18 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

18 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA Haftada İki Defa Spor Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Gazetamiz perşembe ve Lamarlesi günleri olmak Üzere haftada imi aper sayfamı meşretmek- tedir. Perşembe günkü spor sayfanında dünya eper hareketleri memleket «per hüdlişsleri vardır, Cumartesi sayfasında İse cuma günkl maç- harce tafallâtı anamar z — — —— Galatasaray Yenildi Beşiktaş, Dünkü Müsabakayı 5-0 Gi- bi Dolgun Bir Netice İle Kazandı — —a eee aa ae < — ea Atletizm Federasyonu Bir Program Hazırladı Birçok Şğhirlerde Pist Yapılacak, Yeni Antrenörler Getirtilecek Galatasaray - Beşiktaş maçından canlı bir intiba Fatbol Ek maçlarının İkinci devre müsabakalarına dün de devam edildi. Dün Kadıköyünde Galatasaray - Beşiktaş, Taksimde İstanbulspor - Vefa Kumkapı karşılaştılar. Neticeler — şöyledir: Galatasaray 5 - O mağlüp, öteki maç İise 1 - 1 berabere, Galatasarayın dünkü mağlü- | biyeti biraz beklenmez bir nz2ti- ce gibi göründü. Çünkü herkes aradaki fasıladan istifade ederek Galatasarayın çalıştığını ve mu- vaffak olacağını tahmin ediyordu. Fakat tahminler doğru çıkmadı. Müsabakalara geçelim: Galatasaray şu kadro ile çık- tit Avni - Burhan, Hüseyin, Sup- hi, Nihat, Muzaffer - Danyal, İbrabim, Rasih, Fadıl, Mehmet Salim. Beşiktoş: Sadri - Hüsnü, Ad- nan - Nuri, Ali, Seyfi - Eşref, Şeref, Nâzım, Hakkı, Hayati. Kaleyi Beşiktaşlılar kazandığı için Galatasaray ilk — devrede rüzgâra karşı düştü. İlk akını Galatasaray yaptı, fakat neticesiz kaldı. Müteakıben Beşiktaşlılar uzun paslarla hücuma geçtiler. Fakat rüzgâr fazla olduğu tçin Beşiktaş oyuncuları bu uzun pasları idare edemiyorlardı. Bu suretle Beşiktaşın her İnişi to- pun dışarı gitmesile neticeleni- yordu. Galatasaraylılar ilk dev- renin ortalarına kadar iyl ve Gmit verici bir oyun gösterdiler. Hatta birr aralık Galatasarayın galibiyetinden bile kuvvetli tah- minlerle bahsedildi. Fakat dev- renin sonlarına doğru takımda Ük aksaklıklar başladı. Bu sıra- da Beşiktaşın bir hücumunu fena karşılıyan Burhan kusurlu bir vuruş yaptı, top Beşiktaş sağ açığ nın ayağına gitti ve buradan Hakkıya geçti. Hakkıdan sol içe giden top Eşrefin sıkı bir çekiş- le Galatasaray kalesine girdi. İlk devre bu şekilde 1 - O bitti. İkinci devrede Beşiktaşlılar pas- larını kısalttılar ve daha çabuk bir oyun gösterdiler. Bu suretle Beşiktaşın oyunu iyileşmiş oldu. Bu devrenin onuncu dakikasında | attı. Artık bâkimiyet Nâzım, Boşiktaş hesabına ikinci göolü yaptı. Bu golden üç dakika sonra Nâzım tekrar bir fırsat yakalı- yarak sağ köşeden üçüncü golü tamamen Beşiktaşa intikal etmişti. Galata- gayretlerini do kaybetmiye başladılar ve olduk- ça gevşediler. Oyun bu vaziyette iken soldan gelen bir topu Be- şiktaş sağ açığı Hayati kaptı ve yerden bir vuruşla Beşiktaş he- sabına dördüncü golü temin etti. Beşinci gol 37 inci dakikada oldu. Beşiktaş sol içi bütün oyuncuları tek başna geçerek takımına beşinci golü kazandırdı. Galatasarayın dünkü mağlü- biyetiniu başlıca sebebi, takıma yeni giren oyuncuların aksama- sıdır. Meselâ Rebijnin yerini alan Danyal korkak oynuyor, topu kontrol edemiyordu. Buna mw kabil Beşiktaşta sağlam bir anlaş- ma ve kaynaşma gözüküyordu. saraylılar şahsl İstanbulspor - Vefa Dün Taksim — stadyomunda İatanbulspor ile Vefa Kumkapı takımları ikinci karşılaşmalarını Maçtan başka bir sahne yaptılar. Oyun çok sert oldu ve İstanbulspordan ikl oyuncu yara- lanarak takımı terkettiler. İlk “devrede — İstanbulsporun yaptığı bir gola mukabil ikinci devrede de Vefalılar bir gol attlar. bu guüretle oyun İ - l beraberlikle neticelendi. Öteki Maçlar Taksim —sahasında — İstanbul- spor - Vefa B. takımları arasın- daki maçı 3- 0 İstanbulspor kazandı. Topkapı * Beylerbeyi maçını da 6 - O ile Topkapı kazandı. Kadiköy sahasında Galatasa- ray - Beşiktaş müsal nda 2 - 3 gibi bhafif bir farkla Gala- tasaray galip geldi. Kilâl - A tınordu maçında da Hirâl takımı 3- 1 ile galibiyet elde etti. İstanbulsporun Mi ERET ” ee Yıldönümü Gençliğine rağmen spor İşle- rinde — hüyük — muvaffakiyetler kazanan ve geçen sene futbolde Türkiye — şampiyonluğunu — elde eden İstanbulspor kulübü, yıldö- nümü — münasebelile — perşembe gecesi Park oteli salonunda bir balo vermiştir. Balo Çok güzel olmuş, davetliler aabaha kadar nezih ve temiz eğlenceler ara- sında vakit geçirmişlerdi. Macar Milli Takımı Mart ayı İçinde Macar Millt takımı Çekoslovakya mill! takımı ile bir maç Yyapacaktır. Macar millt takımı o maçtan sonra Avru: pa merkezi kupası için gıra ile: Avusturya ve İtalya takımlarile oynayacaktır. Fransız Takımı Hazırlanıyor Almanya Milli takımı ile Ber- Hinde intikam maçını oynayacak olan Fransız Milli takımı son ha- zırlık maçını Fransız - ordüsü te- kımına karşı oynayacaktır, Meres Yaralanmış Rasing klüple şehrimize ge- len Fransız müdafil Meres'in bir maç esnasında yaralanıp hastane- ye nakledildiği Fransız gazetele- rinde yazılıyor. Haber aldığımıza göre, Alle- tizim federasyonu başlamak Üzere bulunan yeni mevsime geniş bir programla girmektedir. Federam- yon, hazırladığı programın tatbi- kınden sonra, Atletizm hareket- lerinin büyük bir inkişaf göstere- ceğini tahmin etmektedir. Atletizm federasyonu reisi Burhanettin B. bu huüsusta şu malümatı vermiştiri * — Memleket sporculuğunun Atletizm sahasında duyduğu-ih- tiyaçların en kuvvetlisi pist nok- sanıdır. Bunun için hazırladığı- mız proğrama bu noktadan bağ- lanacağız. Bu sene 5-6 pist yapıl- ması kararlaştırılmıştır. Bu pist- lerden bir tanesi Beşiktaş'ta Çı- rağan Sarayı bahçesinde yapı- maktadır. Bundan başka İzmir ve Bursa pistlerinin tamamen fen- n! şekilde tanzim ve ikmali, Am- kara, Balıkesir ve Uşak mıntaka- lorı için de oralarda birer yenl pist yapılması mukarrerdir, Bu işe derhal başlıya bilmek için mezkür mıntakalarla muhabere halindeyiz. Keşifler bittikten son- ra hemen pistlerin ihyasına baş- lanacaktır. Fakat şurasın! kayde- deyim ki işler, muhaberata lüzu- mu kadar ehemmiyet verilmediği için mâalesef ağır gitmektedir. İkinci bir antrenör getirilmesi evvelce karar altına alınmıştı. Alman Atletizrm teşkilatı bize Her Frak isminde bir mütahassıs tavsiye etti. Bu zabın şimdiye kadar çalıştığı müesseseleri ve faaliyet eserlerini tetkik edeceğiz eğer müsait bir intiba elde eder- sek kendisini derhal çağıracağız. Elimizde şimdiye kadar yalaız bir antrenör vardı. Bu zatın muhtelif faaliyet «sahalarına hep birden yetişmek — mecburiyeti — altında bulunması muvaffak yyet netice- lerini zâfa uğratıyordu. İki antre- nör mevcut İşleri aralarında tak- sim etmek suretile daha faydalı olacaklardır. Federasyonumuzun faaliyet sahası çok g ir. Eğer Bu genişlik dahilindeki hareket bir üçüncü antrenör daha getir- memizi zarur! kılarsa bunun İçin tereddüt etmiyeceğiz. Momleket sporunun — mütahassısa — ihtiyacı katldir. Bu çok mühim mesele karşısında düşünmekle vakit ge- çirmiyeceğiz. Esasen bu bahis üzerinde —tabsisat müşkülât mız yoktur. Çünki Merkezi umum! ile fikirlerimiz birdir., Yeni pistlerin İnşasile Atle: tizm hareketlerinin derhal geniş- leyeceğine kanlim. Pistlerin hazır- lanmas ndan evvel atletler - tescil olunacaktır. Gelecek sene — yeni- den yapılacak tescil muamelesim de Atletizmin nekadar sporcu kazandığı görülecektir. Edirnede Futbol Edirne, (Hususi) — Epey ta- mandanberi ehemmiyetli futbol maçlarına hasret olan Edirneliler geçen gün erkek muallim mek- tebi ilo Hise arasında yapılan çok heyecanlı maçı seyrettiler. Her iki tarafın çok gayretli oynadığı maç 3-1 lisenin galibi- yeti ile neticelendi. Muzaffer Mektepliler Arasında Lise ve ortamektepler futbol günü devam edilmiştir. Kabataş « İstiklâl, şampiyona meçlarına — perşembı. Pertevniyal - Feyılat Galatasaray - Ameli Hayat takımları karşılaşınışlar, aeticede ilk ©a beraberlikle bitmiş, diğerlerinde Pertevniyal ve Galatasaray takım- ları Üçer gölle galip gelmişlerdir.