24 Aralık 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

24 Aralık 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

No. 2105—420 şampiyonu Fenerbahçe, İzmir şampiyonu Altın- örduyu 3-1 yenmiş, ü- güncü gün iki maçın ga- libi olan Fenerbahçe ve Ankara Gücü karşılaşa- rak! Fener 1-0 galip gelmiş ve birincilik ku- pasını kazanmıştır. İkin- <ilik kupasını Ankara Gücü almıştır. Üçüncü- lük için Altınordu - Ga- latasaray takımları kar- şılaşmamıştır. İkinci gün Galatasaray Fenerbahçe yaşlı- ları maçı çok enteresan' olmuş, içlerinde bir zamanları futbolün asları bulunan tekaüdler 1-1 berabere kalmışlardır. Havanın Bsıfırın altında so- guk olmasına rağmen maçlar- da onbeş binden fazla seyirci bulunmuş ve yeni stadın tarihi heyecan ve hareket dolu üç gü- zel spor günü ile başlamıştır. Büyük gayretlerin; ortaya çıkardığı Ankara Stadyumu, bütün memleket sporcuları için cidden övünülecek, modernfbir eserdir. Yeni Türkiyenin kalbi olan Ankarada böyle asri bir UYANIŞ 73 stadın inşası Türk gençliğini sevinç içersinde bırakmıştır. Ankara Stadyumunun açılı. şına sevinirken, bir hayli za- mandanberi yaptırılması düşü- nülen ve hattâ karar haline gelen İstanbul Şehir Stadyumunun da biran evvel ortaya çıkmasını temenni ediyoruz. Taksim Stad- yomunun bugünkü harab şek- li ve Kadıköy Fenerbahçe Stadının ihtiyacı karşılıyamıyan vaziyeti gözönüne getirilirse, bu işin biranevvel başarılma- sının nekadar elzem olduğu ko- layca anlaşılabilir kanaatinde- yiz. Nihayet İstanbul geçliğinin Belediyemizden modern bir stad istemeleri pek tabii bir hak değil midir?.. Bu suretle yakında İstanbulda yapıla- cak yeni bir stadyomun açılış törenini kutlamayı ümitle bekliyoruz. Bu sayıfadaki Resimler : Yukarıda, Başbakanımız İs- met İnönü stadyomun açılış töreninde; ortada, kazanan sporculara verilecek kupalar; aşağıda, yeni stadda Anka- ragücü ile Fenerbahçe futbol maçından heyecanlı bir an