kabine şu su - yetle teşekkül etmiştir: Başvekil ve deniz aşırı işleri nazırı Amiral Olada, Hariciye mazmı M. Hi- rota, Dahiliye nazırı M. Goto, Maliye nazırı M. Fujü, Harbiye nazırı M. Hayashi, Bahriye nazırı M. Osumi. Mirseito fırkası reisi Baron Vaka - tsuki, yeni kabineyi tutacağını katiyen temin etmiştir. — | vefk maşa TON | gere tengklermda denize imirilmitir. | kişi çikarak. İ ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ J Bulgaristan ve diğer devletler Sofyada çıkan 28 Haziran tarihli bitarat Mir” gazetesi yazıyor * M. Barthou'nun Belgrad" ziyareti, Bulgar - Yugoslav münasebetlerinin mevzuubahs olmasına vesile teşkil et- aniştir. Fransız Hariciye nazırımın Bükreş ve Belgrad'daki nutuklarının biperva- rağmen, menfaatlerinin ehille- riyle tesanüt gösteren Fraritanın, ay- ni zamanda bunların komşulariyle 0- lan münasebetlerini nazar: dikkate al- ması lâzimgelmektedir. Bulgaristanın hususi bir vaziyeti vardır : Bir Balkan memleketi oldu- ğu halde, şahsi esbaptan dolayı, Bal- ın misahını imza, etmemiştir. Bum. dan gayrı, beynelmilel | sebeplerden dolayi da, teşekkül etmekte olduğu söylenen Avrupa bloklarına iştirak e- demez. Bulgaristanın bu vaziyeti ba- sıları tarafından şüpheli görülebilir. Fahat, temamen | sulhpercer olan Bulgar siyaseti, Meni gösterecek bir mahiyette “İÇ, Barthon ile M: Yevtiç arasında- hi muhavere ve müzakerelerde, Bul- garistanın bu vaziyetinin tenkit edil. liğini M. Yevtiğ'in beyanat rıemnuniyetle öğreniyoruz. Bilâkis M. Yevtiç, bu beyanatında Sofya ile Belgrat arasındaki muhareneti ve bu mukarenetin Balkan devletleri ara- sındaki rabıtalar üzerinde yapacağı umumü tesirleri tasrih etmiştir. MILLIYET PAZAKIESI ? temmuz avon HARİCİ HABERLER M. Barthou' nun seyahati Londradaresmi bir vesika imzalanamıyacak İngilizlerle Fransızlar arasındaki müzake- rata bu sabah başlanıyor LONDRA, 8 (A.A.) — Fransa Ha riciye nazırı M. Barthou ve Bahriye na zarı M. Pietri ile İngiltere Hariciye na zarı M. Simon ve M. Eden arasında mü zakereler pazartesi günü Hariciye neza- retinde başlıyacaktır. M. Macdonaldın gaybubeti esnasında hükümete riyaset eden M. Baldvin Fransanın mümessil - lerine bir öğle ziyafeti verecek ve ken- dileriyle görüşecektir. e Müzakerelerin programı M. Pietrinin Londrada kala - bileceği müddete hağlıdır. Şayet M. Pi- .M. Barthou ile beraber eti hakkındaki ir şekilde yürüyccek - metini uzatacak olursa İl, Barthou'nun mülökatları hemen hemen umumi siya- set meselelerine inhisar edecektir. Fran- sa noktai mazarınn izahı böyük bir alâ ka ile beklenmektedir. Amerikanın büyük gemiler yapmak siyasetinde İtalyan programını bahane ederek ısrar edebileceği Londrada ma- Tümdür. Binmenalayı 1 İngilizler İtalya - nun bahriye sahasındı er şam siyasi mahafilde Fransız - İngiliz müzakerelerinin mahiyeti şöyle hâlâ - 8a ediliyordu: M. Barthow'num ziyareti sühim bir siyasi hâdise olmakla bera- ber muhalif işçi farkasının öddin ettiği gibi yeni bir siyasi m İMZASINI Amsterdamda Grev hâlâ basıl- madı yeniden yaralananlar var AMSTERDAM, 8 (A.A.) — Şehrin şark kısmında bu sabah saat birde yeni miden karışıklıklar olmuştur. Hükümet askeri kıtsatı kullanmağa mecbur ol muş ve halk kolaylıkla dağıtılmıştır. Bir kişi ölmüş ve bir kişi de oğur suret te yaralanmıştır. Diğer taraftan zabi - ta müstakil sosyalist fırkasının inetke * | e birçok vesika | zinde taharriyat yapmış lar elde etmiştir. Sant ikide her tarafta isiyiş yeniden teessüs etmiş bulunuyor du. Hastahnelerde daha 24 kişi tedavi'al | tında bulunmaktadır. AMSTERDAM, 8 (A-A.) —. Hü- met komünist Tribune gazetesini kapat miş ve birçok matbu kâğıt müsadere et miştir. Hükümet asayişi iade için kavi bir harekette bulunmağa karar vermiş- tir. Dün akşam karışıklıklar tekrar baş ladığından zabıta memurları mümayişçi- lere ateş etmiş ve iki kiüyi ağır suret te yaralamıştır. Kıyamcılar yeniden ba- rikalar vücude getirmişler ve üzerleri - ne Sovyet bayrağını dikmişlerdir. Kühiyetler Sıcaktan çıkan yangın LONDRA, 8 A.A. — Aldershet ci- yarında Blackdewn yaylâsı © üzerinde dün sıcaktan bir yangın çıkmıştır. tehdit etmektedir. Fakat maskeler ve hususi aletlerle müceh - hez bin kadar asker, üç saat mücade - leden sonra yangını söndürmeğe mu - vaffak olmuşlardır. Bulgaristanın, Balkan müsakını öm- 3a etmemekle, bir sürpriz hazırlamak. la olduğu hakkındaki şüphelerin ma- nasızlığı gittikçe meydana çıkmakta” dır. Bulgaristan her kesle sulh ve mu- salemet halinde yaşamak istiyor, Bul- garistanın vaziyeti, büyük bir Avrupa blokun girmesine manidir. Halbeki, Balkan misakını imza etse idi, son va- ziyetlerin tezahür ettirdiği gibi, böyle bir bloka da girmesi lâzemgelecekti. İtalyada matbuat ve propaganda dâiresi italyada Matbuat bürosunun muh- telif Faaliyet sahaları şimdiye kadar muhtelif nezaretler ve devaire tevzi € dilmiş iken, T Temmuzdan itibaren bütün teşkilât tevhit edilerek yeni bir idare merkezi ihdet solunmuş ve ba- na kibar bir semt olan Vittoria Vene- to caddesinde © korporaşyon nezareti karşısında muhteşem bir bina ta! edilmiştir. Yeni merkes, dahili ve ha- şam ve bu meyanda hariçteki faşi sevk ve idaresi, Dante Alighieri cemi- yetinin idaresi, sinema ve radye pro- payandası bu merkeze tâbi olacaktır. Bu suret yeni matbueş dairesi artık yalniz hükümetle matbuat arasında mutavassıt bir merkez değil, ayni xa manda faşizm hakkındaki tetkikata dit mesai ve istihbarat merkezi ole - calıtır. Pak çok şubelerden mürekkep olan bu merkezin idareyi şimdiki mat buat müdürü Cienn'nan uhdesinde bırakılmıştır. (Neve Züricher Zeitang) istihdaf etmemektedir. Bu mülâkatlar, Avrupada her yeni müşkülât çıktığı vakit Fransa ve İngilterenin aralarında ederek bir müddet görüşmüştür. istişarede bulunmak ve biribirlerine yak laşmak temayüllerini ifade eder. , BIRMINGHAM. 8. (A.A) — Bir. öz söyliyen M. Neville Ginesi, ezcümle demiştir ki: — Fransız Hari nazrının İngil- tereye seyahatinin, İngiltereyi Avru- pada yeni bir ittifaka sokmakla alâ- kadar olduğuna ve hüsnü niyetle yapı Ba halkı inandırmak için bir gayret sar- feylediğini görüyorum. Bu iddinlarda hiçbir hakikat olmadığını söylemeği fazla hiçbir yeni ittifaka girecek ve sulh için yaptığımız gayretleri gevşe- tecek değiliz. LONDRA, 8. DALA.) — Fransa Hariciye nazırı M. Barthou'nun se- yahati hakkımda mütalea © yürüten "Sunday Times, İngilterenin, yarın İ başlıyaca kolan müzakerelerde, yeni tenhhüdata girişmiyeceğini bildirmek- tedir. İngiltere yeni ittifaklar yapmıya - cak ve emniyete müteallik yeni taah- hüdata girişmiyecektir. İngiltere bu hususta Lokarno mua- hedesi taahhüdatı ile iktifa edecektir. PARİS, 8 A.A. — Hariciye nazırı M. Barthou Sovyet Rusyamın o Paris maslahatgüzarı o M. Rosenbergi kabul Sanfransiskoda —— Grevciler harbe Hazırlanır gibi Tabiye hazırlıyor SAN FRANSİSOO, 8 (A.A.) — 45 bin ameleyi temsil eden 120 sendikanın murahhasları dün akşam bir toplantı yapmışlardır. Hafi olarak akdedilmiş 0- lan bu celsede murahhaslar, sekiz re - ye karşı 156 reyle bir “grev sevkülcey- şi komitesi, namile bir komite teşkiline karar vermişlerdir. Bu komite, grevci - lerin tabiyelerini idare edecek ve umu- mü grev ilân edildiği zamanlarda grev- cilerin faaliyetlerini tanzim eyleyecek - tir. Dün akşam sükün içinde geçmiştir. Mitralyözlerle mücehhez bir kıta, rıh- tmları muhafaza ediyordu. Amele ih - tilâflarını kongrenin | tehirinden evvel neşredilmiş olan kanma tevfikan hal - letmeye memur olarak M. Rooseveltin Sarre'de Nazi faaliyeti VIYANA, 8 ALA. — İnsbrsek'dan bildirildiğine göre, huduttaki karaba » larda nasyonal sosyalistler büyük bir faaliyet göstermektedirler. Mektep tatilleri münasebetile bu - günlerde yeni bir tethiş hareketine im- tizar edilmektedir. Bazı ihbarlar üzerine bütün bu ha - zırhklardan malümattar olan bülkümet memurları, mazi tarruzlarının — önüne geçmek ve bu hareketleri icabında ten- kil eylemek için icap eden £ tedbirleri almışlardır. Yeni bir torpito muhribi CENOVA, 8 A.A, — 1530 tonluk “Liheceje,, terpite umribi dün Riva Tri goxo tezgihlarında denize indirilmiştir. Birleşik Amerikada işsizler Birelşik Amerikanın İş bürosu tara fından yazılan bir tebliğe nazaran, Birleşik Amerikadaki işsizlerin adedi on milyon iki yüz yetmiş üç bindir. 1933 senesinde, neşredilen üstatisti - ğe göre, o sene zarfındaki işsizler mikdarının on üç milyon altı yüz yet miş üç bin olduğu anlaşılmıştır. (Popolo &'İtalia) Roosevelt'in radyo ile Amerika halkına hitabı Amerika Cümhurreisi Roosevelt, dün akşam radyoda mühim bir nu - tuk iret etmitşir, Bu nutuk sonbahar- daki siyasi intihabat için şimdiden ya pılmış bir hazırlıktır. Mebuslar mec- lisi azasının kâffesi ve âyan meclisi nin de üçte biri ilkteşrinde yeniden in tihap edileceklerdir. Reisicümhur, ge lecek rekabeti karşılamak üzere ida resini kuvvetli bir şekilde müdafaa et miştir. Bütün mühim radyo Masyon - ları bu münasebetle bir merkeze bağ lanmıştır. Dinleyicilerin adedi elli, milyondan eksik olmadığı mu- hakkaktır. Yeni icraatı müdafaa eder ken, her dinleyiciye on beş ay hine nazaran daha olup olmadığını ve şal azalıp azalmadığını sormasını tavsiye etti. rim ik tısadi vaziyetini hüldsa etti ve bugün kü şeraitin, programının tatbikından Yunanistanda reisicümhur İntihabına ait müzakereler ATINA, 8 (A.A.) — Hükümet erkânile muhalefet fırkaları ara * sında teşi evvelde yapılacak olan Reisicümhur intihabına ait müz&- kereler devam etmektedir. Ayni zamanda âyan meclisinde maallâk bir halde bulunmakta olan intihap hanunu projesi de görüşülmektedir. Gazetelere nazaran Harbiye nazırı M. lesinde israr edecektir. Ceneral Kondilisin diktatörlül da bulunduğuna dair muhalefet menabiinden tereşş sılsızdır. Kondilis, ordunun erzakı mese ilânı tasavvurun ih eden haber « © M. Gücü bisikletçileri Tutakta TUTAK, 8 (A.A.) — Muhafızgücü bisikletçileri saat 19 da Tatar “ ğa gelmişler ve samimi bir şekilde karşılanmışlardır. Çanakkale şehitliklerini ziyaret. i ÇANAKKALE, 8(A.A.) İnebolu Halkev'nin tertip etti, kişilik bir heyet bu sabah Çanükknleye geldi. İstanbul mebusu pile Mustafa Bey de heyet meyanındadır. Şehitlik ri ve Truva harabeleri- ni ziyaret edeceklerdir. Heyet 3 gün kadar şehrimizde misafir kalacak tır, Almanyada memnuniyetsizlik (Başı 1 inci sahifede) bulunmuş ve Hitlerin hücum kıtaları - na olan itimadının sarsılmadığını söyle- miştir, Göbbels'in vaziyeti BERLİN, 8 (A.A.) — Havas Ajan ve biliniyor: matbuatı Von Sehleicher'in Fhensa il mlmseksilriz Haleduğa meselesine tekrar ısrarla avdet etmekte dir. Gazetelerin bu efkârı umumiyeyi oya lamak teşebbüsüne bu kadar ümitsizce Göhbele'e yeni hücum kıtaları reiri ara smda ieati olunan çok samimi ve dosta ne telgrafları neşretmiğti anda nazırı, hücum hataları ime sadakati. ni bildiriyordu. Bugün ise M. geçenlerde eski zabitler mahafiline şi detle hücum ettiği nutkunda kullandı - #t sözleri hafifleten beyanatta bulun - mak mecburiyetini histetmiştir. İddir olunduğuna göre Reichavehr rücsası da Jensral Götring'in bizzat kendisinim ifa genişletmiş ol - etmektedirler. Umumiyetle zannedildiğine göre Baş - vekil muavini M. Von Papen maruz kal dığı şüpheleri üzerinden atmağa azmet- burun Alman: hur Mareşal Hindenburg ile Rei kz e istinaden vaziyetin aydınlanmasını tes ri edeceği söylenmektedir. Bunun ala - kadar olmak üzere “dolaşan rivayetlere bakılırsa, eski Alman erkânı harbiye esisi Jeneral Von Hammerstein dos! Von Schleicher'in cenezesinde hazır bu Yunmauştur. Halbuki resmi bir tebliğ - de Von vatan haini oldu- ğu bildirilmişti. Nile, 30 Haziran hü diselerinin melhux neticeleri henüz ka- öyen kestirilemezse de hâdiseler ya - kından takip eden mahafilin kanaatine güre bu neticeler tebellür etmekte ge cikmiyesektir. Gizli bir endişe var LONDRA, 8 (A.A) — Reuter Ajan senin Berlin muhabiri bildiriyor: Memlektte sathi bir sükün olmasına rağmen, gizli bir endişe hüküm sürmek tedir. Çünkü bütün Almanyada müsel - İ iah bir vaziyette üç milyon kişi bulu! duğu tahmin edilmektedir. Ve bun dan yüzde yetmiş beşinin hücum kıtala rma tekrar alınmamak: ihtimali vardır. Son idam hükümleri, muhalefet propa- yandasma müsait bir zemin hazırlayan umumi bir memnuniyetsizlik doğurmuş tur. Barı hücüm kıtaları şimdiden ko- münizme iltihak etmektedirler. Bu kar rışıklık unsurlara karşı hükümet Re- ichevehr'in 100 bin, ME Üzerine ve kil ettiği hususi polisten ve lere sadık kalan siyah gömlekli 20 bin kişi çıkarabilir. a ha iyi olduğunu bildirdi, Kendi si; setinin aleyhind. olanların şahıslar, na mahsus siye e mali imtiyazlar is nutkun bazı kısımları muhaliflerinin derhal şu tarzda cevap vermelerine müsaittir: Ueretlerin arttırıldığındı bahsettiği zaman mevaddı gıdaiye fi- atlarının daha fazla arttığını da i ve edebildi, Yüzbinlerce amelenin tek rar iş buldukalrından sare ren, netice itibarile bugünün &: me- saisi Roosevelt plânının hakiki kollek tif ticarete müncer olduğunu kabul etmiyor. Roosevelt hakkında memle - kette büyük bir sevgi ve muhabbet besleniyor. Gelecek intihabatta bir de dişiklik olacağı muhtemel deği (Manchester Guardiun) Dünyada işsizler Beynelmilel mesai bürosu, 1934 se mesinde bi dünyadaki işsizler hak kında bir tik meşretmişi : senesine nisbetle bu sene aşağıdaki memleketlerde işsizlik azalmıtşır: Al manya, Danimarka, Kanada, Avuslur ya, Belçika, Şili, Dançiğ, Estonya, A- meriha, Fenlandiya, İngiltre, Macaris tan, İtalya, Japonya, Litva, Norveç, Yeni Zeland, Felemenk, Filistin, Ro- muntahası, İsveç ve İsviç- re. İşsizliğin arttığı memleketler de sandilreri Fransa, Bulgaristan, İrlan da, Lehistan, Portekiz. kıtaları kumandanları ara » karşı hazırlanan suikastın rduğu ve büyüklüğü tesbit edilmiştir. Reisler, | suikastı, kıtaatın manevraları şeklinde hazırlamışlardır. Şimdi sakin Almanlar içim bir endişe mevzuu vardır, o da Hit- lerin suikast hareketini olduğu gibi muh temel karışıklıkları da yatıştırmağa ems vaftak olup olmayacağıdır. Ölmiyenler BERLİN, 5 (A.A.) — Bazı ecnebi matbuatın öldüklerini yazdığı Herrem Clüp kâtibi Von Gleichen ve Alman klübü reisi Von Alvensleben, tamamiy- le sıhkatte olduklarını Derrimg mecmu- asena e etmişierdir. ili yeli hücum ve VYOPK, 8 (ALA.) — Eski Re - ichstag komünist mebuslarından Mün - zenberg burada on boş bin kişinin önün de söylediği bir nutukta milli sosyalist- liğe şiddetle hücum etmiştir. Diğer ta raftan bu toplantıya riyaset eden ko - münist teşkilitçesi Krumbein de demiş- ür kiz “Newyork Nasileri cuma günü bir toplantı yaparaklardır. Zabıta kordonu" nu kırarak bunları ezelim.,, Ameliyat meselesi Profesör Nissen'in Haki- miyeti Milliye refikimize bir mektubu * ANKARA, 8 (A.A.) — Şehrimizde bulunan İstanbul Üniversitesi Tıp fakültesi seririya tı hariciye ordinaryüsü profesör Niscen İstanbulda yaptığı bir a - meliyettan dolayı, İstanbul gazete lerinden birinde intişar eden bir fık.a münasebetile Hakimiyeti M liye gazetesine şu mektubu gön - " dermiştir: j “Ahval ve şeraiti mahsusa al - tında hususi bir klinikte tarafım - dan yapılan bir ameliyatta takip ettiğim hattı harekete beni icbar edek tıbbi ve vicdani sebebi mub- tevi raporu ait olduğu (o vekâlete takdim etmiş bulunuyorum, Ba | raporumda suitefsirlere meydan vermemek (üzere (tıbbi mü- dahalem için bir ücret almaktan sarfınazar ettiğimi tebarüz ettir - miştim, Ve bu hususta yani ücret almıyacağımı ameliyattan evvel * sonra dahi ifade ettiğimi burada ilâveten beyanı vazife bilirim. Bir gazetede hakkımda şu fı ra intişar etmiştir: Öğrendiğimize göre P'ofesör Nissen ameliyattan 500 lira üc - ret aldığı anlaşılmıştır. o Bundan başka Nisenin yaptığı ameliyatı fevkalâde ve şimdiye kadar yapıl mamış bir ameliyat olmadığı her zaman yapılan cerrahi işlerden ol duğu tahakkuk etmiştir. Bu haberlerin tamamen yanlıf olduğunu beyan ederim. Ben ken dimi bu haberlerin ya'atmak is tediği havanm üstünde hissederi! Buna rağmen bu satırları matbu” ata vererek keyfiyeti tashih edi: şim, mesleki talim ve terbiyeleri uhdeme tevdi edilmiş olan akade" mi gençliğini nazarı itibara aldr ğımdandır. Çünkü kiliniğimizdeki talebe * lere daima doğruluk ve meslek ab lâkı vecibelerine merbutiyetin hef nevi tebbi kudret ve kal yetleriniğ ş esası olduğunu telkin ettim. Talebelerim hocalarının bütüm * hareketlerinde kendilerine telkif olunan kaideye sadık olduğunu bil re'idirler. Nihayet tashih zımnın da işaret etmek mecburiyetindö yim ki, mevzuu bahis amel'yat €” ğer cerrahlığında pek derin ve i# ce bir ihtisasa taallük eden bir 8” meliyal idi. Ankaraya seyahatirf ise yalnız kendi teşebbüsümle vi ki olmuştur,