23 Kasım 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

23 Kasım 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1957—572 O İNSANLAR » Ben onları düşünüyorum ki Beyaz fesliğenli avlularında benim için mumlar yanar Duvarlarında benim resimlerim Raflarında benim kitaplarım Mahallelerinde benim şarkılarım söylenir. * Ve anneleri benim çocukluk arkadaşımdır Alnında attığım taşın izini saklar En büyük ablaları bana verdiği söz yüzünden evlen- memiştir. Nerede benim südlerini emdiklerim? Dolabında bana iri ayvalar saklıyan Emefi teyzem Boynunda sarı altınlar serkan Fahriye Ablam? (Belki şimdi benim kadar çocuğu olmuştur, Sotalarında kurşun askerleri kovalıyan kedileri Koynunda ihtiyar adam resimleri)... > O insanlar, -sofralarında bizim için ekmekler dilmiş- lerdir. Yataklarında hep beraber yatılır Avlularından erikler, portakallar sarkar Sandıklarında kat kat çeyizlik elbiseler Hanaylarında narlar, ayvalar kuruturlar O insanlar, Ekmekleri bölüşülür, su sızmaz aralarından! 4 Ben onları düşünüyorum ki belki daha doğmadılar. Belki onlarlo oturuyorum şimdi bir evde diz dize Belki bir isim benzerliğidir bütün dostluğumuz Kol kola gezecek kadar dostturlar belki Allâhla Belki ilâhiarla bir yatakta yatarlar. * Bilinmez, belki kapı komşumuzdur onlar Bokır cezvelerinde acı kahvelerini içmişizdir Yahut çok uzaklardo bizi düşünmektedirler. 4 kimbilir, belki de ben böyle insanlar düşündüm. Bilinmez, N. İLHAN BERK UYANIŞ . e Hele bir başlasın Hele bir başlasın ılık yaz yağmurları İçimdeki çocuk! Hele bir kanatlansın ufuklor Hele bir içini çeksin orman Hele bir kere güneşler yansın Kertenkeleler üşümesin Hele bir toprak kansın Mevsimler demlensin Hele bir ballansın böğürtlen dikenleri, Gelincikler bedava Kökler sahibsiz Bahçeler zil zurna Hele bir başlasın ılık yaz yağmurları İçimdeki çocuk! Budaklarında kalın kabuklu bir portakal kokusu Tabanlarında kınalı keklikleri bol o dağların Rüzgârı karıncalasın Hele bir kere dallar da sallansın İri kalçalı şeftolilerin. Hele bir duyulsun yeşil boncuklu yaylı çırgırakları. Hele bir kere yıldızlar seslensin Hele bir armut ağacı temmuzu yüklensin Hele bir kerecik daha yalınayak yere değsin İçimdeki çocukl Bedri RAHMİ