21 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

I Halkın Sesi Meclis Azalığı Ve Hatiplik Şebir — Meclisi — arasından Hikmet Bey, bazı azanın edebiyat yapamadıkları için Şebir Meclininde #«öz söyle- mediklerini, fakat — bundan sonra edebiyata ve hitabete falan bakmadan hakikatleri (dangıl, dungul) da — olsa, töyliyeceklerini beyan etmiş, | bakınız halk ta şöyle söylüyor: Şerif Bey ( Lâleli Harikzedegin #apar- tam anları ) — Halkın ve şehirlerin işlerile meşgul olacak meclislere aza se- çilirken bunların edebiyat, belâgat hocası ve hatip olmalarına kat'iy- yen ehemmiyet verilmez. Çünki meclisler edebiyat salonu ve Sanayil Nefisa Akademisi değil, | milletin işlerinin görüleceği yer- dir, Hakikat daima hakikattir. Edebiyat oyunlarına ve süslerine bürünmeden çırıl çıplak ortaya yattır, kendisini daha iyi anlatır. * Mehmet Emin Bey ( Fatib Kıztaşı 7 ) — İyi söz söylemek ve hatip olmak başka bir haslettir, bun- da tahsil ve terbiyeden ziyade yaradılışm bususi bir tesiri var- dır. Herkes güzel söz söyliyemez, batip olamaz. Fakat herkes doğruyu ve güzeli söyliyebilir. Eğer bu şehrin bin bir derdi Hikmet Beyin dediği gibi meclis azasının hatip ve beliğ olama- dıklarından dolayı şimdiye kadar söylenememişse — inşallah — şubat içtimamda hepsi birden söylenir de çareleri bulunur * Şavket Bey » Beşiktaş Akaretler 80 » —— Meclisler memleket işleri- nin konuşulduğu yerlerdir. Bir milletin böütün Fertlerinin ayni derecede okumaları, yazmaları ve hatip olmaları mümkün değil- dir. Bir meclise bir köy muhtarı da aza olarak girebilir. Eğer bu zat ben iyi söz söyliyemem diye köyünün ihtiyaçlarını, dertlerini anlatmazsa — vazifesini — yapmış sayılmaz. Meclis azasının hepsi- nin hatip ve edip olmasına im- kân yoktur. Her aza dilinin dön- düğü kadar söz söylemelidir. Şahabettin Bey ('s»i..ı mahallesi 9 ) — Şehir Meclisi azası bun- dan sonra edebiyata falan bak- madan söyliyeceklermiş. Söyle- sinler bakalım. Biz de bol bol dinleriz. | apartımanında oturan | | DABİLİ &RiP Mekteplerin Tatili Muİıtemel Grip salgınının arkası henüz gelmiş değildir. Maarif doktorla- rı mektepleri gezerek hasta ço- cukların adedini tesbit etmişler- dir. Doktorlar çıkan neticeye göre mekteplerin tatiline lüzum işlerdir.. Fakat — Sıhhat ü talili muvafık görme- miş, grip görülen mekteplerde tıbbi temizlik yapılmasını tavsiye etmiştir" 13 üncü ilk mekteple Gaziosmanpaşa mektebinde te- mizlik — yapılacaktır. Bir kısım doktorlar grip salgınının — önü Eği oli elekt el bakllik Bdi biz üdebik | Geebee Te KOALE DKO sinemaların bir müddet tatilini tavsiye etmektedir, Dün Sıhbat Müdürü Ali Rıza Bey de gripe tutulmuş ve vazifesine gelmemiş- tir. Haber aldığımıza göre hasta- hk böyle devam ettiği takdirde mekteplerin cumartesi günü ta- tili muhtemel görülmektedir. Bina Tahriri Ev Sahiplerinin - İtirazları Tetkik Ediliyor Fatih kazası dahilindeki bina- ların tahriri bitmiş, bepsiuin ev- safı tesbit ve iratlarının takdiri- ne ait muameleler ikmal edilmiş- tir. Ev sahiplerine ihbarnameler gönderilmeğe ve itirazlar tetkik edilmiye başlanmıştır. Mal sahip- leri irat miktarlarına tebliğ tari- hinden itibaren 31 gün içinde itiraz edebileceklerdir. İtirazları reddedilenler 25 gün zarfında karan istinaf — edebileceklerdir. Komisyon, Eminönü ve Beyoğlu kazalarının tahririne başlamıştır. Söndürülen Yangın Kasımpaşada — Nazım Paşa Moskova Şehbenderi Sabri Beyin zevcesi Feride Hanımın oturduğu daire- den yangın çıkmış ise de hemen söndürülmüştür. Şüpheli Bir Ölüm Akbıyıkta — Cankurtaranda Kömürcü Zekeriya Efendi ansı- zın ölmüştür. Ölüm şüçheli gö- rüldüğünden ceset Morga kaldı- rılmıştır. on Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1 Genç — Hasan Bey.. Şu İngiliz kadınını görüyorsun ya... (Son Posta'nın Resimli mükemmel bir düğün Bey. Genç — Ben bu kadınla evleneceğim, SON POST Kunduracılar Bir | Misak İmza Ettiler [ Çürük Ayakkapı Satışının Önüne Geçilecek Ayakkabıcılar Cemiyeti, yerli ayakkabıların sağlamlığının temi- ni ve çürük ayakkabı imalâtının men'i hakkında mühim kararlar ittihaz etmiştir. Evvelki gün ayakkabı tüccar- hğı yapan yani Anadolu kavaf- larına toptan ayakkabı - satan birinci sınıf kavafların bepsi bir içtima aktederek bu hususun temini için bir misak aktetmiş- lerdir. Bütün ayakkabıcılar, terlik, iskarpin, fotin ve saire imalâtında kullanacakları — malzemeleri de tesbit etmişlerdir. Bu malzeme- ler her yerde aynen kullanılacak, ve ayni metanette olacaktır. Bu —süretle, — ayakkabıcılarımız Avrupa — mamulâlına — rekabet edebileceklerdir. Bütün ayakkabıcıların kabul ettiği misakın esası şudur: Cemiyetin satış mahallinde satılığa salih olmadığı anlaşılan malları — tacirler — mağazalarına almıyacaktır. Bu tarihten öç ay sonra mağazalara iş yapan ve getiren ustalar, ehliyet vesikala- rını, cemiyet hüviyet cüzdanım mağaza sahibine göstereceklerdir. Bu vesikaları haiz olmıyan usta- ların mallarını almamak hususun- da mağaza sahipleri söz ver- mişlerdir. Esnaf Bankasında Birkaç gün evvel fevkalide bir toplanlıya davet edilen Es- seriyet hasıl olamadığından top- lanamamış, bunun Üzerine martta bir toplantı yapılmasına karar verilmiştir. Bu içtimada Bankanın hisse senetleri çıkartması ve ser- mayesini arttırması teklif - edile- cektir. Feci Bir Kaza Ayvansaray Un fabrikasında çalışan Boyacı Müustafa Efendi fabrikanın borularını - boyarken sol ayağını, işlemekte olan kas- naklara kaptırmıştır. — Tehlikeli surette yaralanan boyacı hasta- haneye kaldırılmıştır. — -rrm aa — naf Bankası Heyeti umumiyesi ek- HABERLER KAYIPLAR Bir Haftada Altı Kişi Kayboldu Son günlerde kaybolanların yekönu Aaltıya varmıştır, henüz bunlardan hiçbirisi bulunamamış- tır. Son birkaç gün zarfında kaybolanlar şunlardır: Beşiktaşta “Yeni mahallede oturan Zübeyir Beyin kızı 13 ya- şında îerife; Bostancıda Burhan Beyin kızı 18 yaşında Şerife; Pa- şabahçede oturan Esat Beyin hizmetçisi 12 yaşında Münire, Süleymaniyede Arapzade soka- ğında Muzaffer Beyin hizmetçile- ri 14 yaşında Fatma ve 12 yaşın- da Saniye, Şehiremininde İbrahim Beyin yanında oturan Bulgaris- tanlı 18 yaşında Niyazi Hanım ve Beylerdir. Haftada 24 Yangın! Polisin tespit ettiğine göre, son bir hafta zarfında şehrimizin muhtelif yerlerinde 21 yangın vak'ası olmuştur. Gizli üektep Bir Ermeni Kızı Cürmü Meşhut Halinde Tutuldu Pangaltıda Eşref Efendi so- kağında 233 numaralı evde otu- ran Matmazel Sozaref isminde bir Ermeni kızının resmi müsaade almadan evinde bir mektep aç- tığını yazmıştık. Öğrendiğimize göre, Polis Matmazelin evinde, birçok çocukları ders okur va- ziyette cürmü meşhut halinde ya- kalamıştır. Matmazelin, ayda iki lira mukabilinde bütün civar ço- cuklarını okuttuğu anlaşılmıştır. Şubat Listesi Geldi İstanbul Gümrüğünün — şubat ayına mahsus ithalât tahdit liste- sinin posta ile gönderildiği bura- ya bildirilmiştir. Liste — bugüu gelecek ve yarın belli olacaktır. Kütekaitlerin Yoklaması Mütekait, dul ve yetim ma- aşlarının yoklamasına şubat İpti- dalarında başlanacak ve marttan itibaren de üç aylıklar verilecek- tır. Bu yoklamade maaş sahiple- rine fişleri biten cüzdanlarının yerme yeni cüzdanlarda verile- cektir. e- —— —rramaan ——— - Kiânumusani 21 Günün Tarihi Gazi Hz. Relslcümhur Hz. dün, —akşama kadas Dolmabahçe sarayındaki dal- relerindi u olmuşlar, hiç — bir yere çıkmamışlardır. Kaçakçılık Mahkemeleri Yenl — Kaçakçılık Kanunu düm Adliyeye tebliğ edilmiş ve kaçakçı- hkk mabhkemeleri faaliyete başla- mışlardır. Vecihi Beyin Tecrübeleri Sivil tayyareci Vecihi Bey, hava nüsait olduğu takdirde yarın Yeşilköye de paraşüt tecrübeleri yapacaktir. Neler Görüşü'dü? Darülfünun Divanı dün toplanmış, Darülfünuna ait bazı meseleleri gö- rüşmüştür. Divanda Gazetecilik Mek» tebinin esasları hakkında da konu- şulmuştur. — Mektebin — önümüzdek! dere yılı başında açılacağı söylen- mektedir. Saraçoğlu Şükrü B. Parise Gidiyor Saraçoğlu Şükrü Bıy — bugün, yanında Nurüllah Esat Bey olduğu halde Parise gidecektir. Şükrü Bey bu ayın 25inde Pariste Osmanb borçları hâmillerile borçlar mesele- sini müzakere edecektir. Öğrendiği- mize göre hükümet bu sene de tak- sitleri üçte bir olarak ödeyecektir. Petrol Tröstü Piyasamızda iş gören Neft Sen- dikat, Standart, Romanya ve Türk Petrol Şirketleri bir tröst mukave- lesi İimzalam: bunun — neticesi olarak flatler .'.ıı.ı.m. Rüşvet Alıyormuş Ankara tapu başkâtibi Ahmet B. bir Ermeniden (400) lira rüşvet alir- ken yakalanmış, tevkif edilmiştin Bir müdürün de tevkifi iztenmiştir. Mahkün Edildiler Bir adam öldürmek meselesinden maznun olan Sadık İsminde birisi 7 buçuk, Anmesi Cemile H. 1 sene dört ay hapse mahküm olmuşlardınr Belediye Cezaları Sulh mahkemeleri belediye gube- leri tarafından kesilen cezaları Iptal etmektedir. Bu sebeple belediye Dae biliye ve Adliye Vekâletlerile Temyis mahkemesine müracaat etmiştir. Be lediye kanununun onuncu maddesi mucibince belediye şubelerinin hahk kın reyine müracsat suretile teşkili icap etmektedir. Mahkemeler, hends bu madde tatbik edi'mediği içia iptal kararı vermektedirler. Bir Kadını Yaraladılar UÜlviye isminde bir kadm Galatada meçhul bir şahıs tara- fından kasığındaı yaralanmıştır. İnhisarlar Vekili Şehrimizde tetkikat yapan Güme rük ve İInhisarlar Vekili Ali Rana Bey dün Müskirat İnhisar idaresine gelmiş, Umum Müdür Asım Beyle bir müddet görüşmüştür. —rarmma —Pazar Ola Hasan Bey Ve Bir İzdivaç ı yapacağım Hasan & Hasan Bey — Sen İngilizce biliyor musun? Yahut ta o Türkçe biliyor mu? 4: Genç — Zaten ben de biribirimi- zin dilinden anlamadığımız için evleniye- rum. Mücevher; manto gibi şeyler isterse ne dediğini anlamıyacağınggye, labil, iste- diğini almıyacağım!