11 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Muhakeme Usullerinin Uzun- luğu Ve Halk Ankarada son meydana çıkan rüşvet verme teşebbüsü mese- lesi, muhakeme usullerinin uzun. koğu meselesini mevzubaha et tiriyor. Halk bundan müşteki. Bakımız bu münasebetle dün tesbit ettiğimiz intiba ne şekil ve merkerdedir. Sabri B. — (Sultanhamamı 121) — Ankarada bir rüşvet meselesine isim- leri karışan Metr Salem ve Leon Faraci Efendiler evvelâ tevkif edil- diler, Sonra kefaletle yakaları bıra- kıldı. Gazetelere gelen haberlere göre müstantik bhâkimi tekrar fevkiflerini istemiş. Bunların hepsi kanunl icap- Tarın muhtelif tecellileridir. Amennâ. Fakat neden saklıyalım. Ben bu gibi işlerde biraz sür'at ve kat'iyet gör- mek isterim. Muhakeme usulleri ka- Bunumuzun zaman geciktiren ve ge- çiren fazla formülleri olduğunu tah- min ediyorum. Bu gibi hâdiseler hak- konda daha basit bir muhakeme uzulü kabul edilemez mi acaba? diye de tereddütle soruyorum. * Fikret Bey (Çenberlitaş Halk apar. tımanı) — Rüşvet bir heyeti İçtimal yeyi için için kemiren teblikeli bir kurttur. Bunun için şiddetli büküm- leri ihtiva eden kanunlar yaptık. Ge- çenlerde Ankarada telefon şirketine izafetle verilmek - istenen bir rüşvet cürmümeşhudu yapıldı. Efkârınmumi- yye pek haklı olarak bu bâdiseyi takip ediyor ve neticesini bekliyor. Fakat henüz kanuni formalite ikmal edilme- miştir. Suçlular evvelâ tevkif sonra da tahliye edildiler. Şimdi tekrar tev- kifleri isteniliyor. Bunların bepsl ka- nunun maddelerine dayanılarak ya- pılır bunu biz biliriz. Ve kanun! cehl muteber olmadığı için halkın da, avamın da bunu bilmesi resmen İste- milen bir geydir. Fakat avam ekseri- yetle işin sathını gören ve derinlik- lerine nüfuz etmeyen bir kütledir. İşler böyle kanuni bir takım icap- Tarla uzatıldıkça onlar acaba bun- lar kurtoluyorlar mı gibi bir. güp- beye düşebilirler. Ben, pekk kanuncu değilim amma bu gibi vak'alara seri bir usülü muhakeme tatbik edilmek ikcap eder, derim . gerir Abdülkadir B- (Mahmutpaşa Kürkçü han) — Ben kanundan hiç anlamam. — Boğazlar günün meselesi oldu Hasan Bey... — SON POSTA ae Kıyamet Kadar Sabıka ! 24 Senedenberi Her Sene Bir Defa Hapse Giren 75 lik Bir İhtiyar Polis dün Müddeiumumiliğe bırsızlıktan suçlu (75) yaşında bir ihtiyar gönderdi. İddiaya göre, bu ihti- yar Gedikpaşada kömürcü — Hüseyin Efendinin dükkânına girmiş, kantarını çalmış, çıkarken Feride Hanım isminde birisi görmüş ve cürmümeşhut halinde yakalanmıştır. İsmi Köstenceli Ferhattır. Tabiat bütün — vücudündeki enerjiyi çenesinde toplamışa benziyor. Kurulmuş bir kelime makinesi gibi boyuna söyliyor. Müddelumumi muavinlerinden Şefik Bey Ferhat Ağayı bir karar almak için Sultanahmet İkinci Sulh Ceza hâkimi huzuruna çıkardı. Tahkikat kâğıdına sabıka kaydi de iliştirilmişti.. Ferhat Ağa 317 senesinde başlıyarak tam (24) senedenberi her sene bir defa hırsızlıktan mahküm olmuş ve ha- Pishaneyi boylamıştır. Çeyrek asır içinde hiçbir sene sektirmeden boyuna hapishaneye girmiş. Hâkim Salâhattin Bey kendisini sorguya çekti: — Ooo.. Yine sen misin Ferhaat baba? Müddei- umumilikte, Galata hakimlığinde, Beyoğlunda hep karşıma çıktın. Hâlâ uslanmadın mı? Et İhtikârı Mı? |Türk - înan Belediye İktisat Müdürlüğü| J#halât Harehete Geçti ö . Son zamanlarda birçok mad- Şır ketl Başım bir mendille bağlıyan ve olduğundan babayiğit gibi görünmeye çalışan Ferhat ağa zem- bereği boşalmış bir gramofon gibi söylenmeye başladı : — Vallah hâkim efendi.. Sizin hepiniz iyi adam- larsımz. Hele senden hbiçbir kötülük görmedim. Huzurunuza gelmeye utanıyorum. Eğer bu defa bu hırsızlığı ben yaptımsa hemen şurada kanım aksın. Ben babacan adamım. Yaptımsa yaptım derim. Amma bu defa ben yapma — Ne iş yaparsın? — Ayıp değil ya efendim dileniyorum. — Sabıkan var mı? Hiç hapis oldun mu? — Oldum efendim. Kıyamet gibi sabıkam var. — Seni tevkif etmiyorum. Ayın yirmisinde mah- kemeye gel. Davana bakacağız. Ferhat ağa bu kararı İşitince vücudunda bir gençlik cereyamı geçer gibi oldu. Boynu doğruldu: — Vallah o gün geleceğim hâkim efendi. Hem senin çok iyiliğini gördüm. İdam edeceğim desen bile yine geleceğim. Bir defa daha beni tecrübe et bak ben ne mert adamım. Başvekil Paşa Yeni Fabrikalar İçin Seya- hate Çıkmaları Muhtemel Verilen malümata göre, kurul- delerle beraber etin de yükseldiği göze çarpmıştır. Şehrin muhtelif semtlerinde etin kilosu biribirin- den farklı fiatlarla ve meselâ 40, 45, 50, 60, 70 kuruşa satılmak- tadır. Asıl dikkati çelen nokta pahalı satılan etlerin, ucuzlara nazaran cinsi aynıdır. Dün Bele- diye İktısat Müdürlüğü muhtelif kasaplardan fiat almış ve uzak semtlerdeki fiatlarla mukayese etmiştir. Neticede etin #sebepsiz olarak pahalandığı görülmüştür. Belediye İktisat Müdürlüğü - kay- makamlıkların bu hususta nazarı dikkatini celbetmiştir. 24 Saatin Hâdiseleri Lâlezar 30- kağında oturan Emin Efendinin iki buçuk yaşındaki oğlu Süley- man cıvai bostanda oynar- ken havuza düşüp boğulmuştur. 3f Şekerci İsak Efendinin 32 lirasını dolandırdığı iddiasile Hi- risto isminde birisi yakalanmıştır. 4 Galatada bir doktorun 115 lirasını karmanyolacılık sure- tile dolandıran Hatip Mustafa, Sivri Mustafa, Sabri ve Haydar Bir Çocuk Boğuldu Şehremininde « Ben düşündüm, taşındım; I Bundan bir müddet evvel bazı Yunan — tacirlerinin - teşebbüsile bir Türk - Yunan ithalât gşirketi tesisi için hazırlıklar yapılmıştı. Ba bususta, ticaret odasına da müracaat edilmiş, şirketin teşekkülü hakkında izahat veril- miştir, Bu şirkete, yalmız Türk ve Yunan tacirleri iştirak ede- cekler ve iki memleket arasında- ki iktısadi münasebetlerin inkişa- fına çalışılacaktır. İthalât şirke- tinin şimdilik biri Selânikte di- ğeri İstanbulda olmak Üzere iki merkezi — bulunması zaruri görül- mektedir, İlerde Pire ve İzmirde de ayrn şubeler tesisi mutasav- verdir. Ticaret odasm bu müra- caat etrafında ebemmiyetle tet- kikata başlamıştır. isminde dört kişi yakalanmışlardır. 4 Emirgünda bir kahvede kumar oynıyan İbrahim, Mustafa, Tevfik, Hamza isminde dört kişi g€ürmümeşhut halinde yakalanmış- lar, haklarında takibata başla- nılmıştır. » Balatta Süreyya Paşa fab- rikasında çalışan Halil oğlu Yaşar Efendi iki parmağını makineye kaptırmış, tedavi için Musevi hastahanesine kaldırılmıştır. «« Boğazlara bu kadar fazla ehemmiyet vermemizin sebebin i... maları takarrür eden yeni fabri- kaların temel atma rasimeleri yakında sıra ile yapılacaktır. Baş- vekil İsmet Paşanın, bu merasim- lerde bulunmak üzere bir seyar hate çıkmaları muhtemel görül- mektedir. Temel atma merasimleri yapı- lacak yeni fabrikalar arasında İzmitte kâğıt, İstanbulda cam, Zonguldakta sömikok ve — sömi antrasit fabrikaları da — vardır. Bu arada, Bakırköy bez fab- rikasına yeni ilâve edilen büyük pavyonun — da küşat — resmi yapılacaktır. * Sanayi umum müdürü Re- cai Bey Ankaradan şehrimize gelmiştir. Recai Bey, Burada yeni kurulacak fabrikalara ait hazır- hklarla meşgul olacaktır. Altı Ay Hapis Sirkecide Ferah otelinde Bul- garistanlı Mustafa efendinin altın saat ve kordonunu çalan Rauf isminde birisi dün Sultanahmet sulh birinci ceza mahkemesinde muhakeme edilmiştir. Cürmü sa- bit olduğu için Rauf hakkında altı ay hapis kararı verilmiştir. İtalya İle Bitaraflık Misakı 1942 Senesine Kadar Uzatıldı Ankara, 11 ÇAA) — İtalya ile Türkiye arasında 1928 senesinde ak« tedilen bitaraflık misakının temdit Mesaisine ait protokol hakkındaki tefairi nota ahiren Ankarada imza edilmiştir. nota ile yukarıdaâki protokok da derpiş olunan Üüç senelik temdit müddetinin bitaraflık misakının mere iyette berdevam olacağı yeni beş #sü- nelik devrenin inkızası — tarihinden itibaren başlıyacağı — tesbit edilmekte ve bu suretle mezkür mizak 29 nisan 1842 tarihine kadar temdit edilmiş bulunmaktadır. 3850 Yugoslavyalı Seyyah Gelişor Cuma sabahi, bir Yugoslavya vü- pora ile şehrimize 350 Yugoslavyalı seyyah gelecektir. Yugoslavlar, cuma akşamı Şehir Tiyatrocunda bir konser vereceklerdir. Tepebaşı Bahçesi tarafından tanzim olunan perşembe akşamı h Yunan Seyyar Sergisi 15 haziranda limanımıza bir Ye- nan seyyar Bergisi gelecektir. Sergiyi taşıyan vapur limanda bir hafta kas lacaktir. Program Toplantısı Yapıldı Dün maurif idarosinde, orla tedrle #at umumi müdürü Hasan Âli beyin riyasetinde bir toplantı yapılmıştır. Bu toplantıya barı Üniversite profe.» sörleri, lisa müdürleri iştirak etmip lerdir. Toplantıda gelecek sene tatbik edilecek, lise müfredat programlap görüşülmüştür. Su Sarfında Tasarruf Belediye — Daimi —Encümen azaları ve Fen İşleri Müdürü Ziya B, dün Bentlere giderek tetkk katta bulunmuşlardır. Bentlerde suların — azaldığı görüldüğünden, ihtiyatla su sarfiyatı için alâkadar memurlara tebligat yapılmıştır. Depe Belediye Kooperatifi, — ilinel satış deposunu Sirkecide, Şark şimendiferleri İdarehanesi yanın- da açmıya karar vermiştir. Şark şimendiferleri memurları da Be- lardır. Moklakvite Ekim işleri Muğla, 10 — Vilâyetiar her tarae fında orak — başlamıştır. Sahillerde buğday basadı bitmek Üzeredir. Da- bilde yazlık mahsulâttan darı ekimli yüzde seksemi bulmuştur. Son yağe murlar dolayısile bu seaenin mahsul- lerinin geçen seneye Üstün olacağı tahmin olunuyor. —a Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ı «« Tahlil edip anlayamadım!.. Hasan. Bey — Lunu anlamıyıcak me vür yabu.. Can boğazdan gelri Derler, ce- aa korumak İçin de Bağazlar meselüe #inl hahletmeliyizi,