4 Ağustos 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

4 Ağustos 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

kadın roman- cısı GYP * Paris'te vefat “eri Di > . , “ Küçük Bob ,, u yazdığı etil tarihte, velut olan, fekat her yeni eserinde daima değişen ve daha cazip mev- zular intihap eden bu yüksek edip birbiri arkasına diger meşhur iki Contesse de Martel Hayatının son senelerinde. Geçen devrin meşhur kadın r0- mancılarından GYP geçenlerde velat etti. Fransız edebiyatına bir çok kıy- metli eserler bırakan bu kadın roman- larındaki hassasiyet ve üslup ile tema- yüz etmişti. Ekseriya kasketli ve u- zun bıyıklı zabitleri (oveyahut amazon kıyafetinde kadınları eserlarine kahra- man intihap ederdi. eserini daha sahayı intişara vazetti, ( Tante joujou ) ve ( Maragede Chif- fon Vefatı o münasebetile (Fransız edebiyat aleminde çok büyük tesirler uyandıran romancı hakkında bütün edebiyat gazeteleri çok takdirkâr ya- zılar yazmaktadırlar. GYP aynı zamanda Fransanın çok eski ve meşhur bir ailesinede mensup idi ve bununlada şöhreti vardı. İlk eseri 1882 senesinde intişar eden ( Petit Boy ) isimli romanıdır. Bundan sonra ( Le bon heur de Ginette ) namındaki ve (GYP)in okadar gü- zel olmayan diğer bir kitap çıktı. Çok m Akşamdan sonra Küllenen ateş gibi sönünce bütün eşsa Üstünden örtülerin sıyrılır birer birer; Açılmış manzarasın geceler yalnız baua, Kalmaz gece olunca gündüzkü senden eser! İçim bir deniz gibi ürperir halka halka Geceleri her şeyin seni dalın çok sever | Bilirim ki, esrarlı ve geniş aynasında Daha güzelleştirir seni siyah geceler! Paslarını gideren bir büyük nehir gibi Göğsünde akışını düşünürüm gecenin; Derim: kalma, rüyala avuten uykularda | — Bütün tazeliğini döküyor sanki hava! — Uyan, yudum yudum geceyi içmek için Bir iksir gibi, yavrum, tatlı bir iksir gibi. GYP'in Paris'teki evinden bir Ahmet Muhip köşe