20 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Eylâ! SON POSTA Bır FHırsızın Başından Geçen Vak 'alar : Parasız Çililyoner ! Muharrlrt: Arnold Galtapen -34— Bu Esnada Kadımn Âşıkı Bırdenbıre Üıerıme Atıld. Bu Adam Kollanmı Tutmak Ve Senedi Cebimden Almak İstedi Beni görür görmez: — Muvaffak oldunuz. mu? diye sordu. No evet, ne de hayır manasına gelen müphem bir işaretle başı- mı salladım. Kendilerini sabırsız, endişeli, üzüntü içinde görüyor ve bu vaziyeti biraz daha uzat- maktan zevk duyuyordum. Bir noter ağırlığı ile önüme gelen ilk koltuğa oturdum, çan- tamı açarak — kendilerine imza ettireceğim pullu kâğıdı çıkardım. Sen Tropez derhal itirazı bastı: Affedersiniz, evvelemirde va- siyetnameyi gösterecektiniz! Soğuk bir lisanla cevap ver- dim : — Benim itiyadım — işlerimi sıra ila görmektir. Evvelâ size mukaveleyi okuyacağım. Muhte- viyatında mütabakat hasıl olursa © zaman vasiyetnameyi çıkara- cağım, onu mütcakıp ta Madamın imzasını istiyeceğim ! Sen Tropez vahşi bir hayvan gibi etrafımda dönmiye başlamıştı. Derhal yerimi değiştirerek sırtımı duvara verdim, Sonra müstehzi bir) eda ile Kontese sordum: — Madam, bu bahis üÜzerinde mütabık mıyız? — Evet efendim ! Sonra (Sen Troper)e döndüm: — Ya sizinle? Bana daima garip bir nazarla bakmakta devam eden bu zat: — Mesele sadece Kontese #ütir. Bahis üzerinde benim sö- Bam yoktur, demekle iktifa etti. Çantamdan vasiyetnameyi ç« kardım: - İıte dedim ! Kontes ile Sen Trâpez bu kıymetli kâğıdın Üzerine iğildiler. Hattâ herif kâğıdı eline almak is- ter gibi bir hareket yaptı, derhal geri çekildim: — Yo... Aceleye lüzum yok- tur, dedim. Evvelâ kâğıdı imzala- yınız. Sonra vasiyetnameyi alır- Bınız! Sen Tropez: — Evet, fakat — evvelemirde wasiyetnamenin hakikf olup olma- dığını anlamak lâzım! dedi. istediğiniz — vesika! rak kolları - ile istedi. Fakat en hurda teferrua- belimi yaptım. Eğer öğrendiklerim za- bıtanın kulağına gidecek olursa sarmak İlkmektep Kita BİRİNCİ Çok resimli Süslü Alfabe Yavrumun Alfabesi Yeni Mektep Alfabesi ; pları Neşriyatı SINIF Fiatı A. Hilmi 25 İbrahim Alâaddin B. in ne- zareti altında muallimler Mahmut Ekrem ve Nihat 20 Adil tına kadar bildiğim jiü - jitsünün küçük bir oyunu ile herifi ye- rinden zıplattım, sonra da revob- verimi çıkararak herife tevcih ettim ; — Müsyü Tropez, dedim, eğer cetleriniz sizi bu vaziyette görmüş olsalardı zannederim ki torunları- nın bu hali kendilerine gurur vermezdi. Kontesin — imzaladığı kâğıdı. elimden almak istiyorsu- nuz öyle mi? Bereket versin ken- dimi müdafaa etmesini bilirim. Kont Allenin hayatına mal olan hareket bana karşı tatbik edile- mez. Buna emin olmanızı rica ederim. Bu cümlenin arasında telâffuz edilen isim ikisini de şaşırttı. Sarardılar. Ben de devam ettim: — Kont Allen meselesine gelince, — söz — sırası — düşmüş iken — söyliyeyim: Bu — bâdise hakkında uzun boylu - tahkikat bu geceyi nerede geçireceğinizi tahmin edebilirsiniz! Görüyorsu- nuz yş, her ikiniz de elimdesiniz! Güzel Lüsi ellerimi tutarak: — Oh, Müsyü Reed, siz.. diye başladı, fakat sözünü ikma- | le cesaret edemedi. Müsyü Sen Tropeze gelince — soğukkanlılığı avdet etmişti: — Müsyü, söylediğiniz — şey bir iftiradır, diye itiraz etti. — Söylediğim şey bakikattir, dedim. Âv kazasının neden iba- ret olduğunu, hatta şabitlerin ifadeleri ile tamamen biliyorum. Size şimdiden haber vereyim : Hâdisede hazır bulunanlardan biri istintak hâkiminin yanında söylemiştir. Binaenaleyh tavsiye ederim: Madam paralarını tahsil edeceği zaman noterin yazıhane- sinde birlikte görünmeyiniz. Yapa- cağınız şey parayı alır almaz ecnebi | memleketlerden birine tüymektir!. ( Arkası var ) Hayat bilgisine uygur NL kıraat dersleri ) İsmail Hikmet IKİNCİ Hayat bilgisine uygun V4 kıraat dersleri ) SINIF smail Hikmet ÜOÇÜNCÜ SINIF Hayat bilgisine uygun ) a Bön kıraat dersleri — — ) İSmail Hikmet Peyami Safa Türk Grameri DÖRDÜNCÜ SINIF Toplu tedrise uygun e ee kıraat dersleri ) İsmail Hikmet Tetkikli ve temrinli Türkçe ) ötma si 9 Ük Grümer ) A, Hilmi ve Lâtif 20 Türk Grameri Peyami Safa 23 İlkmektep çocuklarına Yeni ) , 'Tarih 'dersleri ) Süleyman Edip, Ali Tevfik 27 Abdülkadir Sadi . 4 En ucuz, en iyi bakımlı, en temiz, her hekime açık hastane Şişli Şifa Yurdu Şişli Terkos su deposu civarında Tokalo oğlu sokağı No. 29 Pok cüz'ü deretle, rönigon ve elekteroterapi, İâboratuar muayenoleti ve pansman İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Kapalı zarfla evvelce münakasaya vazolunan muşamba imaline mahsus yedi bin yarda yağlı Kaneviçe için teklif olunan fiatlar gali görülmüştür. Mezkür yedi bin yarda yağlı kaneviçenin 21-8-932 tarih ve 13259 numaralı kararname mucibince ya takas suretile ve bedeli Türk parası olarak tediye şartile ve pazarlıkla satın alınacaktır. Taliplerin şartaameyi görmek üzere hergün ve pazarlığa iştirak etmek üzere yüzde yedi buçuk teminat akçelerini hamilen 26- 9- 932 pazartesi gönü saat 16 da Galatada Mübayaat komisyonuna müracaatları. BKD Toşviki Sanayi Hanımlar Biçki ve Dikiş Mektebi 16 Eylâl cuma günü resmi küşadı yapılan sergi, umuma açıktır. Duhuliye serbesttir. Çemberlitaş Atikalipaşa camli karşısında İstanbul Evkaf Müdüriyeti İlânları Kıymeti muhammenesi Yeni İlk Coğrafya İlkmekteplere Yurt bilgisi Refik Ahmet İş ve hayat hendesesi Abdüllütif zun olanlar ile bu mekteplerden naklen gelecek olanlar. T BEŞİNCİ SINIF SE FOT d :'ım:ıîl Hikmet Tetkikli ve temrinli Türkçe ilk Gramer ; A. Hilmi Türk Grameri İlkmaktapıçoçuklarma Yesi ) Süleyman Edip, Ali Terfik 36 Yeni İlk coğrafya Abdülkadir Sadi 50 İlkmekteplere Yurt bilgisi Refik Ahmet 19 İş ve hayat hendesesi Abdüllâtif 29 Yeni Eşya dersleri Mahmut Ekrem 36 Peyami Safa İstanbul Yüksek İktısat Ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 eylül 932 de başlıyacak ve 25 eylül akşamına kadar devam edecektir. 2 — Kayıt için cumartesi, pazartesi, perşembe günleri sabah- ları saat ondan akşamları saat on yediye kadar mektep müdürlü- ğüne müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin (Yüksek İktısat vç Ticaret kısmına ) A — Bakalorya imtihanlarına tâbi tam devreli lise mezunlarile bu derecede olduğu hükümetçe musaddak ve bakaloryaya tâbi ecnebi liselerinden şahadetnameleri olanlar. B — Darülfünun fakültelerinden ve yüksek mekteplerden me- Naklen Kadın ise: bia — Tanıyorum, odur! cümlesile 1678 50 adamın itirazını yarım bıraklı ve hiçbir tereddüt göstermeden mu- kaveleyi imzaladı. Bunu müteakip yasiyetnameyi kendisine verdim. geleceklerin evvelce girdikleri mekteplere her halde lise mezunu olarak kaydedilmiş olmaları şarttır. D — Bu kısma muadil ecnebi yüksek ticaret mektepleri me- zunlarile müdavimlerinden mukabil devrelere naklen almacakların Türkçeden imtihan vermeleri meşruttur. Ortaköyde Portakal sokağında 41-51 No. 8 oda iki sofa bir matbah ve saireyi müştemil müfrez maa bahçe bir bap hane. 120 zira terbiinde bulunan Şehzadebaşında Muhtesip Karagöz mahallesinde yeni sokakta 12 No. arsa. 300 00 Sen Tropoz ile birlikte dikkatle muayene ettiler. Sonra kadın: — Müsyü Reed, size teşekkür ederim, dedi. Fakt nasıl oldu da ihtiyar Kontu vasiyetnameyi size vermiye ikna edebildiniz? Doğrusu bu meraka değer bir meseledir, öğrenmek isterim | — Maalesef arzunuzu tama- men is'af edemiyeceğim. Yalnız şurasını söyliyeyim ki, biz detek- tiflerin ellerinde halkta bulunm- yan birçok vasıtalar vardır. Bun- ları kullandım. Fakat buna rağ- men iş yine basit olmadı. Fakat esas size verdiğim Sözü tutmuş — olmaklığımdadır. Hatırlarsınız. ya, vasiyetnameyi gelireceğim demiştim, getirdim. Ben bu sözleri söylerken Sen Tropez birdenbire üzerime atıla- Balâdaki emlâki mahlüle yirmi gün müddetle müzayedeye kon- muştur. halesi Eylülün 26 ıncı pazartesi günü saat on beştedir. Taliplerin pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Mahlülât kalemine müracaatları. EMLÂK ve EYTAM BANKASI İLÂNATI Taksitle Satılık Şişlide mutena arsalar ve Büyükadada hane ve arsa Esas Mevki ve nevi Teminat 437 - 450 Şişli - Büyükdere caddesinde 401 numaralı 250 ilâ 350 m.m. arsalar Büyükadada Karanfil mahallesi Timanya sokak 27 No.lı hane 40 Büyükadada Karanfil mahallesi Fıstıklı sokak 4 numaralı 1517 m, m. arsa 30 Büyükadada Karanfil mahallesi Timyana sokak 23 numaralı hane - 65 Balâda yazılı emlâk *bilmüzayede 8 taksitle satılacağından talip- lerin — ihal M 26-9- 932 günü saat on altıda .İO!G pazartcsi Muhtelif mektep mezunları alınacaktır. beşten aşağı ve yirmi birden yukarı olmıyacaktır. 4 — Mektebin ( Ticaret Lisesi kısmına ) bakaloryaya tâbi orta Bu kısma gireceklerin yaşları on 5 — Mektebin (Küçük Ticaret Kısmına) ilk mektepler mezun- larile orta mekteplerin birinci, ikinci, üçüncü sınıflarından tasdik- name ile gelecek olanlar. Bunların yaşları da on Üçten aşağı ve on sekizden yukarı olmıyacaktır. 6 — Mektep nehari ve meccani olup tedris öğleye kadardır. 7 — Kayıt ve kabul için aşağıdaki vesaikin müdüriyete hita- ben yazılacak bir istidanameye raptı icap eder. Vesaik: 1 - Mektep şahadetname veya tasdiknamesi. 2 - Sıhhat ve aşı raporları. 3 - Hükümetçe musaddak hüsnühal varakası. 4 - Hüviyet cüzdanı. $ - Üç kıl'a fotoğraf. Totanbul İkinci İcra mamur- luğundanı Bir borcun ödenmesi İçin mahcuz ve paraya çovrilmesi mukar- rer mücevherat Sandal bedostanında 25/9/982 tarihine müsadif pazar günü #aat 14 te birinci açık arttırma sure- tile satılncağından taliplerin mahalli mezkürda aynı #aatte memuruna mü- racaatları ilân olunuz. İIstandul Yedinci İcra Me- murluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen paltoluk kumaşlar 21/9/982 tari. hine müsadif Çarşamba günü saat 1i lâ 12 arasında Sultanhamamında Haseki hamam sokağında 10 No. lt dükkânın önünde hazır bulunacak memur taret? fından açık arttırma suretile salıla ae vhı-:.!""