14 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

14 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

100 SERVETİFÜNUN No.1874—189 Büyük Tarih Kongresi Kongre ayın ikisinde Ankara'da Gazi Hz. lerinin huzurunda büyük merasimle açıldı. İki temmuz cumartesi günü Ankara Halkevinde tarih kongresi büyük merasimle açıldı. Bu büyük kongrede Türk Tarihi Tetkik Cemiyeti azaları, Da- rülfünün tarih müderrisleri ve memleketin dört köşesinden gelen iki yüze yakın tarih hocası, iki buçuk senedenberi Büyük Gazi'nin rehberliği ve mürşitliği altında devam ve eden tarih letleri bir tarafa atılarak, herşey saraya baaredilmiş- tir. Frenk lisanlarından naklettiklerimiz de, Türk millesinin büyükleri ve büyüklüğü başkalarına male- dilmiş, kendisine nisbet edilmemesine imkân olmı- yanlar ise tabrif olunmuştur. Türk milleti gibi, Türk tarihi de ortadan kaldırılmak istenmiştir. Eğer tarih bir mal olsaydı, en eğince Pl Türk olmak Gazi Hz. leri Tarih. mein mesâisini Hrm takip ederlerken. hareketinin netiçeleri üzerinde konuşacaklardır. Şimdiye kadar mekteplerimizde ya Osmanlı mü- verrihlerinin Osmanlı sarayına loş görünmek için, veya gârp miverrihlerinin, kendi milletlerini Türk milletinden nefret ettirmek için yazmış olduğu kitap- ları okurduk. Bu kitapların osmanlıcasında Türk tarihinin saltanattan evvelki zamanı karartılmış, hanedan devri için ise, milletin bütün çeref ve fazi- Iâzımgelirken, yalnız tarihsiz bırakılmak ve onun hisseleri muvazaalar, sahte vesikalarla yağma edilmek gibi bir cinayet işlenmiştir. Nihayet büyük Gazinin ilhamlarile teşekkül eden Türk Tarihi Tetkik Encümeni geçen sene pek kısa bir zamanda ortaya dört büyük tarih çıkardı. Artık mekteplerimizde genç Türk çocukları şerefli tarihlerini bu kitaptan okuyorlar.