11 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

11 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

. vazgeçmiş, ancak verilen beş bin nı zamanda Hergün | Mr ündericatımızın çoklu- M İğündan * dercedilememiş- Beş Bin Lira Yandı, Gitti » Vapurculek Şirketi tarafından pe ir vapur satın alınmış, beş bin lira pey akçası verilmişti. Fakat giden heyet vapuru O beğem mediği için almak kararından ra pey akçesi kumpanya tara- fından iade edilmemiştir. Bu pa- ranın geri alınmasının mümkün olmadığı da anlaşılmıştır. Liman Şirketi Devlete İntikal Etmesi Muvafık a e Ankara, 11 (Hususi) — ir iman ve körfez işlerinn hükü- | metçe dair hazırlanan kanun lâyihası hükümlerinin İs- tanbul limanına da teşmilini Baş- vekâlet bir tezkere ile istemiştir. Lâyihanın' birinci maddesi ka- nun hükümlerinin İstanbul lima- nına da teşmilini temin etmekte- dir. Yalnız « sermayesinin tama- mu devlete intikal etmiş olan » kaydı yerine « sermayesinin en az. dörtte biri devlete intikal etmiş olan» liman © şirketleri- nin tasfiyesi ve hizmetlerinin ye- ni tesis edilecek mülhak bütçeli bir liman idaresine bağlanması esas konulmuştur. İzmirde İki Cinayet İzmir, 11 (Hususi) — Tepecik yak fabrikasında amelelik eden 9 yaşında Derviş 40 yaşında Nazif isminde bir adamı öldür müş, Hisar önünde ahçı Mehme- din dükkânında çırak Aliyi de teri Rifat ağır surette yara- unıştır. İki Feci Kaza İzmir, 11 (Husus) — Orta imlilep ALİR em Muamer Ef. Babribaba parkı" civarında cad- denin bir tarafından diğer tarafına en tramvay altında kalmış, eyni parçalanmış, ölmüştür. İzmir, 11 Hususi) yolunda ll kırılan bir yon hendek içine devrilmiş, ağır, 7 kişi hafif surette lanmıştır. M. Zaimis'in Yeğeni Gemlik, 10 (Hususi) — Yunan Reisicümhurunun yeğeni Atina Dartilfünunu profesörlerinden dek- tor Nikola ve arkadaşları aile. lerile birlikte hususi bir yatla Hmanımza geldiler. Viyanada Tethiş Milli Sosyalistler Dehşetli Bir Mücadeleye Giriştiler iyana, 10 (AA) — Hükü mete mühim varidat kazandıran turizm faaliyetini baltalamak, ay- ie, eyi Kria iz ri aptırm; sadile Naziler veya Sosyalistler memlekette Föklabröner ere girişlmiştir. rüsü tahrip edilmiş; ie 1) bi presinin yoldan çı kalmıştır. Muhtelif yerlerden Ayrıca kam- 5 kişi yara- miryolları sökülmüştür. vekil | muavini OPrens Ştar. hemberg'in makamında müthiş bir makineli bomba balunmuş, bazı yerlerde de telgraf telleri sökülmüştür. Dün gece de Hitler. ciler tarafından operada temsil esnasında göz yaşı dökücü gazler saçılmıştır. Bir hayli (tevkifat yapılmıştır. Ankara Resim Sergisi Ankara, 11 (Hususi) — Güzel Sanatler Birliğinin 14 inci Ankara | 3 yesim sergisi dün merasimle açıldı. |(L. Gm. RA Dominika isminde | o si) Hayat bir manislı koşuya benzer. Onun muhtelif saf- halarında her birimiz muhtelif manialarla karşılaşırız. Se- lâmete, refaha, muvaffakiyete ermek, sonda vadedilen mükâfatı kazanabilmek için bu manlaları muvaffakıyetle Çk hazırlanmak, idin Binaenaleyh hayat atlamıya mecburuz. Bu muvaffakıyet, ancak, evvelden an yapmak ve çalışmakla mümkündür. manialarını atlayıp muvaffakiyete ermek için de idman yapmak, tahsil görmek, yetişmek lâzımdır. SON TELGRAF HABERLERİ Şehinşah Pehlevi Hz. Her Tarafta Muazzam Merasimle Karşılanıyor Bugün Iğdırdan Karsa Hareket Buyuracaklar 4 Baştarafı 1 inci sayfada ) daire şefi Kemal B. tarafından istikbal edilmiştir. Şah Hazretleri hududu teşrif- lerinde bando İran ve Türk marş- lanmı çalmış, bir tabur piyade resmi ihtiramı yapmış, bir sahra bataryası 21 top atımı ile büyük misafiri selâmlamıştır. İstikbalde bulunan zevat mih- mandar paşalar tari Şah Hazretlerine takdim edilmiş ve hudutta kurulan çadırlarda bir müddet istirahattan sonra Şah leri ve maiyetleri erkâni otomobille Beyazıta hareket et- mişlerdir. Igdir 10 — İran Şahinşalı Hz.nin hududumuzdan memleke- timize dahil olmaları hâdisesi çok iktişamlı olmuştur. Hudut üzerinde kurulan tâkın bir' tarafında bir İran piyade alayı,“ diğer tarafında bizim bir yımız vardı. Şahinşah Hz. Evvelâ İran, sonra da Türk alaylarını teftiş ettiler. Müteakiben Ali Sait Paşa muhterem misafiri karşılayarak beyanıhoşümedi etti. Bu sırada bir bataryamız tarafından 21 atım top atıldı. merasimine birçok yali büyük üniformalarile işti iyorlardı. Şahinşah Hz. eyer kıyafette idiler. Mub- terem misafirimiz gösterilen güzel ve samimi kabulden çok meranun kaldıklarım beyan (buyurdular. Şahinşah Hz. müteakiben hazır lanan çadırda bir müddet istira- İ bat ettiler. Bu sırada İran ve m Geçende bir başka şekilde tekrar etmiştik, Bu defa Bafradan “bir karlimiz 3 haziran teribile yaziyor. Bu okuyucumuz. doktor Behçet Sabit Eminönüne civar eczahanelerden birine yaptırmış. Bu reçetenin numaran 436498 dir ve 135 kuruş vermiş. iSTER INAN İSTER İSTER İNAN IST İcap etmiş, aynı reçeteyi Samsunda da tekrarlatmış ve 60 kuruş vermiş. Bu okuyucu, fiatlardaki bu nispetsiz- Türk zabitleri arasında samimi tanışmalar yapıldı. Saat 10 da aziz misafirimiz maiyetleri, mihmandarları ve bir muhafız kıt'asile Bayazıda hare- ket buyurdular. Beyazıt'ta askeri bir kıt'a selim resmini ifa etti ve misafirimiz karargâha indiler, Dönen İalebeler Tekrar Imtihana Girecekler Ankara, 10 (A.A.) — Lise ve ortamekteplerde Üç ve daha zik yade dersten üçten aşağı numara almış olan bütün talebenin dön- dükleri derslerden tekrar imtihan edilmeleri Maarif o Vekâletince tekarrür etmiştir. İmtihanlar ha- ziran ayı içersinde yapılacaktır. Use ve ortamekteplerde resim İ dersinin sımf geçmiye tesiri ol- Bir Yangın Faciası Adapazar 11 (A A.) — Kara- sunun Polazar köyünde dün bir evden çıkan yangında evle bera- ber içeride bulunan 80 yaşında bir kadın yanmıştır. Müddeiumu- milik tahkikata başlamıştır. Ispartada Sıcaklar İsparta 11 (A.A) — Üç dört gön“leberi şehrimizde devamlı uca'lar boşlamıştır. Hararet de- recesi gölgede 31 yüneşte 40a kadar çıkmıştır. ER... Beyin bir reçetesini liği ecza fiatlarınd. etmiyor. maması da ayrıca kararlaştırılmıştır. gibi ihtikâr mevcut olduğunu kaydediyor ki hata INANMA! bu sırada karargâha İran bayrağı çekildi. Şah Hz.on bir buçukta yemek yediler ve müteakıben bir buçuk saat kadar uyudular. Saat 14 te Beyazıttan hareketle 16 da Iğdıra muvasalat edildi ve yine muazzam (karşılama © merasimi yapıldı.Muzikalar her yerde İran ve Türk marşlarını çalıyordu. Igdır'da fabrikatör Ali Beyin köşkü şehin- şah Hz. ne tahsis edilmişti. Biraz sonra misafir hükümdar ev sahibi Ali Beyi kabul buyu- rarak kendisine iltifatta bulundu- lar ve evini 1 en için tı eri rdiler, e Iğdır Halkevinde muhterem misafirimizin maiyetle- rindeki zevat şerefine bir ziyafet verildi, Şahinşah Hz. de köşkte yalnızca yemek yediler. Kars, e (Hususi) — Iğdırda bulunan İran şahınşahı Hz. bu sabah şehrimize hareket buyu- caklardır. ra ti. Tevfik Rüştü Bey Bugün Yavuzla Hareket Ediyor Ankara 11 (Hususi) — Dün sabah buraya gelen Hariciye Ve- kili Tevfik Rüştü Bey © Vekiller heyetinin © toplantısına (iştirak etmiş ve Paris, Cenevre ve Balkan merkezlerindeki o temasları hak- kında izahat vermiştir. Vekil Bey | nal trenile tekrar İstanbula etti. akşam hareket * Limanımızda bulunan Yavuz zırhlısı bugün Tevfik Beyi alarak saat on birde Trabzona hareket edecektir. a İNANMA! aki farka veremediği için ortada bal i hâdiseler de gün geçtikçe bu Sözün Kısası Hahambaşının Elini Öpmeli!.. AE Ne zaman söylendiğini işitsem, ne zaman yazıldığını görsem, din- lemem, okumam, güler geçerim. #btikârla mücadele edilemiyeceği bence bir kanaat halindedir. Ve kanaatimi takviye etmektedir. Eski zamanlara gitmeye, iw meye lüzum yok, daha geçenler- de petrol ve benzin fiatı yükse- lince Ticaret Müdüriyetinin tah- kika başladığı yazıldı. Yeni ölçü- ler tatbik edilip te okka fiatına kilo alınınca belediyenin faaliyete geçtiği söylendi. Yeni vergi kanun- ları çıkıp ta eşya fiatı artma isti- dadını gösterince ihtikârla müca- dele için yeni teşebbüslere giri- şileceği anlatıldı. Bütün bunları aynen hatırlıyorum. Fakat bun- lardan herhangi birinin netice verdiğini işitmedim. Bunun içindir ki Ankaradan gelen telgraf haberlerine bakarak tasavvur edilen yeni tedbirleri de azami ihtiyatla karşılıyorum. İtalya © Başvekili perakende eşya fiatının yüzde on indirilme- sini emretmiş; Almanya Başvekili rehberinin düşüncesini bu sabada da taklide kalkışmış, (Fransız yy Sm meselenin halli için muhtelif tedbirlere | b hergün gazetelerde okuduğumuz şeylerdir. Fakat hakikaten mu- vaffuk oluyorlar m? — inanmak için gözle görmek ( lâzım. Eğer müsbet ise Şarkta ticaret zekâsının — Garptekine © nazaran daha cevval olduğunu O kabul etmek mecburiyetindeyiz. » Biraz evvel ihtikârla mücadele edilemiyeceğine kani olduğumu söylerken © yeni öğrendiğim bir hakikati unutmuşum. İstanbulda ibtikârla (o mücadele eden ve hakikaten ; muvaffak ta (olan bir zat vardır. Adına hahambaşı derler. | Bunu (Obana oOeğer lâtife (o etmedise, Oher akşam vapurda buluştuğum bir dost aş veriş ederken aldam: mamak mı istiyorsun? Bütün ib- tiyaclarını Şişhane yokuşundan temin etmeni tavsiye ederim. Burası, bakkalı, kasabı, e ve meyvacısile baştan! İuse- vi mabhallesidir. ve lkambaş Efendinin mürakabesine tabidir. Esnaf toptan bir mal aldımı fia- tını ona söyle, perakende olarak yüzde kaç fazlasile satması lâzım geldiğini ondan sorar ve aldığı emri aynen tatbik eder. Yalmz bu kaide kendi ara- larında caridir, sen gittin mi? - karşılaşacağın fiyatı şehrin herhangi bir semtinde hükümran olan fiat arasında fark bulamaz- sın. Binnenaleyh bir Musevi dor tunu . tavsit etmek meçburiye- tindesin |,, Dostumdan henüz tecrübeye imkân vakti boş ve alış verişi olanlara göstermekle iktifa m. Dünya Kupası Anadolu Ajansı dünya kupası maçına ait şu haberi vermiştir. Roma 10 (A.A.) — Dünya kupası final maçları bugün radyosu bu maçın sıfıra karşı 2 sayı ile İtalya tarafından kazanıl- dığı haberini vermiştir. Hakiki vaziyet bugün anlaşılacaktır. Mide, Barsak ve Karaciğer rahatsızlıklarına | AFYONKARAHISAR ADENSUY li DİD gi ) sike il