23 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

23 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

136 Kral Vinci Gorc Nasıl Yaşadı? Seciye sahibi, tam mânâsile centlimen, yüksek fikirli ve derin duygulu asil bir insan olan Kral Beşinci Core, Kraliçe Viktorya ile Prens Albertin torunu ve Kraliçe Aleksandra ile Eral Yedinci Ed- vardın oğludur. 1865 senesi Hazi- ran Ayının üçünde, Londrada Mal- borug Havzda doğmuştur. Dört yaşındayken kendisinden iki yaş büyük kardeşile birlikte tahsile başlatılmıştır. Sekiz sene sonra her ikisi de babrliye zabit nemzedi olarak Britanya gemisine verilmiş- lerdir. Daha sonra Bacehante harb gemisine nakledilmişlerdir. Bu ge- mide bahriye mülâzimisanisi ola- rak Orta Amerikada Antil adala- rında seyrüsefer ederek münrareğe görmüşlerdir. 1880 de İngiltereye döndükten sonrü ayni gemi ile yarım bir devriâlem seyahatine çıkmışlar, Avustralya, Cenubi Afrika, Yeni Zelând, Cenubi Amerika, Mısır, Japonya ve Fiji adalarını ziyaret etmişlerdir. 1886 da iki kardeşin mesleği ayrılmış, Beşinci Corc bahriye mesleğinde bırakılmış, Kanada harb gemisine mülâzim tayin ve UYANIŞ No 2057—372 Kral Beşinci Corc, 25 sene evvel, merasim elbisesile Şimali Amerika İngiliz filosuna memur edilmiştir. Prens Core, 1889 senesinde ilk dretnot sistemi gemi olan Drednot Beşinci Çorc, Hindistan seyahatinde şerefine tertip olunan Kaplan avmda, fil &stünden kaplana nişan alıyor zırhlışına memur edilmiş ve bu gemi ile uzun müddet Akdenizde kalmıştır. 1890 senesinde bir gambotu idare etmiş ve 1891 senesinde Melampus harb gemisine süvari tayin olunmuştur, 1892 senesinde Prens Albert ölünce Core yalnız denizcilikte değil idare işlerile de meşgul olmak mecburiyetinde kal- mıştır. 1892 senesinde kendisine York Dukası unvanı verilmiş, ve 1893 seneki Temmuzunda Dük Of TFeckin kızı Prenses Viktorya Mari ile evlenmiştir, Ertesi sene Hazira- nında Çorc Kral olunca Prens Dö Gal ilân edilen Edvard Albert doğmuştur. Bundan sonra 1895 de Prens Albert F. Core, 1897 de Prenses Viktorya Aleksandra, 1900 de Prens Henri V. F, Albert, 1902 de Prens Core B. A. Edmund, 1905 de Prens Con CO. Franciz dünyaya geldiler. Core, 1899 senesinde Hindistanı resmeu ziyaret eylemiştir. Ertesi sene Boer muharebesi başlamış