24 Aralık 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

24 Aralık 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 2105 —420 AN EZ. UYANIŞ 60 LA. 2 LA. HİMAYEİETFAL BALOSU Temps'in bir yazısı 'Temps gazetesi Kahire muhabirinin Berut ve Şam hâdiselerinden bahseden bir yazısında, San- cak vaziyetine temas eden şu satırlar okunmuş- tur: <Vaktile, bütün Suriye matbuatı ve efkârı u- mumiye, faaliyetimiz ve menafiimiz aleyhine tevcih edilmiş umumi ve kuvvetli bir aleyhtar cephe teşkil ettiği halde, Suriye muahedesinin imzasından sonra, Suriyede falso ses çıkmaz ol- muştur. Maamafih, İskenderun, Antakya ve Haleb- de, Ankara organlarile Türk efkârı umumiyesi- nin geniş müzaheretine mazhar bazı Türk ekal- liyetlerinin, kendilerini Süriye hükümetinin resmi vesayeti altına koyan bir rejime tabi ol- maktan imtina etmeleri keyfiyetini bundan ha- riç tutmak icab eder. Hayli nazik olan bu mesele, elyevm müzakere safhasındadır ve şu sırada Ankara hükümetile M. Ponsot taraflarından ida- re edilen müzakeratın, kısa bir zaman zarfında, alâkadar üç taraf olan Fransa, Türkiye ve Su- riye için, pek şayanı kabul bir tarzı halle bağ. lanacağına da şüphe yoktur. » İl Ankarada Hi- mayeietfal balosu ber yıl olduğu gibi bu senede büyük birmuvaffakiyetle yapıldı. Balonuo yüksek hususiyet- lerinden birisi de, birçok bayanları- mızın baloya ulu- sal okostümlerile gelmeleri olmuş- tur. Yukarıdaki ve yandaki resim- lerde baloyu şe- reflendirendeğerli Başvekilimiz o İs- met İnönüyü ve refikalarını milli kostümüyle görü- yorgunuz. Himayeietfal balosu Ankaralı. lara çok nezih ve samimi bir gece yaşatmış, sabaha kadar eğlenilmiş ve birde milli kı- yafette (giyinen bayanlar arasında kostüm müsaba- kası yapılmıştır.