14 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

14 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

102 SERVETİFÜNUN No.1874—189 ğ Neler Dediler Şükufe Nihal Hf. Diyor ki «İnsanların manzum ve mukaffa konuşmasını, rüzgarların aruz vezinile esmesini istiyordum. İnsanlarla uyuşamadım, rüzgârlarla anlaşamadım. Şimdi fabrikalardaki amelenin kulaklarına trans- formatörler koyarak makine gürültüsünü musiki ve şiir ahenğine tahvil etmeği düşünüyorum Hatice Süreyya, Server Bedi, Kalender ve Nâbedit ? Zile bastım., Bu ses koridorun serin sükütunda suya ötmez bir taş halile genişledi, açıldı. Sonra süngerle silinen wslak bir mermer gibi yavaş yavaş kurudu. Küçük bir antreyi müteakip salonün açık kapısından girdim. İşte Şükufe Nihal Hanımfendi, Dudaklarında çok taze bir tebet- süm düğümlenerek bana doğru geliyor. , — Rica ederim Hanımfendi. Rahatsız olmayın. Kanapeler, koltuklar arasın- dan geçerek salonun iç tarafa doğru çekilmiş bir köşesine gidi- yoruz. Havanın çok iyi olmasına rağ- men geniş ve rahat filizi koltu- ğun yanındaki küçük ve çok güzel soba hiç ses çıkarmadan yanıyor. — Efendim, dündenberi biraz üşütmüşüm, sobayı yakmak mec ik kaldık. Sizi rahatsız etme8, — Başı diyorum. Beis yok hanımfendi. Ve Şüküfe Nihal Hanımtlendi ile salonun içeri çekilmiş bu köşesinde karşılıklı filizi kadife koltuk- lara gömülüyoruz. Çok aydınlık bir salon. Ortada büyük bir masa var. Üstünde ogünkü gazeteler. Köşede, pencerenin yan tarafında bir radyo. Oturduğumuz yerde bir piyano, Çok güzel filizi koltukların arasında küçük, sadef kakmalı nefis sigara iskemleleri.. Duvarlarda karşılıklı resimler. Şüküte Nihal Hanımfendi gazeteden kesilmiş bir resim gösteriyor. — Ne şirin gerukınuş değil rui beyfendi) Lindbergin kaçırılan çocuğunun reşmi, ö Şükufe Nihal Hf. Günün en heyecanlı ve hemen hemen en mühim havadisi bu.. Karşılıklı koltuklarda çaylarımızı içerken Şüküfe Nihal hanımfendi söylüyor - Bu ankette hanımlardan, başka kimlerle konuşuyorsunuz Nezihe Muhittin hanımla, Mebrure Hurşit hanımı ihmal etmezsiniz zannederim. Bilmem neden, ha- nımların çok olması için mi, nedir, ben böyle düşünüyorum. Süküfe (Nihal hanımfendi suallere bir göz gezdiriyor. -- Aman beyfendi, bunları cevap vermek okadar zor ki. Sadece dedikodu menbar. Son suali okuyor ve gülüyor- lar. — Böyle birşey bilmiyorum. Hatta beğendiklerimiz içinde olan şair bile: Kadının şekli de bir ruhu da bir bence. diyip geçivermiş. Şüküfe Nihal hanımfendi cevapları yazsalar daha iyi olacağını söylediler. Resim için rica ve ısrar et- tim. Nihayet onu da lütfetmeyi kabnl ettiler. Ben” de hanımfendiyi daha fazla rahatsz etmemek için vedâ ettim. Bir müddet sonra Şüküfe Nihal hanımfendi rcsimle beraber şü cevapları lütfettiler; — Sawa hayatımızda ne yapmak isliyordunuz ve istiyorsunuz? — İnsanların manzum ve mukaffa konuşmasını, rüzgürların aruz veznile esmesini istiyordum.