11 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

11 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

No. SO0 “ Apartımanın Kapısında,y Birçok Gürültüler | Bir 'Hâdise Daha.. Nakili: A.R. Oluyor, Küfürler Savruluyordu ..,, —— Vakıa onun bu sözleri, bana da makul gelmişti. Ancak en son favsiyesi beni hafifçe ürpertmişti. Çünkü o mahut hırsızlık mesele- sinden sonra, polisle tekrar karşı karşıya gelmek, benim için ciddi ve hakiki bir felâket teşkil ede- bilirdi. Nadirede bir saat kadar kal- dıktan sonra eve avdet ettim. Tabüdir ki Hurşidin — davetine gitmiyeceğim gibi mektubuna da çevap vermiyecektim. Buna bina- en derhal soyundum. Yatağıma girdim. Aradan yarım saat kadar bir zaman geçer geçmez kapı hızlı hızlı çalınmıya başladı. Acı bir hisle birdenbire yüreğim şiddetle oynadı. Yatağımın içinde doğrul- dum. Sokağa kulak verdim. Rüz- gârın uğultuları arasında, gittikçe yükselen erkek sesleri duyuluyor, yavaş yavaş bir kavgayı andır- yordu. Hemen — yerimden — kalktım. Usullacık merdiven başına kadar gidip meseleyi gizlice anlıyacak- tıun, Fakat kapıyı açar açmaz, dişçinin annesi ile karşılaştım. Kadıncağızın saçları dimdik ok muş, gözleri evinden uğramıştı. Ben, derhal kendimi toparladım; sânki hiç bir şey olmamış gibi : — Buyurun Satenik Hanım. Diye, onu güler yüzle karşıla- dım. Kadın, korkudan - dişleri biribirine çarparak : — Nereye buyurayım, kızım.. Son aşağıya buyar da kapıdaki herife meram anlat. Diye mukabele etti. O anda elim ayağım buz kesilmişti. Yine işi bilmemezliğe vurdum, — Ne münasebet.. herif ?. — Hangi herif olacak? Elbette bilirsin. Dün gece onunla sabahı sabahlamışsınız. Galiba dün ak- Hangi lçeşme sokağı, 25 İSTANBUL n Gazetemizde — çıkan — yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. 1 | Ay Kr SO | 400 ( 150 YUNANİSTAN . 2340 ımi 710 | 270 ECNEBİ Abone bedeli değiştirmek 2) Gelen evrak geri verilmez. ilânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 ku Pu ilâvea Tazutidır K —0 Posta kulusu: 741 İstanbul Telgraf :Souposta b Teleton : 20203 indir. Adres kuruştur. gelmiş ki, bu akşam içmiş, içmiş.. Kapıya dayanmış.. Ya, Melek gelsin, beraber gidelim.. Yahut ki zorla içeri girerim; diye kap- nn önünde bangır bangir bağı- riyor. Oğlumun - yakasından- ya- pışmış ; illâki Meleği senden is- lerim, yoksa kanını içerim diye; bırakmıyor. Konuya, komşuya rezil olduk. Nedir bu başımıza | gelenler. Zavallı kadın, hem bunları söylüyor, hem de ağlıyordu. Ne yapacağımı şaşıtmış — kalmıştım. Eğer Hurşidin bu rezalet ve küs- tahlığına mağlüp olarak onunla gitsem; göz göre göre kendimi *bir daha çıkılması mümkün ol- mıiyan- mülevves bir çukura at- mış olacaktım. Hiç ses çıkarma- sam, odamın kapısını kilitleyip otursam, belki de daha büyük bir felâketle karşılaşacaktım. Uzun uzadıya düşünecek vakit yoktu. Gözümün önünde namus ve şerefi tehlikeye giren ak saçlı bir kadın ağlıyor.. — Aşağıda kapının Öönünde benim yüzüm- den hakaret gören, belki de kanlı bir tehlikenin tehdidi karşısında titiriyen bir adamın mücadelesi duyuluyordu. Artık her ne paha- sına olursa olsun bu felâketin karşısına bizzat atılmak.. Bu, suçsuz insanları bir fenalıktan korumak lâzımgeliyordu. Hemen arkama paltomu aldım. Merdivenleri koşa kosa inerek kendimi kapının önüne attım. Diş- çiyi bir tarafa çektim; Hurşitle karşılaştım. O, beni böyle öfke- den ürpermiş bir halde görünce biraz şaşırır gibi oldu. Gözleri, kudurmuş bir kurt gibi parlıyor; sik sık nefes aldıkça ağzından sert rakı kokusile karışık bir dü- man çıkıyordu. Bütün cür'et ve irademi topladım: — Sen kimsin?.. Ne istiyorsun?. Diye bağırdım. Hurşit, hiç beklemediği bu sual karşısında evvelâ sendeledi ve sonra derakap kendini toparlıyarak, boğuk bir sesle: — Seni... Dedi. Bu bir tek kelimeyi, okadar korkunç surette dişlerini sıkarak söyledi ki birdenbire vü- cudum buz kesildi. Dizlerimin bağı — çözülüverdi. Düşmemek için duvara dayandım. Artık iflâs etmek üzere olan irademin son kuvvetini topladım, — Beni mi?.. ne hakla?.. Seni katiyen tantmıyorum. Her halde aldanıyorsun. — Bilmeyerek — na- muslu insanları rahatsız ediyor- sun. Senin karşında, kuru rültüye pabuç bırakacak budala yok. Sen şimdi, güzellikle çıkıp gidiyor musun?.. Yoksa... Sözümü ikmal edemedim. O, birdenbire kapıya dayandı. Üze- rime doğru sıçradı. Eğer ondan daha çevik davranmasaydım, şüp- hesiz beni bir anda yakalıyacaktı. Fakat, taşlığın nihayetindeki mut- bağa kaçmam, beni onun bu hü- cumundan kurtardı. ( Arkası var ) SON POSTA Çok Güç Bir Hesap ! Dünya - İktisat Hııbırlır!l 'Bulgaristanla Ticari Vaziyetimiz Sofayada çıkan La Bulgari Gleykimise | ae tişa bi dönüyor | harici ticaretine leri neşretmektedir. Bu istatistiklere göre ( 1933 ) senesinde Bulgaristana yaptığımız ihracat (27,4) milyon leva takriben (400 bin lira), ithalâtımız ise (18) buçuk milyon leva (takriben 280 bin lira) dır. Bu rakamlara göre Bulgaris- tana (1933) senesinde yaptığımız ihracat bu memleketten yaptığı- miz itbalâta kıyasla (8,9) milyon leva (takriben 135 bin lira) faz- ladır. İlk nazarda vaziyet lehimize gözükür, Halbuki netice büsbütün başkadır. (1932) senesinde Bulga- ristanla olan harici ticaretimizin memleketimiz lehine kaydettiği fark (26,9) milyon leva idi | tak- İriben 400 bin liraya) bugün bu fark (8,9) milyon leva | Takriben 135 bin lira | düşüyor yani takriben komşumuzla olan ticari münase- betimizin aleyhimize döndüğünü gösteren çok mühim bir hâdise- dir, Filhakika (1933) senesindeki ihracat miktarı (1932) senesindeki ihracat fazlasından biraz ziyadedir. * Berlinden bildiriliyor: Bir müd- dettenberi Alman Sİtisbir millt bankası ta- g rafından neşredi- eksildi len — plânçolarda altın ve döviz miktarının tedricen azalmakta olduğu görülüyordu. Haziran ayı başında bu azalış mühim bir miktara baliğ olmuş- tur. O kadar ki haziranın ikisin- de yapılan blânçoda (130) mil- yonu altın ve (6) milyonu döviz olmak üzere yalnız ( 136) milyon mark (takriben 65 milyon Türk Hrası) altın kalmıştır. Bu hesaba göre Alman para- sının altın karşılığı — yüzde 3,7 nisbetine düşmüştür. Bu nisbet normal senelerde elde edilen en aşağı seviyedir. Almanyanın Tenis Fransızlar Almanları, Çek-! Yeni Zelandalıları Yendiler Paris, 10 (A. A.) — Fransahı Borotra ile Brünyon, Almanyalı Fon Kram ile Denker'i, teniste yenmişlerdir. ler * Prag, 10 (A. A.) — Çekos- lovak tenisçileri yeni Zelandalıları üç maçta iki defa yenmişlerdir. üçte birine iniyor. İşte bu nokta | Bir Yıldızı - Haziran il n Vasiyeti Hiç Beklenmiyen Fakat Çok Güzel Tavsiyeler Meydana Çıktı Birkaç ay evvel hastanede bir ameliyat neticesinde vefat eden meşhur sinema — yıldızlarından Lilyan Tashman'ın bazı kanıni sebepler dolayısile vasiyetnamesi | ancak geçen gün açılmış ve sinemacılığın iç yüzüntüi bilmeyen- ler arasında büyük bir hayretle karşılanmıştır. Genç — kadının ölümünden evvel yazdığı satırları hülâsa edelim: “Bütün servetim Federal Re- zerv Banka mevdu olan 20 bin lira ile kıymeti 30 bin lirayı geç- meyen mücevherlerimden ibaret- tir. Buna mukabil arkamda mer- but liste mucibince ödenmesi icap Demek ki edecekleri lirayı geçmiyecektir. miktarı az bulanlar hayret edeceklerdir. Hakları vardır. Çün- kü son aylar zarfında muhtelif stüdyolardan asgari (10) lira aylık alıyorum. Fakat hakikati söylemek lâs zimgelirse, bir sinema san'atkârı senede azami Üç ay çalışır, aldığı aylık bu üç aya münhasırdır. Se- neye taksim edilince ayda vasati 2500 lira eder. Bu para da ta- mamen kendisine kalmaz, nısfın- dan fazlasını mutavassıtlara ve ilâncılara vermek — mecburiyetin- dedir. Bu izahatı müteakıp genç kız- — - vürislarimin taksim a DABCOVİCH va Şürekâsı Teli 44708 - 7 - 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam posta. Anvere, Rotterdam, Takandinavya limanları için yakındı hareket ödecek vapurları ve dünyanın| Hamburg ve Yakında gelecek vapurlar Gudrun vapuru 12 Hazirana doğru Yakında hareket edecek vapurlar Gudrun vapuru 15 Hazirana doğru. Fazla tafsilât için Galata, Frengyan han umuml acenteliğine müracaat Tel. 44707/8 - 41820 THEO REPPEN vapur acontalığı Poliah - Palestine Line ol the polish Transatlantio Sihpping Co. Ltd. Gdynia - America Line 15.000 tonluk “POLONİA,, Transatlantik vapuru lle Köstence - İstanbul- Hayfa - Vata- Pire arasında muntazam ve İlüks azimet ve avdet öelerleri 1, © ve Büncüsınf kamaraları vardır. Hayfa - Yafa- ve Pire için neferler: 14 Haziran #aat 15 t 28 Haziran sani 15 te 12 Temmuz aaat 15 te 286 Tommuz sant 16 te Doğru Köstence için seferleri il Haziran saat 19 da 25 Haziran saat 19 da 9 Haziran saat 19 da 23 Haziran saat 19 da 6 Ağustos saat 16 da Seyahat müddetlı İstanbul — Köstendce 10 snat İstanbul — Yala L İstanbul — Hayfa —Ti , Fazla tafsilât için Galatada Frong: yan banında umumi acentalıklara müracaat. Tel. 4-4707/8-41990. Yolcu için atlantik vapuru — acentamna, Galata rihtim caddesi Tel. 40019 ve Vagonli - Kök ve Natta seyahat acentalıklarına — müraonat, (33) İstanbul ikinci iflâs memur- luğundanı büllis Vıraşiç efendiye nit ve yeni yapılmış gardirop, yazıhane karyola takımı çay masası koltuk ve sairenin ikinci artlırması 16 haziraa & ı | eden (41) bin liralık borç vardır. | servet azami (9) bin | Gaçenlerde ölen Lilgan Tashman lara hitap ediyorum: Sakın sine- macılığa intisap etmeyiniz, fakat şayet böyle bir felâkete atılmış | bulunuyorsanız ihtiyarlığınızda aç ilieeğraltell eli | | | İ | başlıca limanlarında transbor demenli | kalmamak için yapacağınız şey faaliyet zamanlarınızda kazandığı- nızin İâakal nısfını bir kenara koymaktır. Varislerimden kendilerine fazla birşey — bırakamadığım için af dilerim. Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri * Karaköy — Köprübaş Tel. 42362? — Sirkeci Mühürdarrade Han Tel. 22740 Trabzon Yolu VATAÂN ' A Hariran Salı 20 de Galata rihtimin- dan kalkacak. Gidişte Zongul- dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, — Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. “3058,, Bartın Yolu BURSA AA Haziran Pazartesi 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. (3095) İZMİR SÜR'AT iskenderiye Yolu . vapuru 12 EGE Haziran Salı li de Galata rıhtımin- dan — kalkacak. Doğru — İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. *3096,, İstanbul ikinci iflâs memur- luğundam:ı Müllis Avunduk Zade biraderler - kolektif şirketi — ile şerik Mehmet ve Üzeyir ve Hlamdi ve Remzi Şevet Hakkı Beylerin iflâs işine nit dosya yanmıştır. Yenileme hakkında tetkikat icra ve cari muameleyi tusvip ve yapılacak işler hakkında görüşül- mek üzere alacaklıların celp ve dave- tne karar verilmiş ve alacaklıların 18-6-X4 pazartesi günü saat 10,50 ta ikinci iflâs dairesinde hazır bulunme- ları ilân olunur. (819) 984 Cuma günü saat 10,30 ta yapıla- saktır isteyenlerin Şişlide Ebekiz - so- kağında Şişli palas altındaki mağazada hazır bulunmaları ilân olunur. — (817)