29 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

29 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Arabistandak ! ! Yazan : &* * Filbi bunun üzerine Ibnissuut- tan habersiz bazı kabile şevhle- rini elde ederek bu paralı Türk kafilesini durdurmak istedi. Ve bu işi yapacak olan bedevi şeyhlerine — vurarak — alacakları 'Türk altınlarından başka birçok İngiliz liraları da vadetli. Fakat İbnissuut onu adım adım kollayarak her hareketine mani olduktan sonra: — Bu çölde benden habersiz hiçbir şey yapamazsın ve bir daha rızam hilâfına bir harekete cür'et edersen aramızda mevcudiyetinden bahsettiğin dostluğa bir nihayet vermiş olursun, demişti. Filbi yine yılmadı. Fakat Türk zabitleri yola çık- mışlardı. Ve çok geçmeden Yemene, | San'aya vasıl olmuşlardı. Vali Mahmut Nedim Bey çöl- Teri aşarak gelen bu güzide zabit- lere sarıldı. onları -alınlarından öptü, göğüslerine nişanlar taktı ve o vakit öğrendi ki karşısında Filby vardır. Filby bir taraftan İbnissuudu istediği gibi idareye çalışırken bir yandan da Yemeni yormak, arkadan vurmak için elinden ge- leni yapardı. Onun bu halini yakından bilen İbnissuut, nihayet her iş düzelip te aradan zaman geçtikten sonrn sofrasında Mahmut Nedim Beyle Mister Filby'yi iki dost gibi karşı karşıya oturttuğu vakit bilhassa Filby'ye takılırdı. Bir gün Filby'nin Mahmut Nedim Beyi yemeğe da- vet ettiğini duyunca: — Birkaç sene evvel aç bırak- mak istediğin dostuma bugün ikram ediyorsun, sen ne biçim adamsın Filby?- demişti. Filby gülerek: — Aç değil, onu sadece pa- rasız — birakmıya — çalışmıştım, Biz isteseydiniz. aç ta bıraka- bilirdin, — fakat bir türlü ramı olmadınız. Yemene karşı büyük bir zaafınız vardı, cevabını ver- mişti. Tuhaf değil midir ki, bugün Mister Filbi İbnissuudun yanında Yemende bulunmaktadır. Fakat şimdi karşısında bir Türk valisi yoktur. O kaç defa, hatta Mahmut Ne- dim Beye: — Yemende daha çok işimiz vardı, yazık ki artık orada sizinle karşılaşamıyağız demiş ve gülüş- müşlerdi. Mister Filbi geçen sene İstan bula gelmişti. Tokatlıyanda Üüç gün kalmış tekrar Londıraya, ora- dan hicaza dönmüştü. Garip değil midir ki Hicazda tekrar ( Seyit Abdullah ) olan bu zat oradan ayrılır. ayrilmaz yine (Mister Filbi ) oluyordu. O, son iki seneyi İbnissuudu hep Yemene saldırtmaya teşvik ile geçiriyordu. Belki gecen sene Mahmut Nedim Beyi Tokatlıyan- da aratması, ona bu işte nihayet emeline ermek Üzere — olduğu müjdesini vermek içindi. Dört duvarının dipleri sıra ile yan yana bağdaş kurmuş, dizle- rinin Üzerine oturmuş, çömelmiş ellerinde — tüfekleri, — bellerinde hançerleri, — başlarında — kırmızı akil kefiyeleri, hep sakallı yanık yüzlü Vehabilerle dolu büyük bir sofadan, dar bir kapıdan geçiyor, — evvelkinden — büyük Kuvvetlerin İçüzü 20.7-0984 yine Ööyle | baldırları, ayakları birer oyuncu hepsinin fırıl fırıl dönen gözleri | kız gibi mevzun adımlarla ilerle- üzerlerimize dikilmiş tunç suratlı Vehabi muhafızlarla — dolu bir başka odaya giriyor, döşemeyi baştan başa kaplıyan acem halı- ları üzerinde hiç ses çıkarmadan yürüyoruz, nihayet İbnissuut'un bulunduğu odaya dalıyoruz. İşte İbnissuut kınalı ayakları- na yanları lâstikli iskarpinlerini geçirerek ayağa kalkıyor. Bu çöl reisinde, kral olduktan sonra bile, çölün an'anevi misa- firperverliğine, demokratlığına sarsılmaz bir bağlanış var. O, seferden yeni gelmiştir. Fa- kat yorgun değildir. Otomobile pek düşkün olan Ibnissuut bindiği bu arabaları o kadar iİnsafsızca koşturur. ki, böyle çölde - tozu dumana katarak son hızla yapı- lan ve saatlerle, hatta günlerle | süren seyahatten sonra yorgun | düşmemek mümkün değildir. Fa- kat ©o otomobile deve sırtı gibi alışmıştır. — Yavaş olurum, der. Misafirlerine ikram ediyor ve bağırıyor : — Şayl.. Ve şay (çay) sesi, odalarda akisler yaparak, en son kapı ve oradan kahve ocağına kadar bağ- rıla bağrıla gidiyor : — Şayl. Şayl. Şay!.. Bol şekerli, şerbet gibi çaylar küçücük kadehlerde dağıtılıyor. | yoldan, sıcaktan, sudan, çölden, | otomobilden, — deveden — bahse- diliyor. Bu sefer Kıral Ibnissuut Hz. başka bir emir veriyorlar: — Ahva... y Ayni sesler, ayni şeyi tekrar tekrar biribirlerine emanet edi- yorlarmış gibi, odaları çınlatarak en son kapıya ulaştırıyorlar : — Ahva.. ahva.. ahva!. Ancak dizkapaklarına kadar inen belleri birer ince kuşakla sıkılmış beyaz entarileri altında giderse — rahatsız sırım gibi sert ve gergin adaleli l İstanbul Evkaf müdüriyeti ilânları I yen siyah gölgeler.. Birinin elinde birbiri içine konmuş bir dizi kulpsuz fincan, ötekinin elinde parıl parıl parlıyan kahve ibriği, dumanı tüten ka- kuleli acı kahveyi dağıtıyorlar. Ibnissuut anlatıyor : — Bu sefer yine üç tormobil (i) | kapaklandı. Mister Filbi: — Benimkiler değildir, diyor. | — Seninkiler zaten hızlı git- miyorlar ki.... — Kapaklanmadansa gitmek daha hayırlı ya hazreti Melik? (Arkası var) —H 1) Orada başta — İbaissuut olmak otomabile (tormobil) der. Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaş Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 22740 Trabzon Yolu ERZURUM — Yapuru 31 emmuz Salı 20 de Galata rıhtimin- dan kalkacak. Gidişte Zongul- dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. “4236,, İZMİR SÜR'AT İskenderiye Yolu iZMiR vapuru 31 Temmuz Sali il de Galata rıhtimin- dan — kalkacak. Doğru — İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. *4234,, Bartın Yolu BURSA yem 0 Pazartesi 19 da Sirkeci mhtımından kalkacaktır. (4235) 1 — Aksaray Sofular Cami avlusunda Dört oda ve büyük Sofa, gilık » » yanında bahçe ve derununda odalar, 3 — Mahmutpaşa, Servili mesçit, Cami avlusunda iki oda. 4 — Beşiktaş Sinanpaşa, vapur iskelesi 21/23 No, lı dükkân , 5 — Üsküdar Küçük çamlıca Faikbey sokağı 17 No. lı dükkân, 6 — Zeyrek Ferhatağa 14/120 No. lı dükkân. 7 — Galata Şehit Mehmet Paşa Üstüpçüler 13 No, lı baraka. 8 — Çelebi oğlu Alâettin, Yenicami avlusu 127/19 No.li kahve- hanenin yan tarafındaki mahal. 9 — Eyüp, Cezeri Kasım baba Haydar Arsa. Balâda yazılı emlâk 935 senesi Mayıs nihayetine kadar kiraya verilmek üzere müzayedeye konmuştur. İhaleleri Ağustosun Sinci Çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. Talip olmak - isteyenler Evkaf Müdüriyetinde Vakıf Akarlar Kalemine müracaatları. (4220) îı'akikî : Ağrıların ve soğuk algınlığının seri va kali tesirli devası, ambalaj ve komprime: lerinde G alâmteti larikasını tasıvan hal kiki ASPİRİNdir. İsrarla 2 ve 20 komarime Ambalajlarda ve kompri melerin üzerinde €3 markasının mutlaka bulunmasına dik- kat ediniz! k amdalaşlarda buunur. İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Yeminli üç ehlivukuf tarafından temamına (24645) lira kıymet takdir edilen Hocapaşada Hüdavendigâr sokak eski 36 Mükerrer 36 yeni 17, 19, 19/1,7No. h maa dükkân ve Bodrum bir kâgir otelin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 5-9-934 tarihine müsa- dif Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muham- minenin ** 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacak- tır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle tecdit edilerek 20-9-934 tarihine müsa- dif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde ya- pılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muham- minenin *6 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No. li kanun ahe kâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhamminenin *4 7,5 nisbetinde pey akçesi veya Millt bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iİddialarını evrakı müabiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında dalire- mize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar mü- terakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu medyuna aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 20-8-934 ta- rihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundu- rulacak arrttırma şartnamesi ile 934-1134 No. lı dosyaya müra- caatla mexzkür dosyada mevcut vesaiki — görebilecekleri — ilân olunur. n (4219) İstanbul Üniversitesi Mübayaat Komisyonundan : Üniversite Merkezi ile Fakülteler ve müştemilâtının senei ma- liyesi için “ Maden, kok, mangal kömürü ile odunu ,, müzayedeye münakasa kanununun maddei mahsusasına tevfikan 15/7/934 tari- hinden 5/8/1934 tarihine kadar kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin hergün Mübayaat Komisyonuna müracaatle şartaamelerini tetkik edebilirler. Talipler teminatlarını bir gün evvel Üniversite Muhasebesine yatırmaları ve ihale günü olan 5/8/1934 Pazar günü saat 15 te Üniversite Mübayaat Komisyonun- da hazır bulunmaları ilân olunur. *3843,, takstanbul: Mıntakası V Mercan Maliye Şubesi Mıntakası dahilinde kâin olup sahiplerinin ikamet, aridat Tahakkük Müdürlüğünden: meçhul olan veya sahipleri bilinemiyen binaların mevki ve evsafile umumi bina tahririnde takdir edilen iradı gayri safileri ve vergi nisbet ve miktarları aşağıda gösterilmiştir. Mezkür iradı gayri safilere yarından itibaren on beş gün zarfında « resmi tadil günleri hariç » itiraz olunabileceği bina vergisi nizam- namesinin 29 uncu maddesi delâletile Hukuk Usul Muhakemeleri kanununun 141 ve 142 inci maddeleri mucibince ilân olunur, Takdir edilen nevi iradı gayri safi miktarı — Mülk sahibi Vergi Miktarı Tahrir N. Mahallesi Dayahatun Mercan » W Tn G0 » Semaverci S: Dayahatun — Tığcılar Sokağı Yenihan arkası » Yıldız H. Zemin Valde H. linci alt kat 21 » Zinci Üst » Kapı No, 6 K. Ardiye 14 » Oda » Dükkâna 42 » Oda »» 43 » » 7T Ahşap mesken (4229) K. Nisbeti 45 Bi 76 76 06 Lira Meçhul ı Lira 12 60 120 120 86 kaydının terkinine karar verilmiştir.