28 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

28 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

| WEE eğlence ai Otobüs OYuncunu; St ve eli Fe Mei Po ye ayrı! Birecek demekti he Nazmi 7 lor. Ya, » Namık Ke. yen Tevfik, Nezihe iya vesaire, E. da da ayni Yuncu iki isim Ne — 400 0 sman & 8, 1 lane ei niyel aydar (G, S) S6 3/5 37 Suat (G. 5.) (Bursa, m önünde büyü, inde bir kalem” var Küçük Lütfi yatağından doğrul- du, kulak verdi, hiç şüphe yok. Bi- risi kapıyı kurcalıyor. Bütün gün oynadığı için o kadar yorgun düş- tüğü halde, sakin gecenin içinde kapınm ne kadar hafifce kurcalan dığını duymuş, uyanmıştı. Sayfiyeye taşmalı daha yeni ol « muştu, Fakat Lütfideki sevinci gör meli. İmtihanlar bitmiş, mektep yok. Alabildiğine kır.. Etrafta ki- raz, kayısı, zerdali ağaçları. Çi- çeklerin envas., O gece annesi babası ile bera- ber tanıdıkları başka bir sayfiye- ye misafir gitmişlerdi. Annesi sa- at onda dönmek istediği için Lüt- fiyi de beraber almak istemişti. Lütfi on yaşındaydı. Saat ona ka- dar eğer uykusu gelirse, bir kana- peye uzatrlar, dönüşte alup geti-. rirlerdi. Fakat Lütfi daha saat sekizde uykudan ayakta duracak gibi de- ğildi. Uyuyan bir çocuk ta paket gibi komşuya götürülmez ya.. Babası dedi ki: — Canım, arslan gibi oklu Ma- şallah.. Yatar, uyur, iki saate ka- dar biz de geliriz. Lütfi erkenden kendini öyle bir yatağa vermişti ki, evdekilerin çıktıklarını bile duymadı. Amma şimdi kapının kurcalandığmı du- yunca, kalbi çarparak uyanmıştı. Tıkırtılar tam odasının altmdan geliyordu. Her halde annesi ve babası de- gildi. Çünkü kurcalanan kapı, ar- kadaki mutpak kapısıydı. Halbuki babası daima salona açılan ön ka- pıdan köşke girerdi. Kimdir bu ka nihayet başkalarının düşünmediği isimler kalır. Hangi oyuncuda bu yolcu isimleri fazla ise oyunu o ka- iştirak edenler 1 — Ahmet (G.5.)24 2/5 Saniye 2 — Fikret (G. 5.) 3 — Hakkı (Bursa) 1500 Metre: Mimi Teobaridis (G. 5.) 4.54 2 — Karakaçanis (Kurtuluş) 3 — İbrahim (Bursa) 4x100 metre bayrak 1 — Bursa 492/5 2 — Galatasaray 41x400 metre bayrak: 2/1 O Galatasaray 3 dakika “S1 2 — Bursa, 4x1500 metre 2/17 Galatasaray 19 dakika 57 ğü ll 20 dakika 32 saniye « İ— Şemsi (Bursa) 11.48 Z — Karnik (Sişli) 10.76. 3 — Osman (G. 5.) 10.73. ağla Bir cesaret hikâyesi pıyı kurcalıyan? Köpek mi, kedi mi? Lütfi yavaşça yatağından kalk» tı ve çıplak ayaklarının ucuna ba sa basa yürüyerek açık pençere den aşağıya bir göz att. Ne gör- sün? Herifin biri kilidi kurcalı- yor. Halinde bir çekingenlik var, Kendisini belli etmek istemediği muhakkak.. O zaman Lâtfiyi bir titremedir Semi GRE ŞE Yaya kaldırım eğlencelerinden aldı. Galiba hırsız köşkü halâ boş zannediyor da, fırsatı ganimet bi- lerek içeriye girmek istiyor. Ya herif kapıyı açar, Lütfinin odasına kadar çıkarsa. Ya orada on yaşın da bir çocuk görüp sesini çıkarma sın diye boğmağa kalkarsa. Hır. sız bu! Olur mu, olur?. Lütfi evvelâ odasını arkadan ki- Mİİ lü zindin İtd icen 2 4 Ditlemeği düşündü. Amma. birinci kapıyı kıran hırsız, iki Dünkü at yarışları (Başı 1 inci sahifede)) sus birinci koşuya Kader, & Kap, Ceylân, 103 Ceylân girdi. Horvart'in bindiği Ahmet e fendinin 103 Ceylânı birinci, Mus- tafa efendinin Kaderi ikinci, Hü- ğa Beyin Ceylânı üçüncü ol- Bu koşunun mesafesi (o 1200 metre; ikramiyesi birinciye 130, ikinciye 50, üçüncüye 20 lira i- di. Bahsimüşterek: Ceylân 103, Gan- yan ve Plâse 125; Kader Plâse 155 İç ve daha yukarı yaşta ve 1934 senesinde kazandığı ikramiyelerin ye künu 600 lirayı doldurmıyan Halis - kan İngiliz at ve kısraklarına mab - sus 1600 metrelik ikinci koşuya Bar tore girdi. niş yaparak iyi bir farkla birinciliği aldı; 1. Hakkı Be yin Bayard'ı ikinci, Matmazel Binnsin Barcs'i üçüncü oldu. Bahsimüşterek : o Nansuk Ganyan 190, Plâse 150; Bayard Plâse 330. Dört ve daha yukarı yaşta ve 1934 senesinde hiç koşu kazanmamış yerli yarım kan arap ve hailakan arap at ve kısraklarma mahsus 1200 metre « lik üçüncü koşuya Hakan, Ç. Yekta, Ceylân, K. Tayyar, Vezir, Rüzgâr, Mesut, Neriman, Mebruk, Bu koşunun favurileri Hakan. Vezir, Mesut ve Mebruk'tu. Mesafenin pek uzun ol - mamasma rağmen Prens Halim Be - yin Pol tarafmdan binilen Hakanı” bi rinci, İzzet Beyin Mesudu ikinci, Vey si Beyin Mebruki üçüncü oldu. İkramiye birinci; 110, ikinciye al Bahsimüşterek: Hâkan Ganyan 150 Plâse 220, Mesut Plâse 140; Mebruk Plâse 150. Çifte b. şunun ganyanlarına çifte bal yanlar bire 4.75 aldılar. Birinci 180, ilcinci 55, üçüncü 20 li- ra ikramiye alan o 2000 metrelik han- dikap koşusu, daha yukarı yaş taki haliskan İngiliz at ve kısrakları- pa mahsustu, Bu koşuya Bekâr (59 ki- lo), Piper (52 kilo), Kabbadalya (49 kilo), Ledy Tag (47 kilo) girdi. Başlangıçta Bekâr ile Piyer'in çe- k'şmesinden istifade ederek nihayette m Akif Beyin Zeki ilen Kazbadalya'sı pek az farkla birinci geldi. Ahmet ve Fik Beylerin Piyeri "kinği, Akif Beyin Bekâr'r üçüncü oldu. Bahsimüşterek: Bu koşuya Akıf ven iki atı girdiği için Ganyan ba « MİLLİYET CUMARTESİ 28 TEMMUZ 1934“ gifte sayılıyordu. Yani Ak'f Be - | b EA e A O EM “Yin bir atı birinci geldiği takdirde ESRARENGİZ Yirmi bir tane iskambil kâğı- dı alınız. Ve bunları açık olarak biribiri üzerine soldan sağa doğ- ru bir, iki, üç haneye ayırmak su- retile dağıtınız. Bu şekilde yir- mi bir kâğıt üç haneye taksim © dilmiş olur. Siz kâğıtları böyle üç haneye açık olarak dağıtırken, arkadaşı - nıza da kâğıtlardan bir tanesini seçmesini, fakat hangisini seçti - ğini söylememesini rica edersi « niz. Yalnız yirmi bir Okâğıt üç haneye taksim edildikten (sonra sorarsınız : Beyendiğiniz kâğıt hangi hanede? Arkadaşınız cevap verir: “Or- İ tada veyahut sağda veyahut sol- a. Seçilen kâğıt hangi hanede i- se onu ortaya almak şartile üç ha- nedeki kâğıtları birini altına, bi- rini üstüne olmak üzere (toplar ve birinci defa yaptığınız e gibi tekrar üç hane üzerine açarsınız. aydi omuzlayıverir. Lükfi yavaşça gidüp ay ışığında saate baktı. On buçuk! Annesi ve babası on birde gelecekler amma, bir hırsız yarım saatte pekâlâ bir çocuğu öldürebilir, köşkü de soya- bilir. Fakat Lütfi, tepkı babası gibi cessur bir çocuktu. Pencereye dön dü. Baktı, adam halâ uğraşıyor. Hemen mutpağa gitti. Elektrik tenceresine su doldurdu, kordonun ucunu prize taktı, Kim bilir, belki biraz daha vakit var. Su az za- manda kaynamıştı. Lütfi tencere- yi ihtimamla pencereye götürdü. Hırsız tam kapının kilidini sök- müştü ve içeriye girmeğe hazırla nıyordu. Lütfi pencerenin yukarı- p sından kaynar suyu olduğu gibi herifin üstüne boşaltır. Haşlanan adam, o acı ile kısık di Dünkü kürek yarışlarında Beykoz birinci geldi İstanbul denizcilik heyetinin ikinci teşvik kürek müsabakaları dün Ana - doluhisarında yapıldı. Müsabakalara dört klüp iştirek et- miştir: Anadolu, Beykoz, Haliç, Ga - mtasaray. Neticede Beykoz 61 puvanla birin- d, Galetareray 43 puvanla ikinci, Ha - Ne 18 gurvanla üçüncü oldu. Açadolu ancak bir puvan almıştır. Karagümrük sahasında dün dört bin seyirci önünde £ Kara- gümrükte oynanmıştır. Finalistler | Atltmhilâl ve Akmapor. du, İsi takım birer sayı ile berabere kalmışlardır. .. Bisiklet yarışları Dün sabah saat sekizde Bisiklet fede- rasyonunun nezareti altında, Oto - Moto acentesi tarafından tertip olunan bisiklet yarışları çok muvaffakıyetli oldu. Koşu- İar iki kategori üz len tertip ve tan- zim olunmuştu, Mecidiye köyünün bisik- let meraklılarınca maruf kahvesi sabahin | altısında dolmuştu. Saat tam sekizde ikin | ci kategori koşucular hareket ettiler, Me- | safe 13 kilometre idi. Koşuya 18 bisiklet- | çi iştirak etti. Neticede Müri 23,49 daki: | kada birinci, Tane; ikinci, Aygasar üçün- cü gelmişlerdir. Birinci sınıf müsabakaya 7 koşucu gi- riyordu. Senelerdenberi ciddi bir koşu ya pılmadığı ve eski maruf kuşucular da bi sikleti terkettikleri için yeni istidatlardan kimin kazanacağı çok merak ediliyordu. Caddenin ulak olması, çok güzel bir koşu yapan müsabıkların rekor tesis etmeleri. | ne müâni oldu, Neticede Kirkor 36,21 1/5 ile birinci, Lamo ikinci, & Koço üçüncü geldiler. Akif Beyin diğer Atma oynayanlar da kazanıyordu. Bunun için Kazba - | dalya'ya oynayanlar pek az olduğu halde Kazbadalya ve Bekâr ganyan olarak müştereken 180, Kazbadalya Plâse 125, Piyer Plâses 135 verdi. Dört ve daha yukarı yaştaki yer- | Wi yarım kan İngiliz at ve kısrakları na mahsus — beşinci veson & handikap koşusuna Yıldırım (52 kilo), Maşal - lah (56 kilo), Bilge (56 kilo), Nona (54 kilo, Selten (52 kilo), Güneş (50 kilo) girdi. ban 1800 metrel'k bu koşunun ikrami- | yesi birinciye 180, ikinciye 55, üçün - cüye 20 lira idi. H bir köşudan sonra Ah « | met ve Fikret Beylerin Bayram tara - fından binilen Yıldırım'ı birinci, Ak Beyin Selten'i ikinci, Rüstem Efendi- nin Nona'sı üçüncü oldu. Bahsi müşterek: Yıldırım ganyan 155, Plâse 130, Selten Plâse 175. a Yirmi bir ( kâğıt üç haneye taksim edildikten sonra bir daba sorarsınız: İ — Seçtiğiniz kâğıt hangi hane- de? Arkadaşmız meselâ d di (sağda) ler. Bu defa sağdaki kâğıtları ge- ne ortaya, diğerlerini alta ve üste alırsınız. Bir defa daha ayni su- retle açarsınız. Gene ayni sual: — Seçtiğiniz kâğıt hangi ha- nede? Arkadaşınız gene “sağda,, der- se, bundan evvel olduğu gibi sağ- daki kâğıtları gene ortaya, diğer- lerini alta ve üste alırsınız. Şu suretle kâğıtlar üç defa 2- çılmış olur, Artık yapacağınız iş, sayarak on birinci kâğıdı ele al- mak ve arkadaşmıza: — Buyurunuz efendim, diye - rek kâğıdı uzatmaktır. Bu on birinci kâğıt onun seç- tiği kâğıttır. bir feryat kopardı. Lütfi bu sefer de elindeki tencereyi herifin kafa sına attı. Neye uğradığını şaşıran hırsız, yakalanmaktan korkarak kendini sayfiyenin bahçesinden dışarıya dar attı. Acaba bir daha gelir mi? Lütf: pencereden artık hep etrafı ta s- sut ediyordu. İnsan bu vaziyette bekleyince, dakikalar da öyle a- gır gidiyor ki... Artık Lütfi de ne uyku, ne muyku kalmamıştı. Çok geçmeden köşkün kapısı ö- nünde ayak sesleri, konuşmalar ve kahkahalar duyuldu. Oh, nihayet anası ve babası gelmişlerdi. Bahçe- nin kapısı açıldı. Biri kadm, biri erkek iki gölge içeriye girdi; anne- si ile babası. Ancak o zaman Lütfi nekadar zayıf olduğunu anladı ve ağlama ğa başladı. Hayvanların Yaşları Gerçi Zaro ağa yüz yaşmı geç. kten sonra öldü. İnsanlar içinde öyle bahtiyarlar azdır. Âdem oğlu için yaş haddini 70 - 80 olarak ka- bul edebilirler. Fafat Oo acaba hay- vanlar ne kadar yaşıyorlar? Hayvanların o kadar çok düşma- nı vardır ve biribirlerini öyle öldü- rürler ki çoğu yaşları kemale gel- meden gider. Fakat hayvanların en çok yaşayabildikleri | yaşlarda $u suretle hesap edilmiştir: “Fil 150 - 200, Şahin 162, akbaba , kartal 104, kugu 102, kaz, TME ea Kedi ile kaş bile dost ga, papağan, kaplumbağa 200 - 300 at, eşek, deve, ayı 40. 50. Kuşlardan Turna 40 - 50, balık- çıl 60, baykuş 68, güvercin, deve- kuşu 60 - 70. Diğer hayvanlar ara- sında gergedan 40, timsah 40, ko- yun 10 - 15, geyik 30, yaban domu- zu 20 - 30, köpek, kurt 10 - 12, tav- şan, tilki 10, arslan 20 - 25, kaplan 20, kedi 7 - 8, fare 3, Böceklerle örümceklerin hayat- ları çok kısadır. Fakat bazı nevi ka rıncalar 10 - 25 sene kadar yaşa- maktadırlar. Avusturya hâdiselerinin mahiyeti ve tevlit ettiği siyasi neticeler (Başı 1 inci sahifede)) lordusunun Avusturya hududuna sevkedildiği bildiriliyordu, Hiç şüphesiz İtalyanın bir harp çıkarmak ihtimali şimdihi halde mevcut değildir. Dün- kü mütalealarımızda da beyan ettiğimiz gibi bu sevhiyat olsa olsa Avus- turyaya son zamanlarda müzaheretini pek ziyade artırmış olan İtalyanın, müttefiki tarafından herhangi bir muevenet teklifi karşında ihtiyatlı bulanmak endişesinden ileri gelmiştir. Filhakika Romadan gelen bir tel- graf bu havadisi tekzip etmişse de bilâhara Stefani Ajansı bu tahşidatın doğru olduğunu ve sırf bir tetbiri ihtiyati olarak yapıldığını bildirmiştir. Avusturyarın İtalyadan herhangi bir telebine meydan kalmadığından bu askerler hudutta kalmışlardır. Dollfuss'e atılan kurşunlar, ikinci bir Saraybosna hâdisesi midir? Bir harbi umumiye yol verecek midir? Bu yolda yapılan tahminler herhalde çok müfrittir. Meseleyi bu ka - dar izam etmek şimdiki halde hakikatle kabili telif değildir. Çünkü her ikisi başka başka şerait dahilinde vuku bulmuştur. Diğer meseleye gelince, o da Almanyanın Avusturya meselesi karşı: sındaki vaziyetidir. Malâmdur ki son Viyana suikasdini 'National-Socialiste'ler yapmışlardır. Ve bu harekâtı yapanların gerek malzeme, gerek fikir itibarile Alman hü- 'dudunun ötesinde beslendikleri tahakkuk etmektedir. Birkaç gün evvel Zü rihte Almanyadan Avusturyaya sevkedilen bombaların bulunması bunu beleğan mabelâğ teyit eden bir hâdisedir. Binaenaleyh Avusturyada mü- temadiyen kırovetini ve nüfuzunu tarsin etmeğe çalışan Almanyanın beynelmilel vaziyeti bu setikast dolayısile büsbütün tezelsüle uğramıştır. Zaten bu sahada siyasi bir infirat halinde bulunan Hitler Almanyası, i çin bu çok şayanı dikkat bir keyfiyettir. Londradan, Paristen, Nevyork- tan ve daha birçok siyasi mahafilden National Socialiste'lerin yaptıkla- yı bu suikasdin telin edildiğine dair gelen telgraflar hakikaten Alman. ları endişeye düşürecek mahiyettedir. İşte bunu nazarı dikkate alan M. Hitler ilk teşebbüs olmak üzere A- vusturya National Socialiste'lerinin müfettişi olan M. Habicht'i azletmiş, diğer taraftan Almanyanın Viyana sefaretine Von Papen'i tayin etmiştir. M. Hitlerin bu tayini yaparken muavinine yazdığı mektup sen derece mâ nidardır. Viyana sefaretine Alman Başvekil muavininü ayrıca nazarı dikkati celbeden çok mühim bir hâdisedir. bandan bir müddet evvel Von Papen, Almanyadaki National - S0“ harekâtı hakkında bir nutuk irat etmiş ve rejimin artık itidal a, İ de hareket etmesi lâzım geldiğini söylemişti. Hattâ bu yüzden müfri'ler den propaganda nazırı M. Göbbels'le aranı . Bindenaleyh Von Papen şimdiki halde Alman National - Secialisme rk Gym erkâ- ından sayılmaktadır. Bu itibarla Viyanaya tayini herhalde Avusturya » ünasebetleri üzerinde bir âmil olacaktır. Be iki devletin haricinde Fransa ve Ingiltere kalmaktadır. Avusturya hâdiseleri bunları da ciddi surette alâkadar etmektedir. Dünkü mütalea. eml ik kiz > ie say Almanyanın Avusturyada bu kadar kuvvetlenmesini iste miyen devletler bu mesele ile daha ciddi surette alâkadar olacaklardır. "Netekim dün aldığımız bir telgrafta Londra - Paris « Roma arasında Avasturya vakayi müvacehesinde ne gibi bir hattıhareket ittihazının mu bafık olacağına dair noktai nazar teatilerine devam edildiği bildirilmek- tedir. Herhalde bu hattı hareket, Avrupa sulhünde mühim bir âmil olan Avusturyada bu gibi hâdiselerin tekrar hâdis olmasına mâni olacak tet - birleri ihtiva edecek ve bittabi müfrit National - Socialisme hareketleri * nin lehinde olmayacaktır. Yağ Bir tavyare kazası Tren yolunda iskambil pi AYRİ SeN TA SHELTON - Connecticut - 27 A.A, — Tren yolunda iskambil oynayan & | B gerek alel itaatle gelen iki iren | yarma. pi la ir Bir İsviçre tayayresi Constance gölü ci- Sli