14 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

14 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

NOTLAR # Falih Rıfkı Bey Moskova-Roma isimli yeni bir eser hazırlamaktadır, Bu eser muharririn son yaptığı Moskova ve Roma seyahatleri intibalarından ibaret olacaktır. « l » Cevdet Kudret bu mevsim için Kurtlar isimli yeni bir piyes hazırlamaktadır. “ # İlhami Bekir yeni bir kitap neşretmek üzredir. Bunun ismi «Mx» büyük olarak «Madde 1» olacaktır. Ss » İsmail Iakkı bey Yusuf Ziya beye anlatıyordu: — Kendisine ithaf ettiğim, onun da tenkidini yaptığı kitabımı bir kere bile olgun okumamış. Geçen gün — Kitabımı ökumamışsın dedim. Şu, şu bahisler- de ne diyordum, bana söylesene.. Cevap veremedi. Yalnız başını gallıyarak: — E birader, dedi. O kitabın hem tenkidi yapılır hem de okunulur mu? Kitabı okumadan tenkidini yapan bu münekkidin Nurullah Ata bey olduğunu Yusuf Ziya bey kulağı- mıza fısladı. #* Ülaude Farör'e göre edebiyatta maksat güzel eser vücuda getirmektir. S5. N. SERVETİFÜNUN . Jj. Ufkumu kaybedince, ayrılık denizinde, Yüzün kalbime düştü kayan bir yıldız gibi.. Gözlerim yıkanırken pervanenin izinde, 1 Bir kuyu gibi derin karardı suyun dibi.. a İlk acıyı duyuyor gözlerim karanlıktan, Yıldızı bir akşamın yağışlı havasında.. Ben gurbete koşarken, kalbimdeki yanıktan, Bir kan sızıp birikti gözlerimin taşında.. D Kendini bir emele bağlayıp giden gönlüm, İlk karanlık geceden ürpererek kaçıyor; çimde sarı yüzlü, donuk gözlü bir ölüm, Yolumun arkasına bir mezarlık açıyor.. 0 Gidiyordum önümde açılan bu yollara, Uzaklaştıkça sana daha yaklaşıyorum.” Bir hasret çeşmesinde kenetlenen kollara, Ayrılık menbaımndan gözyaşı taşıyorum. CI Uzaklaştıkça, sana daha yaklaşıyorum. Namık Kâşif İnsanlarla uyuşamadım. Rüzgârlarla anlaşamadım. Şimdi, fabrikalardaki amelenin kulaklarına trans- formatörler koyarak makine gürültüsünü musiki ve şiir ahengine tahvil etmeği düşünmekteyim. — Bizdeki edebi mektepler hakkında fikrinizi — Darülfünun Edebiyat Fakültesi, Galatasaray son sınıfı bizde iyi edebi mekteplerdir. — Neşir mi, şiir mi? siz hangisini tercih ediyor- sunuz, bundan sonra edebiyatta hangisi hâkim olacak? — İlerde edebiyata manzum nesir hâkim olacak gibi geliyor. — Harp ve seyahat edebiyalı, bizdeki nümuneleri? — Evliya Çelebi seyahatnamesi, Battal Gazi ve Köroğlu destanları. — Buğünkü lisan? lisan bugünkü şeklini kimlerin elinde aldı? ğ — Hatice Süreyya, Server Bedi, Kalender ve Nabedit'ten. — Türkçenin en iyi nümunelerini kim verdi? — Ben verdim. — Edebiyatımız ne gibi esaslar üzerinden inkişaf etlirilmeli? — Edebiyat, mevzuunu cemiyetten aldığına göre, bizde bugünkü cemiyetin en canlı mevzuunu teş- kileden Galatasaray-Fenerbahçe, maçlarından almak mecburiyetindeyiz. — Bizde okumak? — Kitapçılara, gazete müvezzilerine müracaat. — Edebiyatımızın bugünkü şahsiyetleri? — Bu mevzua dair söz söylememeğe yemin ettim, — En genç nesil hakkındaki fikriniz? - Bugün doğanlar. — Dünkü ve bugünkü kadın şairler arasında has- sasiyel noktasından ne gbi farklar görüyorsunuz? — Bu suali erkeklere sormak daha münasip olur. — Bizde kadın ruhunu kuüdretle terennüm etmiş erkek şair var mı? — Maatteeasüf, haberdar değilim.» Sehap Nafiz — Tereöme hakkı mahfuzdur. —

Bu sayıdan diğer sayfalar: