21 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

21 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

OC Bu H ftaki herne valarına götürünüz. Kuşlar yuvalarına, örümcekler mi sitem ağaçtaki asılmış torba yuvalarını dönmek istiyorlar, fakat yolda biribirlerine rast gelmekten korkuyorlar. Siz bunların | her birini, diğerinin gittiği yoldan geçirmeksizin götürebilir misiniz? Bir kalem alınız. Bu yolları çiziniz. Fakat resim haricine çıkmayınız. Sonra kâğıdı kesip bilmece memurluğumuza gönderiniz. Yolları doğru terenlerden 100 kişiye muhtelif güzel hediyeler verilecek, ayrıca ie kişi kübe aza yazılarak kendilerine birer rozet hediye edilecektir. Ramazan Masalları Oruç Nasraddın Hoca bir gün Evde oturuyormuş ! Suratı asik, küskün Düşünüp duruyormuş! Oruçluymuş kaldin; Sabahtanberi açmış! tarmış endişesi : ir lokmaya muhtaçmış! * Tiryaki olduğundan Aklı yokmuş yerinde ! Demiş: * Geçmiyor zaman ” Bu köşe minderindai * “ Böyle oturmak olmaz, “ Bir eğlence arayım! “ Kırda gezeyim biraz, “ Şu ormana varayımi!...., * Hava güzel, açıkmış, Hemen kalkınış yerindeni Yeşil kırlara çıkmış Hiç vakit geçirmeden! Dağların her nl Açınış bütün çiçekleri Hepsinin üzerinde Uçuyor kelebekler! * Pembe, mavi, mor, sarı Hep goönceler açılmış! O baygın kokuları Dört tarafa saçılmış | * Demiş Nasraddın Hoca: * Bugün ne, güzel hava!.., Kalbi ferahlayınca Aşmış dere, dağ, oval pi Dolâşıyorken böyle Hararet vermiş güneş: Gitti... Vakit olmuş tam öğle, Sarmış etrafı ateş! 7 Dönememiş geriye, Hoca mecalsiz kalmış! “ Ahl., Bir yudum su... diyı Bu sıcaktan ği Demiş: “Yoruldum, amanl,.,; Hemen oturmuş yere! İşte tamam o zaman Görmüş biley dere Aşıp yuca dağları Gürül gürül akıyor! Ormanda sadaları Akisler bırakıyor ! * Kızgın güneş yakarken Hoca şaşırmış gerçek: Dere böyle akarken Susuzluktan ölecek! “ “ Topa vakit var... diye, Orucundan vazgeçmiş | Eğilmiş o saniye Soğuk sulardan içmişl * Oturmuş rahat, sakin Bozarak bu orucu! Yaptığı işi lâkin Görmüş geçen bir yolcul O anda haykırarak Atılmış ileriye! Seslenmiş: “ Heyl.. bana bak, “ Orucun poz diye! Hoca demişki: “Yavrum; “ Halim olmuştu yaman: “ Gilti amma orucum, “ Geldi kalbime dermanl... , Necdet Rüştü K i H harfini SA Mektepliler Arasında Pertevniyal Lisesi talebesinden bir grap Oyunlar H harfini Yazabilir Misiniz?| Arkadaşlarımza sorumuz: —H harfini elinizi hiç kak dirmadan bir çırpıda yazabilir. misiniz? Bunu basit birşey zannede- cekler. Derhal kaleme sarılıp yazmağa çalışacaklar. Fakat mu- vaffak olamıyacaklar. vakit siz kalemi alınız ve resimde görüldüğü şekilde iki hatlı yazınız, kalemi biç kaldırmadan yazmaya muvaf- fak olur, arkadaşlarınızı da hay- rette bıralarsiniz. e “18 e Bir Zihin Eğlencesi Üç güğüm var: Biri 10, biri 1, biri 3 okkalık. Bunlardan on okkalık güğüm, dolu, diğerleri boş. Şimdi dolu güğümdeki sütü bu üç güğüm arasında müsavaten taksim etmek lâzım. Bunu yapa" bilir misiniz? * Birkaç Kelime" Oyunu Size bir kaç cümle yazıyoruz. Bunları hiç şaşırmadan kaç defa tekrar edebilirsiniz, bir tecrübe ediniz bakalım: 1 — Kara üzümün kartlaş- mışcası mı, kartlaşmamışcası mı? ip — Kırk küp, kelam da kulpu kırık küp. 3 — Keşkekçinin keşkeklen- miş keşkek kepçesi, 4 — Dala kondu bir kartal, dal tartar, kartal kalkar, amaaa a a a Bu resme bakınız, başında şap- kası, gözünde gözlükleri, taranmış sakalile ihtiyar bir hocaya benze- miyar mu? Küçük Sinema Artistleri Bu iki küçük yavru, iki küçük sinema artistidir. Stüdyoda işlerini bitirdikten sonra annelerinin yanında dinleniyorlar. Geçen Bilmecemizi Doğru Halledenler 7 kânunusani 932 tarihli nüs- bamızda intişar eden “kaç sülüs varl,, isimli bilmecemizde, tarif edildiği üzere okunduğu zaman tamam altmış dört sülüs kelimesi vardı. En fazla sülüs kelimesi bu- lanlardan hediye alacakların isim- lerini aşağıya yazıyoruz. Hediye alacaklardan İstan- bulda bulunan karilerimizin pa- zartesi ve perşembe © günleri öğleden sonra bizzat idarehane- mize gi hediyelerini alma- ları lâzımdır. Yalnız taşrada bulunan kari- lerimizin o hediyeleri adreslerine gönderilir. Son Posta Klubüne Aza Kaydolunacaklar Vefa ortamektebi talebesin- den Safter, Şemsülmekâtip üçün- <B sıniftan 98 Muammer, Nişan- taşı kız ortamektebinden 661 Güzin Remzi, Maltepe askeri lisesinde 2205 Muzaffer, İstanbul kız ortamektebinden 121 Halise Hanım ve Beyler, Birer Adet Zarif El İşi Makası Kazananlar Feyziati lisesi (© talebesinden 307 Âli Sami, İstanbul altıncı mektep 388 Necmiye Mustafa, amk Ve ea iki — nnisa, Çengelköy Harır Çifte köşklerde Sabahat Fuat, Kandilli kız lisesi talebesinden Hikmet, İstanbul 44 üncü mektep 335 Burhanettin, Kasimpaşa 11 in- ci mektep 84 Muazzez, Etyemez Bayoğlu Halli Bey apn KE oğlu i apgriman Kü- tahya mebusu Meha Bey oğlu Kenan, Pertevniyal | lisesinden 429 Celâl Hulüsi Bey ve H.lar. Birer Adet Santimetmetreli Cetvel Kazananlar bataş Lisesi ikinci sınıftan 357 Bebi Eğim İstanbul Erkek isesinden 503 Abdullah İhsan, bul 79 uncu İlkmektep tale- besinden 55 Emin, İstanbul Bi- rinci İlkmektep talebesinden 70 Nüzhet, Beşiktaş Gazi Osmanpaşa mektebi talebesinden 300 Atf, Eyüp Ortamektebinden 80 Saim, Heybeliada İlkmektep beşinci ualftan 28 Mahire, Cümhuriyot Kız Orta mektebi talebesinden 349 Cemile, Beyazıt Beşinci mek- tep talebesinden Ercüment Celâl, Beyoğlu 12 inci mektep talebe- sinden Muzaffer B. ve Hanımlar. Bir Adet Albüm Kazananlar Çengelköy askeri mektep ta- lebesinden 4441 Niyazi, Ankara Mimar Kemal mektebi dördüncü sınıftan 477 Binnaz, Afyonkara- hisar Lise birinci sınıftan 287 Tarık, Haydarpaşa Yeldeğirmeni 7 numaracea Ferda Mustafa, Ça- nakkale O ortamektebi O üçüncü sınıftan 179 Muzaffer o Ali, Rize ( İlk © Kurtuluş © mektebi dördüncü sınıftan 157 Saime, Üsküdar Küçükçamlıca cadde- sinde 55 No. da Neriha, Ankara Erkek Lisesi talebesinden 633 Ahmet, Darıca İlk Mektep tale- besinden 178 Hayri, Adana Ticaret Mektebi birinci sınıfından 19 Enver, Konya Erkek Lisesi ikinci — sınıfından 652 Hasip Hüsnü, Isparta Orta Mektebi son sınıfından 3İ Şükrü, Kabataş Erkek Lisesi talebesinden 908 Hasan (Hayreddin, O İstanbul 43 üncü Oİlk Mektep tale besinden (40 No.lı Nermin Beşiktaş Valde çeşmesinde 9 nu- marada Dürnev, İstanbul 43 üncü mektep talebesinden 36 Leylâ, Gelenbevi Ortamektebi son s- nıftan 464 Şemsi, Ankara Necati Bey mektebi beşinci sınıftan 225 Enver, Çorlu Şecaaddin mektebi ikinci sınıftan 213 Hüseyin, Bur- sa orlamektep , birinci sınıftan 524 Recep, Adana merkez ecza- hanesi sahibi Nihat Bey kerimesi Halide, Keskin ilk erkek mekte- bi dördüncü sınıftan 284 Zühtü, stanbul 4i inci mektep talebe- sinden Fatma Sabiha Hanım ve Beyler. ( Arkası var ) ——— TEŞEKKÜR — Kerimem Sen Posta küp arasından Nurtenin geçirdiği tehlikeli hamteliği vaktında teşhis ve hüsnü tedavi eden Dr.Salim Ahmet Be/e alenen teşekkür ederim, Fatih Kurtaşı MELİHA HİLMİ SON POSTA KULÜBÜ KUPON iladea Son Posta Klübüne aza ylablimek için bör hafta be saylede