24 Aralık 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

24 Aralık 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

72 SERVETİFÜNUN No 2105—420 ANKARA SIADYUMU İSMET İNÖNÜNÜN NUTKİLE AÇILDI BAŞBAKAN Cümhuriyet rejimi yurda yeni bir eser daha kazandırdı: Büyük Ankara Stadyumu. Yeni Stadyum yirmi bin kişilik bir kalabalık önünde, değerli Baş- vekilimiz İsmet İnönünün nut- kile açıldı, Bu mutuk radyo vasıtasile bütün dünyaya yayıl- mıştır. Açılış günü hava çok soğuk olduğu halde merasim büyük bir muvaffakiyetle içra olundu. Ayni gün bir futbol turnuvası yapılarak, yurdumu- zun en kuvvetli takımları bir- birile karşılaştılar. Kazananlara kupalar armağan edildi. Başbakanımızın Nutku Başvekil İsmet İnönünün açı- lış Töreninde söyledikleri söy- levi aşağıya aynen alıyoruz: Adliye Vekili Şükrü Saracoğlu kazanan sporculara kupa armağan ediyor — «Arkadaşlar, bize bu gü- zel eseri Ankara valisi Tando- ğan verdi. Huzurunuzda da kendisine karşı teşekkür ederim. Türkiyeyi idare edenler, stad- yumu en kıymetli meklep gibi her yerde kurmaya çalışacak- lardır. Türkiyenin tatikbalini idare edecek olan genç nesil, açık havada, açık meydanlarda yetişecektir, Bu toplantıda hepinizin bay- ramı kutlarım, Sizinle bera- ber bütün Türkiyenin bayramını kutlayalım, Bütün Türkiye ile beraber, başımız ve canwmz olan Alta. türke sevgi ve saygılarımızı su- naltım. Bayramını kutlayalım. Arkadaşlar, unutmamalıyız ki, bugün büyük davamız San- cak meselesi Cemiyeti Akvamda müzakere ediliyor. Yüreklerimiz hâyecan ile doludur. Dost Fran- sadan ve Cemiyeii Akvamdan emniyet ve istiklâl bekliyoruz.» Başbakanımızın irad ettik- leri nutuk çok heyecanlı teza- hürlere vesile olmuş ve daki- kalarca süren sürekli alkışlarla karşılanmıştır. Bundan sonra Cümburiyet hükümetinin Türk gençliğine, büyük ve eşsiz bit armağanı yeni stadın açılış töreni dolayı- sile tertip edilen maçlara baş- lanmıştır. İlk gün Ankara şam- piyonu Ânkara gücü, Galatasa- rayı 2-1; ikinci gün Türkiye