4 Ağustos 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

4 Ağustos 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1877— 192 SERVETİFÜNUN 153 Kadınlarda ata binmek , merakı Şık ve zarif birkaç amazon Geçenlerde bir gün Pariste ( Maison Lafitte) deki koşu sahasında muladın hilafına büyük bir kalabalık toplanmıştı. Sabahleyin her taraf kapalı bir manzara gösleren gökyüzü öğleye doğru biraz açılmış ve güneş yüzünü göstermişti, Bugün kadınlar arasında bir at koşusu tertip edilmişli. Ve bu koşuyu (M. Randall) im reis bulunduğu meshur bir kulüp olan Eperon kulübü tertip etmişti. Tribünlerdeki oOmüstesma ve zarif yaz tuvaletlerine mukabil kadın binicilerin gözlerin alışmı- dığı kırmızı caket ve bej rengin- deki kilot pantalondan ibaret kı- yafetleri nazarı hayreli celbedi- yordu. Yarışa iştirak edenler sekiz kişi idiler, işaret verildi ve yarış başladı. 800 metre döri nala koşu. Birinci: Kohinoor ismindeki ata binen Melle Odetle'dir. Diğer koşularda vardı. Bunlarında birin- cileri seçildi. Bu koşular spordan ziyade zerafet noklasından eğlenceli ol- dular, En güzel oamazonlardan Ml. Tani Sattuada ila su içiren bir amazon bir dikkatle buşarılmasında âmil olmuştur. Uzun aylar sabır ve azim ile çalışmış ve bu müddet zarfında hafriyat yapılan yerlerin etrafı kapatılmıştı. Fakat güzel bir nisan sabahı Romanın Noğl yor- tusuna tesadüf etmişti. O gün dört büyük mâbedin kıymetli bakayası halkın hayret ve takdir dolu na- sin — çe) Leylaklar Kristal bir vazoda leylaklar kurumuşlar, Abajurdan dökülen mavilikler içinde Bu gecede müsterih bir uyku uyumuşlar.. zarlarına arz edildi. Bu suretle Romaya, bu taribi şehire bir çok kıymetli asarı atikası meyanında eski devirlere ait bir kısım daha ilâve edilmiş oldu. Baygın kokularından ben de sarhoşum, ben de Sn leylaklar gibi mavilikler içinde kmayan bu'menbaı kurutsam mı gölgendet!.. Sait Şevket