16 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

16 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

16 Ağustos Mündericatımı zin çoklu- “Şundan * dercedilememiş- tir, Soyguncuların İsticvabı Bitti Bursa, 16 (Hususi) — Soygun- suların isticvabı bitmiştir. Başka şehirlerde yakalanan şerirlerin de buraya getirilmesi beklenildiğin- den muhakemelerine başlanılma- maktadır. Sabri imindeki şerir de Tirede yakalanmıştır. Şerirlere yataklıp etmek suçile İstanbul, Bandırma | ve Samsunda tevkif edilen beş | kişi buraya getirilmişlerdir. Hazreti İsa Gökteki Makamından Yere Mi İndi? Roma, 16 (Hususi) — Bel- fiyir isminde bir amele Protes- tan olmıya niyet etmiş, Fa- kat Kapişino dağında gezerken, karşısına İsa çıkmış ve dinini değiş- tirmemesini söyliyerek (o kendi- sini tehdit etmiş.. Amele, başından geçen ma cerayı köyün rahibine anlatmış, rahip kendisine, İsanın göründü- ğü yere tekrar gitmesini tavsiye | etmiş. İki arkadaşile gitmiş ve orada İsa kendisine tekrar gö- rünmüş ve günahlarını çıkartmış. ” İsann ogöründüğüdü haberi üzerine, birçok mutekitler, dağa tırmanmıya başlamışlardır. İstanbul Maarifinde Bazı Değişiklikler Maarifçiler arasında şayi bir has bere göre erkek muallim mektebi müdürü Saffet Beyin Vefa, Adana lisesi müdürü Salim Beyin Kandilli lisesine tayini takarrür etmiştir. Kız lisesi müdürü Zeki Beyin bir maarif müdürlüğüne tayin edilmek özere olduğu da söylenmektedir. Kasaba'da Ticaret Odası Hakkında Tahkikat Yapılıyor Kasaba (Hususi) — Kasal Ticaret Odası hakkında mühim bir tahkikat dosyası hazırlanmıştır. Anlaşıldığına göre, Oda hesabatın- da bazı noksanlıklar o vardır. Bundan başka odanın karar def- teri ortadan kaldırılmıştır. Tahkikat istiatak (safhasına dahil olmuştur. mena Yeni Kontenjan Listesi Ankara 15 — 6 aylık kon- tenjan listesi Heyeti Vekilededir. let Rusyaya Giden SON Hayat Bir maniali yarışa benzer. Evvelâ kolay görünür. Fakat zaman ile güçleşir. SON TELGRAF HABERLERİ Yunan Ricali Patrikhaneyi De Ziyaret Edecek Cümhuriyeti KorumaCemiyetiKuruldu Atina, 15 (Hususi)— M. Çaldaris'in ve nazırı M, Maksimos ve iktisat nazırı M. Pesmaz oğlu ile eylül ortalarında Ankaraya gideceği ha- i bura efkârı umumiyesini ve matbuatı çok alâ- kadar etmektedir. Atina Türk sefareti, harici; nezaretine, ricalinin İstanbulda ve Pare ge pa erin proğramının hazırlanmakta olduğunu haber vermiştir. hariciye erin. orman Beher vi nesini de ziyaret edecektir. ie Muhalif ve muvafık, bilâistisna bütün ” in Ankara seyahatini POSTA sonro bu dostluğun daha ziyade samimileşeceğini ilâve etmekte ve bu samimiyetin yakın şarkta sulhün idamesine en büyük hizmeti yapacağını yazmaktadır. Cümhuriyeti Koruma Cemiyeti Atina, 15 (Hususi) — Selânikten gelen haber- lere göre mezkür şehirde ( Cümhuriyeti koruma ve Yunan Birliği ) namile bir cemiyet teşkil edilmiştir. Bu cemiyete iştirak edenler çoktur. Cemiyeti esası gayesi, Yunanistanda krallığın iadesine ve devirmiye matuf her hangi barekete mâni olmaktır. Cemiyet bu münasebetle neşrettiği beyannamede cömhuriyeti korumak için M, Venizelosun yanında Yunan Başvekilinin ahzı mevki ti beyan eylemekte ve Yunan ehemmiyetli telâkki etmektedirler. Türk - Yunan | vatandaşlarını ine zahir olmıya (davet münasebatının çok samimi olduğunu “kaydettikten | etmektedir. Sp oreilnm Tl Muvaffakiyetler Elde Ettiler Harkov, 15 (A.A.) — Atletizm ve güreş maç- larını hükümet ve parti ricali ile kalabalık bir halk kütlesi huzurunda kazandık. Atletizmde Semih 11,2 de birinci, Haydar 1,71 de 3 rakibi ile bera- bere, Besim 2,6 da ikinci, Güreşte Ukranya Milli takımına karşı 6-1 galip geldik.Takımda Sovyet ittihadı şampiyonları da vardı. Ağır, yarı ağır, orta, hafif sikletleri tuşla ka- zandık. Filizi kaybettik. Müsabakadan sonra Dinamo stadında beden ter- biyesi teşkilâtı reisi, kafilemize bir ziyafet vermiştir. Müsabakalar Bitti, Sporcularımız Dönüyor Harkov, 15 (A. A.) — Yüksek misafirperverlik gösteren dost Sovyet ittihadı topralarında yaptığı" mız maçlar bitti. Futbol, güreş ve atletizmden ibaret olan kafile- miz Moskova, Leningrat, İnanöva, Gorki, Harkov- da 18 müsabaka yaptı. Kafilemiz bu müsabaka- ları 29 a karşı 43 puvanla kazandı. Yaptığımız 18 maçın İ2sinde galip, birinde be- rabere beşinde mağlübuz. Buna mukabil Rus ta- takımlarının elde ettikleri netice 12 mağlübiyet, Ziyafet samimi hislerin tezahürüne sebep olmuştur. | bir beraberlik ve beş galebeden ibarettir. ağustosta ilân olunacaktır. Kudurup Ölen Köylü Bursa” d a /Komünistlerin Muhakemesi Tazelik İlâcı Havzanın İmircik köyünden > Bursa, 16 (Hususi) — Komü- Kasımpaşada Hasan Efendi | Hurşit kudurarak ölmüş ve has- Kuduz Tedavisi “e sa a ii akik isminde bir zat yumurtaların taze | talığı yine bir ay evvel kudurup Yapılacak ge miri 3 beki olarak aylarca durabilmesi için | ölen babasından aldığı anlaş | © Bursa (Hususi) — Şimdiye miştir. Yakında mubakemelerine bir ilâç hazırlamıştır. mıştır. İlkkuduz vak'asını haber ver kadar kuduz hayvanların ısırdığı başlanacaktır. * Hasan E£. dün İstanbul Tica- | miyen ibtiyar heyeti hakkında hastalar İstanbula gönderilmekte | —.... zi ağ Fet Odasına müracaat ederek | takibata başlanılmıştır. idi. Sıhhat Vekâleti Ankarada ha), 5 Me kendi hazırladığı ilâcın tecrübe edilmesini istemiştir. , Bu müracaat üzerine bugün Piyasadan alınacak bir taze yu- murta üzerinde Hasan Ef. ken- di hazırladığı ilâcını sürecek ve bu ilâç bir sandığın içine kona- rak üstü mühürlenip (o saklana- | ir, Çamlıkta Yangın , Dün akşam Büyükadada Aya- nikoladaki - çamlıklarda yangın çıkmış, 90 çam ağacı yandığı halde söndürülmüştür. İzmirde Zelzele İzmir 15 (A.A) — Gece saat 22,40da hafif bir zelzele olmuştur. zırlal ya ii Türk Talebe Birliği, (Birlik) isminde bir . birim Bu mincmugda; şehir dahilinde kapılarına kirli ve yırtık bayrak asan daire ve müesse- in isimlerini ilân ediyorlar. Air lamak AARl sayısında tesadüf - ettiğimiz bazı leri naklediyoruz : abisi Mübadele komisyanu binasında kapkara yırtık “bir Türk bayrağı ttığı Semple namındaki kur duz aşısından bir miktarını bura” göndermiğtir. Badema hastalar | davi edilecektir. ISTER İNAN İSTER İNANMA İSTER İNAN İSTER İNANMA! ile Memleket hastahanesinde te- Tokatlıyan oteli Feriköy maliye şübesi İnkalâp müzesi Yeni postane binası Altıncı noter e - Milliyet gazetesi Tayyare cemiyeti binası Halk Fırkası İstanbul merkezi Ge ta, çıkmadan karpuz, mutena yemiş- i Eskiden, Hazır Olun pe Karpuz Modası liyor ! karpuzu EŞ anlamak- onun kadrükiymetini takdir etmekte birinciliği İstanbullular alırdı. Cazbant ve kübik sofralar lerimiz arasında geçerdi. Küçü- günün, ortancasının, körpesinin, geçkininin yenilecek ve seçilecek zamanlarını pek bilirdik. Yemeklerimizin cinsi, sofra" mızm şekli kübikleştiğindenberi karpuz rağbetten düştü. Kibar sofra oldu. larında ortaya çıkarılmaz Evvelce kabuğunun beyazına kadar âdap ve erkânile yediğimiz karpuzları hor gördüğümüz için, © her derde şifa, toparlakçıklar sergilerde (ibadullâh) muşmulalar gibi satılmıya başlamıştı. Al göbeği rüzgârda soğumuş olgun bir karpuz kadar serinlik ve ferahlık mıdır? Tababette şu vitamin modaw, şıkınasaydı, bu gidişle, zavallı karpuzun hali haraptı.. Sarhoş- lar bile, yürek söndürmek içla yemez olacaklardı... Frenkler, kabuklu yemişlerin gıdai ve şifai hassalarını araştır. mıya başlayalıdanberi Avrupa ve Amerika karpuza karşı umum! bir hücuma geçti. Şimdi profesör derecesini bulan doktorlar, hasta» lara karpuz reçetesi veriyorlarmış. Frenklerin karpuza hücumla- rma dai” gazetelerde okuduğum havadisler, bana, başımdan geçen bir vak'ayı hatırlattı: veren yemiş var misafirdim. bah- sederken, sevdiğimiz yemişler ara- sında, karpuzu da saymıştım. Tat- mak istedilerdi. Ertesi gün, liman- daki İtalyan gemilerinden bin zahmetle büyükçe bir karpuz te- darik ederek eve yollamıştım. Akşam yemeğinde, karpuzun böbreklere faidelerinden, bahşe- derken, Fransız aşçı, büyük, kay nar bir tencereyi sofraya koydu. İçimden: Bilmediğim bir yemek olacakl... Dedim. Tencerenin kapağı açıldığı za- man anladım; bizim canım zu, toparlak kabak sanarak haş- lamışlardı. Ertesi gün aşçı ile epi aradığımız halde yenilecek gibi bir karpuz bulamamıştık. Avrupalı dostlarım da karpuzu tadamadı- lardı. Buradan giden bazı âdetlerin, biraz şekil değiştirerek, Avrupa modası diye tekrar geldikleri malumdur. Günün birinde İstanbul kibar mahafilinde danslı, cazbantlı, iç- kili | karpuz geceleri | davetlerini görürsek hayret etmemeliyiz... ——. Kadastro Fen Müdürü e Ankarada adastro fen heyeti müdürü Halit Ziya Bey Ankaraya gitmiş- tir. Birkaç gün kaldıktan sonra kadastro işlerini teftiş için Kon yaya gitmesi muhtemeldir. Umum müdür Cemal Bey de şu günler- de teftiş için İstanbula gelecektir. M. Janino Gitti Türklüğü — tahkir iddiasile mahkemeye verilen Yataklı Va- gen şirketinin Beyoğlu Müdürü üyeler, üç || menli n beraet eketine gi evvel mahke- rarı almıştı. Dün ni