11 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

11 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Aşk ve Macera Romanı . X 2 yi Tek gözlü adam sol elile masaya bir yumruk vurdu. Sağ “eli bep cebinde idi. Bu ara garson masaya ikinci birayı getirmişti. — Ne o Teddy. Sen hâlâ biranı içmedin mi? Köpüğü kal mamış haydi yavrum. Yirmi bin markın şerefine, —5— Iwan Rabakoviç arkadaşının kutu ellerini geçirdi ve bir yen- geç İaskacı gibi sardı ve sıkıştırdı. — Ay... Ay ne var?.. PE üstünde ağarmış bir caketatay vardı. Galiba... Hayır muhakkak ki bunu Rus İhtilâlinden ve muha- cr olmadan evvel (yaptırmış olacaktı. Her halde Rusayada bulun- duğu sıralarda ovücudüne tam gelen bu kostüm şimdi bir baş kasının elbisesi İmiş gibi bollaş- maştı. Elbiselere ( bollaşmış demek de doğru değildir yal. Esvap yine o esvaptı, fakat İvan Raba- koviç elbiselerin içinde küçülmüş mini minileşmişti, Yahut da Rabakoviç ucuz olsun diye onu" bir eskici Yahı- diden satın almıştı... Bunların hepsi Rabakoviçin üstüne kat'iyyen uy- mayışı idi. Bu elbise ile Rabakoviç ara- sındaki imtizaçsızlık, tezat Adeta göze batıyordu. Rabakoviç esasen baştan aşağı bir tezattı. Siyah jaketatayın altında gri çoraplar ve beyaz lâstik ayak: kaplar vardı... Fakat Allahım ne ayakkaplar... Başında hasır bir şapka var- dı. Bu şapkanın siyah kurdelesi yağlı idi. Yan taraflerdan çıkan genişçe bir kordon Rabakoviçin butonyerine takılmışrı. Fakat bu butonyere yalnız bu kordon değil, bir de beyaz çiçek takılmıştı. Çicek bir az... Fakat biraz fazla soluktu. Ivan Rabakoviç onu tam on gündenberi de taşıyordu. Geceleri eve iği zaman çıka- rıyor, onu ihtimamla bir kırık çiçeklik içine koyuyordu. Sabah olunca yine onu o çiçeklikten alıyor) tınaları O Okya- ve göğsüne takıyordu. Fakat Ivan Rabakoviçini evvek- ki gece başına fena bir vak'a gelmişti Evvelki gecelerden birin- de, yani ayın tam yirmi doku- zunda Ivan Rabakoviç bir akşam — TAKVİM — PAZARTESİ Hinir Rami 2 Mays-ins9 —. 2 109 et Vasat Vakit Vasat Güneş (05 45/4 28) Akşamliz — | ig 4g Öğle jı 12 13) Yat (zo Üsimdi | 5 34 | 16 daf İmsak 62912 0g Yazan Suat Suzan anahtarı çevirip girdiği zaman yatak odasını kapal ve kilitli bulmuştu. Eski bir çamaşırc olan ve çamaşırcılık ederken para birik- tirip pansiyon açan ev sahibi ihtiyar madam kapının şu Almanlar ne kadar da maddi- yetperesttiler, İvan Rabakoviç bu ayın yirmi dokuzunda ondan evvelki üç aylık kirasını henüz vermemiş bulunuyordu. Hele şu küçük odanın kirası ayda yedi mark gibi ehemmiyetsiz bir para.. Bir insan bu kadar ehemmiyetsiz bir para için nasıl tam beş ay- danberi evinde oturan namuslu ve dürüst bir kiracısına böyle müsmele edebilirdi. İvan Rabakoviç hakikaten na- muslu bir insandı.. Eğer bir parça borcu varsa, bu, onun namussuz- luğuna değil, parasızlıkina delâlet i ederdi. Zavallı Rabakoviç böyle borçlu olduğu için ne kadar mu: azzepti. Bunu Şofer hiç te mi an- lamıyordü. Rabakoviç para bulmak için bütün gayretini sarfediyordu. Mu- hacir olduğundanberi başvurma- dığı iş mi kalmıştı. Evvelâ Viyanada bir terzi dükkânında çalışmıştı. Fakat di- kişe hiç te istidadı olmadığı için onu kovmuşlardı. Sonra bir ara bir Rus bale heyetine (an gaje olmuştu. Onlarla beraber Avusturya ve Almanyanın kü- çük şehirlerinde dolaşmıştı. Bu balede vazifesi çok mühimdi!.. Diğerleri dansederken Rus elbiseleri giyip el çarparak tempo tutardı. İşte bu bale heyeti ile Berline gelmişti, Sonra bu heyet dağılmış, hepsi bir tarafa gitmişlerdi. Rabakoviç te Berlinde kalmıştı. Evvelâ Berlinde bir müddet işsiz dolaştıktan sonra Berlinin en kibar eğlence mahallerinin bu- sarma Akdenizin fır- ? 11 -6-934 lunduğu Kurfürstendomm'a çıkan sokaklardan birindeki bir Rus Lokantasında (O kapıcı (olmuştu. Sonra ıslıkla ORus o havaları söylemesini (o bildiği için onu Balalayka heyeti arasında ıslıkla şarkı çalmıya angaje etmişlerdi. Fakat Rus lokantası (iflâs etmişti. z Ve Rabakoviç yine aç açık sokakta (o kalmıştı. Bir müddet Rusyaya ait hatıralarını sulu boya ile ipek yastıklar üzerine resim edip bunu satmıya kalkmış, fakat müşteri bulamamıştı, Bir kere muvaffakiyet kazan- mış bir Rus sanatkârın yanına uşak olarak girmiş, fakat Raba- koviçin talinden oda (Parise bir angajman almış ve gitmişti. Sonra o, rastgeldiği bir başka Rusla abbap olmuştu. Bu Rus mükemmel surette içi etli Rus pastetleri yapmasını veyahut ta ! kendi uydurduğu bir nevi böreğe | Rus ( pasteti (o İsmini takmasını biliyordu. İşte beraber kiraladıkları bir tavanarası odasında o adam bu börekleri yapmış ve İvan Rabakoviç te bunları sokakta meyhanelerde satmıştı. Fakat İvan Rabakoviçi takip eden uğursuzluk bu dosta çarpmıştı. O vefat etmişti. Börek yapmasını bilmiyen bed- baht Rus yine işsiz kalmıştı. İşte o zamandanberi Rus Restoranla- rında garsonluk kapıcılık ve ilâh gibi ban işler buluyorsa da bun- lar devamsız ve muvakkat işler oluyor.. Ve yine Rabakoviç işsiz ve işan kalıyordu. e madam Şofer'in kirasını vermekte geciktiği de bu yüzdendi. (Arkası var) Açık Teşekkür Aile reisimiz Murat O Panosyân Efendinin vefatı dolayısile 10 haziran pazar günü icra kılınan cenaze mes rasiminde gerek bizzat bulunmak ve gerek tahriren kederlerimize iştirak suretile bizi teselliye koşan bilcümle akraba ve ehibbaya, merkumun arka daşlarına ayn ayrı teşekkür etmek, çektiğimiz ıztırap arasında mümkün olamadığından cümlesine alenen te- şekkür ederiz. Panosyan ailesi namına Herant Panosyan “Harp Gemisi Ve Fırtına > mem Sarhoşluk Yüzünde Evvelki Gece Bir Delikanlı Bıçak Yiyerek Ağır Evvelsi gece, Beyoğlunda sar- boşluk yüzünden bir (cinayet olmuştur: Mustafa ve Adnan isminde iki hamal bir meyhanede içki içtik- ten sonra Aynalıçeşmeye gelmiş” ler ve Hakla isminde bir arkas daşlarının evine uğramışlardır. Hakkıyı evinde bulamıyan iki arkadaş naralar atarak yola de- vam ederken eskiden tanıdıkları 14 yaşlarımda Necati isminde bir rında bir ağız kavgası başlamıştır. Bu arada yüzüne bir yumruk yiyen Necati belindeki bıçağı çekerek mustafanın karnına saplamış ve kaçmıştır. Ağır bir yara alan .muslafa Beyoğlu erkek hastaha- nesine kaldırılmış, Necati de ya- kalanarak tahkikata " Bir Yara Aldı | sezar a v 3 Yaralı Mustafa hastahanede Mustafanın yarası oldukça ağırdır. * Cuma günü Pendikte bir cinayet olmuş, Sami isminde bir kesici arkadaşı Osmamı bıçakla öldürmüştü. Hâüdiseyi müteakıp derhal ka- çan Sami dün Üsküdarda gizles- diği bir evde yakalanmış, hak- » İ kında takibata başlanmıştır. Ortaköy Yolundali “OEGEN Faciası Nasıl Oldu ? Cuma günü saat (18) de Ortaköyde o Mucidiye önünde bir otomobil faciası oldu. İnegöllü Osman Efendinin kafa- tası parçalanarak öldü. Kazayı yapan eski sadrazam Küçük Sait paşanın oğlu Vehbi Beydir, Hâ- dise dünkü gazetelerde kısmen yanlış çıkmıştır, İşin doğrusu şu şekildedir: Vehbi Bey yanında Hayriye Hanım isminde bir kadın olduğu halde hususi otomobilile Bebek- ten © dönüyormuş. Vehbi (Bey otomobiline son sür'atini vermiş- tir. Tabkikatı idare eden Müd- delumumi o muavinlerinden Celâl Bayin dinlediği on üç şahit te otomobilin uçar gibi koştuğunu söylemişlerdir. Kazanın vukubul- duğu tramvay istasyonundan Be- beğe doğru ayrılan taramvayın vatmanı ve biletçisi, Vehbi Be- yin bu şekilde koşuşundan ileride mutlaka bir kaza yapacağımı tah- min etmişler ve Ortaköy polisine haber vermişlerdir. Ortaköy ke- rakolu daha Beşiktaş < merkezine © Gebzede Bir Kadın Evinde Yaralı Olarak Bulundu Gebze, (Hususi) — Orhaneli köyünde oturan bir kadın kendi evinde kafasından ve omuz baş- larından balta ile yaralanmış ol- duğu halde bulunmuştur. Hadise- ye adliye derhal el uzatarak ya- ralı kadın hastahaneye kaldırı! miş ve tahkikata başlanmıştır. İddia edildiğine göre hâdise. bir kıskançlık meselesi yüzünden çik- mış ve bu işi kadının kocası a vut Hasan işlemiştir. Hasan meflüç göbek kayan m op e 5 Güdülde Karagöz de karagöz oyunu nadiren rülür, Mehmet Zeki Bey isminde bir genç karagöze ait tarihi men- kıbelere bugün icaplarile birle şerek güzel mevzular tertip et miş ve halka karagöz oyunu şeklinde bu (mevzuları telkine başlamıştır. Karagöz oyunu ne hiyemizde çok fazla rağbet buk maktadır, Güdül, (Hususi) — Nahiyemiz- gö ann | telefon etmeden kaza © olmuş tur, Kaza esnasında otomobilin (100) kilometreye yakın bir siüir'- atle gittiği anlaşılmaktadır. Otomobil tam Mecidiye sının önüne geldiği zaman yolun sağından giden Osman efendiye otomobilin sağ çamurluğunun bir karış kadar tahmin edilen bir kısmı şiddetle çarpmış ve zavallı Osman efendi üç defa takla at- tıktan sonra sekiz on metre ile- ride kafası taşa gelerek patlamış ve derhal ölmüştür. Vehbi bey kazayı yaptıktan sonra da süra- tini eksiltmeden yoluna devam etmek istemiş, fakat (kışlanın önündeki nöbetçi düdüğünü çala- rak kaçak otomobili yakalamak için polisten istimdat etmiştir. Bu iğ aş tarafından gelen ir yolcu önüne rek durdurmuştur. m ba Müddeiumumi muavinlerinden Celâl bey dün tahkikatını bitir dikten sonra Vehbi beyi yedinci müstantikliğe vermiştir. Tahkikata mevkuf olarak devam edilecektir. Adapazarında Halkevi Temsilleri Adapazarı (Hususi) — Şehri- miz Halkevi şubeleri arasında ilk olarak faaliyete geçen şube temsil şubesidir. Halkevi temsil şubesi ikinci müsameresini Park sinema binasında vermiştir. Gençler Mü- samerede çok muvaffak olmuşlar, şubesinin o mensuplarının ekseri- yetini şehrimizdeki mekteplerin muallimleri (o teşkil | etmektedir. Halkevinin diğer şubeleri de pek yakında faaliyetlerine © başlıya- caklazdır. : : Gebze: - İstanbul Telefon Muhaheresi Umuma Açıldı Gebze, (Hususi) — Ankara - İstanbul © telefonunun Gebzeden nbul arasındaki muhaberenin tesisi muvafık görülerek telefon umuma açılmıştır. OYirmi dört saatm yalnız tek olan rakkam- larında yani 9, 11, 13, 15 ve ilâh saatlerde üç dakikalık bir muha- bere 25 kuruşa temin edilwek- tedir.