July 29, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

July 29, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

MNN LA N F e AA Vergi Hataları Ve Halk Son zamanda vetgi bataları sık- laştı. Bir adamdan iki dela vergi istenmesi, bu yüzden hac- ze kadar gidilmesi gayrivaki değildir. Bir sabah gazetesi, bu münasebetle dün, garip bir hüdise neşretü. Bu hâdisenin halk arasında bıraktığı intibı da, biz şu şekilde tesbit edebildik: Şakir Bey ( Sultanahmet Yereba- faa mahellesi 18 ) — Ahmet Efendi isminde bir şoförden (926) senesinde verdiği bir vergi tekrar istenmiş. Vergi tahsil ve icra memurları evine ygide- vek eşyanı aciz koymak istemiş- ler. O vakit Ahmet Efendi evde değilmiş. Refikası: — “ Biz bu parayı verdik. Makbuz kocamdadır. Yarına kadar müsaade ediniz de gösterelim demiş. Memurlar israr Gtmişler. Eşyanızı haczedip sat- ymaya geldik demişler ve nihayet (17,5 ) Mlrayı — bulmuş. Muvakkat bir makbuzla kendilerine vermiş. Ertesi gün Ahmet Efendi mak- buzla kendisinden parayı alan memur- lara müracaat etmiş, paranın tahsil edildiği anlaşılmış. Fakat - refikasının verdiği para derhal kendisine iade edilmemiş. Ve bu parayi verebilmek için Maliye Vekâletinin emri lâzım- dır, denmiş, vergi bir vatan borcudar. Her Türk bunu seva seve verir. Şu bubranh zamanda vergi me- murlarının bu gibi itirazları terkik için daha müsaadekâr davranmaları üzımdır. Eğer bu haber doğru İse vergisini ödememiş bir vatandaşı boş yerö izaç eden memurların tecziyeleri Mzımdır. * Talât Bey (Beşiktaş Akaretler93)— * Alacağına şahin vereceğine karga , bu söz ezitanat devri hükümetleri için — söylenmiştir.. O bükümetler halktan alacaklarımı bin bir tazyık ile alırlar barçlarını vermezlerdi. Cüm- huriyet idaresi halkı hâkim kılan bir reğimdir. Devletin alacağı ile vereceği müsavidir. Devlet eski devirlerdeki veçhile nalıncı keseri gibi hep kendi tarafına yontmaz. Terarzinin bir gö- zünde halkın bir gözünde de devletin hakları vardır. Bir vatandaştan baciz tazyiki Hle iki defa (17,5) Tira almmış tabil bu vatandaşın gerefi rencide edilmiştir. 'Bu manevi yara kâfi değilmiş gibi memurlar bu mükerrer alınan parâyı derhal iade etmemişler. İadenin altı ay kadar sürebilecek bir merasime tabi olduğu da söylen- miş. Ben bu habere inanmıyorum. Yanlış hesap Bağdattan döner. Bu hesap ta derhal dönmeli ve vatan- daşa tarriye de — verilmelidir. Yeai Maliye teşkilâtında bu gibi aksaklık- lar olaamalıdır. likmektep Muallimterinin Geciken Aylıkları Bazı vilâyetlerde — ilkmektep muallimlerinin geciken mayıs ay- hklarının tediyesine başlanmıştır. Bunu müteakip, haziran ve tem- muz maaşları ödenecektir. — SON POSTA Ölen Kadının Kanlı Eşya- ları Osman Çavuşta Çıktı Polis ve müddeiumumilik Kasımpaşada metresi Nazmiye Hanımı feci bir surette öldürerek olıl döşemesi altına resi, yeşil kınlı bir saldırma ile Kalp Para Mangırı Yaldızlamış, 25 lik Yapmış! Çarşıkapıda oturan — Pakize Hanım ismindebirisi polise müra- caat ederek, Celâl efendi ismin- de birisinin kendisine elli kuruş yerine beyaz yaldızla boyanmış iki mangır para verdiğini iddia etmiştir. Polis te Celâl efendiyi yakalıyarak mangırlar ile beraber Müddeiumumiliğe vermiştir. Man- gırların birisi 1277 ve birisi 1200 tarihlidir. ve yirmi beş kuruşluk böyüklüğündedir. Tahkikata de- vam edilmektedir. x4 Mehmet efendi — ismindebiri tarafından Beşiktaşta bilet almak için tramıvaya — verilen bir 10 ğut sahte olduğu anlaşı- larak tahkikata başlanmıştır. 24 Saatin Hâdiseleri Şoför Abdülkerimin idaresin- deki 1976 numaralı otomobil Nişantaşında Makbule — isminde bir kıza parparak ağır surette arabası 35 yaşında we henüz hüviyeti tesbit edilemeyen - bir adama çarparak ağır suretle yaralamıştır. * Sirkecide Tiyatro cadde- sinde Osman Ef. isminde birinin balkonundan düşen bir saksı © sırada sokaktan geçmekte olan Ayadis isminde bir çocuğu ya- Karagümrükte bikalı * Bual Mustafa serhoş ve elinde kama olduğu balde Veli Ef, nin kahve- sine taarruz ederek camları k- rarken kırdan cam parçası ile elinden yaralanmıştır. Son Posta'nın Resimli Makalesi Haâssa B. — Aman Allakım gu ayın bitmesine 3 gün daha kaldı.. Sen bizi kazamız belâsız yeni aya çı car. gömmekten suçlu Rizeli Osman çavuş hakkındaki tahkikata ehemmiyetle devam etmektedir. Osman çavuş İneboluda yakalanmış ve inebolu müddeiumumiliği tarafından isticvap edilmiş- tir. lnebolu müddeiumumiliği dün Istanbul müddei- umumiliğine içi kanlı eşya ile dolu büyük bir dosya göndermiştir. Bir torba kadar büyük olan bu dos- yanın içinde Nazmiye Hanıma ait olduğu zannedilen kanlı ve yırtık bir entari, yine kanlı bir çift çorap, üzerinde kan lekeleri bulunan ve O: Nazmiye Hanımla beraber çekilmiş bir fotografı, Nazmiye Hammın kana bulanmış cüzdam, Nazmiye Hanıma Osman çavuşun arapça harflerle yazdığı son mektup, Osman çavuşa ait kanlı terhis tezke- Inebele — müddei- umumiliğinin isticvap varakası vardır. İnebolu müd- Kamyonun Cinayeti Hamma ait sman çavuşun boynunu Kaza Tahkikatı Bir Sürprizle Neticelendi Perşembe günü Divanyolunda * buz almıya giderken Bakırköy - Osmaniye kireç görketine ait kam- yon altındu kalarak feci şekilde ölen küçük Yaşarın ölümü tahki- katı beklenmeyen bir metice ver- miştir. O gün, muavin yerinde oturan şoför muavini Bilâl kazayı şoför Polün yaptığım ve sonra kaçtığını söylemişti. Dördüncü şubede pasaport yaptırirken zabi- taca tevkif edilen şoeför Polün, Bakırköy - Osmaniye kireç şirketi Şoförlüğünden bir hafta — evvel çıktığı ve memleketine gitmek özere bulundeğu, — kazanm da Bilâl — tarafımdan — işlenip şoför Polün üzerine atıldığı anlaşılmıştır. 48 saattenberi mevkuf tutulan Alman şoför Pol dün tahliye edil- miş, onun yerine muavin Bilâl tevkif olunmuştur. Fabrika aahibi de şeför Polün mücssesesinden çıktığımı, binaem- aleyh kamyomu idare etmesine maddeten imkân bulunmadığını beyan eylemişlir. Hakikatin bu şekilde tezahür etmesi Üzerine, muavin Bilâl itirafta bulunmuş ve demiştir. ki: — Kazayı ben yaptım, fakat korkumdan söylemedim. Son Posta: Bu mesele hakkında birteci vayfamızda ayrıca bir okuyucu mektubu. vardır. Son Postanın Teşekkürü Gazetemizin beşinci — yaşına basışını tebrik etmek lütfunda bulunan ( Milliyet ) ve ( Vakıt) refiklerimizle mektup ve telgraf göndermek, — hattâ matbaamıza kadar gelmek zahmetini ihtiyar etmek suretile alâka gösteren dostlarırmza — hassaten — teşekktir ederiz. delumumiliği gönderdiği bu kanlı eşyadan başka Osman çavuşun üzerinde ve altmış parça Bunların üzerinde leke bulunmadığı için dosya içine koymamıştır. Bunlar Osman çavuşla beraber Istan- bula getirilecektir. Diğer taraftan Osman çavuş, üzerinde Nazmiye Hanıma ait birçok kanlı eşya çıktığı halde suçunu inkâr etmiş ve: “ — Nazmiyeyi öldürmedim. Bir gece benim yanımdan kaçtı, öldü- günü de sizden işitiyorum. ,, Demiştir. Osman çavuşa kanlı eşya gösterildiği zaman da bükmekten başka antasında Nazmiye aha eşya bulmuştur. ben çok severdim: Onu ben birşey — yapmamıştır. Müddeiumumilik Ineboludan gelen kanlı eşyayı dün Tıbbıadli mücesesesine göndermiştir. Bu kanların insan kanı olup olmadığı tetkik edilecektir. Osman çavaş ta iki gün sonra burada bulunacaktır. Salih Paşa Ko'ordu Kumandanımızın Vaziyeti Mükemmeldir Bundan bir müddet — evvel | rahatsızlanan ve doktorlarımız ta- rafından ameliyat yapılan 3 Üncü kolordu kumandanı Salih Paşaya, görülen İlüzum Üüzerine evvelki cerrahi — müdahale — yapılmıştır. Yüzbaşı doktor Fehmi bey tarafından çok kolay olarak geçmiştir. Salih Paşanın sıhhati mükemmel bir variyettedir. Başvekil Paşa, dün Salih paşanın sıhhati haklan- | da telefonla malümat istemiştir. Genç kumandanımızı dün Küâ- zm, Fahrettin, —Galip, Kemal, Aşım, paşalar ve Recep Beyle eski kâtibi umumi Saffet Bey- Müdafaa Vekili Zekâi Bey ve İz- miş, afiyet temenmi olunmuştur. Yakalamış Pataklamış Arapcamiünde oturan Hidayet isminde biri bir hafta evvel şap- kasını çalan Hasan isminde birini yakalayıp bir hayli dayak attık- tan sonra polise teslim etmiştir. * Soyyah - Geliyor Roma vapurile bugün şehri- mize 550 seyyah gelecektir. Son zamanlarda gelen seyyahlar bazı alış veriş yapmaktadırlar. Geçen- lerde bir seyyah şehrimizde (20) bin liralık halı mubayaa etmiştir. Boğru Değil Üniversite kadrosunda yeni- den — değişiklik yapılacağına dair şayialar üzerine — tahkikat yaptık, En selâhiyettar makamdan aldığımız malümata göre Üniver- | site 1934 kadrosu — henüz yirmi ün evvel iştir. — Gelecek ıyı kıdâ hangi bir de- gişiklik mevzuubahs değildir. ler ziyaret etmişlerdir. Bundan baş- ka Büyük Erkânıharbiye Reisi, Millt zeddin Paşadan dün telgraflar ge- Belediyenin Ve Valinin Davası Belediye He vali Muhiddin Bey tarafından Milliyet gazetesi neşriyat müdürü Etem İzzet ve muharrirler- den Burhan Cahit Bey aleyhine açıl- miş olan davaya dün de Üçüncü ceza mahkemesinde devam edildi. Celse açılınca Vali Beyin - vekillerine den biri hazırladığı lâyıbayı —mahke- meye verdi. Lüyihada, Etem İzzet Beyin Şehir Meclisinde söylediği söz- lerde vali Boye hakaret kasti olduğu ve valinin kabahatli olmadığının an- laşıldığı, bilâkis Etem Beyi kukla vaziyetine getirenlerin tebdil edil- diği ileri sürülüyordu. Etem İzzet Beyin avukatı Esnâf Bankâsı raporunu yazanların şahit olarak çağrılmasını istedi, mahkeme bu talebi reddetti. Sonra Etem İr zet Bey, vali Beyin bu davayı aç makla matbunt hürriyetine taham mülü olmadığını izbat ettiğini söy- ledi avukatı da dedi ki: *— Etem İzzet Beyi kukla va- riyeline getiren adamın kim oldu- ğunu söylesinler. Vali Beyin avukatı: — Tanıdıkları adamdır. — Hayır.. Tanımıyorur. — Sarihtir. Bu ismi söylemem, dedi ve münakaşa da böylece bitti. Muhakeme de suçlü vekillerinin ce- vap vermesi için 4 ağustosa bira- kaldı. Bakla İhracatımız Türkofisiten tebliğ edilmiştir: Fransa bükümeti tarafından 1934 senesi Üç aylık devre İçin memld- ketimiz hissesine —ayrılan — 24.000 kental bakla 42.000 kentale Iblağ edilmiştir. Aym devre zarfında nohut hissemiz de 15.000 kentaldir. Fındıkçılara Yerdim Giresim, 28 YA A) — Fındık mevsiminin yaklaşmazı hasebile zira- «t bankasmı, vilâyetimizde mevcut 48 kooperatife şimdiyâ kadar 50 — bin a ikrazatta bulunmuştur. Teklikeli Bir Vaziyet Evvelki günkü fırtınadan, beledi- nin yazında caddeye bakan, büyük, ahşap bir bina çökmek tehlikesini göstermiştir. Bu vaziyet üzerine bina derhal tahliye Gttirilmiştir. Bina bu- günlerde yıktırılacaktır. Fransayı Ziyaret Eden Talebe Kafilem!z Paris, 28 — Buraya gelen Türk izcdi ve muallimlerinden mürekkep kafilenin ziyareti münasebelile Büyük Elçi Suat Bey bir kabul resmi tertip etmiş, birçok Fransız diplomatları, Alimler ve edebiyat âlemine mensup mümtaz şahsiyetler hazır bulunmuştur. e İstildâl marşın! ve Marseyez! söylemişlerdir. Kafile Hsede — kal- maktadır. Caml Dıvarı Dibinde Mahmutpaşada Hacıköçek camüi duvarı dibine terkedilmiş üç aylık bir. kız çocuğu buluna- rak ye gönderilmiştir. Nafıa Vekili Balıkesirde İzmir, 28 (A.A.) — Birkaç günden- beri şehrimizde tetkikat yapmakta Vekili Ali Bey, gece sonra husuzi trenle Balı- kesire müteveccihen haret etmiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki 'Yenge Hamım — Bu ne biçim dua, Hasan Bey? — Ne yaparsın karıcığım, Tecrübeler gösterdi ki temmuz geametli bir aydır. Başimıza bir belâ getirmeden çıkıp gitmesine dua ediyorum. BAD ÜlsÜrü ea G LA Yd FAGEML A aA aa