21 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

21 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1875 —190 SERVETİFÜNUN 117 Büyük tren faciası Polatlı ile Beylikköprü arasında vukua gelen feci tren kazası tahkikatına devam ediliyor. 'Dahkiykatın şimdiye kâ- darki safahatından, kazanın hakiyki sebebini bulup çıkar- mak mümkün. ola mamıştır. Hükümet bu yoldaki tatkiy- katı derinleştirmektedir. Enkazın altından çıkarılan cesetlerin yekünu on dokuzu bulmuştur ki, bu suretle tah- min edilen zayiat tahakkuk etmiştir. Polatlı adliyesi yapmış olduğu raporu makamı aidine takdim etmiştir. Devlet Demiryolları umum müdürü Rifat Bey demiştirki: — Tetkiyk heyetinden hö- disenin ne gibi sebepler tah- tında zuhur ettiğini tayine yarıyacak yeniden bazı şeyler sorulmuştur. Enkaz kalktiktan sonra zemin üzerinde görülmesi lâzım gelen bazı emmareler bizi daha vazın bir surette tenvire yarıyacaktır. Bunun için oradaki heyete hususi direktifler de ve- rildi, Ümit ederim ki bu mesele hakkında daha vazılh malümâtı pek yakında almak mümkün olabilecektir, Hâdise travers ve sair nok&anları tecdit edilmiş saha üzerinde vukua gelmiştir. Hadiseden bu tarafa doğru olan ve iye kilo- İstanbul ve Ankara'dan gelen trenlerin ortasında kazaya uğrayan tren. Hattı açmak için çalışan amele. metre kadar imtidat eden ve henüz traversleri tecdit ettirilmemiş olan kısmın da yakında traversleri tec- dit olunacaktır. Gelen son malümata nazaran Eski- şehir hastahanesine nakledilmiş olan ağır yeralı bir asker maalesef hastahanede vefat etmiştir, MERE RE İtizar Münderecatımızın çokluğundan Haydar Rifat Bİ nin Temmuz 1914 isimli eserinin tahlili gelecek nüs- haya kalmıştır. * Yeni eserler * Nedim Halit Fahri B.in mecmu- amızda tefrikası hitam bnlan bu üç perdelik manzum piyesi renkli ve resimli bir kapak derunında nefis bir şekilde kitap halinde intişar etti. 60 kuruş fiatla Ankara Cadde- sinde İnkılâp Kütüphanesinde ve diğer kütüphanelerde 8a- tılmaktadır. 2 ii. -