21 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

21 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

> rn io Gazi SERVETİFÜNUN Orman Çiftliğinde No.1875—190 Ankara halkı çok güzel bir Cuma geçirdi. Evvelki cuma Ankara halkı Gazi Hz. lerinin müsaadelerile Gazi orman çiftliğinde fevkalade neşeli ve çok güzel bir gün ge- girmişlerdir. Sabahtan akşama kadar çif- tiğe giden trenler ağızlarına kadar dolup taşmıştır. Halk büyük reisin iütüfkâr- lığından O fevkalâde memnun olmuştur. Bütün gün istasyon ve ista- syondan Marmara havzuna kadar uzayan yolda binlerce kişi kay- başıyor, gülüyor, söyliyor v6 eğleniyordu. Ve her köşede görülen yüzlerde bir hayattan memnuniyet neşesi vardı. Bütün çiftliği dolduran bin- lerce kişi arasında her tipten bir kimseye rast geliniyordu. Şurada, Marmaranın kenarında çoluklu çocuklu ve kadın erkek kalabalık aileler öğle yemeklerini yiyiyorlar, Biraz ötede çarşafle geçkin kadıular yüzlerindeki neşe ile birbirlerine birşeyler anlatıyorlar, Daha ötede ise genç kız ve genç delikan- lıların yem yeşil ve büyük ağaçların altında fıskiye- den boşanan bir su şakraklığı ile mütemadiyen gül- dükleri görülüyordu. Büyük çınarların Marmara'ya aksi. # Ve bazan bütün bunların üstünde çok genç ve gürbüz bir genç kız kahkahası berrak bir su halile yükseliyordu. Hülâsa Ankara halkı çiftlikte, büyük ağaçların serin gölgelerinde akşama kadar eğlenmişlerdir. Bu suhifede gördüğünüz resimler bu neşeli günün bir- kaç hatırasını tesbit ediyor. Aileler çiftlikte güzel bir gün geçiriyorlar, Sular Tutuşan yollardan gidenler kadar, Bir başka elemle renk aldı sular, Bir başka elemle ağladı durdu. Tutuşan yollardan gidenler kadar.. e Bir başka gül açtı dalgalarında, Bu akşam rengile akarken ufka, Hndutsuz gölgeler aksini vurdu. o... . . Bir başka gül açtı dalgalarında. Yakup Sabri