21 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

21 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 1875— 190 SERVETİFÜNUN 121 Büyük Gemileri karadan yürü- | teceklermiş ! Hem nasıl ?.. Seyyar havuz içinde karşılaşacak.. Ozaman yine hususi elektrik tertibatile Fen âlemi terakki ettikçe Jules Verne'in bir za- bu iki havuzdan biri diğer makasa geçecek. ve manki tahayyülâtını çoktan gölgede bırakan yeni yeni düşünceler ve bu düşüncelerin az zamanda ha- kikate inkılâp etmeleri ile karşılaşıyoruz. o İşte Frangızların düşündükleri ve her halde hakikate isai edecekleri bir harika daha... O Bahrimuhit'ten Bahrisefit'e büyük posta vapurlarını karadan nak- letmek için elektrikle müteharrik bir tren h&- linde raylar oüzerinde işliyen cesim bir havn- zun içine koymak ve bu suretle yolu kısaltmak... Her hangi bir sahile ge- len büyük vapurları içine almak üzere bu muaz- zam suyun içine elekt- rikle inecek ve yarısına kadar dolunca vapur havuza dahil olacak, sonra havuzun kapağı kapanıp yine yukarı “kalkacak ve bu suretle içinde gemi ile beraber seyyar havuz raylar üzerinde sür atle yola çıkacak... Yolun orta- sında karşıdan gelen diğer havuz ve içindeki vapurla Prag'da Skolların IX uncu sene şenliği Bu seneki şenliğe erkek ve kız yirmi beş bin genç mektepli iştirak etmiş ve hep birlikte mükemmel ve muntazam jimnaaslikler yap- mışlardır. lerin bundan istifade ettiğinden bahseder. Bu bir hayaldir, fakat bugün tabakai şebekiye üzerinde yapılan ve yapılmakta olan keşifler onun bütün esrarını meydana çıkaracak gibi görünmektedir. Mezinin keşifleri de bize şunu telkin ediyor ki istik- bal mucizelerin tarihi olacaktır. bu sayede her ikisi de maküs yollarına devam ©de- Bahrimuhitten gelen bir büyük yolcu vapurunun Bordo'dan Bahrisefii sahiline raylar üstünde elektirikle müteharrik cesim bir havuz derununda nakli projesi. cekler. Bu fikir cidden harikulâde bir şey... tabii bu plânın tatbiki de milyoniara malolacak derecede aza- metli.. Fakat bundan ne çıkar! Az zamanda bütün masrafların fazlasile çıkarılabileceği tahmin olunnyor. Çükü havuza girengemiler nakliye ücretini verecekler, Resmimiz bu projenin şimdilik hayali bir krokisidir. Siyam Kıral ve Kıraliçesi 24 Haziran'da Siyam'da ordu ve donanmanın işi rakile seesis bir ihtilâl vukua geldi. Bu ihtilâlin ga yesi, eskiden beri mutlakıyeile idare olunan Siyamın meşruliyete kavuşmasıdır. Siyam kırah muvakkat hükümetin tekliflerini kabul etmiştir,