22 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

22 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No'1884—199 SERVETİFÜNUN 261 Memleketimizde Sanayı Tetkikatı Sovyet mütehassıslarının delaletile hergün ilerliyor. Mütehassıslar heyetinin reisleri : Şerif bey ve Profesör Orlur. Başvekil İsmet Paşa hazret- leri Rusyayı ziyaret ettikleri za- man Anadoludaki Sanayi teşki- latı için Rus mütehassıslarının tetkikat yapmalarıda kararlaş- tarılmıştı. Başvekil paşa geldikten bir müddet sonra Rus heyetide İstan- bula ve buradan Ankaraya gi- derek tetkikat için muhtelif 46- hirleri gezmeye başlamışlardı, eyete Sanayi umum müdü- rü Şerif bey riyaset etmektedir. Bu heyet şimdiden bir çok mü- him noktalar tesbit etmiştir. Heyet reisi Şerif bey yapılan tetkikat hakkında Konya'da şu beyanatta bulunmuştur: “ Heyetimizin O tetkikatında başlıca pamuk sanayii mevzuu bahetır. Bununla beraber İktısat Vekâletine mensup olan Türk mütehasasları memleketimizde umumiyetle sanayi o inkişafını alâkadar eden şeraitide tetkik Türk - Rus mütehassısları Keten ve şeker Ispartada Gazi heykeli önünde sanayii istedik. Bu mütehassıslar ge- lince buralarda tekrar tetki- kat yapacağız. Eskişehir, İzmir, Kütahya, Sarayköy, Denizli, Burdur, İsparta, Yalvaç, vedaha bazı şehirlerde tetkikat yaparak Akşehirden Konyaya geldik. Halkımızda sanayi ve fabrika- lara karşı gördügüm alâkayı, terakki ve intibah eserlerini iftiharla kaydederim. Gezdiği» miz şehirlerin hemen hepsi sanayi ve fabrika istiyor. Bir- çoklarının sınai teşebbüslere ciddi ihtiyaçları vardır. Bu- nunla beraber tesisatı sınaiye- nin en münasip yerlerde ya- pılması mecburiyeti mevcut tur. Kurulacak altı fabrika- dan iki büyüğü için üç mer- kez intihap ettik. Bunlar Eski şehir, Konya ve Kayseri vilâ- yetleridir. Ki için Rusyadan üç mütehassıs daha