23 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

23 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

, Ne. 2057—312 samimı teşekkürlerimi kabul etmenizi rica ederim, «Yaşasın İran Şahinşahı, yaşasın asil İran milleti.» İran Dış işleri Bakanı, bu telgrafa, İranın Ankara büyük elçiliği vasıtasile aşağıdaki ce- vabı vermiştir : «İki memleket (arasındaki dostane müna ebetlerin O tak” viyesi ve mevcud tesanüdün idamesi faaliyetleri hakkında İran mümessili için ekselan- sınızın ifade ettikleri samimi hissiyattan çok mütehassis ol- dum. Bu münasebetle ve ekse- lansınızın seyahatı dolayısile, size en samimi hissiyatımı ge- rek şahsi saadetinizi, gerek dost ve komşu Afganis tanın terekki ve refahı için en samimi temen- nilerimi bildiririm.> İranla aramızdaki dostluk bağını ifade eden yeni bir de- lil olarak, Dış İşleri Bakanı Tevfik Rüştü Arasın son hafta içerisindeki (o gözlerini de buraya alıyoruz. Tev- İik Rüştü Âras, kendisini ziya. ret eden Anadolu Ajansı mu- harririne, Pars Ajansına tebliğ edilmek üzere şu diyevde bu- lunmuştur : <Milletlerin biribirlerini sev- mek ve biribirlerine daha fazla yaklaşmak için yekdiğerini da- ha çok ve daha iyi 'tanımaları kaidesi, iki memleket ajansı- nın karşılıklı hizmetlerile kom- şu ve kardeş milletler İran ve Türkiye arasında en güzel ve en semereli neticelerini vere- cektir. Bunun için gerek Ana- dolu, gerek Pars Ajanslarının bu sahadaki hizmetlerinin çok hayırlı olacağı hakkında sevgili ve büyük Başvekilim İsmet İn- önünün söylemiş olduğu beliğ sözlere candan ortak olur ve bu fırsattan istifade ederek asil İ- ran milletine ve onun büyük UYANIŞ İranda bir kılık kanunu çıkarılmış ve şapka giyilmesi hükmü ilân olunmuştu. Yeni İran protokol nizamnamesine göre, İran bakanları, asbakanları, ve yönetkerleri resmi günlerde ve törenlerde 1 inci, saray ileri gelenleriyle devlet yönetim şefleri, uray üyeleri, büyük üstatlar Zinci, dış işleri büyükleri ile siyasal delegeler, 3 üncü resimde görüldüğü gibi giyineceklerdir Şehinşahına hudutsuz sevgi ve saygılarımın arzini sizden rica ederim. Bu bahsi kapatmadan bir haber daha katalım, İran hü- kümetince nebatat hastalıkları sirayetine engel olmak için son zımanlarda tanzim ve tasvip edil- miş olan kanun mucibince patates ve pamuk tohumunun hususi eşhas tarafından ithali yaşak edilmiştir. Bu suretle İranda ziraat işlerinede inceden inceye ehe mmiyet verildiği anlaşılıyor. Gene yeni İran protokol nizamnamesine göre, ösnaze ve resmi teşyi gibi törenler için soldan İ ve 2 inci resimlerdeki giyiniş tarzı kabul edilmiştir. 3 üncü resimde, ran hükümenleri için onay- lanan kılık tarzını gösteriyor